Η Μαλαισία συμφώνησε να συνεχίσει τις έρευνες για την πτήση MH370 της Malaysia Airlines, δήλωσε την Παρασκευή ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, περισσότερα από 10 χρόνια μετά την εξαφάνισή της σε ένα από τα μεγαλύτερα αεροπορικά μυστήρια στον κόσμο.
Η πτήση MH370 με ένα Boeing 777 που μετέφερε 227 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος, εξαφανίστηκε καθώς πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο στις 8 Μαρτίου 2014.
«Η ευθύνη, η υποχρέωση και η δέσμευσή μας είναι απέναντι στους πλησιέστερους συγγενείς», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Άντονι Λόκε σε συνέντευξη Τύπου.
«Ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά θα είναι θετική, ότι τα συντρίμμια θα βρεθούν και θα δώσουν έναν επίλογο στις οικογένειες».
Οι Μαλαισιανοί ερευνητές δεν απέκλεισαν αρχικά το ενδεχόμενο το αεροσκάφος να είχε συντριβεί σκόπιμα.
Συντρίμμια, ορισμένα από τα οποία επιβεβαιώθηκε – αν και ορισμένοι συγγενείς δεν το πιστεύουν – και άλλα πιστεύεται ότι προέρχονται από το αεροσκάφος, έχουν ξεβραστεί κατά μήκος των ακτών της Αφρικής και σε νησιά στον Ινδικό Ωκεανό.
Ο Λόκε δήλωσε ότι η πρόταση να συνεχιστεί η έρευνα στον νότιο Ινδικό Ωκεανό προήλθε από την εταιρεία ερευνών Ocean Infinity, η οποία είχε διεξάγει την τελευταία έρευνα για το αεροπλάνο που έληξε το 2018.
Σύμφωνα με το Reuters, θα υπογραφεί σύμβαση που θα καλύπτει περίοδο 18 μηνών και η εταιρεία θα λάβει 70 εκατομμύρια δολάρια εάν τα συντρίμμια που θα βρεθούν είναι «ουσιαστικά», είπε, προσθέτοντας ότι η έρευνα θα γίνει στο βυθό μιας νέας περιοχής που καλύπτει 15.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα (5.790 τετραγωνικά μίλια).
Δεν δόθηκε ακριβής τοποθεσία της νέας περιοχής έρευνας.
Στην πτήση επέβαιναν περισσότεροι από 150 Κινέζοι επιβάτες. Μεταξύ άλλων, υπήρχαν 50 Μαλαισιανοί καθώς και πολίτες της Γαλλίας, της Αυστραλίας, της Ινδονησίας, της Ινδίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ουκρανίας και του Καναδά.
Οι συγγενείς ζήτησαν αποζημίωση μεταξύ άλλων από τη Malaysia Airlines, την Boeing, την κατασκευάστρια εταιρεία κινητήρων αεροσκαφών Rolls-Royce και τον ασφαλιστικό όμιλο Allianz.
Τα δεδομένα
Ο Λόκε δήλωσε ότι η Μαλαισία είχε αξιολογήσει νέα δεδομένα σχετικά με την πιθανή τοποθεσία από πολλούς εμπειρογνώμονες και η Ocean Infinity ήταν σίγουρη για τις πιθανότητες εντοπισμού των συντριμμιών.
«Όλα τα δεδομένα έχουν παρουσιαστεί. Η ομάδα μας τα εξέτασε και θεώρησε ότι είναι αξιόπιστα», δήλωσε.
Η Μαλαισία προσέλαβε το Ocean Infinity το 2018 για έρευνες στον νότιο Ινδικό Ωκεανό, αλλά απέτυχε σε δύο προσπάθειες.
Ακολούθησε μια υποβρύχια έρευνα από τη Μαλαισία, την Αυστραλία και την Κίνα σε μια περιοχή 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων (46.332 τετραγωνικών μιλίων) του νότιου Ινδικού Ωκεανού, με βάση τα δεδομένα των αυτόματων συνδέσεων μεταξύ ενός δορυφόρου Inmarsat και του αεροπλάνου.
Η νέα συμφωνία θα βασίζεται στην αρχή «no-find-no-fee», σύμφωνα με την οποία η Μαλαισία δεν θα υποχρεούται να πληρώσει την Ocean Infinity εκτός εάν βρεθούν και επαληθευτούν επαρκή συντρίμμια.
Ερωτηθείς σχετικά με τις προοπτικές εντοπισμού ολόκληρου του αεροπλάνου, ο Λόκε δήλωσε ότι θα ήταν άδικο να περιμένει κανείς συγκεκριμένη δέσμευση.
«Αυτή τη στιγμή, κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα. Έχουν περάσει πάνω από 10 χρόνια», δήλωσε.
Η τελευταία εκπομπή από την MH370 έγινε περίπου 40 λεπτά μετά την απογείωσή του από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο.
Ο κυβερνήτης μετέδωσε ένα μήνυμα ρουτίνας καθώς το αεροπλάνο εισήλθε στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ και αμέσως μετά απενεργοποιήθηκε ο αναμεταδότης του.
Το στρατιωτικό ραντάρ έδειξε ότι το αεροπλάνο εγκατέλειψε την πορεία πτήσης του για να πετάξει πίσω και πάνω από τη βόρεια Μαλαισία και στη συνέχεια στη θάλασσα Ανταμάν πριν στρίψει νότια, οπότε χάθηκε κάθε επαφή.
Μια έκθεση 495 σελίδων σχετικά με την εξαφάνιση το 2018 ανέφερε ότι τα χειριστήρια του Boeing 777 πιθανόν να «χειραγωγήθηκαν σκόπιμα» ώστε να βγει εκτός πορείας, αλλά οι ερευνητές δεν μπορούσαν να προσδιορίσουν ποιος ήταν υπεύθυνος και δεν κατέληξαν σε συμπέρασμα σχετικά με το τι συνέβη, λέγοντας ότι αυτό εξαρτάται από την εύρεση των συντριμμιών.
Οι ερευνητές δήλωσαν ότι δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στο ιστορικό, τις οικονομικές υποθέσεις, την εκπαίδευση και την ψυχική υγεία τόσο του κυβερνήτη όσο και του συγκυβερνήτη.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >