Συγκρατημένες διαστάσεις & μεγάλοι χώροι συνδυασμένοι με high-tech κινητήρα σε ένα εξαιρετικά πρακτικό και ευχάριστο πακέτο. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

 
Για ευνόητους λόγους αυτό που κάνει μεγαλύτερη εντύπωση στην περίπτωση του B-max είναι αυτό που λείπει… Ο λόγος για τη μεσαία κολόνα, την κλασική μεσαία κολόνα που δίχως αυτή ελάχιστα αυτοκίνητα θα δείτε να κυκλοφορούν. Πολύ περισσότερο όταν μιλάμε για οικογενειακά και μάλιστα για πολυμορφικά. Είναι λοιπόν κάτι το διαφορετικό το νέο μικρό πολυμορφικό της Ford, αφού ανοίγει ένα άλλο κεφάλαιο στην πρακτικότητα προσφέροντας ένα μεγάλο πλευρικό άνοιγμα με μήκος που ξεπερνάει το 1,5 μέτρο.

Η πρακτικότητα του εσωτερικού είναι κορυφαία, με πλήθος από πάσης φύσεως και μεγέθους θήκες για διάφορα αντικείμενα. Ωστόσο, δεν παίρνουμε όρκο ότι η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι πιο εύκολη απ’ ότι σε ένα κανονικό, τετράθυρο αυτοκίνητο, για ένα ενήλικα. Βολεύει όμως αφάνταστα αυτούς που έχουν να τακτοποιήσουν παιδιά, ενώ και η πίσω συρόμενη πόρτα είναι ότι πιο πρακτικό μπορείς να βρεις.

Το ταμπλό μαρτυρά την προέλευση του B-max από το Fiesta. H ποιότητα είναι καλή, τα υλικά – τυπικά Ford, ενώ το πακέτο του εξοπλισμού παίρνει βαθμό μεταξύ του λίαν καλώς και του άριστα. Περιέργως από το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε έλειπε ένα στοιχειώδες trip computer (!) ενώ την ίδια στιγμή υπήρχε blue tooth… Κάποιοι διακόπτες μπορεί να ελεγχθούν ως προς την ευκολία χειρισμού τους, κάποιοι άλλοι ως προς τον ασυνήθιστο τρόπο που λειτουργούν (π.χ. οι μοχλοδιακόπτες των υαλοκαθαριστήρων) ωστόσο η γενική εργονομία είναι καλή.

Ads

Παραμένουμε στο κομμάτι των διαστάσεων για να πούμε ότι το B-max είναι σαφώς μικρότερο από το C-max (κατά 32 ολόκληρα εκατοστά) ενώ ταυτοχρόνως είναι ελαφρά μεγαλύτερο σε μήκος από το Fiesta (κατά 11 εκ.) από το οποίο προέρχεται. Υπό αυτό το πρίσμα μπορεί κανείς να συγχαρεί τη Ford για τους σεβαστούς χώρους που προσφέρει για τέσσερις ενήλικες και αποσκευές, «συμπυκνωμένους» σε διαστάσεις σουπερ-μίνι, με τη μορφή ενός οχήματος που κατ’ αρχάς προορίζεται για χρήση στην πόλη και γύρω από αυτή.

Τώρα, το πόσο «πόλης» μπορεί να θεωρηθεί ένα αυτοκίνητο με 120 ίππους, είναι μια άλλη ιστορία. Η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της Ford είναι απλώς εξαιρετική και ο κινητήρας των 999 κ.εκ. καταφέρνει να κρύψει όχι μόνο τα λίγα κυβικά του, αλλά και τον θόρυβο που θα περίμενε κανείς από ένα τρικύλινδρο κινητήρα, αποδίδοντας σαν καλός 1600άρης και καταναλώνοντας λιγότερο από όσο ένας καλός 1400άρης.

Η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη σε ένα μεγάλο εύρος στροφών (170 Nm στις 1700 – 4500 σ.α.λ.) και κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις ευχάριστες, ενώ όποτε ζητήσεις κάτι παραπάνω, απλώς απολαμβάνεις τον τρόπο που αυτός ο κινητήρας ανεβάζει αβίαστα στροφές μέχρι το «κόκκινο» στο στροφόμετρο.

Στον ανοιχτό δρόμο δεν δυσκολεύεσαι να αναπτύξεις μεγάλη ταχύτητα, ενώ στις στροφές –και εφόσον θελήσεις να αξιοποιήσεις τις δυνατότητες του κινητήρα- το επιπλέον, σε σχέση με το Fiesta, βάρος του B-max (1279 kg, δηλαδή περίπου +200 κιλά) γίνεται αισθητό και συνοδεύεται από ελεγχόμενη υποστροφή. Είναι προφανές ότι έχει ευνοηθεί η άνεση των επιβατών με μια ανάρτηση αρκετά «απορροφητική», ωστόσο αυτό δεν εμποδίζει το B-max να προσφέρει το απαιτούμενο στις μέρες μας αίσθημα ασφάλειας, τόσο στο ταξίδι (όπου το μόνο που θα ενοχλήσει είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους καθρέπτες) όσο και σε τυχόν απαιτητικούς ελιγμούς.

Εν κατακλείδι το B-max μας κέρδισε και το μόνο ψεγάδι που του βρήκαμε είναι το γεγονός ότι με την τιμή αυτή μπορείς να αγοράσεις αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας (για παράδειγμα Ford Focus!).
 
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Continental ContiEcoContact E8 διάστασης 195/65 R15 88H και διέθετε ρεζέρβα ανάγκης. Τέλη κυκλοφορίας 102,60 ευρώ. Κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο.
 
ΥΠΕΡ Εξαιρετική πρακτικότητα, μεγάλοι χώροι, κινητήρας-επιδόσεις, άνεση ανάρτησης, εξοπλισμός

ΚΑΤΑ Αεροδυναμικός θόρυβος, όπισθεν που κάποιες φορές σκαλώνει
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας  999 cm3 
»  Ισχύς
: 120 ps/ 6000 rpm
0-100 km/h: 11,2’’  
» 
Ταχύτητα: 189 km/h
Κατανάλωση*: 6,0 / 4,2 / 4,9 lit./100 km  
»  Εκπομπές
CO2: 114 g/km
M x Π x Y: 4077 x 1857 x 1604 mm  
»  Πορτμπαγκάζ
: 304 λίτρα
Τιμή** 17.990 € (με απόσυρση)

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή έκδοσης Trend χωρίς απόσυρση (με απόσυρση: 17.030), 7 Αερόσακοι, ABS με ηλεκτρ. κατανομή πέδησης (EBD), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP με έκτακτη υποβοήθηση πέδησης (EBA), και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρ. καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, Air Condition, Ράδιο-CD με 6 ηχεία+χειριστήρια στο τιμόνι+θύρες Aux & USB+Bluetooth με Voice Control, & Σύστημα Ford SYNC Gen1 με δυνατότητα Επείγουσας Κλήσης, σύστημα Start/Stop κ.ά.