Με αφιερώματα σε εξέχοντες δημιουργούς, διεθνές διαγωνιστικό τμήμα, εξαιρετικά σημαντικές ειδικές προβολές, οργάνωση παράλληλων εκδηλώσεων – ημερίδα, masterclasses, εικαστικές εκθέσεις – το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, επιχειρεί και φέτος να αναδείξει την πρωτοπορία, όπου και όποτε αυτή έρχεται να ανατρέψει συμβάσεις και συστήματα στον παγκόσμιο κινηματογράφο. Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 12 έως τις 26 Νοεμβρίου και το παρών αναμένεται να δώσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο Λεός Καράξ! Το Tvxs.gr είναι χορηγός επικοινωνίας στη διοργάνωση, και αρχή γενομένης από σήμερα θα σας μεταφέρουμε αναλυτικά τα νέα του Φεστιβάλ που κατέχει μία ιδιαίτερη θέση στα κινηματογραφικά τεκταινόμενα της πόλης.

Ads

Το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, αποτελεί μία διοργάνωση της Ταινιοθήκης της Ελλάδος και ετοιμάζεται δυναμικά για να πραγματοποιηθεί το χρονικό διάστημα από τις 12 έως και τις 26 Νοεμβρίου. Πρόκειται για την πέμπτη εκδήλωση που διοργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος στo πλαίσιο της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή» (Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής / ΠΕΠ Αττικής 2007-2013) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Μία πρώτη ματιά στα Αφιερώματα του Φεστιβάλ:

Αγόρι Συναντά Κορίτσι: Το Σινεμά του Λεός Καράξ / Boy Meets Girl: The Cinema of Leos Carax
image
Το τρομερό παιδί του γαλλικού κινηματογράφου, ο σκηνοθέτης που αιχμαλώτισε την νιότη που «ξοδεύεται» από τους νέους, όσο κανείς άλλος στο πέρασμα από τα ’80’s στα ’90’s και έφτασε μέχρι την επιστημονική φαντασία, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα για να παρευρεθεί στο 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας.
image
Ο λόγος βέβαια για τον Λεός Καράξ (Leos Carax) και το αφιέρωμα προς τιμήν του: “Αγόρι Συναντά Κορίτσι: Το Σινεμά του Λεός Καράξ / Boy Meets Girl: The Cinema of Leos Carax” στο πλαίσιο του οποίου ο σπουδαίος δημιουργός θα παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό επτά (7) ταινίες του. Το αφιέρωμα στον Λεός Καράξ, πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος. Οι ταινίες του σχετικού αφιερώματος είναι οι εξής:

  • Boy Meets Girl (1984, 100΄)
  • Mauvais sang / Η Δική μας Νύχτα (1986, 105΄)
  • Les Amants Du Pont Neuf / Οι Εραστές της Γέφυρας (1991, 125΄)
  • Sans titre (1997, 9΄)
  • Pola X (1999, 134΄)
  • Tokyo! (2008, 112΄)
  • Holy Motors (2012, 115΄)


«Το σινεμά είναι μια χώρα. Υπάρχει έξω από τις ταινίες. Είναι το μέρος όπου ζω. Είναι ένας τρόπος να βλέπεις τα πράγματα, να βιώνεις τη ζωή. Αλλά το να κάνεις ταινίες, αυτό θα έπρεπε να είναι ένα επάγγελμα» – Λεός Καράξ / Leos Carax

Πανόραμα Αμερικανικών Πειραματικών Αφηγήσεων Στη Νέα Χιλιετία / A Panorama of American Experimental Narratives in the New Millenium
image
Κεντρική θέση στο φεστιβάλ φέτος έχει το αφιέρωμα “Πανόραμα Αμερικανικών Πειραματικών Αφηγήσεων στη Νέα Χιλιετία”, σε επιμέλεια του Τζον Γκάρτενμπεργκ (Jon Gartenberg). Ένα πρόγραμμα με συνολικά δεκατρείς (13) ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ (μεγάλου, μεσαίου και μικρού μήκους) των σκηνοθετών Steve Bilich, Jem Cohen, Jennifer Reeves, Jonas Mekas, Penny Lane, John Gianvito, Bill Morrison, Abigail Child, Mark Street, Julie Talen, Chris Sullivan, Matt Porterfield και Thomas Allen Harris.

Το πρόγραμμα του επιμελητή Τζον Γκάρτενμπεργκ που φιλοξενεί το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου, θα μας κάνει κοινωνούς σ’ ένα λιγότερο γνωστό πρόσωπο του Αμερικανικού κινηματογράφου της Τρίτης Χιλιετίας (2001-2014). Πρόκειται για ταινίες που γυρίστηκαν ανεξάρτητα από τους μηχανισμούς του κυρίαρχου εμπορικού συστήματος της κινηματογραφικής παραγωγής του Χόλιγουντ στις ΗΠΑ.

Απαλλαγμένες από τους περιορισμούς της underground πειραματικής σκηνής του παρελθόντος, οι καινοτόμες ταινίες του αφιερώματος ενσωματώνουν αφηγηματικά στοιχεία με ρηξικέλευθες τεχνικές. Πρόκειται για ταινίες που αντλούν έμπνευση από το καλλιτεχνικό, πειραματικό, ιστορικο-κινηματογραφικό μοντέλο (αντί για το μοντέλο της βιομηχανίας του κινηματογράφου) και δανείζονται ελεύθερα στοιχεία από πλήθος πηγών για να συνθέσουν κολάζ από οπτικό υλικό.

Ads

Καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αφηγήσεων (από τη χρήση αρχειακού υλικού, το animation, τη μυθοπλασία μέχρι το υβριδικό docu-fiction), οι ταινίες αυτές προσφέρουν μια εντυπωσιακή επισκόπηση της κουλτούρας και του κοινωνικο-πολιτικού τοπίου στις ΗΠΑ. Συλλογικά, οι σκηνοθέτες και οι ταινίες αυτού του αφιερώματος αγγίζουν θέματα ατομικής ταυτότητας, ενδοοικογενειακής δυναμικής, συγκρότησης διαφορετικών εθνικών ομάδων / κοινοτήτων και της ευρύτερης πολιτικής κουλτούρας.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τόσο ο επιμελητής του αφιερώματος “Πανόραμα Αμερικανικών Πειραματικών Αφηγήσεων στη Νέα Χιλιετία” Τζον Γκάρτενμπεργκ, όσο και οι σκηνοθέτες Julie Talen και Abigail Child, θα βρίσκονται στην Αθήνα για το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

O Τζον Γκάρτενμπεργκ (Jon Gartenberg) είναι πρόεδρος της Gartenberg Media Enterprises (GME). Η εταιρία του αποκαθιστά και διανέμει συλλογές από κλασσικές και avant-garde ταινίες, καθως και εκδοτικά και φωτογραφικά αρχεία. Ήταν curator στο κινηματογραφικό αρχείο του Museum of Modern Art (MOMA) της Νέας Υόρκης επί 18  χρόνια, όπου ανακάλυπτε, αρχειοθετούσε και συντηρούσε ταινίες για την μόνιμη συλλογή του Μουσείου.

Στα προσωπικά πρότζεκτ του Τζον Γκάρτενμπεργκ, συγκαταλέγονται η αποκατάσταση των ταινιών του Άντυ Γουόρχολ, καθώς και η έκδοση του καταλόγου της αρχειακής κινηματογραφικής συλλογής του Museum of Modern Art (New York City – MOMA). Έχει επιμεληθεί πλήθος κινηματογραφικών εκθέσεων και έχει δώσει πολυάριθμες διαλέξεις, ενώ έχει δημοσιεύσει άρθρα σχετικά με την ιστορία κινηματογράφου από τον D.W. Griffith μέχρι τον πειραματικό κινηματογράφο.

Ο Πειραματικός Κινηματογράφος της Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ / The avant-garde cinema of Abigail Child
image
Ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στην Αμερικανίδα καλλιτέχνιδα Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ (Abigail Child) έχει δεσπόζουσα θέση στη φετινή διοργάνωση. Η Τσάιλντ είναι ποιήτρια, σεναριογράφος και σκηνοθέτιδα πειραματικών ταινιών από την δεκαετία του ’70, με περισσότερες από τριάντα (30) ταινίες, βίντεο και installations, ενώ έχει γράψει και έξι (6) βιβλία.

Αναγνωρισμένη πρωτοπόρος στο μοντάζ, οι πρώτες δουλειές της Τσάιλντ έθεταν το ζήτημα της αλληλεπίδρασης ήχου και εικόνας μέσα από την ανάπλαση της αφήγησης και προεικόνιζαν θέματα που αφορούσαν τον σύγχρονο κινηματογράφο και τα μίντια. Έργα της έχουν παρουσιαστεί σε πολυάριθμα φεστιβάλ και μουσεία ανά τον κόσμο.  Η Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ θα είναι παρών στην Αθήνα για το Φεστιβάλ.

«Τα θέματα που χαρακτηρίζουν το έργο της Άμπιγκεϊλ Τσάιλντ είναι η μνήμη, η μετακίνηση και το σώμα. Η θεματολογία της κινείται από την ποιητική βιογραφία της Μαίρη Σέλλεϊ μέχρι την ανατομία της σύγχρονης αμερικανικής suburbia. Με λιτές τεχνικές από το ρεπερτόριο ή από το οπλοστάσιο του πειραματικού κινηματογράφου, εξακτινώνεται από ατομικές αναπολήσεις σε ιστορικούς διαλογισμούς πάνω στο Ολοκαύτωμα και τη φύση της ανθρώπινης κοινωνίας. Στις ταινίες της, συχνά επεξεργάζεται εκ νέου ιστορικά αρχεία τα οποία χρησιμοποιεί με δημιουργική φαντασία. Η δουλειά της την κατατάσσει στις κορυφαίες εκπροσώπους του πειραματικού κινηματογράφου, και, συγχρόνως, η ενασχόλησή της με τη διδασκαλία την οδηγεί σε συνεχή ανανέωση της θεματολογίας και του τρόπου εργασίας της.» – Μαρία Κομνηνού, καλλιτεχνική διευθύντρια του 8ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Οι ταινίες του συγκεκριμένου αφιερώματος είναι: 

  • Πρόγραμμα No #1 – The Subversive Body (78’)
  • Perils (1986, 5΄), Covert Action (1984, 10΄), Mayhem (1987, 20΄), Mirror World (2006, 14΄), Vis Vis  2013, 24΄),  If I Can Sing a Song about Ligatures (2009, 5΄)
  • Πρόγραμμα #2 – The Suburban Trilogy (73’) 
  • Cake and Steak (21΄), The Future Is Behind You, (21΄), Surf and Turf (30΄)
  • Πρόγραμμα #3 – Unbound (67)
  • Unbound (2013, 67΄)
  • Πρόγραμμα #4 – The Body Politic (52)
  • Prefaces (1981, 9΄), Mutiny (1983, 10΄), Mercy (1989, 10΄), To And No Fro. (2005, 4.5΄), Surface Noise, (2000, 18΄)

Προκαλώντας το παρόν: Τέσσερις Γερμανοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς
 image
Τέσσερις Γερμανοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς – Jessica Krummacher, Timo Müller, Hannes Lang και Maximilian Linz – εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους, το έργο των οποίων όμως, ξεχωρίζει για το πώς αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα σήμερα. Τέσσερις χαρακτηριστικές περιπτώσεις δημιουργών, οι οποίοι ενδεχομένως συνθέτουν μια νέα πρωτοπορία στη Γερμανία σήμερα.

Οι ταινίες του συγκεκριμένου αφιερώματος είναι: 

  • Totem της Jessica Krummacher (2011, 86΄)
  • Morscholz του Timo Müller (2008, 104΄)
  • Peak του Hannes Lang (2011, 91΄)
  • Ich will mich nicht künstlich aufregen (Asta Upset) του Maximilian Linz (2014, 84΄)

 
Επίσης, στο πλαίσιο του αφιερώματος “Προκαλώντας το παρόν: Τέσσερις Γερμανοί σκηνοθέτες της νέας γενιάς”, θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο, στο οποίο ο σκηνοθέτης Maximilian Linz θα παρουσιάσει ντοκιμαντέρ των πρωτοπόρων του Oberhausen, αλλά και το δικό του κινηματογραφικό έργο «Das Oberhausener Gefühl» (2012).

Το δημοφιλές φεστιβάλ του Oberhausen έχει υπάρξει στη δεκαετία του ’60 το φυτώριο του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου, η αφετηρία μιας πρωτοπορίας που εξακολουθεί και στις μέρες μας να αποτελεί πρωτοπορία και ανέδειξε σπουδαίους δημιουργούς όπως ο Kluge, ο Fassbinder, ο Reitz κ.ά.). Το αφιέρωμα πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Goethe-Institut Athen.

Διεθνές Διαγωνιστικό (Αφηγηματικά + Όχι / 2 Narrate or Not)
image
Το διεθνές διαγωνιστικό τμήμα (Αφηγηματικά + Όχι) του 8ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, σε επιμέλεια της Νίνας Βελιγράδη, περιλαμβάνει εννιά (9) ταινίες παραγωγής 2013-2014, ανάμεσά τους και βραβευμένες σε μεγάλα διεθνή φεστιβάλ, οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα. Το βραβείο του διαγωνιστικού τμήματος είναι 10.000 ευρώ σε υπηρεσίες post production από την εταιρεία AUTHORWAVE για την επόμενη ταινία του βραβευμένου.

Οι εννιά (9) ταινίες που θα προβληθούν στο πλαίσιο του  Διεθνούς Διαγωνιστικού, είναι οι εξής:

  • Mambo Cool – Chris Gude (Κολομβία – ΗΠΑ, 2013)
  • Βάρβαρη χώρα / Barbaric Land – Yervant Gianikian, Angela Ricci Lucchi (Γαλλία, 2013)
  • Belleville Baby – Mia Engberg (Σουηδία, 2013)
  • Ε όπως ελεύθερος χρόνος – Lev Kalman, Whitney Horn (ΗΠΑ-Μεξικό-Γαλλία-Ισλανδία, 2014)
  • Ιστορία του φόβου / History of Fear – Benjamín Naishtat (Αργεντινή-Ουρουγουάη-Γερμανία-Γαλλία, 2014)
  • Ο Ρολάνδος τραυματίας / Roland Wounded – Vicent Dieutre (Γαλλία, 2013)
  • Οχυρό Μπιουκάναν / Fort Buchanan – Benjamin Crotty (Γαλλία-Τυνησία, 2014)
  • Το σιδερένιο μέσο / The Iron Ministry – J.P. Sniadecki (Κίνα-ΗΠΑ, 2014)
  • Λεφτά για άλογα / Horse Money – Pedro Costa (Πορτογαλία, 2014)

Κινηματογραφικά Μέτωπα / Film Fronts
image
Συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά το τμήμα Κινηματογραφικά Μέτωπα σε επιμέλεια του Βασίλη Μπούρικα, ύστερα από την επιτυχημένο ντεμπούτο του πέρυσι. Στο 8ο Φεστιβάλ  Πρωτοποριακού Κινηματογράφου, τα Κινηματογραφικά Μέτωπα φέρνουν στο αθηναϊκό κοινό τέσσερις παραγωγές από την Ελλάδα, τη Νότιο Αφρική, το Μεξικό καθώς και μια συμπαραγωγή Καναδά-Λίβανου.

Πρόκειται για ταινίες με εξαιρετικό ενδιαφέρον θεματικά, από την αρχαιολογία μέχρι την παγκοσμιοποίηση του καταναλωτισμού, που εναρμονίζονται απόλυτα με τους στόχους του συγκεκριμένου τμήματος να προλάβει ένα σινεμά διαφορετικό, αλλά όχι απόμακρο, που παρατηρεί, αλληλεπιδρά και αναπόφευκτα, επηρεάζει την ευρύτερη κινηματογραφική γλώσσα.

Ελληνικό Σινεμά / Greek Cinema
Αφιέρωμα στη Φρίντα Λιάππα

image
Με αφορμή τη συμπλήρωση των 20 χρόνων από τον θάνατο της Φρίντας Λιάππας τον ερχόμενο Νοέμβριο, το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας αποδίδει φόρο τιμής στην σημαντική Ελληνίδα δημιουργό Φρίντα Λιάππα, οργανώνοντας ένα πλήρες αφιέρωμα στο έργο της.

«Μπορεί η αφήγησή σου να έχει τη μορφή ενός παραμυθιού, ενός τραγουδιού, ενός μόνο ήχου – μυριάδες είναι οι τρόποι που υπάρχουν – αλλά πάντα από κάτω θα υπάρχει αυτό που δίνει ισχύ σ’ όλες τις μεγάλες ταινίες που διασώζονται μέχρι σήμερα: το ανθρώπινο δράμα. Έτσι, εμένα μ’ ενδιαφέρει η αλήθεια μιας κατάστασης κι όχι η αληθοφάνειά της, η μοίρα ενός προσώπου και όχι η ωραιοποίησή του, η σύγκρουση των δυνάμεων που λειτουργούν μέσα σε μια υπόθεση και όχι η παράστασή τους. Μ’ ενδιαφέρουν, με δυο λόγια, οι ιστορίες που αφηγείται χρόνια τώρα ο λαός μας – μ’ ενδιαφέρει όμως και η «ιστορία» που κρύβει μέσα της ο τρόπος που ένας άνθρωπος πιάνει το ποτήρι του…», έλεγε η Φρίντα Λιάππα στον Τέλη Σαμαντά σε συνέντευξή της στην «Αυγή» τον Νοέμβριο του 1981.

Οι ταινίες του αφιερώματος είναι:

  • Μετά 40 μέρες (1972, 20΄)
  • Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις (1977, 45΄)
  • Apetaxamin (1980, 25΄)
  • Οι δρόμοι της αγάπης είναι νυχτερινοί (1981, 90΄)
  • Ήταν ένας ήσυχος θάνατος (1986, 88΄)
  • Τα χρόνια της μεγάλης ζέστης (1991, 104΄)

Αφιέρωμα στον Γιάννη Οικονομίδη
image
Το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, διοργανώνει το πρώτο πλήρες αφιέρωμα στον Γιάννη Οικονομίδη, έναν δημιουργό ο οποίος, για πολλούς άνοιξε τον δρόμο για μια νέα σελίδα στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο με το “Σπιρτόκουτο” το 2003.

Οι ταινίες του αφιερώματος είναι:

  • Καλημέρα νύχτα (1990, doc., 15΄)
  • Σταδιακή βελτίωση του καιρού (1992, 20΄)
  • Μόνο μυρίζοντας γιασεμί (1994, doc. 30΄)
  • Η ζωή που θα ήθελες (1995, doc., 65΄)
  • Σπιρτόκουτο (2003, 81΄)
  • Η Ψυχή στο Στόμα (2006, 111΄)
  • Μαχαιροβγάλτης (2010, 108΄)
  • Το Μικρό Ψάρι (2014, 137΄)

Στο πλαίσιο του αφιερώματος, θα πραγματοποιηθεί και έκθεση φωτογραφίας με τίτλο “Ταινίας περιήγησις” με φωτογραφίες της Άννας Μαρίας Χατζηστεφάνου από τα γυρίσματα της ταινίας, “Το Μικρό Ψάρι”.

«Η έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Ταινίας περιήγησις» είναι ένας φωτογραφικός διάλογος με την ταινία “Το Μικρό Ψάρι” του Γιάννη Οικονομίδη. Μέσα από τον διάλογο αυτό προσπάθησα να δημιουργήσω ένα σύνολο από εικόνες που αντανακλούν την προσωπική φωτογραφική μου ματιά στους σκηνικούς χώρους και τους χαρακτήρες – ηθοποιούς της ταινίας. Οι φωτογραφίες είναι ασπρόμαυρες. Τοποθετούνται έξω από τον έγχρωμο κόσμο της ταινίας και προσπαθούν να δημιουργήσουν εικόνες στις οποίες κυριαρχούν το φως και τα σχήματα, επινοώντας έναν κόσμο παράλληλο με τον κόσμο της ταινίας.» – Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Εγκαίνια έκθεσης: 11 Νοεμβρίου
Χώρος: Μουσείο Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πωλείται και η αντίστοιχη έκδοση με τις φωτογραφίες με τίτλο «Ταινίας Περιήγησις – Το μικρό Ψάρι του Γιάννη Οικονομίδη» από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδη.
image
Σε συνέντευξη που μας είχε παραχωρήσει στο Tvxs.gr ο Γιάννης Οικονομίδης, αναφερομένος στην ταινία του «Το Μικρό Ψάρι», είχε πει χαρακτηριστικά: «Η ιδέα ήταν να κάνουμε ένα φιλμ νουάρ, μία γκανγκστερική, αστυνομική περιπέτεια, που να έχει ως κεντρικό άξονα τον Στράτο, δηλαδή τον Βαγγέλη Μουρίκη. Ο ήρωας μας, πέρα από το βεβαρημένο του παρελθόν, είναι παράλληλα κι ένας κόντρα κίλερ, ένα συνδυασμός ιδιαίτερος και καινούργιος για τα ελληνικά δεδομένα, σε μια ιστορία που ξετυλίγεται ποικιλότροπα.»

Διαβάστε επίσης:
Συνέντευξη – Γιάννης Οικονομίδης: Το «Μικρό Ψάρι» καταφάσκει υπέρ του ανθρώπου

Τα Μπλουζ της Μεταπολίτευσης
image
Η ελληνική μεταπολιτευτική αγωνία και η ανάγκη για αυτοπροσδιορισμό στα νέα δεδομένα σε συνδυασμό με τον έρωτα της περιπλάνησης θα παρουσιαστεί φέτος στο ελληνικό πρόγραμμα “τα μπλουζ της μεταπολίτευσης”, το οποίο επιμελείται η Ορσαλία-Ελένη Κασσαβέτη.

Οι ταινίες του προγράμματος (ψηφιακή και αναλογική προβολή) , οι οποίες παρήχθησαν μεταξύ των ετών 1976-1979, αναδεικνύουν το υπαρξιακό άγχος και την ανασκαφή της μνήμης ή την προσαρμογή στο υπέροχο αλλά βίαιο πρόσωπο της Αθήνας. Οι ταινίες του αφιερώματος είναι:

  • Παρασκευή με Δευτέρα του Βασίλη Βαφέα (1975, μ.μ.)
  • Η σκοτεινή καταγραφή μιας ηλιογραφίας του Δημήτρη Δημογεροντάκη (1978)
  • Περιπλάνηση του Χριστόφορου Χριστοφή (1979)
  • Το άλλο γράμμα του Λάμπρου Λιαρόπουλου (1976, 71)
  • Η καγκελόπορτα του Δημήτρη Μακρή (1978)

Ειδικές Προβολές
Σημαντικές ταινίες φιλοξενούνται φέτος και στις Ειδικές Προβολές του 8ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας. Πρόκειται για τις εξής ταινίες:

Mula sa kung ano ang noon / From what is before του Lav Diaz (Φιλιππίνες, 2014, 338΄). Το αριστούργημα που δικαιωματικά κέρδισε τη Χρυσή Λεοπάρδαλη στο φετινό φεστιβάλ του Λοκάρνο.
image
– Iranian / Iranien του Mehran Tamadon (Γαλλία-Ελβετία, 2014, 105΄). Μια πολιτική ταινία που διαχειρίζεται ζητήματα θρησκευτικής και εθνικής πίστης, καθώς και οικογενειακών δεσμών και έφυγε με το πρώτο βραβείο από το διεθνές διαγωνιστικό του φεστιβάλ Cinéma du Réel.

– The Filmballad of Mamadada των Lily Benson & Cassandra (ΗΠΑ, 2013, 80΄). Ένα ζωηρό κινηματογραφικό κολάζ δουλεμένο από περισσότερους από πενήντα καλλιτέχνες, οι οποίοι αποκαλύπτουν την συναρπαστική ζωή της Elsa von Freytag-Loringhoven, πρωτοπόρου του Ντανταϊσμού (Dada) και του φεμινιστικού κινήματος, αλλά και μιας γυναίκας-αίνιγμα του 20ου αιώνα.

– Κοντραμπάντο – Μια ταινία για τη Μέλπω Αξιώτη της Βουβούλας Σκούρα (Ελλάδα, 2014). Ένας Λαβύρινθος της ιστορίας και της έκφρασης της σπουδαίας Ελληνίδας λογοτέχνιδας, η οποία άφησε πίσω της ένα πολυσύνθετο έργο, που κατέχει σημαντική θέση μεταξύ των αριστουργημάτων της σύγχρονης ευρωπαϊκής λογοτεχνίας.

Cart blanche στο Σύλλα Τζουμέρκα
image
Ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνοθέτης Σύλλας Τζουμέρκας, διαλέγει ταινίες για το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας και με μεγάλο ενθουσιασμό επέλεξε δυο αγαπημένα του ντοκιμαντέρ:

– La Deutsche Vita των Alessandro Cassigoli και Tania Masi (Ιταλία, 2014, doc., 61΄). Τι σημαίνει για τους Ιταλούς το να ζουν στο Βερολίνο; Ένα ντοκιμαντέρ με έντονα κωμικά στοιχεία που όμως σου σφίγγει την καρδιά.

– Family Instict του Andris Gauja (Λετονία, 2010, doc. 61΄). Μια οικογένεια προσπαθεί να επιβιώσει στο περιθώριο, σ’ ένα χωριό της Λετονίας. Ένα ντοκιμαντέρ για το κοινωνικό ταμπού της αιμομιξίας και την καταπάτηση των θρησκευτικών επιταγών που τραβάει τόσο πολύ τα όρια των πιθανοτήτων ώστε σε κάποιες σκηνές ο θεατής να μην πιστεύει στα μάτια του.

Some Like it Short
image
Μερικοί το προτιμούν μικρό. Γιατί η μικρού μήκους ταινία δεν είναι μόνο το πρώτο βήμα για την μεγάλου μήκους ταινία. Είναι μια αυθύπαρκτη κινηματογραφική φόρμα και μια πολύτιμη άσκηση αφηγηματικής οικονομίας. Φέτος, το τμήμα “Some Like it Short”, σε επιμέλεια Νίνας Βελιγράδη, φιλοξενεί μικρού μήκους ταινίες απ’ όλο τον κόσμο, όλες παραγωγής 2013-2014.

Το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας, επιχειρεί και φέτος να αναδείξει την πρωτοπορία, όπου και όποτε αυτή έρχεται να ανατρέψει συμβάσεις και συστήματα στον παγκόσμιο κινηματογράφο. Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από τις 12 έως τις 26 Νοεμβρίου και οι σκηνοθέτες που θα έρθουν στην Αθήνα ως προσκεκλημένοι της Ταινιοθήκης της Ελλάδος, για να παρευρεθούν στο Φεστιβάλ, είναι οι: Λεός Καράξ, Τζον Γκάρτενμπεργκ, Julie Talen και Abigail Child. Το Tvxs.gr είναι χορηγός επικοινωνίας στη διοργάνωση και θα σας μεταφέρουμε αναλυτικά τα νέα του Φεστιβάλ που κατέχει μία ιδιαίτερη θέση στα κινηματογραφικά τεκταινόμενα της πόλης.

Τo 8o Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας διοργανώνεται από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος στo πλαίσιο της πράξης «Η Κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗ του ΕΣΠΑ 2007-2013. Όλες οι δράσεις πραγματοποιούνται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το Tvxs.gr είναι χορηγός επικοινωνίας στη διοργάνωση, και αρχή γενομένης από σήμερα θα σας μεταφέρουμε αναλυτικά τα νέα του Φεστιβάλ που κατέχει μία ιδιαίτερη θέση στα κινηματογραφικά τεκταινόμενα της πόλης.

Τιμές εσόδου:  
Γενική Είσοδος ανά ζώνη προβολής: 5€  
Κάρτα διαρκείας για όλο το Φεστιβάλ: 45€ (Αριθμός καρτών: 50)
Κάρτα διαρκείας μειωμένη* για όλο το Φεστιβάλ: 30€ (Αριθμός καρτών: 70)
(* για φοιτητές, μαθητές, ανέργους, δασκάλους-καθηγητές, ατέλειες, Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), άνω των 65, και νέους 18 έως 26 ετών)
Κάρτα για 10 ζώνες προβολής: 25€ (Αριθμός καρτών: 70)

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας (12 – 26 Νοεμβρίου) στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου 134 – 136, Μετρό), παραθέτουμε τον επίσημο ιστότοπο του Φεστιβάλ.

Κατεβάστε το πρόγραμμα του φεστιβάλ σε PDF