Tα βιβλία είναι αδιαμφισβήτητα από τους καλύτερους φίλους του ανθρώπου. Έχουν την δύναμη να σε ταξιδέψουν νοερά και να σε κάνουν να «χαθείς» μέσα στις σελίδες τους. Για να ξεκινήσει ευχάριστα η εβδομάδα, σας παρουσιάζουμε τα ευπώλητα λογοτεχνικά βιβλία του ΙΑΝΟΥ.

Ads

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΔΙΓΕΝΗ ΣΕΜΙΝΑ
ΚΙΤΡΙΝΟ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image

Ads

Αγαπηµένη Σεµίνα… Σ’ αυτό το τόσο πλούσιο «soundtrack» της ζωής σου, θυµόµαστε και εµείς «την εποχή της όρεξης», που όλα ήταν (ή µήπως φάνταζαν;) διαφορετικά. Έτσι απλά, για να µην ξεχνάµε πώς ήταν η ζωή χωρίς το δηλητήριο του φόβου… Δήμητρα Γαλάνη Το βιβλίο της Σεµίνας είναι σαν χολλυγουντιανό τρέιλερ µιας ολόκληρης καριέρας και µιας πολύµορφης ζωής. Κατάφερε να τουιτάρει έναν ορυµαγδό αναµνήσεων, εµπειριών, κολασµένων και ακόλαστων στιγµών. Λιάνα Κανέλλη Πολλά από τα µυστικά της, που δεν ξέρει κανείς, είναι στις σελίδες αυτού του βιβλίου, όπου «δίνει µια δυνατή κλοτσιά σ’ όλες τις τρυφερές, ηδονοπαθείς σαχλαµάρες και στους νυσταλέους βηµατισµούς». Χρήστος Κεχαγιάς Η Σεµίνα εισάγει ένα νέο είδος γραφής. Πυξίδες της στο απίθανο αυτό ταξίδι τραγούδια, ταινίες, παραστάσεις… µέσα στις σελίδες του συναντώνται όλες οι τέχνες. Έχω ερωτευτεί αυτό το βιβλίο. Κώστας Λειβαδάς Μια θαυµάσια παράξενη τοιχογραφία του δεύτερου µισού του 20ού αιώνα, αλλά και των ηµερών που διανύουµε, όµορφα ντεγκρανταρισµένη «µε αγάπη και χωρίς κακία». Το διάβασα µε ταχύτητες σέβεντις, τότε που διαβάζαµε σχεδόν ένα βιβλίο την ηµέρα. Αφροδίτη Μάνου Το βιβλίο αυτό αποτελεί και ένα πολύτιµο ηµερολογιακό υλικό για σκηνοθέτες που θέλουν να συνοµιλούν µε την Ιστορία του πρόσφατου παρελθόντος µας. Ως θέατρο ντοκουµέντο, θα µπορούσε να αναδείξει τις αναζητήσεις και τα κεκτηµένα µιας γενιάς. Τάκης Τζαμαργιάς

Δείτε το εδώ

ΒΛΑΣΤΟΣ ΦΩΤΗΣ
AITNA, Εκδόσεις: ΜΙΚΡΗ ΑΡΚΤΟΣ

image

Ένα νησί στη μέση του κόσμου: η Σικελία. Ένα ηφαίστειο, η Αίτνα, αληθινός ομφαλός της Μεσογείου. Με τις εκρήξεις της αλλάζει τη γεωλογία και την ιστορία, πάλι και πάλι. Οι άνθρωποί της αναγκάζονται ν αφουγκραστούν και να λατρέψουν τον μέσα κόσμο, που αναμοχλεύεται και απειλεί. Οι ορφικοί θα υμνήσουν, οι φιλόσοφοι θα εμπνεύσουν, οι ποιητές θα συμβολοποιήσουν και οι φυσικοί θα μετρήσουν το ηφαιστειακό φαινόμενο. Ένας γεωλόγος επιχειρεί να πλησιάσει και να εκμεταλλευτεί το κοιμισμένο τέρας. Θα μετρήσει τη ζωή του πάνω στις πλαγιές του βουνού της φωτιάς, καθώς το μετρούμενο γίνεται μέτρο για την φιλόδοξη καρδιά του. Μαζί με τις επιστημονικές πληροφορίες, η Αίτνα θα του προσφέρει το βιωμένο παρελθόν της. Ένα με τα πετρώματα, τα χαμόκλαδα και το κελάηδισμα των πουλιών στα κωνοφόρα, η αγάπη, ο φθόνος, η ελπίδα, η ματαίωση, η πίστη, η λησμονιά πλημμυρίζουν τις οθόνες των συσκευών μέτρησης του επιστήμονα. Η Αίτνα γίνεται η μοίρα του. Καλωδιωμένη με σύγχρονες συσκευές, στοχευόμενη από δορυφόρους, διάτρητη από ερευνητικές τομές, η Αίτνα συνεχίζει να προπορεύεται του ανθρώπινου νου σε καταστροφική και αναμορφωτική ισχύ. Είναι το σύμβολο των φυσικών ορίων που πάνω τους ασκείται (και συχνά συντρίβεται) ο ανθρώπινος στοχασμός.

