Γεννημένη στις 6 Νοεμβρίου του 1988, στην Αριζόνα των Ηνωμένων Πολιτειών, η Έμμα Στόουν πραγματοποίησε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, στο φιλμ «Superbad» το 2007. Αν και αρχικά αναλώθηκε σε μέτριες κωμωδίες και θορυβώδεις blockbuster, κατάφερε σταδιακά να βελτιώσει την καριέρα της. Συνεργάστηκε με σκηνοθέτες, όπως ο Γούντι Άλεν και ο Αλεχάντρο Γκονζάλεθ Ιναρίτου, ενώ το 2016 απέσπασε το Όσκαρ Ά Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο μιούζικαλ, «La La Land». Με αφορμή τα γενέθλιά της, παρουσιάζουμε τις επτά καλύτερες ταινίες της νεαρής, Αμερικανίδας ηθοποιού.

Ads

«Υπηρέτριες» (The Help – 2011) του Τέιτ Τέιλορ

Αμερικανικός Νότος, 1962. Η 22χρονη Σκίτερ επιστρέφει από το κολέγιο, αποφασισμένη να γίνει συγγραφέας, παρά τις αντιδράσεις της μητέρας της, που προτιμά να τη δει παντρεμένη. Σύντομα θα πάρει μια απόφαση, που θα αναστατώσει όχι μόνο τις ζωές των δικών της ανθρώπων, αλλά και ολόκληρη την κωμόπολη Τζάκσον: να πάρει συνεντεύξεις από τις έγχρωμες γυναίκες που αφιέρωσαν τη ζωή τους στη φροντίδα εύπορων οικογενειών της περιοχής. Η πρώτη που ανοίγει την καρδιά της είναι η Έιμπελιν, η υπηρέτρια της καλύτερης φίλης της Σκίτερ, κάτι, που όμως αρχικά θα προκαλέσει τη δυσαρέσκεια της κλειστής τους κοινότητας.

image

Ads

H ταινία «Υπηρέτριες» βασίζεται σε ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα μυθιστορήματα των τελευταίων ετών, το ημιαυτοβιογραφικό best-seller «The Help» της Κάθριν Στόκετ. Σκηνοθετημένο από τον Τέιτ Τέιλορ – ηθοποιό («Στην Καρδιά του Χειμώνα», «Εγώ, ο Κατάσκοπος») και παιδικό φίλο της συγγραφέως – το φιλμ πραγματεύεται με εμπνευσμένα προκλητική ματιά, τα απρόσμενα γεγονότα που πυροδοτεί σε μια μικρή πόλη του αμερικανικού Νότου η μυστική συμμαχία τριών διαφορετικών μα εξίσου θαρραλέων γυναικών, προκειμένου να σπάσουν έναν ξεπερασμένο κώδικα ηθικής και να θέσουν νέους κοινωνικούς κανόνες.

Συγκίνηση, χιούμορ, αισιοδοξία και εξαιρετικές ερμηνείες, σε μια διαχρονική ιστορία, που υποστηρίζει πως μερικές φορές ένας και μόνο ψίθυρος αρκεί για να αλλάξει τα πάντα. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Έμα Στόουν, Βαϊόλα Ντέιβις, Οκτάβια Σπένσερ, Μπράις Ντάλας Χάουαρντ, Σίσι Σπέισεκ, Τζέσικα Τσάστεϊν, Κρις Λόουελ, Άλισον Τζάνεϊ, Μέρι Στίνμπερτζεν, Μάικ Βόγκελ, Σίσιλι Τάισον. Η ταινία Βραβεύτηκε με Χρυσή Σφαίρα και Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της Οκτάβια Σπένσερ, ενώ έλαβε άλλες τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ συμπεριλαμβανομένης και εκείνης για Καλύτερη Ταινία.

«Μαγεία στο Σεληνόφως» (Magic in the Moonlight – 2014) του Γούντι Άλεν

image

Βρισκόμαστε στη δεκαετία του ’20 όπου το καλοκαίρι στη Γαλλική Ριβιέρα μόλις έχει κάνει την εμφάνιση του. Ένας Εγγλέζος και παγκοσμίου φήμης ταχυδακτυλουργός (Κόλιν Φερθ) ξαφνικά καταφθάνει, όχι ως ένας απλός παραθεριστής αλλά ως ο άνθρωπος που του έχει ανατεθεί να διεισδύσει και να διαλευκάνει μια απάτη αποκαλύπτοντας μία νεαρή κοπέλα (Έμμα Στόουν) που παρουσιάζεται ως μέντιουμ. Ο ήρωάς μας συστήνεται ως επιχειρηματίας ονόματι Στάνλεϊ  Τάπλινγκερ και σκοπός του είναι να ξεσκεπάσει τη νεαρή και γοητευτική Σόφι Μπέικερ (Έμμα Στόουν), η οποία μένει εκεί μαζί με τη μητέρα της (Μάρσια Γκρέι Χέιντεν). Η Σόφι επισκέφτηκε τη βίλα των Κάτλιντζ κατόπιν πρόσκλησης της Γκρέις (Τζάκι Ουίβερ), η οποία πιστεύει ότι θα μπορούσε να τη βοηθήσει να επικοινωνήσει με το πνεύμα του συζύγου της. Παράλληλα ο νεαρός γιος της Γκρέις (Χάμις Λινκλέιτερ) δείχνει ερωτευμένος και κυριευμένος από την ιδιαίτερη γοητεία της νεαρής Σόφι.

Στην 49η μεγάλου μήκους ταινία του Αμερικανού σκηνοθέτη πρωταγωνιστούν η γλυκιά Έμμα Στόουν και ο πάντα καλός και αξιόπιστος ηθοποιός, Κόλιν Φερθ. Τα καλογραμμένα και έξυπνα σενάρια, υπήρξαν ανέκαθεν το σήμα κατατεθέν του Γούντι Άλεν. Όμως στη συγκεκριμένη ταινία και παρά την όμορφη φωτογραφία, καθώς και την επιτυχημένη μεταφορά της δεκαετίας του ’20 στην μεγάλη οθόνη, είναι το σενάριο που αδυνατεί να κρατήσει μέχρι τέλους αμείωτο το ενδιαφέρον και να κερδίσει εν τέλει τον θεατή.

Διαβάστε επίσης:

«Birdman» ή Η Απρόσμενη Αρετή της Αφέλειας (Birdman or The Unexpected Virtue of Ignorance – 2014) του Αλεχάντρο Γκονζάλεθ Ιναρίτου

image

Ο Ρίγκαν (Μάικλ Κίτον), είναι ένας ηθοποιός που ελπίζει πως με την τελευταία του φιλόδοξη παραγωγή στο Μπρόντουεϊ θα καταφέρει, μεταξύ άλλων, να αναβιώσει την σε πτώση καριέρα του. Κι ενώ αυτή η βαθιά παράτολμη κίνηση φαντάζει τόσο επίφοβη και οριακά ανόητη, ο άλλοτε σπουδαίος και τρανός κινηματογραφικός υπερήρωας τρέφει υψηλές προσδοκίες. Πιστεύει ακράδαντα ότι αυτό το τελευταίο του εγχείρημα θα αναδείξει το καλλιτεχνικό του ανάστημα και θα τον καθιερώσει στο πολιτιστικό προσκήνιο, απαλλάσσοντάς τον από το στίγμα του ξοφλημένου Χολιγουντιανού διάττοντα αστέρα.

Με την ημερομηνία της πολυπόθητης πρεμιέρας του έργου του να πλησιάζει απειλητικά, ο πρωταγωνιστής της παράστασης του Ρίγκαν τραυματίζεται σοβαρά και χρήζει άμεσης αντικατάστασης. Κατόπιν παρότρυνσης της πρωταγωνίστριάς του, Λέσλι (Ναόμι Ουότς) και υπό τις πιέσεις του παραγωγού και κολλητού του φίλου, Τζακ (Ζακ Γαλιφιανάκης), ο Ρίγκαν, διστακτικά, αποφασίζει να προσλάβει τον Μάικ Σίνερ (Έντουαρντ Νόρτον) – έναν εντελώς ανεξέλεγκτο τύπο που υπόσχεται την έκρηξη στα εισιτήρια της παράστασης αλλά και την προσθήκη αποθεωτικών κριτικών. Καθώς λοιπόν ο Ρίγκαν προετοιμάζεται για την πολυαναμενόμενη πρεμιέρα, έχει παράλληλα να αντιμετωπίσει την κοπέλα του και συμπρωταγωνίστρια, Λόρα (Άντρια Ράιζμποροου), την προσφάτως απεξαρτημένη από τα ναρκωτικά κόρη και προσωπική του βοηθό, Σαμ (Έμμα Στόουν), καθώς επίσης και την πρώην γυναίκα του, Σίλβια (Έιμι Ράιαν), η οποία εμφανίζεται συχνά πυκνά με την πρόθεση να τα ξαναβρεί με τον πανικόβλητο πρώην σύζυγό της.

