Πέντε νέες ταινίες κυκλοφορούν από σήμερα στις κινηματογραφικές αίθουσες, εκ των οποίων ξεχωρίζει το φιλμ «Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει», με την εντυπωσιακή ερμηνεία της Τζούλιαν Μουρ, που της χάρισε και το Όσκαρ Ά Γυναικείου Ρόλου. Προβάλλεται επίσης η προσεγμένη ταινία επιστημονικής φαντασίας με στοιχεία θρίλερ, «Από Μηχανής», ενώ ο Αλέξης Αλεξίου, μετά το φιλμ «Ιστορία 52», επιστρέφει με την «Τετάρτη 04:45» και τον Στέλιο Μάινα σε μία αξιόλογη ερμηνεία. Η εβδομάδα συμπληρώνεται κινηματογραφικά με την «Σταχτοπούτα» του Κένεθ Μπράνα και με το ενδιαφέρον κινηματογραφικό πείραμα του Διονύση Γρηγοράτου: «Τα Παιδιά του Εμφυλίου». Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι σήμερα Πέμπτη ξεκινάει το 2ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Ταινιών Τρόμου, ενώ αύριο Παρασκευή σηκώνει αυλαία το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, με το Tvxs.gr να δίνει και φέτος το παρών.

Ads

«Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει» (Still Alice) των Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ, Γουός Γουεστμόρλαντ (Η.Π.Α. – 2014)

image

Η Dr. Alice Howland (Τζούλιαν Μουρ) είναι μία καταξιωμένη ακαδημαϊκός γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια, μία ευτυχισμένη σύζυγος, καθώς και μητέρα τριών – ενήλικων πλέον – παιδιών. Όταν η μνήμη της αρχίζει να την προδίδει, αρχικά δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία. Αντιλαμβάνεται ωστόσο ότι κάτι δεν πάει καλά, όταν χάνεται στην ίδια της τη γειτονιά, ενώ όλο και συχνότερα ξεχνάει ονόματα και καταστάσεις. Ο προσωπικός της αγώνας με αντίπαλο τη μη αναστρέψιμη νόσο του Αλτσχάιμερ μόλις έχει ξεκινήσει…

Ads

Το συγγραφικό και σκηνοθετικό δίδυμο των Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ και Γουός Γουεστμόρλαντ (Quinceañera  – 2006), επιστρέφει δυναμικά και μας παρουσιάζει την τέταρτη μεγάλου μήκους δημιουργία του. Βασιζόμενο στο δημοφιλές μυθιστόρημα της Lisa Genova, το φιλμ πραγματεύεται με διεισδυτικό τρόπο την συγκλονιστική πορεία μιας δραστήριας, ευφυής και νέας γυναίκας, η οποία προσβάλλεται αναπάντεχα από τη νόσο του Αλτσχάιμερ. Το γεγονός αυτό αλλάζει για πάντα τη ζωή της, καθώς ο θεατής καλείται να παρακολουθήσει την εντυπωσιακή προσπάθεια της να αντιμετωπίσει το αναπάντεχο γεγονός. Παράλληλα βιώνουμε βήμα βήμα και τις συνέπειες που επιφέρει η συγκεκριμένη νόσος τόσο στη ζωή και την προσωπικότητα της πρωταγωνίστριας, όσο και στην οικογένεια της. Το φιλμ διατρέχεται από την καθηλωτική ερμηνεία της Τζούλιαν Μουρ, μία ερμηνεία που της χάρισε και το Όσκαρ Ά Γυναικείου Ρόλου.

Σ’ ένα τραγικό χτύπημα της μοίρας, ο Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ – ο ένας από τους δύο σκηνοθέτες του «Still Alice» – έφυγε από τη ζωή την Τρίτη 10 Μαρτίου. Ο Γκλέιτζερ έπασχε από την νευροεκφυλιστική νόσο Charcot. Ο Γουός Γουεστμόρλαντ – σύζυγός του και επίσης σκηνοθέτης της ταινίας – αναφέρει σε ανακοίνωσή του: «Το να τον βλέπω να μάχεται με την πλάγια αμυοτροφική σκλήρυνση επί τέσσερα χρόνια με τόσο θάρρος με ενέπνευσε, όπως και όλους όσοι τον γνώρισαν. Έβαλε όλη του την καρδιά και την ψυχή στο “Still Alice” και το γεγονός ότι αυτή η ταινία άγγιξε τόσους ανθρώπους ήταν μία διαρκής πηγή χαράς γι’ αυτόν.»

Διαβάστε επίσης:
Πέθανε ο σκηνοθέτης του «Still Alice» Ρίτσαρντ Γκλάτσερ

«Από Μηχανής» (Ex Machina) του Άλεξ Γκάρλαντ (Μ. Βρετανία – 2015)

image

Ένας δισεκατομμυριούχος προγραμματιστής (Όσκαρ Άιζακ – Oscar Isaac) θα φέρει έναν από τους υπαλλήλους του (Ντόμναλ Γκλίσον – Domhnall Gleeson) στην πολυτελή κατοικία του, για να συμμετάσχει σ’ ένα πείραμα που θα αφορά στην τελευταία του εφεύρεση. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα εξαιρετικά προηγμένο θηλυκό ρομπότ (Αλίσια Βικάντερ – Alicia Vikander), το οποίο πρέπει να εξεταστεί για το εάν και κατά πόσο, διαθέτει τεχνητή νοημοσύνη…

Ο επιτυχημένος Βρετανός σεναριογράφος Άλεξ Γκάρλαντ – που στο παρελθόν μας έχει δώσει υπέροχα δείγματα γραφής του ταλέντου σε ταινίες όπως το «The Beach» του 2000 και το «28 Days Later…» του 2002 – περνάει για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα και μας παρουσιάζει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο: «Από Μηχανής» (Ex Machina). Πρόκειται για μία αξιόλογη ταινία επιστημονικής φαντασίας, με στοιχεία θρίλερ, το οποίο μέσα από ένα πολύ ιδιαίτερο ερωτικό τρίγωνο, το φιλμ πραγματεύεται το θέμα της τεχνητής νοημοσύνης. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, συναντάμε τους δημοφιλούς ηθοποιούς: Ντόμναλ Γκλίσον, Όσκαρ Άιζακ, Αλίσια Βικάντερ.

«Τετάρτη 04:45» του Αλέξη Αλεξίου (Ελλάδα – 2015)

image

Αθήνα, Χειμώνας 2010. Ο Στέλιος Δημητρακόπουλος (Στέλιος Μάινας) έχει τριάντα δύο (32) ώρες πριν χάσει τα πάντα. Από το τζαζ μπαρ που με πολύ κόπο διατηρεί σε λειτουργία εδώ και χρόνια, μέχρι την ίδια του την οικογένεια. Ο Ρουμάνος γκάνγκστερ που του έχει δανείσει χρήματα, απαιτεί να εξοφληθεί το χρέος του άμεσα. Ο μεσολαβητής και πρώην φίλος του Στέλιου (Δημήτρης Τζουμάκης), τον υποχρεώνει σε διάφορα παράνομα θελήματα. Η σύζυγος του (Μαρία Ναυπλιώτου) σκέφτεται σοβαρά να τον εγκαταλείψει, ενώ ένας ιδιοκτήτης νυχτερινού κέντρου (Γιώργος Συμεωνίδης), χωρίς να υπολογίζει τις συνέπειες, αποφασίζει να σηκώσει επιτέλους το ανάστημά του. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, ο χρόνος τρέχει, και το έλατο στο σπίτι του Στέλιου πρέπει να στολιστεί…

Μετά το εντυπωσιακό ντεμπούτο του με τίτλο «Ιστορία 52» ο Αλέξης Αλεξίου επιστρέφει με τη νέα του ταινία: «Τετάρτη 04:45» (Wednesday 04:45). Πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό και αγωνιώδες θρίλερ, μία ιστορία εκδίκησης με στοιχεία μαύρου χιούμορ και αριστοτεχνικά σκιαγραφημένους χαρακτήρες, όπου ξεχωρίζει η υπέροχη ερμηνεία του Στέλιου Μάινα. Το φιλμ διαδραματίζεται σε μια έντονη χρωματικά, υγρή και αστραφτερή Αθήνα που σε τυλίγει μεθοδικά στον πνιγηρό και καθηλωτικό ιστό της, για να σε παρασύρει σ’ έναν εκρηκτικό χορό στυλιζαρισμένης βίας.