Δείτε το εδώ.

ΜΕΓΑΡΙΤΗ ΕΛΕΝΑ
ΠΕΝΤΕ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΠΑΓΟΥ, Εκδόσεις MOMENTUM

image

Φοβάσαι να μάθεις την αλήθεια; “Προσκυνώ τη Θεία Δύναμη που με κατέστησε ικανό να μιλώ εξ ονόματός της. Προσκυνώ τον Μέγα Αρχιτέκτονα του κόσμου και τον Υιό Του. Υποκλίνομαι στη Βασίλισσα του κόσμου Μαρία, Μητέρα του Θεανθρώπου. Τιμώ με δόξα και συντάσσομαι στις πεποιθήσεις της νόμιμης βασιλίσσης του Αγγλικού Θρόνου, Μαρίας Τυδώρ. Είμαι εδώ εκούσια και θα πολεμήσω για τα ιδανικά που πρεσβεύω. Ορκίζομαι”. Οι φωνές που βγαίνουν από το στήθος τους είναι ψυχρές, σχεδόν παγωμένες. Προσκυνούν τον εσταυρωμένο με λαχτάρα, με μια ακατανίκητη φιλοδοξία μάχης, που είναι φωλιασμένη σαν κουλουριασμένο φίδι κάτω από τα αγαλμάτινα προσωπεία τους. Δεν υπάρχει επιλογή, μόνο μια στυφή προδιάθεση του κακού, της αδιάλλακτης πυράς που θα γιγαντώσει το άλλοθι των πράξεών τους. Η φωτιά θα θεριέψει. Ο Κύριος θα βασιλέψει. Στους αιώνες των αιώνων. Η ζωή της Νόλας Δομίνικου ανοίγεται μπροστά της σαν ένα ξέφωτο. Είναι τελειόφοιτη φοιτήτρια αρχιτεκτονικής στο Παρίσι, έχει αγαπημένους φίλους και έναν σύντροφο που τη λατρεύει. Και το τελευταίο που φαντάζεται, είναι ότι θα ερωτευτεί, πέρα από κάθε λογική και ένστικτο αυτοσυντήρησης, έναν άντρα που θα παγιδεύσει την ίδια και τη ζωή της κάτω από “πέντε στρώματα πάγου”: σε σχέδια κυριαρχίας και εκδίκησης, που πηγαίνουν αιώνες πίσω και αποβλέπουν αιώνες μπροστά, στη συνωμοσία που εξυφαίνει στις σκιές το Τάγμα της Φωτιάς… Φωτιά και Πάγος, Έρωτας και Κυριαρχία, Πίστη και Προδοσία σε ένα μυθιστόρημα φαντασίας που θα μπορούσε να είναι πραγματικότητα…

Δείτε το εδώ

ΑΡΑΜΠΟΥΡΟΥ ΦΕΡΝΑΝΤΟ
ΠΑΤΡΙΔΑ,  Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image
 
Η Πατρίδα, το µεγάλο µυθιστόρηµα της Χώρας των Βάσκων, είναι το µεγάλο µυθιστόρηµα της εποχής µας. Η ιστορία δύο πάλαι ποτέ στενά συνδεδεµένων οικογενειών, που κατασπαράχθηκαν µέχρι θανάτου, είναι η καρδιά της Πατρίδας του Αραµπούρου, που ανατέµνει τα γεγονότα τριάντα χρόνων στη Χώρα των Βάσκων, από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 έως το 2011, όταν η εθνικιστική και αυτονοµιστική οργάνωση ΕΤΑ (Euskadi Ta Askatasuna) ανακοίνωσε την οριστική παύση της ένοπλης δράσης. Την ηµέρα που η ΕΤΑ καταθέτει τα όπλα, η Μπιττόρι πηγαίνει στο νεκροταφείο για να ανακοινώσει στον άντρα της πως αποφάσισε να γυρίσει στο χωριό και στο σπίτι τους, που εκείνη εγκατέλειψε µετά τον θάνατό του. Θα καταφέρει να συµβιώσει µε όσους την παρενοχλούσαν πριν και µετά τη δολοφονική επίθεση που έφερε τα πάνω κάτω στη ζωή τη δική της και της οικογένειάς της; Θα καταφέρει να µάθει ποιος ήταν ο κουκουλοφόρος που µια βροχερή µέρα σκότωσε τον άντρα της, στον δρόµο για τη δουλειά του; Η παρουσία της Μπιττόρι θα διαταράξει την επιφανειακή ηρεµία του χωριού, κυρίως της γειτόνισσάς της, της Μίρεν, άλλοτε στενής φίλης της και µητέρας του Χόσε Μάρι, ενός φυλακισµένου τροµοκράτη και ύποπτου για τους χειρότερους φόβους της Μπιττόρι. Τι συνέβη ανάµεσα σ’ εκείνες τις δύο γυναίκες; Τι δηλητηρίασε τη ζωή των παιδιών και των συζύγων τους, τόσο δεµένων στο παρελθόν; Με τις συγκαλυµµένες ρήξεις και τις ακλόνητες πεποιθήσεις της, µε τις πληγές και τις παλικαριές της, η παράφορη ιστορία της ζωής τους πριν και µετά το χάσµα που άνοιξε ο θάνατος του Τσάτο µάς µιλάει για το ανέφικτο της λήθης και για την ανάγκη της συγχώρεσης σε µια κοινωνία διαιρεµένη από τον πολιτικό φανατισµό.