Η ταινία πραγματεύεται την άνοδο και την πτώση ενός ηθοποιού, με τον πρωταγωνιστή Μάικλ Κίτον να μας χαρίζει τον καλύτερο ρόλο της καριέρας του, ενώ από το αξιόλογο καστ θετική παρουσία έχουν και οι υπέροχες Έμμα Στόουν, Ναόμι Γουότς καθώς και ο πάντα αξιόπιστος Έντουαρντ Νόρτον.

Διαβάστε επίσης:

«Παράλογος Άνθρωπος» (Irrational Man – 2015) του Γούντι Άλεν

image

Ο καθηγητής φιλοσοφίας Έιμπ Λούκας (Χοακίν Φίνιξ) καταρρέει, ανήμπορος να βρει νόημα ή χαρά στη ζωή. Νιώθει ότι όλα όσα δοκίμασε να κάνει, από πολιτικό ακτιβισμό ως τα μαθήματά του, δεν έχουν τελικά κανένα νόημα, με αποτέλεσμα να έχει βυθιστεί σε μια αδιέξοδη υπαρξιακή απελπισία. Η ψυχολογία του δεν αλλάζει ούτε μετά την άφιξή του σ’ ένα μικρό πανεπιστήμιο, όπου συναντά την Ρίτα Ρίτσαρντς (Πάρκερ Πόουζι), μια μοναχική καθηγήτρια που θέλει να ξεφύγει από τον δυστυχισμένο γάμο της, και την Τζιλ Πόλαρντ (Έμμα Στόουν), την καλύτερη φοιτήτριά του που εξελίσσεται σε στενή του φίλη. Όμως παρόλο που η Τζιλ αγαπά τον φίλο της, βρίσκει την βασανισμένη, καλλιτεχνική προσωπικότητα του Έιμπ ακαταμάχητη και όσο τα σημάδια της ψυχικής του ανισορροπίας πληθαίνουν, τόσο εκείνη ελκύεται από αυτόν. Όλα αλλάζουν όταν ο Έιμπ και η Τζιλ ακούν κατά τύχη την συζήτηση μιας άγνωστης παρέας και ο Έιμπ παίρνει μια αναπάντεχη απόφαση, που τον απελευθερώνει και ταυτόχρονα του δίνει μια νέα, ορμητική διάθεση για ζωή. Η απόφασή του, όμως, θα αλλάξει τη ζωή του ίδιου, της Τζιλ και της Ρίτα, για πάντα…

Πιστός στο ραντεβού του με το κινηματογραφόφιλο κοινό, ο ακούραστος Αμερικανός σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηθοποιός, Γούντι Άλεν – βραβευμένος με τέσσερα Όσκαρ: Annie Hall (1977), Hannah and Her Sisters (1986), Midnight in Paris (2011) – επιστρέφει πίσω από την κάμερα, δίνοντας ζωή σ’ ένα σενάριο του διαφορετικό απ’ ότι συνήθως. Αυτό που απασχολεί αυτή τη φορά τον δημιουργό, είναι το κλασσικό ρητορικό ερώτημα: «Αν ήξερες ότι ένας άνθρωπος πρόκειται να προβεί σε μία εγκληματική πράξη, θα τον δολοφονούσες, ώστε να αποτρέψεις την αδικία και να βελτιώσεις τον κόσμο και την ανθρωπότητα;» Ο Γούντι εμπιστεύεται και πάλι ως πρωταγωνίστρια του την Έμμα Στόουν, ενώ συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον Χοακίν Φίνιξ και την Πάρκερ Πόουζι.

Ο «Παράλογος Άνθρωπος» διαθέτει αρκετά από τα αξιόλογα χαρακτηριστικά των ταινιών που καθιέρωσαν τον Γούντι Άλεν. Προσεγμένα πλάνα, όμορφη φωτογραφία, ακόμα και η αγαπημένη τζαζ μουσική του Γούντι, δηλώνει παρών. Οι τρεις βασικοί ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και αυτό είναι το βασικό πλεονέκτημα μίας ταινίας που αποτυγχάνει να μείνει στην μνήμη, εξαιτίας ενός μέτριου σεναρίου. Το σενάριο και οι έξυπνοι διάλογοι, υπήρξαν ανέκαθεν τα αγαπημένα σημεία αναφοράς και το σήμα κατατεθέν του Γούντι Άλεν, στις περισσότερες από τις σπουδαίες ταινίες της ένδοξης φιλμογραφιάς του. Δυστυχώς στον «Παράλογο Άνθρωπο», αυτό δε συμβαίνει κι όσο κυλάει ο φιλμικός χρόνος, αυτό γίνεται ολοένα και περισσότερο αντιληπτό με την ιστορία να εξασθενεί επικίνδυνα.

«La La Land» (2016) του Ντάμιεν Σαζέλ

image

Στο Λος Άντζελες, την πόλη που γεννιούνται και πεθαίνουν τα όνειρα, δύο νέοι ερωτεύονται, προσπαθώντας ταυτόχρονα να φτάσουν τους στόχους τους. Εκείνη θέλει να γίνει μια διάσημη ηθοποιός, εκείνος ελπίζει να γίνει αναγνωρισμένος μουσικός. Θα καταφέρει η αγάπη τους να επιβιώσει στην σκληρή πραγματικότητα των συνεχών απογοητεύσεων και της απόρριψης; Για τρίτη φορά ζευγάρι μετά τα «Crazy, Stupid, Love.» και «Gangster Squad», ο Ράιαν Γκόσλινγκ και η Έμμα Στόουν τραγουδούν, χορεύουν και συγκινούν στο υπέροχο «La La Land», υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Νταμιέν Σαζέλ («Whiplash»). Πρωταγωνιστούν: Έμμα Στόουν, Ράιαν Γκόσλινγκ, Τζ. Κ. Σίμονς, Φιν Γουίτροκ, Ρόζμαρι Ντεβίτ, Σονόια Μιζούνο, Τζον Λέτζεντ.

Δύο χρόνια μετά το αξιόλογο φιλμ του «Χωρίς Μέτρο» (Whiplash – 2014), ο Ντάμιεν Σαζέλ επιστρέφει εντυπωσιακά με την τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του: «La La Land» (2016). Ο ανερχόμενος Αμερικανός σκηνοθέτης, εμπιστεύεται τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στον Ράιαν Γκόσλινγκ και την Έμμα Στόουν. Πρόκειται για ένα καλό μιούζικαλ, το οποίο τιμήθηκε με επτά Χρυσές Σφαίρες και έξι Όσκαρ, ανάμεσά τους και αυτό στην Έμμα Στόουν, στην Κατηγορία Καλύτερου Ά Γυναικείου Ρόλου.

https://tvxs.gr/news/sinema/xoris-metro-mia-spoydaia-ermineia-apo-ton-tz…

«Σήμερα περισσότερο από ποτέ, έχουμε ανάγκη την ελπίδα και τον έρωτα στην μεγάλη οθόνη. Νομίζω ότι κάτι συμβαίνει με τα μιούζικαλ, που πετυχαίνουν κάτι που μόνο οι ταινίες μπορούν να πετύχουν. Αυτές οι ταινίες λειτουργούν ως ένας τόπος ονείρου, μετατρέπονται στη γλώσσα των ονείρων μας, εκφράζουν έναν κόσμο, στον οποίο πέφτεις πάνω στα τραγούδια, όπου τα αισθήματα αλλάζουν τους νόμους της πραγματικότητας.» – Ντάμιεν Σαζέλ

Διαβάστε επίσης:

«Η Μάχη των Φύλων» (Battle of the Sexes – 2017) των Τζόναθαν Ντέιτον και Βαλερί Φάρις

image

Ο συγκλονιστικός αγώνας τένις το 1973 ανάμεσα στην Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Μπίλι Τζιν Κινγκ (Έμμα Στόουν) και τον πρώην Πρωταθλητή και κατά συρροή γυναικά, Μπόμπι Ριγκς (Στιβ Καρέλ) έμεινε στην ιστορία ως η Μάχη των Φύλων κι έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή, οπτικοποιημένα αθλητικά event όλων των εποχών. Ο αγώνας έπιασε τον παλμό της εποχής και πυροδότησε μία παγκόσμια συζήτηση πάνω στο θέμα της ισότητας των φύλων, προωθώντας έτσι το φεμινιστικό κίνημα.

