Η καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα μας υποδέχεται με έξι ταινίες, να πραγματοποιούν την εμφάνισή τους στις Αίθουσες. Πρόκειται για τρεις νέες δημιουργίες και τρεις επανεκδόσεις. Αξιόλογες επιλογές αποτελούν ο «Ένας Χαρισματικός Άνθρωπος» του Μάικλ Γκράντατζ, με Κόλιν Φερθ, Τζουντ Λο, Νικόλ Κίντμαν και Λόρα Λίνεϊ, αλλά και ο «Κύριος Όβε» του Χάνες Χολμ από τη Σουηδία. Για τους λάτρεις των blockbuster προτείνουμε την «Ημέρα Ανεξαρτησίας: Νέα Απειλή» του Ρόλαντ Έμεριχ. Στις επανεκδόσεις, ο Γκιγιόμ Κανέ και η Μαριόν Κοτιγιάρ ζουν έναν μοναδικό έρωτα στο «Αγάπα με αν Τολμάς», ενώ ο Βιμ Βέντερς μας ξανασυστήνεται με δύο κλασσικά και αγαπημένα αριστουργήματα: «Τα Φτερά του Έρωτα» και «Παρίσι, Τέξας». Διαβάστε επίσης τη συνέντευξη του κορυφαίου Γερμανού σκηνοθέτη, στο Tvxs.gr.

Ads

«Ένας Χαρισματικός Άνθρωπος» (Genius – 2016) του Μάικλ Γκράντατζ (Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α.)

image

Νέα Υόρκη στα 1920s. O Max Perkins (Κόλιν Φερθ), είναι εκδότης στην εταιρία Scribner Sons. Κατά την διάρκεια της καριέρας του έχει φέρει στην επιφάνεια μεγάλους συγγραφείς όπως ο Ernest Hemingway (Dominic West) και ο F. Scott Fitzgerald (Guy Pearce). O Perkins αγαπά την δουλειά του και όταν ένα βιβλίο 1000 σελίδων, γραμμένο από τον Thomas Wolfe (Τζουντ Λο) θα πέσει στα χέρια του, παρά τον χαοτικό τρόπο του βιβλίο, ο Perkins πιστεύει ότι έχει ανακαλύψει μία νέα μεγάλη ιδιοφυΐα και αποφασίζει να εκδώσει το βιβλίο. Ο Perkins θα γνωρίσει τον Wolfe και οι δύο τους θα δουλέψουν μαζί περνώντας και αναλύοντας κάθε μικρή λεπτομέρεια του βιβλίου.

Ads

Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα – και παρά την αρκετά μελό διάθεση του φιλμ – το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού, Μάικλ Γκράντατζ, είναι ένα αξιόλογο χρονικό του Max Perkins, την εποχή που ήταν εκδότης βιβλίων της Scribner, επιβλέποντας έργα των Thomas Wolfe, Ernest Hemingway, F. Scott Fitzgerald και άλλων. Με αφετηρία την πιστή απεικόνιση της ατμοσφαίρας της δεκαετίας του ’20 και στον απόηχο του οικονομικού κραχ στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Γκράντατζ καταφέρνει στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία να μας παραδώσει μία αξιοπρόσεκτη δημιουργία, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο το σπουδαίο σύνολο ηθοποιών που έχει στη διάθεσή του – ακόμα και στους μικρότερους ρόλους – και αποσπώντας εξαιρετικές ερμηνείες από τον Κόλιν Φερθ και τον Τζουντ Λο, στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αλλά και από τις υπέροχες Νικόλ Κίντμαν και Λόρα Λίνεϊ.

«Δεν μπορείς να φανταστείς τι πέρασα, για να μπορώ να στέκομαι εδώ, να σε κοιτάζω και να μη νιώθω τίποτα…» Νικόλ Κίντμαν / Aline Bernstein (Genius – 2016)

«O Κύριος Όβε» (A Man Called Ove / En man som heter Ove – 2015) του Χάνες Χολμ (Σουηδία)

image

Ο Όβε είναι ένας 59χρονος γκρινιάρης, εριστικός, καταθλιπτικός τύπος. Έχει αυστηρές αρχές, σιδερένια πειθαρχία και ελάχιστη κατανόηση. Παλιότερα ήταν ο  διαχειριστής ενός οικισμού με όμορφα σπιτάκια και λιθόστρωτα μονοπάτια, αλλά όχι πια. Όταν δεν προσπαθεί ανεπιτυχώς να αυτοκτονήσει, ο Όβε περνάει τη μέρα του παρακολουθώντας τους γείτονές του, μαλώνοντας και κάνοντάς τους συνεχώς υποδείξεις. Κανείς δεν τον αντέχει και τον αποκαλούν «ο γείτονας από την κόλαση», αλλά αυτό που κανείς δεν γνωρίζει είναι ότι πίσω από τη δύστροπη συμπεριφορά κρύβεται μια λυπητερή ιστορία. Όταν όμως στο διπλανό σπίτι μετακομίζει μια καινούργια και φασαριόζικη οικογένεια με παιδιά που κατά λάθος χαλάνε το γραμματοκιβώτιο του Όβε, τα πράγματα θα αλλάξουν. Όχι μόνο για τον οικισμό, αλλά και τον ίδιο τον Όβε, που έκπληκτος θα δημιουργήσει μια αναπάντεχη και τρυφερή φιλία.

Μια γλυκόπικρη ταινία για τους παραιτημένους ανθρώπους και τον σημαντικό αντίκτυπο που η ζωή τους μπορεί να έχει στις ζωές των άλλων. Η συγκινητική κι αστεία ιστορία του άντρα που λέγεται Όβε είναι βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του νεαρού συγγραφέα Φρέντρικ Μπάκμαν, ένα best seller που έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 30 χώρες. Ο Σουηδός σκηνοθέτης Χάνες Χολμ («Διακοπές στην Ελλάδα» / «Sune in Greece»)  γράφει και σκηνοθετεί μια feel-good κωμωδία που κέρδισε τρία κρατικά βραβεία, ανάμεσα στα οποία και για την ερμηνεία του Ρολφ Λάσγκαρντ («Μετά τον Γάμο», «Η Ιδανική Λύση»). Πρωταγωνιστούν επίσης: Μπαχάρ Παρς, Φίλιπ Μπεργκ, Ίντα Ένγκβολ.

Κυκλοφορούν επίσης:
«Ημέρα Ανεξαρτησίας: Νέα Απειλή» (Independence Day: Resurgence – 2016) του Ρόλαντ Έμεριχ (Η.Π.Α.)

image

Είκοσι χρόνια μετά την εξωγήινη επίθεση κατά του πλανήτη, τα έθνη της Γης, χρησιμοποιώντας την εξωγήινη τεχνολογία που βρήκαν στα διαστημόπλοια των εισβολέων, έχουν συνεργαστεί για να φτιάξουν ένα τεράστιο αμυντικό πρόγραμμα για να προστατεύσουν την ανθρωπότητα. Όμως, τίποτα δεν μπορεί να μας προετοιμάσει για την προχωρημένη και χωρίς προηγούμενο δύναμη των εξωγήινων και μόνο η ευφυΐα μερικών γενναίων ανδρών και γυναικών μπορούν να σώσουν τον κόσμο μας από τον απόλυτο αφανισμό.

Δύο δεκαετίες μετά από την πρεμιέρα της «Ημέρας Ανεξαρτησίας», της επικής περιπέτειας επιστημονικής φαντασίας που έγινε αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας, ο Ρόλαντ Έμεριχ επιστρέφει στον κόσμο και τους χαρακτήρες που δημιούργησε μαζί με τον Ντιν Ντέβλιν, για μια ακόμη ιστορία γεμάτη δράση, σασπένς, χιούμορ και εντυπωσιακές σκηνές δράσης. «Ο κόσμος αυτός είναι ξεχωριστός για μένα», λέει ο Έμεριχ, που εδώ υπογράφει το πρώτο του σίκουελ. «Ήθελα να το κάνω σωστά – έχει περάσει τόσος καιρός που μου φαίνεται πάλι σαν κάτι το τελείως φρέσκο και τα ειδικά εφέ έχουν εξελιχθεί τόσο ώστε να μπορώ να πω μια ακόμη πιο φιλόδοξη ιστορία». Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο Λίαμ Χέμσγουορθ («Αγώνες Πείνας»), η Σαρλότ Γκενσμπούργκ («Nymphomaniac»), ο Τζεφ Γκόλντμπλαμ («Ημέρα Ανεξαρτησίας»), η Βίβικα Α. Φοξ («Ημέρα Ανεξαρτησίας»), ο Μπιλ Πούλμαν («Ημέρα Ανεξαρτησίας») και ο Τζαντ Χιρς («Ημέρα Ανεξαρτησίας»). Η ταινία κυκλοφορεί σε 2D και 3D.