 

Δείτε το εδώ

ΚΑΤΣΟΥΛΗ ΤΙΝΑ
ΣΤΗΝ ΑΧΛΗ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ, Εκδόσεις ΛΙΒΑΝΗ

image

Ένας έρωτας που μένει αναλλοίωτος στον χρόνο, καθώς αποτυπώνεται σε έναν πίνακα που θα ταξιδέψει στην αχλή των αιώνων… Οι ηρωίδες, τρεις γυναίκες σε διαφορετικές εποχές, η βασίλισσα Ρωξάνη, η ερωμένη του ζωγράφου Ραφαήλ, Μαργκερίτα Λούτι, και η ιστορικός τέχνης Χαριστώ Δημητρίου στη σύγχρονη εποχή, θα ενώσουν τις τύχες τους με αυτόν τον πίνακα – και δε θα είναι οι μόνες… Πόσοι δε μαγεύτηκαν από την ομορφιά του πίνακα του Αετίωνα με θέμα τον γάμο του Μεγάλου Αλεξάνδρου με τη Ρωξάνη! Ως πολύτιμος θησαυρός ενέπνευσε σπουδαίους ζωγράφους της Αναγέννησης και ώθησε μανιώδεις συλλέκτες να τον αποκτήσουν. Όμως άφησε και το στίγμα του σε περασμένους και τωρινούς έρωτες. Τελικά τι είναι αυτό που οι ήρωες πραγματικά αναζητούν; Μπορεί η διάσωση του αρχαίου θησαυρού να καθορίσει τη λύτρωση ή τη δικαίωσή τους; Θα τα καταφέρουν; Μετά από μερικά λεπτά σιγής,ικανής για τη σιωπηλή συμφιλίωση των δύο εραστών, ο Ραφαήλ άλλαξε θέμα, επέστρεψε στο επίμαχο ζήτημα και είπε: «Μαργκερίτα, μελετάω εδώ και χρόνια από τις πηγές το έργο αυτό, δηλαδή τον πρωτότυπο πίνακα του Αετίωνα που ενέπνευσε τον καλλιτέχνη της τοιχογραφίας από την Οικία του Νέρωνα. Ο πίνακας υπάρχει, είμαι βέβαιος, γι’ αυτό κι εγώ πρέπει να τον βρω. Ο Αγκοστίνο έχει αλλάξει στάση τώρα τελευταία και είναι ανεξήγητα απρόθυμος να με βοηθήσει, αλλά εγώ έχω την αίσθηση ότι το χαμένο έργο του Αετίωνα βρίσκεται εδώ, ότι είναι μπροστά στα μάτια μου κι εγώ δεν το βλέπω…»

Δείτε το εδώ.

ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ Χ. Α.
Ο ΦΟΙΝΙΚΑΣ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image

Εµπνευσµένος από τον έρωτα της Εύας Πάλµερ και του Άγγελου Σικελιανού —µα όχι προσηλωµένος στα αληθινά γεγονότα— ο Φοίνικας είναι το πιο φιλόδοξο έργο του Χωµενίδη. Καλύπτει εβδοµήντα σχεδόν χρόνια, από το 1860 έως το 1927. Κινείται από τα βοσκοτόπια της Πάρνηθας µέχρι τη Νέα Υόρκη των αρχών του 20ού αιώνα κι από το «µαύρο 1897» ίσαµε τους Βαλκανικούς Πολέµους, τη Μικρασιατική Καταστροφή, τη µεσοπολεµική Αθήνα, το Πήλιο, τους Δελφούς…

Κυρίως όµως ο Φοίνικας δεν αφήνει ανέγγιχτο κανένα από τα µεγάλα, τα διαχρονικά ζητήµατα. Την καταγωγή και την ταυτότητα του καθενός, τον έρωτα, τη γονεϊκότητα, τις ολισθηρές στροφές του βίου, την πίστη και την προδοσία, την αγωνία για ένα νόηµα που θα υπερβαίνει τον θάνατο. Ο φοίνικας, το εµβληµατικό πουλί που αιώνια καίγεται από την ίδια τη φωτιά του και αιώνια ξαναγεννιέται από τις στάχτες του, κυριαρχεί —έστω και αθέατος— από την αρχή του µυθιστορήµατος. Και αποθεώνεται στο τέλος του.

Δείτε το εδώ

ΔΙΑΒΑΤΗ ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ
ΚΙΝΗΤΗ ΓΙΟΡΤΗ, Εκδόσεις ΝΗΣΙΔΕΣ

image

Απόγευμα Παρασκευής στο 58, μια σύγχρονη κιβωτό, κι όλα τα πλάσματα του Θεού δειγματισμένα. Φιλιππινέζες με τα μαύρα στιλπνά τους μαλλιά, τα άσπρα δόντια, μικροκαμωμένες και φίνες, αλλά κουρασμένες, πολύ κουρασμένες, που επιστρέφουν από τη δουλειά, και νεαροί γεμάτοι αδρεναλίνη που κατεβαίνουν για το φροντιστήριο και γελάνε δυνατά και διηγούνται ασταμάτητα κατορθώματα φανταστικά ή αληθινά, και εργάτες και νεαρά κορίτσια του γυμνασίου βαμμένα έντονα δυο δυο ή και παρέες μεγαλύτερες για το στέκι τους μπρος στη Μητρόπολη, για καφέ στο Ποσειδώνιο ή στις καφετέριες της παραλίας, ή για σινεμά στο ΟΝΤΕΟΝ. Κατακλυσμός. Στην Αγίας Σοφίας ή το πολύ πολύ στην Αριστοτέλους το λεωφορείο έχει αδειάσει.

Δείτε το εδώ.

ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΕΧΩ ΜΙΑ ΘΛΙΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΚΡΙΝΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ, Εκδόσεις: OPPORTUNA

image

Δεν ήταν εύκολο συναισθηματικά για την αδελφή του Παύλου Σιδηρόπουλου Μελίνα, αυτή η καταβύθιση στο ανέκδοτο υλικό του. Για τους υπόλοιπους ήταν ο «Πρίγκιπας της Ελληνικής ροκ»  για την ίδια ο αδερφός που έχασε πολύ νωρίς. Πήρε τα τετράδιά του, σκάναρε όλα του τα ποιήματα, συναισθάνθηκε τις αγωνίες του, ανακάλυψε ότι εκτός από το ταλέντο του στο τραγούδι ο Παύλος ήταν επίσης ένας ποιητής στον πυκνό λόγο του οποίου δεν περισσεύει λέξη. Μπορεί την αξία του στο τραγούδι να την είχαν παραδεχτεί πολλοί, από τον Δημήτρη Πουλικάκο έως τον Γιάννη Μαρκόπουλο, η ίδια όμως ήθελε πρωτού τα εκδώσει να σιγουρευτεί ότι δεν αγγίζουν μόνο την ίδια. Κι έτσι έγινε.

Δείτε το εδώ.

ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΟΔΩΡΗΣ
ΛΙΑΝΟΚΕΡΙΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ,  Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ
 
image

 

Μόι μάικα… Μάνα μου…» Της σκούπισε το ιδρωμένο μέτωπο η Αρετή, άνοιξε η μικρή τα βλέφαρά της και την κοίταξε με μάτια μουσκεμένα. «Τη μάνα σου έβλεπες, Βάσιλκα; Τη φώναζες στον ύπνο σου…» «Τη μάνα μου δεν τη θυμάμαι, δεν τη γνώρισα ποτέ, πώς να τη δω;» της αποκρίθηκε σιγαλόφωνα, ανάκατα, μισά ελληνικά, μισά βουλγάρικα. «Εσένα έβλεπα…» συνέχισε με χειλάκια τρεμάμενα. «Εσένα έβλεπα, κυρά δασκάλα…» Στη χαραυγή του εικοστού αιώνα, αδυσώπητος μαίνεται ο αγώνας στη σκλάβα Μακεδονία. Η γη ματώνει, ο ελληνισμός ψυχορραγεί. Τούρκοι, Βούλγαροι, κομιτάτα, πυρπολήσεις, εκτελέσεις, αμέτρητες θυσίες. Γυναίκες της μικρής πατρίδας. Δασκάλες, νοσοκόμες. Σαν την Αρετή, σαν τη Φωτεινή. Κι άγουρα βλαστάρια, με βάσανο μεγαλωμένα, με κίνδυνο αναστημένα. Σαν τη μικρούλα Βάσιλκα, που μάνα δε γνώρισε ποτέ, μια χούφτα μόνο τα χρόνια της, γιομάτα πείνα και κατατρεγμό, οχτώ χρονών παιδί και την έχουν σαρώσει τα δεινοπαθήματα όλου του κόσμου. Σαν τον Μήλιο και την Ανθή, κλωνιά απογυμνωμένα καταμεσής σε άγριο πόλεμο, με σπίτι πυρπολημένο και γονιούς χαμένους στις επιθέσεις των κομιτατζήδων. Λιανοκέρια της μικρής πατρίδας. Φλόγες που τρεμοσβήνουν στο ξεροβόρι. Φύλλα σκόρπια στο άγιο χώμα της.
 
Δείτε το εδώ

ΚΕΡ ΦΙΛΙΠ
ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ, Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

image
 
Μόναχο, 1957 O Μπέρνι Γκούντερ εργάζεται με ψευδώνυμο ως πραγματογνώμονας σε μεγάλη ασφαλιστική εταιρία. Οι εργοδότες του του αναθέτουν μια αποστολή, που δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται: να ταξιδέψει στην Αθήνα και να διερευνήσει την υπόθεση ενός ναυαγίου που συνέβη στα ελληνικά ύδατα. Στην Αθήνα ο Γκούντερ συναντά τον ιδιοκτήτη του πλοίου και πρώην στρατιώτη της Βέρμαχτ, Ζίγκφριντ Βίτσελ. Όταν ο Βίτσελ δολοφονείται, ο Γκούντερ ερευνά τα αίτια του θανάτου του και οδηγείται σε μια υπόθεση που εκκρεμεί από τα χρόνια της Κατοχής. Για μία ακόμη φορά, ο φημισμένος ήρωας του Φίλιπ Κερ βυθίζεται στη σκοτεινή ιστορία του Β’ Παγκόσμιου πολέμου και ειδικότερα στο έγκλημα της εξόντωσης των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και της υφαρπαγής της περιουσίας τους. Καθώς η Ευρώπη μοιάζει έτοιμη να ακολουθήσει ένα κοινό μέλλον με τη Γερμανία σύμμαχο και όχι εχθρό της, τουλάχιστον ένα άτομο στην Ελλάδα δεν δείχνει διατεθειμένο ούτε να ξεχάσει ούτε να συγχωρέσει. Ακόμη και ο ίδιος ο Μπέρνι πιστεύει ότι ο άνθρωπος αυτός μπορεί να έχει δίκιο…
 
Δείτε το εδώ
 
ΜΕΛΕΤΕΣ

ΞΕΝΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΤΟ ΔΩΡΟ, Εκδόσεις KEY BOOKS

image

Κάθε μέρα είναι ένα Δώρο. Να το ανοίγεις. Μην το πετάς. Η Ζωή η ίδια είναι Δώρο. Να τη ζεις. Μην την προσπερνάς. ΤΟ ΔΩΡΟ εκτυλίσσεται μέσα από μια σειρά καθημερινών ιστοριών, μια σειρά θαυμάτων που συμβαίνουν σε όλους μας. Αυτά που συχνά τα προσπερνάμε. Διαβάζοντας τη μία ιστορία μετά την άλλη, αργά αλλά σταθερά, θα βυθιστείς στον εσωτερικό σου κόσμο, θα αναμετρηθείς με τις αποφάσεις που έχεις πάρει, με τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεσαι, με τον τρόπο με τον οποίο ζεις. Και δεν θα ξεχάσεις ούτε στιγμή, ότι η ζωή η ίδια είναι Δώρο.

Δείτε το εδώ.

ΣΥΡΙΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΣ, ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΕΥΑΝΘΗΣ
Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ, Εκδόσεις: ΠΑΤΑΚΗΣ

image

Οι καθηγητές Άγγελος Συρίγος και Ευάνθης Χατζηβασιλείου καταθέτουν την επιστημονική τους άποψη για τη Συμφωνία των Πρεσπών και το Μακεδονικό στο ομώνυμο βιβλίο. Καθώς η Συμφωνία των Πρεσπών έρχεται στην ελληνική Βουλή, οι δύο συγγραφείς αποσκοπούν να προσφέρουν στον αναγνώστη μια ολοκληρωμένη ανάλυσή της. Το βιβλίο εξετάζει: την υψηλή στρατηγική και τους στόχους της Ελλάδας στο Μακεδονικό , τις συγκεκριμένες προβλέψεις της Συμφωνίας για τη σύνθετη ονομασία του γειτονικού κράτους, την εθνικότητα/υπηκοότητα, την εθνότητα ,ταυτότητα και τη γλώσσα, το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού και το ζήτημα της αναγνώρισης «μακεδονικής μειονότητας» στην Ελλάδα , τη διάσταση του ΝΑΤΟ , την κύρωση της συμφωνίας στην ΠΓΔΜ, συμπεριλαμβανομένων του δημοψηφίσματος και των τροποποιήσεων στο Σύνταγμά της , τη δυνατότητα, νομικά και πολιτικά, να ακυρωθεί, καταγγελθεί ή λυθεί η Συμφωνία των Πρεσπών, εφόσον αυτή επικυρωθεί από την Ελλάδα. Τέλος, αποτιμά την επιρροή της Συμφωνίας των Πρεσπών στην πορεία του μακεδονικού ζητήματος των τελευταίων 150 ετών. Το βιβλίο απευθύνεται σε κάθε πολίτη που ενδιαφέρεται για την ελληνική εξωτερική πολιτική, τις βαλκανικές υποθέσεις, το Μακεδονικό και τις προοπτικές τους.

Δείτε το εδώ.

ΜΑΝΣΟΝ ΜΑΡΚ
Η ΕΥΓΕΝΗΣ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΝΑ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΟΛΑ ΣΤΑ…!, Εκδόσεις ΕΣΟΠΤΡΟΝ

image

«Η ευελιξία, η ευτυχία και η ελευθερία ανήκουν σε ανθρώπους που ξέρουν για ποια πράγµατα να νοιάζονται -και, το πιο σηµαντικό, για ποια πράγµατα να µην νοιάζονται. Πρόκειται για ένα καλογραµµένο, φιλοσοφικό και πρακτικό βιβλίο που χαρίζει στους αναγνώστες του την σοφία να κάνουν ακριβώς αυτό.» PATAN XAAlNTE’I’, πετυχηµένος συγγραφέας του βιβλίου Το Εµπόδιο Είναι o Δρόµος και το Εγώ ο Εχθρός. «To αντίθετο κάθε άλλου βιβλίου. Μην αγωνίζεσαι. Παράτα τα. Κάνε λάθος. Ελάττωσε τις προσδοκίες σου. Πάψε να πιστεύεις τόσο πολύ στον εαυτό σου. Ακολούθα τον πόνο… κάθε σημείο είναι βαθύτατα αληθινό, χρήσιµο, και πιο ισχυρό από την συνη- θισµένη θετικότητα. Συνοπτικό, αλλά εντυπωσιακά βαθυστόχαστο. Το διάβασα µέσα σ΄ ένα βράδυ, και τώρα θέλω να το ξαναδιαβάσω.» ΝΤΕΡΕΚ ΣΙΒΕΡΣ, ιδρυτής του CD Baby και συγγραφέας του βιβλίου: Οτιδήποτε Θελήσετε: $0 Μαθήματα για ένα Νέο Είδος Επιχειρηµατία Η ικανότητα του Μαρκ να φτάνει βαθιά και να προσφέρει εντυπωσιακές αν και αντισυµβατικές συµβουλές απέναντι στις προκλήσεις της ζωής τον κάνει έναν από τους αγαπηµένους µου συγγραφείς, και το βιβλίο αυτό είναι η καλυτερη δουλειά του µέχρι σήµερα». ΜΑΤ ΚΕΠΝΕΣ, πετυχημένος συγγραφέας του βιβλίου Πώς να ταξιδέψετε στον κόσμο µε SOS την ημέρα: Ταξιδέψτε Φτηνότερα, Μακρύτερα, Εξυπνότερα «Το βιβλίο αυτό σε χτυπάει σαν ένα αναγκαίο χαστούκι στο πρόσωπο από τον καλύτερό σου φίλο: είναι αστείο, χυδαίο, αλλά και απίστευτα βαθυστόσαχτο. Διαβάστε το µόνο αν είστε πρόθυµοι να αφήσετε κατά µέρος τις δικαιολογίες και να αποκτήσετε ενεργό ρόλο σε μια καλυτερη ζωή».

Δείτε το εδώ.

ΓΚΑΝΤΙ ΑΡΟΥΝ
ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ. ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ, Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ

image

Ανακαλύψτε έντεκα από τα πιο σημαντικά μαθήματα ζωής ενός από τους πιο σπουδαίους ηγέτες και φιλοσόφους του εικοστού αιώνα –του Μαχάτμα Γκάντι– σε αυτή την έντονη και επίκαιρη εξερεύνηση του δρόμου της αλήθειας, όπως τη διηγείται ο εγγονός του Αρούν Γκάντι. Στο ταραχώδες κλίμα που επικρατεί σήμερα σε ολόκληρο τον κόσμο, αυτά τα μαθήματα είναι πιο πολύτιμα από ποτέ. Ο αγώνας για την ελευθερία, την ισότητα και την ειρήνη μπορεί να είναι μακρύς και κουραστικός. Ωστόσο, η στάση ζωής του Γκάντι δείχνει πόσο άξιζε αυτός ο αγώνας του και ότι εξίσου θα αξίζει και ο δικός μας. Η φιλοσοφία της μη βίας απαιτεί χρόνο και υπομονή. Τα μαθήματα αυτά εναρμονίζονται με μια οικουμενική αντίληψη για το γνώθι σαυτόν, τη διαχείριση του θυμού, την κατάθλιψη, τη μοναξιά, τη φιλία και την οικογένεια, και είναι ιδανικά για όσους αναζητούν έναν τρόπο να φέρουν μια θετική αλλαγή στον εαυτό τους και στον εύθραυστο κόσμο μας.

Δείτε το εδώ.

ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ ΝΙΚΟΣ
Ο ΑΡΜΕΝΙΣΤΗΣ ΠΟΙΗΤΗΣ, Εκδόσεις ΑΓΡΑ

image

ΝΕΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ για τον Νίκο Καββαδία έρχονται στην επιφάνεια σαραντατέσσερα χρόνια μετά τον θάνατό του. Ύστερα από πολύχρονη έρευνα του δημοσιογράφου και μελετητή Μιχάλη Γελασάκη, παρουσιάζεται ένας τόμος με ανέκδοτο και αθησαύριστο έργο, άγνωστες συνεντεύξεις του ποιητή, τον ναυτικό του φάκελο, τα καράβια που ταξίδεψε, ανέκδοτη αλληλογραφία, σπάνιες μαρτυρίες, αδημοσίευτες φωτογραφίες, τη σχέση του με τον Γιώργο Σεφέρη και άλλα ευρήματα με επεξηγηματικά κείμενα και σχόλια. Η έκδοση αυτή εμπλουτίζει και επαναπροσδιορίζει την ανάγνωση και τη μελέτη γύρω από τον «Ιδανικό κι ανάξιο εραστή, των μακρυσμένων θαλασσών και των γαλάζιων πόντων», ο οποίος παραμένει ένας από τους δημοφιλέστερους και πιο διαβασμένους Έλληνες ποιητές. Ο μυστηριώδης ανθρωπογεωγραφικός κόσμος του Κόλια, όπως τον έλεγαν οι φίλοι, γίνεται ακόμα πιο συναρπαστικός, με σταθερό φόντο τις ατελείωτες ώρες μοναξιάς «στην πλάτη της θαλάσσης », όπου μόνη συντροφιά ήταν ο ήχος των μορσικών σημάτων.

Δείτε το εδώ.

ΚΙΣΙΜΙ ΙΤΣΙΡΟ, ΚΟΓΚΑ ΦΟΥΜΙΤΑΚΕ
ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΕΙΣΑΙ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΣΟΥ, Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ

image

ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΣΟΥ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΗ ΖΩΗ. Με πωλήσεις που ξεπερνούν τα τρία εκατομμύρια αντίτυπα σε ολόκληρο τον κόσμο, το βιβλίο αυτό μας δείχνει τον τρόπο να ξεκλειδώσουμε τη δύναμη που έχουμε μέσα μας και να γίνουμε αυτό που πραγματικά θέλουμε. Χρησιμοποιώντας τις θεωρίες του Άλφρεντ Άντλερ, ενός από τους τρεις γίγαντες της ψυχολογίας του 20ού αιώνα μαζί με τον Φρόιντ και τον Γιουνγκ, περιγράφει μια άκρως διαφωτιστική συζήτηση ανάμεσα σε έναν φιλόσοφο και έναν νέο άντρα. Ο φιλόσοφος εξηγεί στον μαθητή του πώς μπορούμε να ορίσουμε τη ζωή μας και να ελευθερωθούμε από τα δεσμά προηγούμενων εμπειριών, από αμφιβολίες και προσδοκίες τρίτων. Πρόκειται για έναν βαθιά απελευθερωτικό τρόπο σκέψης, που μας επιτρέπει να βρούμε το θάρρος να αλλάξουμε και να αγνοήσουμε τους περιορισμούς που βάζουμε οι ίδιοι – αλλά και οι άλλοι γύρω μας– στον εαυτό μας. Το αποτέλεσμα είναι ένα βιβλίο που έχει χαρακτηριστεί ήδη φαινόμενο και μας δίνει απλά αλλά σημαντικά μαθήματα για να κατακτήσουμε για πάντα την ευτυχία.

Δείτε το εδώ.

ΚΡΟΓΚΕΡΟΥΣ ΜΙΚΑΕΛ, ΤΣΑΠΕΛΕΡ ΡΟΜΑΝ
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, Εκδόσεις ΔΙΟΠΤΡΑ

image

Καθημερινά καλούμαστε να πάρουμε αποφάσεις· από το τι θα φάμε για μεσημεριανό μέχρι το πώς να διευθετήσουμε μια παρεξήγηση με έναν συνάδελφο. Υπάρχουν όμως ακόμα πιο σύνθετα και απαιτητικά ερωτήματα: Πώς μπορώ να κινητοποιήσω την ομάδα μου; Πώς μπορώ να δουλεύω πιο αποδοτικά; Τι είναι αυτό που πραγματικά θέλω; Διαδραστικό, με εύληπτα διαγράμματα, ενσωματώνει σε έναν μόνο τόμο τα 50 κορυφαία μοντέλα λήψης αποφάσεων, όπως τον διάσημο «Πίνακα διαχείρισης χρόνου του Αϊζενχάουερ», τη «SWOT Aνάλυση», καθώς και το λιγότερο γνωστό αλλά εξίσου σημαντικό «Μοντέλο του Ελβετικού Τυριού». Eίτε έχετε μόλις εγγραφεί σε ένα πρόγραμμα MBA είτε είστε μονίμως αναποφάσιστος είτε επιδιώκετε να βελτιώσετε την επαγγελματική σας κατάσταση, Το Βιβλίο των Αποφάσεων σας βοηθάει να δομήσετε και επομένως να καταλάβετε καλύτερα τις προκλήσεις της ζωής. Περιλαμβάνει ακόμα μεθόδους που θα σας βοηθήσουν να ανακαλείτε εύκολα τις γνώσεις που αποκτήσατε ως τη στιγμή που τις χρειάζεστε. Από την προετοιμασία της δομής μιας παρουσίασης μέχρι την αξιολόγηση μιας επιχειρηματικής ιδέας ή απλά την καλύτερη κατανόηση του εαυτού σας, το βιβλίο αυτό θα αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο που θα σας βοηθήσει να απλοποιήσετε οποιοδήποτε πρόβλημα και να κάνετε τα κατάλληλα βήματα προς τη σωστή απόφαση.

Δείτε το εδώ.

ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΑΝΔΡΕΑΣ, ΦΛΩΡΑΚΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image

Πώς διαχειρίζεσαι γεγονότα, προσωπικές εκμυστηρεύσεις, συμπεριφορές εκτός πρωτοκόλλου, στιγμές αδυναμίας και χαλαρότητας, που όμως μαζί με τη δημόσια εικόνα ολοκληρώνουν πληρέστερα το πορτρέτο μεγάλων προσωπικοτήτων, την ύπαρξη και το έργο των οποίων καταγράφει η επίσημη ιστορία ως πρωταγωνιστών της ανθρώπινης περιπέτειας επί γης; Ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου στην πολύχρονη δημοσιογραφική του διαδρομή ευτύχησε όχι μόνο να ζήσει από κοντά τον ελληνικό δημόσιο βίο των τελευταίων 60 χρόνων, αλλά και να συνδεθεί στενά με πολλές σημαντικές προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, ο Ανδρέας Παπανδρέου και ο Χαρίλαος Φλωράκης. Τα όσα αξιομνημόνευτα αποκόμισε από την προσωπική σχέση μαζί τους, αν δεν καταγράφονταν, θα κατέληγαν ως μη συμβάντα. Συνεπώς, θα παρέμεναν άγνωστα για τους ενδιαφερομένους, και ιδιαίτερα για τους επίσημους βιογράφους τους, μολονότι μπορούν να συντελέσουν στην πληρέστερη κατανόηση των τριών σημαντικότερων πολιτικών ηγετών της ελληνικής μεταπολιτευτικής ιστορίας. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, για παράδειγμα, εξομολογείται ότι η πανίσχυρη Τουρκία δεν αντιμετωπίζεται παρά μόνο με τον διάλογο. Αν ο διάλογος κάποτε τερματιστεί, κάτι τέτοιο θα σημάνει ή πλήρη υποχώρηση της Ελλάδας σε όλες τις απαιτήσεις της Τουρκίας ή πόλεμο. Ο Ανδρέας Παπανδρέου εκφράζει ξαφνικά τη λύπη του που δεν μπορεί να εφαρμόσει και η δική του κυβέρνηση την εξαιρετικά επιτυχημένη οικονομική πολιτική του ομολόγου του στην Πορτογαλία, πρωθυπουργού Καβάκο Σίλβα, επειδή εκείνη είναι δεξιά ενώ η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ είναι αριστερή. Ο Χαρίλαος Φλωράκης αποκαλύπτει με ποιο συνταγματικά ανεκτό τρόπο θα εμπόδιζε τις συντεχνιακές απεργίες, οσάκις παραλύουν την ομαλή λειτουργία της οικονομίας και ταλαιπωρούν τους αδύναμους κυρίως πολίτες.

Δείτε το εδώ.

ΔΟΥΛΚΕΡΗ ΤΕΣΣΑ
ΑΝΔΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ, Εκδόσεις ΠΑΠΑΖΗΣΗ

image

Μετά την αποδοχή του αναγνωστικού κοινού για το ΕΙΔΩΛΟ και την ΑΓΝΗ ΔΗΑΓΑ η Τέσσα Δουλκέρη έρχεται με το νέο της εγχείρημα το ΑΝΔΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟ. Ακολουθεί την ίδια τεχνική γραφής του δοκιμίου με θεατρική γραφή (συνέντευξη) και πλοκή. Ο ήρωας του βιβλίου ο Ίων Μότσαρης ώριμος πολιτικός εμφανίζεται και πάλι στην επικαιρότητα μετά από ένα μακροχρόνιο ταξίδι, διάρκειας δέκα χρόνια. Δίνει συνέντευξη για την ανάδειξη του άνδρα της δεκαετίας αναλύοντας επίκαιρα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα, όπως εξουσία, άσκηση πολιτικής, πατρότητα, σχέσεις των δύο φύλων κ.λπ. Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, γράμματα ανακοινώνονται επίσης με σκοπό να απειλήσουν τη δημόσια εικόνα του και την προσωπική του γαλήνη. Ποια θα είναι η έκβαση της ιστορίας; Ένα βιβλίο που εμπλουτίζει τις γνώσεις αλλά και ξεκουράζει, διασκεδάζει το αναγνωστικό κοινό.

Δείτε το εδώ.

ΜΠΡΙΟΥΕΡ ΝΤΕΪΒΙΝΤ
ΕΛΛΑΔΑ 1453 – 1821, Εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ

image

O Βρετανός ιστορικός David Brewer αναλύει τις εξελίξεις στον ελληνικό χώρο από την Άλωση της Πόλης μέχρι την Επανάσταση του 1821, εστιάζοντας ιδιαίτερα στα χαρακτηριστικά εκείνα της οθωμανικής διοίκησης που αφορούσαν τον τρόπο ζωής των ελληνόφωνων χριστιανών κατοίκων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Πόσο ελεύθεροι ήταν οι Έλληνες; Ήταν υπόδουλοι και, αν ναι, με ποια έννοια; Πόσο κοντά στην αλήθεια είναι διαδεδομένες αντιλήψεις σχετικά με θέματα όπως το παιδομάζωμα, οι εξισλαμισμοί, η δυσβάστακτη φορολογία, το κρυφό σχολειό; Ποιος ήταν ο ρόλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας την περίοδο αυτή;

Δείτε το εδώ.