Διαβάστε επίσης:
Αποκλειστικό κλιπ στο Tvxs από την «Τετάρτη 04:45» του Αλέξη Αλεξίου

«Σταχτοπούτα» (Cinderella) του Κένεθ Μπράνα (Η.Π.Α. – 2015)

image

Μπορεί η νεαρή Ella (Λίλι Τζέιμς – Lily James) να έχει χάσει τη μητέρα της, αλλά θα στηρίξει τον αγαπημένο της πατέρα στην απόφαση του να ξαναπαντρευτεί. Καλωσορίζει τη μητριά της (Κέιτ Μπλάνσετ – Cate Blanchett) και τις κόρες της Anastasia (Χόλιντεϊ Γκρέντζερ – Holliday Grainger) και Drisella (Sophie McShera) στο πατρικό της, αλλά μετά τον θάνατο του πατέρα της καταλήγει στο έλεος μιας ζηλόφθονης και άκαρδης νέας οικογένειας. Υποβαθμίζεται σε υπηρέτρια καλυμμένη με στάχτες, εξ ου και η περιφρονητική προσφώνηση Σταχτοπούτα (Cinder-ella). Η Ella, παρά τη δύσκολη κατάσταση που βιώνει καθημερινά, ακολουθεί τη συμβουλή της μητέρας της να είναι πάντα θαρραλέα και γεμάτη καλοσύνη. Μια μέρα, καλπάζοντας με το άλογό της στο δάσος, γνωρίζει έναν ευγενικό και όμορφο ξένο, τον Kit (Ρίτσαρντ Μάντεν – Richard Madden), ο οποίος τη γοητεύει, αλλά και εκείνος γοητεύεται από τη νεαρή κοπέλα. Η Ella δεν ξέρει πως πρόκειται για τον Πρίγκιπα του Βασιλείου, αλλά η τύχη της μοιάζει να αλλάζει όταν το Παλάτι στέλνει σε όλες τις ανύπαντρες κοπέλες μία πρόσκληση για τον χορό. H Ella ετοιμάζεται ενθουσιασμένη, μα η μητριά καταστρέφει το φόρεμά της και της απαγορεύει να πάει στον χορό. Την κατάλληλη στιγμή εμφανίζεται μια καλόψυχη ζητιάνα (Helena Bonham-Carter), η οποία με μία κολοκύθα, μερικά ποντίκια κι ένα μαγικό ραβδί, θα αλλάξει τη ζωή της Σταχτοπούτας για πάντα…

Η Disney συνεχίζει την παράδοση της μεταφοράς κλασικών παραμυθιών στη μεγάλη οθόνη και μετά την εμπορική επιτυχία του «Maleficent», με πρωταγωνίστριες την Angelina Jolie, και την Elle Fanning, αυτή τη φορά μας παρουσιάζει μια νέα υπερπαραγωγή με λαμπερό καστ. Η νέα «Σταχτοπούτα» παραμένει πιστή στο κλασικό, ομώνυμο παραμύθι και δίνει σάρκα και οστά στη διαχρονική ταινία κινουμένων σχεδίων του 1950. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη συναντάμε τον βραβευμένο με Όσκαρ και πολυπράγμονα σκηνοθέτη Kenneth Branagh (Thor, Hamlet), ενώ το ομολογουμένως εντυπωσιακό καστ αποτελείται από: τη βραβευμένη με Όσκαρ Cate Blanchett (Blue Jasmine,  Elizabeth), τη Lily James (Downton Abbey), τον Richard Madden (Game of Thrones) και την Helena Bonham-Carter (The King’s Speech, Alice in Wonderland). Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Φεβρουάριο στο 65ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου και παρά τα εντυπωσιακά σκηνικά και τα υπέροχα κουστούμια εποχής, δεν προσφέρει ιδιαίτερη συγκίνηση στον θεατή, πέρα ίσως από τις εμβληματικές παρουσίες της Helena Bonham-Carter και κυρίως της πάντα υπέροχης Cate Blanchett.

«Τα Παιδιά του Εμφυλίου» (Fils De Grece) του Διονύση Γρηγοράτου (Ελλάδα – 2014)

image

Αθήνα 2008. Στο κατασκότεινο Πάρκο, το περιπολικό της Αστυνομίας – που ψάχνει για ένα κοριτσάκι, θύμα απαγωγής – εντοπίζει στην Παιδική Χαρά, μια… ΓΙΑΓΙΑ, πεσμένη κάτω από τις κούνιες, σε ημικωματώδη κατάσταση. Αργότερα, στο Νοσοκομείο, ο γιος και η εγγονή της – η ΕΡ’ΜΗ – που καταφτάνουν, φωτίζουν κάπως τα πράγματα όταν εξηγούν στην Αστυνομία και την Αντιτρομοκρατική πως πρόκειται για Πολιτική Πρόσφυγα από την πρώην Σοβιετική Ένωση που εδώ και χρόνια βρίσκεται σε κώμα ή σε «συνειδητή» κατάσταση να κοιμάται, χωρίς να μιλάει. Όταν μετά από επτά ημέρες, ξαναφέρνουν τη ΓΙΑΓΙΑ σπίτι, συνδεδεμένη μέσω ενός Laptop με τον Εγκεφαλογράφο του νοσοκομείου – κατά σύσταση του νεαρού Γιατρού που φλερτάρει την ΕΡ’ΜΗ – αποκαλύπτονται πληροφορίες οι οποίες προκαλούν στην ΕΡ’ΜΗ την επιθυμία να μάθει περισσότερα. Επηρεασμένη και από τη δουλειά της ως Επεξεργαστής Αρχειακού Υλικού, διαλέγει να μπει στην blogόσφαιρα – με κείμενα και αρχειακό υλικό – επιδιώκοντας επαφές και πληροφορίες…

Η ταινία του Διονύση Γρηγοράτου, ακροβατώντας μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, συνθέτει ένα ενδιαφέρον φιλμικό πείραμα. Πρωταγωνιστούν υπαρκτά πρόσωπα, που πρωταγωνίστησαν στα γεγονότα και εξασφαλίζουν αυθεντικότητα, αλλά και επινοημένα (ηθοποιοί). Παρουσιάζεται επιλεγμένο αρχειακό υλικό που τα δραματικά του στοιχεία ενσωματώνονται αβίαστα στην ταινία και προωθούν τη δράση – για παράδειγμα η μυθιστορηματική παρουσία του Paul Eluard στα βουνά της Ελλάδας το 1949. Σκηνές αναπαράστασης αλληλοσυμπληρώνονται με το αρχειακό υλικό σε ενιαίο σώμα, απλώνοντας τη δράση σε σημαντικές περιόδους και διαφορετικές χώρες. Το φιλμ διάρκεια δυόμιση ωρών, μας ταξιδεύει με συνέπεια από τον Εμφύλιο μέχρι τον Δεκέμβρη του 2008. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει ένα μοναδικό πείραμα συνδέοντας σπάνιο και ακυκλοφόρητο υλικό αρχείου με δικά του γυρίσματα στις περιοχές που γράφτηκε μια από τις πιο σκληρές σελίδες της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.

2ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Ταινιών Τρόμου

image

Μετά την αναγνωριστική πρώτη χρονιά, το 2ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Ταινιών Τρόμου (Horrorant Film Festival ‘FRIGHT NIGHTS’), έρχεται πιο δυναμικό και πιο φιλόδοξο για να δώσει μια διασκεδαστικά τρομακτική διάσταση στις νύχτες μας… Το Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 12 Μαρτίου μέχρι και την Τετάρτη 18 Μαρτίου, στον Κινηματογράφο Αθήναιον.

Η 5μελής Κριτική Επιτροπή, η οποία θα αποφασίσει για τα εννέα (9) Βραβεία του Φεστιβάλ (7 για μεγάλου και 2 για μικρού μήκους), καθώς και για την Ειδική Μνεία στη ταινία που θα εντυπωσιάσει ή θα διχάσει την επιτροπή, αποτελείται φέτος από τους:

  • Δημήτρης Κολιοδήμος
  • Αλέξανδρος Ρωμανός Λιζάρδος
  • Εβελίνα Παπούλια
  • Νίκος Κουλαυτάκης
  • Σπύρος Νουνανάκης

Διαβάστε επίσης το σχετικό Αφιέρωμα μας:
2ο Horrorant Film Festival ‘FRIGHT NIGHTS’

17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

image

Το 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα θα πραγματοποιηθεί από τις 13 έως τις 22 Μαρτίου, στις Κινηματογραφικές Αίθουσες Ολύμπιον, Παύλος Ζάννας, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές, Φρίντα Λιάππα και Τώνια Μαρκετάκη. Μέσα από ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει ταινίες τεκμηρίωσης από όλο τον κόσμο, αφιερώματα καθώς και παράλληλες δράσεις, το Φεστιβάλ φιλοδοξεί να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να κινητοποιήσει το κοινό, γύρω από κρίσιμες θεματικές που απαιτούν την κριτική στάση και την ενεργή συμμετοχή του. Το Tvxs.gr και φέτος θα δώσει το παρών σ’ ένα από τα κορυφαία φεστιβάλ στο είδος του και θα σας μεταφέρουμε αναλυτικά τις εντυπώσεις μας από τη διοργάνωση καθώς και τις προτάσεις μας για τις προβολές του.

Διαβάστε επίσης:
Τα 63 ελληνικά ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν στη Θεσσαλονίκη
Ανατρεπτικές φωνές του Γερμανικού Ντοκιμαντέρ στο 17ο ΦΝΘ
Μία πρώτη ματιά στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης