Σε ένα νομαδικό χωριό στην έρημο της Σομαλίας, η δωδεκάχρονη Γουόρις δραπετεύει από την οικογένειά της όταν ο πατέρας της αποφασίζει να την παντρέψει με έναν εβδομηντάχρονο βοσκό προκειμένου να πάρει ως αντάλλαγμα πέντε καμήλες.

Ads

Βρίσκει καταφύγιο στη γιαγιά της στο Μογκαντίσου η οποία όμως ντροπιασμένη από την συμπεριφορά της εγγονής της, τη στέλνει εσώκλειστη να δουλέψει ως καθαρίστρια στη Σομαλική πρεσβεία στο Λονδίνο κοντά σε κάποιους συγγενείς.

Για τα επόμενα χρόνια η νεαρή Γουίορις δε θα βγει καθόλου από την πρεσβεία μέχρι την ημέρα που ξεσπά εμφύλιος στην πατρίδα της και όλοι οι αξιωματούχοι τρέπονται σε φυγή. Ξαφνικά βρίσκεται να περιφέρεται με μια βαλίτσα με τα ελάχιστα υπάρχοντά της μόνη για πρώτη φορά στους δρόμους του Λονδίνου…

Έγραψαν για την Γουόρις Ντίρι και το Λουλούδι της ερήμου

Ads

«Η ιστορία της Γουόρις είναι μια ιστορία αξιοθαύμαστου θάρρους. Από τις ερήμους της Σομαλίας στον κόσμο της υψηλής μόδας, αγωνίζεται ενάντια στην καταπίεση και βγαίνει πραγματική πρωταθλήτρια».
΄Ελτον Τζον

«Η Γουόρις Ντίρι είναι αξιοθαύμαστη και θαρραλέα. Η ιστορία της είνα πηγή έμπνευσης».
Δρ. Νάφις Σάντικ, Ταμείο Πληθυσμού, ΟΗΕ

«Το βιβλίο της προσφέρει μια εκπληκτική και από πρώτο χέρι θεώρηση του ζητήματος του ακρωτηριασμού των γυναικείων γεννητικών οργάνων. Μια καλογραμμένη και πραγματικά ελκυστική αυτοβιογραφία».
«Kirkus Review»

«Το εντυπωσιακό χρονικό μια προσωπικής Οδύσσειας. Ένα συγκινητικό και συχνά πολύ διασκεδαστικό βιβλίο. Μια γοητευτική αφηγήτρια που εντυπωσιάζει χωρίς ίχνος ναρκισσισμού ή κενοδοξίας».
«Publisher’s Weekly»

«Το αγρίμι που δεν μπόρεσαν να υποτάξουν τα βάρβαρα έθιμα της ερήμου και οι κανόνες του modeling… Οι κινήσεις της νωχελικές, ο τρόπος που σταυρώνει τα μακριά της πόδια, που πετάγεται επάνω και τριγυρνά, σαν πεταλούδα ντυμένη με χρώματα από τα λουλούδια της ερήμου. Αυτό σημαίνει το όνομά της, αυτός είναι ο τίτλος του βιβλίου της…»
Ελένη Μπίστικα, Η Καθημερινή, 6.06.1999

«Η μαύρη γαζέλα της πασαρέλας και των εξωφύλλων έδωσε γροθιά στο μαλακό υπογάστριο της καλομαθημένης και “αθώας ως παιδούλας” βιομηχανίας της μόδας. Το βιβλίο της δυναμικό, κραυγή πόνου, αλλά και δύναμης».
Κατερίνα Ανέστη, «Symbol»-Επενδυτής, 12.06.1999