Χάρη στη γενναιότητα της Σοφίας Μπεκατώρου, αλλά και με το ντόμινο των εξελίξεων που ακολούθησαν, το κίνημα «Me Too» αποτελεί πλέον κεντρικό θέμα στην ελληνική επικαιρότητα και στη δημόσια συζήτηση του τόπου. Ο Κινηματογράφος δηλώνει παρών και μέσα από δώδεκα χαρακτηριστικές ταινίες, συμμετέχει δυναμικά και ενεργά στον κοινωνικό διάλογο.

Ads

Το κίνημα «Me Too», δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 2017 και γρήγορα εξαπλώθηκε γρήγορα σε κάθε μορφή δραστηριότητας, αποδεικνύοντας ευτυχώς ότι δεν αποτελεί μία ακόμη μόδα των κοινωνικών δικτύων, αλλά μία κραυγή αγωνίας και μία ανάγκη διεκδίκησης αυτών που δυστυχώς θα έπρεπε να θεωρούνται αυτονόητα. Ο Κινηματογράφος ως η μαζικότερη μορφή έκφρασης της τέχνης του ανθρώπου δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχος και ανεπηρέαστος από αυτή την προσπάθεια.

Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα, παραθέτουμε δέκα επίκαιρες ταινίες, οι οποίες κυκλοφορήσαν στις αίθουσες την τελευταία τετραετία και διαθέτουν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους τους, αξιόλογους και δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες, οι ιστορίες των οποίων αξίζει να ειπωθούν και συναντήσουν το κοινό τους, να θέσουν ερωτήματα και να προβληματίσουν κοινό και κριτικούς. Δώδεκα ταινίες οι οποίες νίκησαν τα στερεότυπα. Από την «Colette» της Κίρα Νάιτλι, μέχρι την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου. Αναλυτικά:

Στο αφιέρωμα που ακολουθεί, παραθέτουμε δέκα χαρακτηριστικές ταινίες οι οποίες κυκλοφορήσαν στις αίθουσες την τελευταία διετία και διαθέτουν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους τους, αξιόλογους και δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες, οι ιστορίες των οποίων αξίζει να ειπωθούν και συναντήσουν το κοινό τους, στην μεγάλη οθόνη. Δέκα ταινίες οι οποίες νίκησαν τα στερεότυπα. Από την «Colette» της Κίρα Νάιτλι, μέχρι την «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου. Αναλυτικά:

Ads

«Το Κορίτσι Στον Ιστό Της Αράχνης» (The Girl in the Spider’s Web – 2018) του Φέντε Άλβαρεζ

image

Όταν ένας επιστήμονας της αναθέτει μία επικίνδυνη αποστολή, η Lisbeth Salander (Κλερ Φόι) βρίσκεται αγκυλωμένη σε έναν σκοτεινό και βίαιο ιστό, αφού μυστήριες δυνάμεις βάζουν φωτιά στο διαμέρισμα της και την αφήνουν ετοιμοθάνατη. Μαζί με τον παλιό φίλο και μοναδικό σύμμαχο, τον δημοσιογράφο Mikael Blomkvist (Σβερίρ Γκούντνασον), η Lisbeth ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι για να βρει αυτούς που της επιτέθηκαν, να προστατεύσει τον νεαρό γιο του επιστήμονα και να πάρει πίσω ό,τι της πήραν. Όσο όμως ο ιστός σφίγγει γύρω της, εκείνη βυθίζεται στις σκιές του δικού της μυστηριώδους παρελθόντος.

Η αυτόκλητη τιμωρός Lisbeth Salander, η οποία έχει ξεπηδήσει από τη νουάρ λογοτεχνική σειρά «Millennium», επιστρέφει ανανεωμένη με μία καταιγιστική κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο εμφανίζεται η βραβευμένη με Χρυσή Σφαίρα και εντυπωσιακά μεταμορφωμένη Κλερ Φόι, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του ανερχόμενου Ουρουγουανού δημιουργού, Φέντε Άλβαρεζ.

«Το κύριο στοιχείο που την περιγράφει για μένα είναι ότι δεν μοιάζει με κάτι άλλο κι αυτό είναι κάτι που ψάχνω ως δημιουργός, όταν επιλέγω την επόμενη ταινία μου. Έχει κάτι συγκεκριμένο που μου έδωσε την ευκαιρία να κάνω μία ταινία που ήξερα ότι δεν χρειάζεται να μοιάζει με καμία άλλη. Είναι ένας παράξενος συνδυασμός ταινίας δράσης, δυνατού δράματος χαρακτήρων και σκανδιναβικού νουάρ. Όλα αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο και την κάνουν πολύ, πολύ διαφορετική. Η Lisbeth είναι ο λόγος που αποφάσισα να κάνω την ταινία. Κάνει κάτι που είναι επίκαιρο. Εκπροσωπεί τη γυναίκα που λέει: «Αρκετά!» – Φέντε Άλβαρεζ

Διαβάστε επίσης:

«Οι Χήρες» (Widows – 2018) του Στιβ ΜακΚουίν

image

Από τον Στιβ ΜακΚουίν και τη συν-σεναριογράφο και συγγραφέα Τζίλιαν Φλιν (Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε) έρχεται ένα σύγχρονο θρίλερ με φόντο την εγκληματικότητα, το πάθος και τη διαφθορά. Οι «Χήρες» είναι η ιστορία για τέσσερις γυναίκες που δεν έχουν τίποτα κοινό μεταξύ τους παρά μόνο τα χρέη που τους άφησαν οι νεκροί σύζυγοί τους από τις εγκληματικές τους δραστηριότητες.

Τοποθετημένο στο σύγχρονο Σικάγο, μέσα σε μια περίοδο αναταραχής, εντάσεις θα δημιουργηθούν όταν η Βερόνικα (η βραβευμένη με Όσκαρ Βαϊόλα Ντέιβις), η Άλις (Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι), η Λίντα (Μισέλ Ροντρίγκεζ) και η Μπελ (Σίνθια Ερίβο) παίρνουν τη μοίρα τους στα χέρια τους και συνωμοτούν για να χτίσουν ένα μέλλον σύμφωνα με τους δικούς τους όρους.

«Θυμάμαι ότι έβλεπα την τηλεοπτική σειρά στα 13 μου. Αυτές οι γυναίκες είχαν καταφέρει κάτι που κανείς δεν τις είχε ικανές να καταφέρουν και αυτό μου έκανε μεγάλη εντύπωση γιατί τότε περνούσα μια περίοδο που ένιωθα ότι με κρίνουν ακριβώς με τον ίδιο τρόπο. Πολλά χρόνια αργότερα όταν ήρθα στο Χόλιγουντ, δεν μπορούσα να πιστέψω πώς τόσες ταλαντούχες γυναίκες ηθοποιοί δεν είχαν δουλειά. Τότε αποφάσισα ότι αφού κάνω μια ταινία για την σκλαβιά, θα έκανα μια ταινία για τις γυναίκες.» – Στιβ ΜακΚουίν

Διαβάστε επίσης:

«Destroyer» (2018) της Καρίν Κουσάμα

image

Πριν από 16 χρόνια, η ντετέκτιβ του αστυνομικού τμήματος του Λος Άντζελες Έριν Μπελ πήγε σε μυστική αποστολή στην Καλιφόρνια με σκοπό να εισχωρήσει σε μια συμμορία με αρχηγό τον τρομακτικό Σίλας. Όταν μια από τις βίαιες ληστείες τους αποτυγχάνει, η κάλυψη της Έριν χάνεται και ο Σίλας διαφεύγει. Αρκετά χρόνια αργότερα, ο Σίλας επιστρέφει πιο δυνατός και πιο επικίνδυνος από ποτέ, έχοντας καταστρώσει το σχέδιο της μεγαλύτερης τραπεζικής ληστείας στην ιστορία των ληστειών. Αυτή τη φορά όμως η Έριν θα τον σταματήσει.

Στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία της, η βραβευμένη σκηνοθέτης Καρίν Κουσάμα –  Girlfight (2000), The Invitation (2015), Æon Flux (2005) – παρουσιάζει την ιστορία μίας δυναμικής ντετέκτιβ της αστυνομίας, η οποία βρίσκεται σε μυστική αποστολή. Η ταινία δεν ακολουθεί την γραμμική αφήγηση, αλλά παίζει με τον χρόνο, καθώς και με και τα όρια της ηθικής. Πρωταγωνιστεί η Νικόλ Κίντμαν σε μία ακόμη σπουδαία ερμηνεία, η οποία δικαίως της έχει ήδη χαρίσει, μία Υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα.

«Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που συνειδητοποιεί πώς έχει ζήσει τη ζωή της μέχρι τώρα και προσπαθεί να βρει τρόπο να προχωρήσει. Αλλά είναι επίσης ένα θρίλερ για κάποια που όταν ήταν νέα μπλέχτηκε σε μια επικίνδυνη κατάσταση που δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει και έκτοτε ζει με τις συνέπειες. Τέλος, είναι το ανθρωποκυνηγητό που εξαπολύει η ίδια με όλη της τη μανία» – Φιλ Χέι (Σενάριο / Παραγωγή)

Διαβάστε επίσης:

«Colette» (2018) του Γουός Γουέστμορλαντ

Ο γάμος της Κολέτ (Κίρα Νάιτλι) με τον συγγραφέα Ανρί Γκοτιέ Βιλάρ (Ντόμινικ Γουέστ) την απομάκρυνε από την απλοϊκή ζωή της επαρχίας και την εισήγαγε στη θορυβώδη ζωή του Παρισιού, όπου και ανέπτυξε το συγγραφικό της ταλέντο μεταξύ άλλων. Τα πρώτα της βιβλία εκδόθηκαν με το ψευδώνυμο του άντρα της «Ουίλι» και έγιναν ανάρπαστα.

image

Εύστροφη, δυναμική και γεμάτη αυτοπεποίθηση, η Κολέτ δεν ήταν μόνο μια χαρισματική συγγραφέας, ηθοποιός και δημοσιογράφος, αλλά και μια πρωτεργάτρια του φεμινιστικού κινήματος που αγωνιζόταν για τα δικαιώματα της γυναίκας σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία.

Τέσσερα χρόνια μετά το αξιόλογο φιλμ «Still Alice» (2014), ο Βρετανός σκηνοθέτης Γουός Γουέστμορλαντ επιστρέφει με τη νέα του ταινία: «Colette» (2018). Πρωταγωνιστεί η Κίρα Νάιτλι, η οποία ενσαρκώνει την εμβληματική Γαλλίδα συγγραφέα της αβάν γκαρντ Κολέτ, που μέσα από το έργο της έγινε σύμβολο της γυναικείας χειραφέτησης κατά τον 20ο αιώνα.

Διαβάστε επίσης:

«Ανυπακοή» (Disobedience – 2017) του Σεμπάστιαν Λέλιο

Η εξοστρακισμένη Ronit (Ρέιτσελ Βάις) επιστρέφει από τη Νέα Υόρκη στην κοινότητα των Ορθόδοξων Εβραίων στο Λονδίνο για την κηδεία του ραβίνου πατέρα της. Συναντά την παιδική της φίλη Esti (Ρέιτσελ Μακάνταμς), που είναι πια παντρεμένη με τον διάδοχο του πατέρα της, και ένα για χρόνια καταπιεσμένο, απαγορευμένο πάθος επιστρέφει δριμύ.

image

Ο Σεμπάστιαν Λέλιο μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα της Naomi Alderman και παρουσιάζει μία καθηλωτική ιστορία για την αγάπη και την καταπιεσμένη επιθυμία, για την πίστη και την παράβαση των κανόνων, για τις συγκρούσεις και την αποδοχή. Εξαιρετικές στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, οι Ρέιτσελ Βάις και Ρέιτσελ Μακάνταμς.

«Ερωτεύτηκα ακαριαία τους τρεις βασικούς χαρακτήρες. Είναι μια ιστορία αγάπης ανάμεσα στους τρεις τους και βλέπουμε πώς οι σχέσεις τους εξελίσσονται και πώς επηρεάζονται οι ζωές τους μέσα από τη λύπη […] Το φόντο της ταινίας είναι φυσικά πολύ σημαντικό, αλλά αυτό που συμβαίνει στην ταινία το ξεπερνά. Η καρδιά της ιστορίας είναι παγκόσμια […] Είναι σαν μία ροκ εντ ρολ μπάντα με τρεις κιθαρίστες. Ήταν η βασική πηγή ενέργειας της ταινίας. Υπερασπίστηκαν τους ρόλους τους και αυτό δημιουργεί υπέροχη κινηματογραφική ένταση.» – Σεμπάστιαν Λέλιο

Διαβάστε επίσης:

«Μαίρη Σέλλεϋ» (Mary Shelley – 2017) της Χάιφα Αλ-Μανσούρ

image

Διακόσια χρόνια μετά την έκδοση του «Φρανκενστάιν», η ταινία «Μαίρη Σέλλεϋ» έρχεται να μας συστήσει τη γυναίκα που βρίσκεται πίσω από τη συγγραφή του βιβλίου που στιγμάτισε την παγκόσμια λογοτεχνία. Το φιλμ της Χάιφα Αλ-Μανσούρ σκιαγραφεί το ειδύλλιο ανάμεσα στον ποιητή Πέρσι Σέλλεϋ και τη 16χρονη Μαίρη Γουόλστονκραφτ Γκόντγουιν που είχε ως αποτέλεσμα τη συγγραφή της εμβληματικής γοτθικής νουβέλας, σε μια εποχή κατά την οποία οι γυναίκες συγγραφείς δεν έχαιραν ιδιαίτερου κύρους.

Αν και πρόκειται για μια ταινία εποχής που τοποθετείται στο 1800, η ιστορία είναι γεμάτη σύγχρονα και διαχρονικά νοήματα, όπως η χειραφέτηση μια νεαρής κοπέλας, μια ανάγκη που υπάρχει σε κάθε εποχή, ακόμα και στη σημερινή. Όταν η σκηνοθέτιδα Χάιφα Αλ-Μανσούρ ρωτήθηκε τι κάνει την ταινία και την ιστορία ξεχωριστή απάντησε:

«Η Μαίρη Σέλλεϋ είναι η αξιοθαύμαστη ιστορία μιας γυναίκας που εναντιώθηκε στους αυστηρούς κανόνες της κοινωνίας της εποχής της και έγραψε ένα έργο που ενέπνευσε γενιές συγγραφέων δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα νέο λογοτεχνικό είδος, την επιστημονική φαντασία».

Διαβάστε επίσης:

«Ο Δικός της Πόλεμος» (A Private War – 2018) του Μάθιου Χάινεμαν

image

Η Μαρί Κόλβιν (Ρόζαμουντ Πάικ) είναι μία από τις πιο αναγνωρισμένες πολεμικές ανταποκρίτριες της εποχής μας. Το επαναστατικό και ατρόμητο πνεύμα της την τοποθετεί πάντα στην πρώτη γραμμή της μάχης αφού στόχος της είναι να δίνει φωνή στους αδύναμους, θυσιάζοντας ακόμα και την προσωπική της ζωή. Η αποστολή της να δείξει με κάθε κόστος την πραγματική φρίκη του πολέμου μαζί με τον διάσημο φωτογράφο Πολ Κονρόι (Τζέιμι Ντόρναν) τους οδηγεί στην πιο επικίνδυνη αποστολή της ζωής τους, στην πολιορκούμενη πόλη Χομς της Συρίας.

«Η Ρόζαμουντ έχει την επιμονή της Μαρί. Πάλεψε γι’αυτόν τον ρόλο και τα κατάφερε. Μελέτησε πολύ τον χαρακτήρα της, τις κινήσεις της και κάθε λεπτομέρεια. Ήξερα από την πρώτη στιγμή ότι την ήθελα για τον ρόλο της Μαρί», αναφέρει ο σκηνοθέτης.

Η ταινία «Ο Δικός της Πόλεμος», είναι βασισμένη στη συναρπαστική ζωή της βετεράνου πολεμικής ανταποκρίτριας των Sunday Times, Μαρί Κόλβιν. Πίσω από την κάμερα, συναντάμε τον υποψήφιο για Όσκαρ σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ («Η Γη των Καρτέλ» – 2015), Μάθιου Χάινεμαν που πραγματοποιεί εδώ το ενδιαφέρον μεγάλου μήκους ντεμπούτο του, με πρωταγωνίστρια την αξιόλογη ηθοποιό, Ρόζαμουντ Πάικ.

Διαβάστε επίσης:

«Revenge» (2017) της Κοραλί Φαρζάτ

image

Τρεις πλούσιοι, παντρεμένοι άνδρες συναντιούνται για το ετήσιο, καθιερωμένο κυνήγι τους στην έρημο. Μόνο που αυτήν τη φορά, ο ένας θα φέρει μαζί και την ερωμένη του, μια σέξι «Λολίτα» που με το σεξαπίλ της θα προκαλέσει γρήγορα το ενδιαφέρον των άλλων δύο. Τα πράγματα θα βγουν εκτός ελέγχου όταν οι τρεις άνδρες εκμεταλλεύονται τη νεαρή κοπέλα και την εγκαταλείπουν στην κόλαση της ερήμου, θεωρώντας τη νεκρή. Διψασμένη για εκδίκηση, εκείνη θα επιστρέψει και θα μετατρέψει το κυνήγι στο πιο ανελέητο και αιματηρό ανθρωποκυνηγητό. Πρωταγωνιστούν: Ματίλντα Άννα Ίνγκριντ Λουτζ, Κέβιν Τζάνσενς, Γκιγιόμ Μπουσέντ.

Το «Revenge» είναι μια ιστορία βιασμού και κακοποίησης που καταλήγει σε ένα ακραίο λουτρό αίματος, πάντα με γνώμονα το στιλ και τον συμβολισμό. Για τον λόγο αυτό, η σκηνοθέτης Κοραλί Φαρζάτ, «έντυσε» την ταινία της με κραυγαλέα φλούο χρώματα και indie ηλεκτρονική μουσική, δημιουργώντας ένα insta-cult φιλμ για γερά στομάχια: «Ο τρόπος με τον οποίο σκηνοθέτησα την ταινία έχει στόχο να υποβάλει τον θεατή σε ένα σκληρό, σαρκικό, αισθητηριακό, εχθρικό, βίαιο κόσμο. Για τον λόγο αυτό, δεν πάτησα στον ρεαλισμό και προτίμησα να φτιάξω ένα αγνό genre που προκαλεί συναισθήματα, έναν κόσμο που πολλαπλασιάζει τις αισθήσεις, μια ολοκληρωτική βύθιση σε ένα χάος μεταξύ φαντασμαγορίας και πραγματικότητας».

«Γυναίκα σε Πόλεμο» (Woman at War / Kona fer í stríð – 2018) του Μπένεντικτ Έρλινγκσον

image

Στα χιονισμένα βουνά της Ισλανδίας, μια αφοσιωμένη ακτιβίστρια και οικολόγος, έχει ξεκινήσει έναν μοναχικό πόλεμο ενάντια στο εργοστάσιο αλουμινίου που απειλεί να καταστρέψει το τοπίο της περιοχής στην οποία μεγάλωσε και ζει. Καθώς όμως αρχίζει να σχεδιάζει την τολμηρή της επιχείρηση, λαμβάνει ένα γράμμα που την ειδοποιεί πως η αίτηση που είχε υποβάλει πριν χρόνια για να υιοθετήσει ένα παιδάκι, έχει γίνει τελικά αποδεκτή και ένα μικρό κορίτσι από την Ουκρανία την περιμένει.

Το πεδίο της μάχης είναι πλέον μπροστά της και η ηρωίδα μας, ενάντια σε όλους και σε όλα, κόντρα σε κάθε πιθανότητα, είναι αποφασισμένη να φτάσει στα άκρα και να δοκιμάσει τα όρια της, προκείμενου να υπερασπιστεί τον δίκαιο αγώνας της.

Η «Γυναίκα σε Πόλεμο», είναι ένα χαρούμενο, εφευρετικό, ενεργητικό και φεμινιστικό έπος μιας δυναμικής γυναίκας, η οποία ζει με πάθος μια διπλή ζωή, ως δασκάλα μουσικής, αλλά ταυτόχρονα και ως παθιασμένη περιβαλλοντική ακτιβίστρια. Εξαιρετική στον πρωταγωνιστικό ρόλο η ηθοποιός, Χαλντόρα Γκειρχαροσντότιρ.

«Η Ευνοούμενη» (The Favourite – 2018) του Γιώργου Λάνθιμου

image

Αρχές του 18ου αιώνα. Η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τους Γάλλους. Παρόλα αυτά, οι αγώνες πάπιας και η κατανάλωση ανανά βρίσκονται στο απόγειό τους. Η φιλάσθενη Βασίλισσα Άννα (Ολίβια Κόλμαν) βρίσκεται στον θρόνο και η στενή της φίλη Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) κυβερνά τη χώρα στη θέση της, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει για την υγεία και το απρόβλεπτο ταπεραμέντο της. Όταν η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ (Έμμα Στόουν) καταφτάνει, η γοητεία της την κάνει αμέσως αγαπητή στη Σάρα. Η Σάρα την παίρνει υπό την προστασία της και η Άμπιγκεϊλ βρίσκει μια ευκαιρία να επιστρέψει στις αριστοκρατικές της ρίζες. Καθώς οι τακτικές του πολέμου καταναλώνουν όλο τον χρόνο της Σάρα, η Άμπιγκεϊλ παίρνει τη θέση της ως η συντροφιά της Βασίλισσας. Η φιλία τους της δίνει την ευκαιρία να κάνει πραγματικότητα τις φιλοδοξίες της και δεν θα αφήσει καμία γυναίκα, καμία πολιτική και κανένα κουνέλι να σταθούν εμπόδιο στον δρόμο της.

Πρόκειται για ένα σατυρικό δράμα εποχής που αφηγείται το παράλληλο χρονικό τριών γυναικών της αγγλικής βασιλικής οικογένειας με κεντρικά πρόσωπα τη βασίλισσα Άννα (Ολίβια Κόλμαν) – τελευταία βασίλισσα του Οίκου των Στιούαρτ – και στον ανταγωνισμό ανάμεσα στις ξαδέλφες της, τη δούκισσα Σάρα Τσέρτσιλ (Ρέιτσελ Βάις) και τη βαρόνη Αμπιγκέιλ Μάσαμ (Έμα Στόουν). Ενώ ο Νίκολας Χουλτ ερμηνεύει τον Χάρλεϊ, τον ηγέτη των Τόρις στη διάρκεια της βασιλείας της βασίλισσας Άννας στα τέλη του 17ου και αρχές του 18ού αιώνα. Ηθοποιοί: Ρέιτσελ Βάις, Ολίβια Κόλμαν, Έμμα Στόουν, Νίκολας Χουλτ, Τζο Άλγουιν, Μαρκ Γκάτις, Τζέιμς Σμιθ.

Διαβάστε επίσης:

«The Assistant» (2019) της Κίτι Γκριν
 
Η υπόθεση εστιάζει σε μία κοπέλα, την Jane, η οποία έχει αποφοιτήσει πρόσφατα από το πανεπιστήμιο και πιάνει δουλειά ως βοηθός σε μία μεγάλη εταιρεία. Καθώς προσπαθεί να προσαρμοστεί στο πόστο αυτό και να βρει τους ρυθμούς της, αρχίζει να διαπιστώνει ότι βρίσκεται πολύ μακριά από αυτό που ανέκαθεν ήθελε να ακολουθήσει σαν καριέρα. Παράλληλα, μεταξύ των διάφορων θελημάτων και του γραφειοκρατικού φόρτου που της αναθέτουν, πρέπει να υπομένει και την απαράδεκτη αντιεπαγγελματική συμπεριφορά ορισμένων συναδέλφων της.

image
 
Μέρα με την μέρα αντιλαμβάνεται ολοένα και περισσότερο την κατάχρηση εξουσίας που υπάρχει από αρκετούς στο γραφείο, αφού πλέον δεν είναι λίγες οι φορές που επιχειρούν να υπονομεύσουν την ίδια και άλλες εργαζόμενες. Η ηρωίδα ύστερα από πολλά επαναλαμβανόμενα τέτοια περιστατικά επιλέγει να διεκδικήσει το δίκιο της και τότε είναι που συνειδητοποιεί πόσο σκοτεινό είναι το σύστημα.
 
Ένα φεστιβαλικό κινηματογραφικό διαμάντι, το οποίο ξεκίνησε την πορεία του από το Σάντανς, ενώ κέρδισε τις εντυπώσεις και στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου. Πρωταγωνιστεί η ανερχόμενη Τζούλια Γκάρνερ, ενώ την σκηνοθεσία υπογράφει η Κίτι Γκριν, η οποία μας είναι γνωστή κυρίως από τα προσεγμένα ντοκιμαντέρ της και εδώ επιχειρεί με επιτυχία, το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, στον χώρο της μυθοπλασίας. Η ταινία δείχνει ανατριχιαστικά, ωμά και καθόλου διδακτικά τι σημαίνει να είσαι γυναίκα σ’ έναν ανδροκρατούμενο εργασιακό χώρο.
 

 
«Βόμβα» (Bombshell – 2019) του Τζέι Ρόουτς
 
Μια παρέα γυναικών αποφασίζει να αναμετρηθεί με τον επικεφαλής των Ειδήσεων του καναλιού της Fox, Roger Ailes και την τοξική ατμόσφαιρα που διοχέτευσε στο δίκτυο. Η ταινία, βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και παρουσιάζει το σκάνδαλο που ξέσπασε στο δίκτυο και αφορούσε τις καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση από επιφανείς γυναίκες κατά του Ρότζερ Έιλς, ιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου του Fox News και επίσης προσωπικού συμβούλου για τις καμπάνιες ρεπουμπλικανών προέδρων των Ηνωμένων Πολιτειών κατά το παρελθόν.

image
 
Μία καλή ταινία από τον σκηνοθέτη Τζέι Ρόουτς, που έχει στα χέρια του μία εξαιρετική ιστορία, βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, αλλά που χάνει την ευκαιρία να την αξιοποιήσει στο έπαρκο. Μία ιστορία με πολλές προεκτάσεις, από το κίνημα του #MeToo μέχρι την εκλογή του Τραμπ, στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο το εξαιρετικό καστ, σώζει τις όποιες ελλείψεις και ειδικά η Σαρλίζ Θερόν, που μετά από πολύ καιρό και άστοχες επιλογές, μας θυμίζει πόσο καλή ηθοποιός είναι. Το σενάριο είναι του Τσαρλς Ράντολφ, που υπέγραψε πριν λίγα χρόνια το εξαιρετικό, «The Big Short». Ηθοποιοί: Νικόλ Κίντμαν, Μάργκο Ρόμπι, Σαρλίζ Θερόν, Τζένιφερ Μόρισον, Άλις Ιβ, Τζον Λίθγκοου, Άλισον Τζάνεϊ.