Παγιδευμένοι μέσα στην παραζάλη των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, η Κινγκ και ο Ριγκς βρίσκονταν στα αντίθετα στρατόπεδα ενός δυαδικού επιχειρήματος αλλά, εκτός γηπέδου, ο καθένας έδινε πιο προσωπικές και πολύπλοκες μάχες. Με έναν υποστηρικτικό σύζυγο που την ωθούσε να διεκδικήσει τα δικαιώματά της για ίση αμοιβή, η άκρως ιδιωτική και κλειστή Κινγκ έδινε επίσης τη δική της μάχη με την σεξουαλικότητά της. Από την άλλη πλευρά, ο Ριγκς έπαιξε στα χαρτιά την κληρονομιά και τη φήμη του σε μία προσπάθεια να ξαναζήσει τις ένδοξες μέρες του παρελθόντος του.

Μαζί, η Μπίλι και ο Μπόμπι υπηρέτησαν ένα πολιτιστικό θέαμα που δεν περιοριζόταν μόνο στα γήπεδα του τένις, αλλά πυροδοτούσε συζητήσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών σε υπνοδωμάτια και αίθουσες συνεδριάσεων σε όλο τον κόσμο. Πρωταγωνιστούν: Έμμα Στόουν, Στιβ Καρέλ, Ελίζαμπεθ Σου, Άντρια Ράιζμπορο, Σάρα Σίλβερμαν, Κρις Πάρνελ, Άλαν Κάμινγκ, Νάταλι Μοράλες

«Η Ευνοούμενη» (The Favourite – 2018) του Γιώργου Λάνθιμου

image

Αρχές του 18ου αιώνα. Η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τους Γάλλους. Παρόλα αυτά, οι αγώνες πάπιας και η κατανάλωση ανανά βρίσκονται στο απόγειό τους. Η φιλάσθενη Βασίλισσα Άννα (Ολίβια Κόλμαν) βρίσκεται στον θρόνο και η στενή της φίλη Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) κυβερνά τη χώρα στη θέση της, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει για την υγεία και το απρόβλεπτο ταπεραμέντο της. Όταν η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ (Έμμα Στόουν) καταφτάνει, η γοητεία της την κάνει αμέσως αγαπητή στη Σάρα. Η Σάρα την παίρνει υπό την προστασία της και η Άμπιγκεϊλ βρίσκει μια ευκαιρία να επιστρέψει στις αριστοκρατικές της ρίζες. Καθώς οι τακτικές του πολέμου καταναλώνουν όλο τον χρόνο της Σάρα, η Άμπιγκεϊλ παίρνει τη θέση της ως η συντροφιά της Βασίλισσας. Η φιλία τους της δίνει την ευκαιρία να κάνει πραγματικότητα τις φιλοδοξίες της και δεν θα αφήσει καμία γυναίκα, καμία πολιτική και κανένα κουνέλι να σταθούν εμπόδιο στον δρόμο της…

Η πρώτη ταινία εποχής του Γιώργου Λάνθιμου βασίζεται στην αληθινή ιστορία της Βασίλισσας Άννα (Ολίβια Κόλμαν), την τελευταία της δυναστείας των Στιούαρτ που, αν και ασθενής, ντροπαλή και υποτιμημένη, στέφθηκε Βασίλισσα τον καιρό που η Μεγάλη Βρετανία έγινε μια παγκόσμια δύναμη. Μέσα από τη σχέση της με δύο άλλες γυναίκες – την σύμβουλο και επιστήθια φίλη της Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) και την απένταρη ξαδέρφη της Σάρα που μετατρέπεται σε κοινωνικά ανερχόμενη καμαριέρα Άμπιγκεϊλ (Έμμα Στόουν) –  ο Γιώργος Λάνθιμος θίγει διαχρονικά θέματα όπως η αγάπη, ο ανταγωνισμός, η εξουσία και τα συναισθήματα, δημιουργώντας ένα ξεχωριστό σύμπαν για την ιστορία του.

Έναν χρόνο μετά τον «Θάνατο του Ιερού Ελαφιού», o Γιώργος Λάνθιμος έχει στα χέρια του ένα σενάριο, πολύ διαφορετικό απ’ ότι μας έχει συνηθίζει μέχρι σήμερα. Ο Έλληνας σκηνοθέτης, δέχεται την πρόσκληση, σηκώνει το γάντι και το αποτέλεσμα τον δικαιώνει απόλυτα. Διότι η «Ευνοούμενη», μπορεί να αποτελεί την πιο «mainstream» δημιουργία του, όμως παράλληλα είναι και μία αριστουργηματική ταινία εποχής, η οποία επαναπροσδιορίζει τα όρια του είδους, στον 21ο αιώνα.

Διαβάστε επίσης: