Μετά τις έντονες αντιδράσεις εκπαιδευτικών και πολιτών για την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο λύκειο, το υπουργείο παιδείας εξέδωσε σήμερα ανακοίνωση με την οποία χαρακτηρίζει «fake news τον εξοβελισμό της τέχνης από τα σχολεία», αλλά επιβεβαιώνει, βάσει του ωρολόγιου προγράμματος, και την υποβάθμιση αλλά και την κατάργηση των καλλιτεχνικών στο Λύκειο. Μάλιστα η υπουργος Παιδείας Νίκη Κεραμέως, θέλοντας να υπερασπιστεί την απόφασή της, αναφέρει πως τα καλλιτεχνικά καταργούνται γιατί δεν τα παρακολουθούσαν πολλοί μαθητές.
Στην ανακοίνωσή της, παρότι χαρακτηρίζεται ψευδής η είδηση και άρα κατά τους ισχυρισμούς της εσφαλμένα δέχτηκε σκληρή αποδοκιμασία, παραθέτει στοιχεία που φανερώνουν την έτσι κι αλλιώς υποβάθμιση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο σύνολο της εκπαίδευσης και επιπλέον επιβεβαιώνουν ότι καταργούνται τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα λύκεια. Σχετικά με την κατάργηση το υπουργείο δίνει και «εξήγηση» τη «χαμηλή συμμετοχή» και «σποραδικότητα στη διδασκαλία», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
Ενδεικτικά, για τα εικαστικά και τη μουσική στην Α’ Λυκείου, το υπουργείο αναφέρει πως «είχε παρατηρηθεί χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα εικαστικά και τη μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α’ Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020), και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους».
Διαβάστε επίσης:
- Γιατί η Κεραμέως «έκοψε» μαθήματα από το πρόγραμμα των σχολείων
- Σχολικό Πρόγραμμα: Ζήτω το έθνος, ζήτω η Θρησκεία, ζήτω η Νέα Δημοκρατία!
- Φθηναίνουν την εκπαίδευση, εξαφανίζουν μαθήματα, εξοστρακίζουν καθηγητές
- Οταν ο εξοβελισμός της Τέχνης από το Λύκειο καταγγέλλεται ως …fake news για να ξεπλυθούν αντιεκπαιδευτικές πολιτικές
- Καθηγητές κατά «Ellinika Hoaxes» για κατάργηση καλλιτεχνικών: «Όχι, δεν είναι Fake News!»
- Καθηγητές Εικαστικών κατά Κεραμέως: Όχι στην έξωση της καλλιτεχνικής παιδείας από το Λύκειο
- Η εξαφάνιση της Τέχνης από το Λύκειο
- Η τέχνη στην παιδεία δεν μπορεί να μπαινοβγαίνει στα σχολεία σαν κάποιο είδος εποχικού στολισμού
- Ένωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών σε Κεραμέως: Μετατρέπετε τα παιδιά σε αναλώσιμους διαχειριστές πληροφοριών
- Τα ellinika hoaxes παραδέχτηκαν τα δικά τους fake news
- Σύλλογος Φυσικών Κρήτης: Κανένα επιστημονικό χαρακτηριστικό στη μείωση των ωρών στη Φυσική
Ολόκληρη η ανακοίνωση του υπ. Παιδείας:
«Σε απάντηση των ψευδών ειδήσεων που θέλουν την «κατάργηση» των μαθημάτων καλλιτεχνικών και μουσικής από τα σχολεία, το γραφείο τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων επισημαίνει τα εξής:
Α. Δημοτικό
Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Δημοτικού δεν επήλθε καμία αλλαγή όσον αφορά στα μαθήματα της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών. Σύμφωνα με τον Νόμο 4692, ΦΕΚ Α΄ 111/12.6.2020, τα Εικαστικά (Καλλιτεχνικά) διδάσκονται 2 ώρες εβδομαδιαίως στις Α΄ & Β΄ τάξεις Δημοτικού Σχολείου και 1 ώρα εβδομαδιαίως στις υπόλοιπες τάξεις, ενώ η Μουσική διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως σε κάθε τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Αυτά ακριβώς ίσχυαν και μέχρι τώρα με το ΠΔ 79/2017, ΦΕΚ Α΄ 109/1.8.2017. Επιπλέον, διδάσκεται 1 ώρα εβδομαδιαίως η Θεατρική Αγωγή, στις Α’, Β’ Γ’ και Δ’ τάξεις του Δημοτικού.
Β. Γυμνάσιο
Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου δεν επήλθε καμία αλλαγή όσον αφορά στα μαθήματα της Μουσικής και των Καλλιτεχνικών. Στην ΥΑ 72323/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 2265/12.6.2020, ορίζεται ότι και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου οι μαθητές διδάσκονται 1 ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα της Μουσικής και 1 ώρα εβδομαδιαίως το μάθημα των Καλλιτεχνικών, όπως ίσχυε και μέχρι τώρα με την ΥΑ 93381/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 1640/09.06.2016.
Γ. Λύκειο
Στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Λυκείου, η Μουσική και τα Καλλιτεχνικά υπήρχαν ως μάθημα επιλογής στην Α΄ Λυκείου, όπου, σύμφωνα με την ΥΑ 139454/Δ2, ΦΕΚ Β΄ 3807/04.09.2018, οι μαθητές μπορούσαν να παρακολουθήσουν ένα μάθημα επιλογής, το οποίο διδασκόταν 2 ώρες εβδομαδιαίως. Είχε παρατηρηθεί όμως χαμηλή συμμετοχή σε αυτό (στα εικαστικά και τη μουσική αθροιστικά, το έτος 2018-2019, συμμετείχε το 7,9% των μαθητών της Α’ Λυκείου, 9% το έτος 2019-2020), και σποραδικότητα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών, τα οποία δεν μπορούσαν να υπηρετήσουν το σκοπό τους. Προτάχθηκε η εισαγωγή στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των Αγγλικών, ενισχύθηκαν η πληροφορική και η φυσική αγωγή, δόθηκε η δυνατότητα δεύτερης ξένης γλώσσας. Εν ολίγοις, αντικαταστάθηκαν μαθήματα που δεν λάμβαναν χώρα παρά σε περιορισμένο βαθμό από μαθήματα ενταγμένα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα τα οποία παρακολουθούνται από όλους τους μαθητές.
Αναφορικά με τη Γ’ Λυκείου, το θέμα της διδασκαλίας του σχεδίου θίγει ευρύτερα το ζήτημα της διδασκαλίας πανελλαδικώς εξεταζόμενων ειδικών μαθημάτων, και κυρίως ιταλικά, ισπανικά, αρμονία, έλεγχος μουσικών και ακουστικών ικανοτήτων, μουσική αντίληψη και γνώση, μουσική εκτέλεση και ερμηνεία, κανένα από τα οποία δε διδάσκεται στη Γ’ τάξη Γενικού Λυκείου. Εν προκειμένω, υπήρχε πάλι πολύ χαμηλή συμμετοχή των μαθητών, παραδείγματος χάρη το Γραμμικό Σχέδιο το έτος 2019-2020 επέλεξαν και παρακολούθησαν μόλις 4 στους 100 μαθητές. Στις προθέσεις του Υπουργείου είναι να εξετάσει συνολικά το ζήτημα της διδασκαλίας των ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων».
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >