Ανάστατη και εξοργισμένη είναι η εκπαιδευτική κοινότητα από την κλήση δύο εκαπιδευτικών στον εισαγγελέα, μετά από ανώνυμη καταγγελία, επειδή δίδαξαν προσφυγόπουλα στα απογευματινά σχολικά τμήματα. Κατά της δίωξης και της καταγγελίας έχουν ταχθεί σύλλογοι εκπαιδευτικών.

Ads

Απαράδεκτη και καταδικαστέα χαρακτήρισε την ανώνυμη καταγγελία που προκάλεσε την δίωξη εναντίον εκπαιδευτικών του Κερατσινίου, ουσιαστικά επειδή διδάσκουν προσφυγόπουλα στα απογευματινά τμήματα, ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Γιώργος Αγγελόπουλος.

«Δύο εκπαιδευτικοί του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου κλήθηκαν από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά σε απολογία μετά από ανώνυμη καταγγελία πολιτών. Οι εκπαιδευτικοί κατηγορούνται για σωρεία αδικημάτων σχετιζόμενα με τα απογευματινά τμήματα προσφυγοπαίδων,  τα οποία λειτούργησαν στο σχολείο τους κατά την περυσινή σχολική χρονιά» σημειώνει ο Γ. Αγγελόπουλος και συνεχίζει:

«Όπως κατ’ επανάληψη έχουμε δηλώσει η εκπαίδευση και η ομαλή ένταξη των προσφυγοπαίδων σε σχολικές δομές αποτελεί προτεραιότητα του ΥΠΠΕΘ, καθώς η πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι ένα από τα βασικά δικαιώματα του παιδιού. Φαινόμενα καταγγελιών από “ανώνυμους” πολίτες δεν θα ανακόψουν την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και της ελληνικής πολιτείας να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από Διεθνείς Συμβάσεις, αλλά και από το ηθικό δίκαιο. Το ΥΠΠΕΘ θα σταθεί στο πλευρό των εκπαιδευτικών, θα τους στηρίξει νομικά και ήδη βρίσκεται σε επικοινωνία μαζί τους. Η εν λόγω ανώνυμη καταγγελία είναι απαράδεκτη και καταδικαστέα, τόσο για το περιεχόμενο της όσο και ως διαδικασία.».

Ads

Καταγγέλοντας την δίωξη, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Κερατσινίου – Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» σημειώνει, μεταξύ άλλων, ότι «πρωτόγνωρη έκπληξη μας προκαλεί το γεγονός, πώς εκπαιδευτικοί που σεβάστηκαν, υποστήριξαν,  και στάθηκαν δίπλα στα παιδιά μεταναστών και προσφύγων, παρά τον ιδιότυπο χαρακτήρα των ειδικά  αποκομμένων εκπαιδευτικών δομών ΔΥΕΠ,  καλούνται τώρα σε έγγραφη αναφορά, παρά το ανώνυμο της καταγγελίας. Θεωρούμε ότι  όσα συμβαίνουν δεν είναι τυχαία. Η επιβολή κλίματος φόβου και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών λειτουργών που επιλέγουν τον σεβασμό και την αποδοχή στο διαφορετικό, την οικειοποίηση του “ξένου”, όπως ακριβώς οφείλει και προστατεύει η εκπαιδευτική κοινότητα, χαλάει τα σχέδια όσων επιθυμούν εκπαιδευτικούς, άβουλους, χειραγωγημένους σε κοντόφθαλμους,  αδικαιολόγητους ρατσιστικούς φόβους και ανυπόστατους κινδύνους ενισχύοντας τη λογική  δομών που θα αποτελούν ‘όχημα’ γενίκευσης του διαχωρισμού των μαθητών προσφύγων».