Σ’ επανέκδοση:
«Αγάπα με αν Τολμάς» (Jeux d’enfants / Love Me If You Dare- 2003) του Γιαν Σάμιουελ (Γαλλία)

image

Μία ολόκληρη ζωή μέχρι να πεις «Σ’ αγαπώ». 80 χρόνια για να αρχίσει μία ιστορία αγάπης. Κι όλα αυτά εξαιτίας ενός παιχνιδιού! «Τολμάς;» «Τολμώ!». Η Σοφί (Μαριόν Κοτιγιάρ) και ο Ζυλιέν (Γκιγιόμ Κανέ), είναι ικανοί για όλα: τα καλύτερα, αλλά και τα χειρότερα! Ο κανόνας είναι ότι δεν υπάρχουν κανόνες. Τολμούν οτιδήποτε απαγορευμένο, γελούν, πληγώνουν ο ένας τον άλλον… Κάνουν τα πάντα εκτός από το να παραδεχτούν ότι αγαπιούνται. Έφτιαξαν τους κανόνες του παιχνιδιού και για το υπόλοιπο της ζωής τους θα είναι οι διαιτητές του και συχνά πυκνά τα θύματά του. «Τολμάς;» «Τολμώ!».

Το «Αγάπα με αν Τολμάς» του σκηνοθέτη Γιαν Σάμιουελ (Yann Samuell), ανήκει στην κατηγορία εκείνη των ταινιών που αγαπήθηκε από πολλούς με πάθος. Παρά το μέτριο σενάριο, και τις αφελείς πολλές φορές καταστάσεις, η ταινία οφείλει την επιτυχία της στο εκπληκτικό πρωταγωνιστικό δίδυμο, με την εξαιρετική χημεία που αποτελείται από τον ταλαντούχου ηθοποιό και σκηνοθέτη, Γκιγιόμ Κανέ και την σπουδαία (και βραβευμένη πλέον με Όσκαρ) Μαριόν Κοτιγιάρ, οι οποίοι καταφέρνουν να μιλήσουν στην καρδιά του θεατή, ανασύροντας συχνά πυκνά μνήμες από τα παιδικά μας χρόνια, σ’ έναν έρωτα δίχως όρια που «Τολμά» να ρισκάρει. Αυτή είναι ουσιαστικά η ταινία που μας σύστησε δύο από τους σημαντικότερους Γάλλους καλλιτέχνες της εποχής μας. Πρωταγωνιστούν: Γκιγιόμ Κανέ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Ζιλ Λελούς, Ζεράρ Γουότκινς, Εμανουέλ Γκρενβόλντ.

«Τα Φτερά του Έρωτα» (Wings of Desire – 1987) του Βιμ Βέντερς (Δυτική Γερμανία)

image

Στο χωρισμένο από το τείχος Βερολίνο, άγγελοι περιπλανιούνται στους δρόμους, ακούγοντας τις σκέψεις των ανθρώπων. Ένας από αυτούς ερωτεύεται μια ακροβάτισσα του τσίρκου. Τα αισθήματά του γι’ αυτήν είναι τόσο έντονα που ζητά να χάσει το προνόμιο της αθανασίας και να γίνει θνητός. Επιλέγει λοιπόν να αφήσει την αιωνιότητα και να “οξειδωθεί μες στη νοτιά των ανθρώπων”, να σταματήσει να παρακολουθεί, με την ασπρόμαυρη ματιά του, τη ζωή και να τη ζήσει σαν άνθρωπος. Έτσι, ο άγγελος Damiel (Μπρούνο Γκαντς) θα “εκπέσει” με τη θέλησή του, στους περιορισμούς του χρόνου, στην αρρώστια, στον πόνο και φυσικά στον θάνατο, καθώς μόνο έτσι θα μπορέσει να αγγίζει, να αισθάνεται, αλλά και να ζήσει σε τελική ανάλυση, τον έρωτά του για τη Marion (Σολβέιγ Ντομαρτέν).

Ο Βέντερς, μέσα από την ταινία του «Τα Φτερά του Έρωτα», μας μεταφέρει στη σφαίρα ενός ιδανικού, όσο και ουτοπικού περιβάλλοντος, μακριά από τον υλισμό. Σ΄ έναν κόσμο πνευματικών συγκρούσεων και ιδεολογικών ζυμώσεων. Ο Βιμ, είναι ένας “παράξενος” σκηνοθέτης, που του αρέσει το λιτό ύφος, η μινιμαλιστική ατμόσφαιρα και το ελλειπτικό παίξιμο των ηθοποιών του. Λάτρης της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, ενώ παράλληλα επιλέγει με προσοχή και την μουσική επένδυση των ταινιών του. Ο ελεγειακός ρυθμός που ακολουθεί ο Βέντερς σ΄αυτήν την ταινία του, βγαίνει με πόνο ψυχής και παράπονο, μα παράλληλα, δίνει ελπίδα ζωής κι αισιοδοξίας. Είναι το πιστεύω ενός ανθρώπου, που χρησιμοποιεί την ποίηση προσχηματικά για να αφυπνίσει τον κρυμμένο μας εαυτό. Ένα εικονοκλαστικό δημιούργημα, που θα στοιχειώσει για πάντα τον θεατή που θα τολμήσει να αφεθεί στη μαγεία του…

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα στον Βιμ Βέντερς: Ο «Κάιζερ» του Γερμανικού Κινηματογράφου
Συνέντευξη – Ο Βιμ Βέντερς για τον Κινηματογράφο,το «Αλάτι της Γης», το ελληνικό σινεμά και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο

«Παρίσι, Τέξας» (Paris, Texas – 1984) του Βιμ Βέντερς (Δυτική Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Αυτό το αντισυμβατικό road movie βασίζεται σε ένα σενάριο του βραβευμένου με Πούλιτζερ, Σαμ Σέπαρντ και αφηγείται την ιστορία του Τράβις, ενός άνδρα που περιπλανιέται από το Μεξικό προς το Τέξας, μέσα στην ανυπόφορη ζέστη του “Big Bend”. Ο Τράβις δεν μιλάει καθόλου, ενώ όλα δείχνουν ότι έχει χάσει και σε μεγάλο βαθμό τη μνήμη του. Αυτό το οποίο τον καθοδηγεί είναι η ακατανίκητη επιθυμία του να ξαναβρεί την οικογένειά του: τη νεαρή γυναίκα του Τζέιν, της οποίας τη ζωή θεωρεί ότι έχει θέσει σε κίνδυνο, λόγω της παθολογικής του ζήλειας, καθώς και τον επτάχρονο γιο του, Χάντερ.

Το «Παρίσι, Τέξας» (Paris, Texas – 1984) θεωρείται δικαίως ένα από τα αριστουργήματα του Βιμ Βέντερς και αποτελεί την πιο επιτυχημένη του ταινία διεθνώς. Ο Χάρι Ντιν Στάντον, ως Τράβις και η Ναστάζια Κίνσκι, ως Τζέιν, δίνουν εξαιρετικές ερμηνείες, υπό από τους ήχους ενός αγαπημένου μουσικού σκορ, το οποίο υπογράφει ο Ράι Κούντερ.

«Η αρχή των road movies ξεκινά από την Ελλάδα. Στον δρόμο, πρέπει πάντα να γνωρίζεις την αρχή. Ο Όμηρος είναι ο πρώτος άνθρωπος που έκανε ένα είδος road movie, την Οδύσσεια […] Είναι πολύ ωραίο να είσαι μέσα στο σπίτι, αλλά είναι ακόμη καλύτερο να είσαι εκεί έξω, να ταξιδεύεις, να αναζητάς το άγνωστο.» – Βιμ Βέντερς (47ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης)