Οι Αστικές συγκοινωνίες θα έπρεπε όχι μόνο, να ήταν  αλλά και να είναι το κύριο και το βασικό μέσο μεταφοράς των κατοίκων της πόλης και γενικότερα του Δήμου Ιωαννιτών.

Ads

-Είναι όμως;

-Γιατί δεν είναι;

-Και τι κάνει ο Δήμος Ιωαννιτών;

Εύλογα ερωτήματα χωρίς να έχει δοθεί, μέχρι σήμερα μια  πειστική απάντηση στους συμπολίτες μας.

Ads

Δυστυχώς το Αστικό έτσι όπως είναι και όπως φροντίζουν να είναι οι ιθύνοντες, δεν είναι, αλλά ούτε θα είναι στο άμεσο μέλλον, το
βασικό μέσο μεταφοράς των συμπολιτών μας.

Δεν είναι γιατί οι υποχρεούμενοι να προσφέρουν σύγχρονες και
πιο ανθρώπινες υπηρεσίες, δεν παρακολουθούν τη σύγχρονη περιβαλλοντική τεχνολογία, την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό, όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.

Τελευταία ακούστηκε ότι θα χρησιμοποιήσουν ως καύσιμο το φυσικό αέριο αντί για πετρέλαιο.

Κάτι είναι και αυτό.

Σε μια πόλη με περίπου 15.000 φοιτητές, μόνιμους πελάτες- επιβάτες, θα έπρεπε να ήταν πολύ καλύτερη η κατάσταση από κάθε σκοπιά. Και για το επιβατικό κοινό , αλλά και για το οικονομικό αποτέλεσμα των ιδιοκτητών.

Καλό θα ήταν οι Ιδιοκτήτες του αστικού ΚΤΕΛ, αλλά και ο Δήμαρχος με τον Πρύτανη, να ταξιδέψουν έστω και μια φορά μόνο,  από το κέντρο της πόλης στις 08.00 έως 09.00  το πρωί και να κάνουν τη διαδρομή μέχρι το πανεπιστήμιο.

Τους προτείνω να το κάνουν, γιατί  θα είναι μια καλή εμπειρία για να καταλάβουν και δουν, πως στοιβάζονται σαν σαρδέλες, οι φοιτητές. Πάλι καλά που δεν τους διαμαρτύρονται!

Δεν πληρώνουν και φτηνά για μια τέτοια διαδρομή, σε σύγκριση των ιδίων αποστάσεων  εντός και εκτός Ελλάδος.

Γιατί κύριε Δήμαρχε να μην υπάρχουν μικρά λεωφορεία (mini bus) και να κυκλοφορούν μόνο αυτά στο κέντρο της πόλης;

Δεν θα ήταν πολύ καλύτερα για το περιβάλλον, για τη ζωή μας να κυκλοφορούν μόνο αυτά, τα μικρά λεωφορεία, και να μεταφέρουν τους επιβάτες, δωρεάν για όλους ή με ένα συμβολικό τίμημα για ένα χρονικό διάστημα, εάν τα οικονομικά του δήμου δεν  καλύπτουν τις δαπάνες τους.

Φανταστείτε πως θα ήταν το κέντρο της πόλης, χωρίς το τεράστιο πλήθος των Ι.Χ. αυτοκίνητων, χωρίς τους θορύβους, με
το καθαρό και υγιεινό περιβάλλον, και να μπορεί κανείς να απολαύσει τον καφέ του, το γλυκό του ή τον περίπατό του.

Αλλά και στις συνοικίες Δροσιά, Πεντέλη, Άμμος μέχρι Καρδαμίτσια, που καλώς δρομολογήθηκαν, τα μικρά λεωφορεία,
η εξυπηρέτηση των περιοχών αυτών είναι  ελλιπής.

Εκτελούν δρομολόγια Δευτέρα έως Παρασκευή από το πρωί μέχρι τις 03,00 μ.μ.

Και μετά κύριε Δήμαρχε τι γίνεται;

Γιατί να μην εκτελούν πιο αραιά δρομολόγια τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, ώστε να εξυπηρετούνται και οι δημότες των περιοχών αυτών.

Τώρα , μάλιστα που θα επιδοτηθούν και με 115.000 ευρώ από εμάς τους Δημότες, για να μειώσουν την τιμή του εισιτηρίου σε μερικές περιφερειακές διαδρομές, σύμφωνα με την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου πριν από λίγο καιρό, σαν επιβράβευση των προσπαθειών τους, γιατί να το κάνουν;

Ότι και να κάνουν, εν ονόματι έστω και αυτού του κέρδους που έχουν, προοπτική για καλύτερες και σύγχρονες ιδιωτικές αστικές συγκοινωνίες, δεν βλέπουμε να υπάρχει.

Και ο Δήμαρχος τι κάνει;

Ρωτάει ο λαός;

Στο Δημοτικό συμβούλιο, ο Δήμαρχος με την πλειοψηφία που έχει η παράταξή του και προκειμένου να μην αυξηθεί το εισιτήριο, πρότεινε και αποφάσισαν την επιδότηση.

Αυτό έκαναν.

Είναι καιρός κύριε Δήμαρχε, έστω και τώρα, να αναθέσετε, σε ειδικούς μελετητές, την εκπόνηση μελέτης για τη δημιουργία, Δημοτικών αστικών συγκοινωνιών ή Συνεταιριστικών αστικών συγκοινωνιών ή Λαϊκής  βάσης εταιρείας αστικών συγκοινωνιών.

Η μελέτη αυτή, θα πρέπει να είναι έτοιμη το πολύ σε έξι (6) μήνες γιατί διαφορετικά θα πάει στις γνωστές σε όλους μας καλένδες.

ήτοι:

-Μελέτη για κινούμενα λεωφορεία με φυσικό αέριο

-Μελέτη για μικρά λεωφορεία (mini bus) εντός του κέντρου, αλλά και στις συνοικίες που δεν καλύπτουν τα μεγάλα λεωφορεία

-Μελέτη για ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ

-Μελέτη βιωσιμότητας

Και αφού γίνουν όλα αυτά, να  γίνουν γενικές συνελεύσεις παντού, σε όλες τις περιοχές, να αναλυθούν, να γίνουν γνωστά σε όλους τους συμπολίτες μας και να παρθούν δημοκρατικά αποφάσεις , να εισαχθούν και να ψηφισθούν από το Δημοτικό συμβούλιο, όπως ο λαός αποφάσισε.

Εάν αποφασισθεί η ίδρυση Αστικών συγκοινωνιών, με οποιαδήποτε από τις παραπάνω μορφές εταιρείας, να συσταθεί ένα σοβαρό και σύγχρονο καταστατικό με δρακόντειους όρους, συμμόρφωσης των πάντων, του προσωπικού και των επιβατών, όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες,

Γιατί δυστυχώς στη πατρίδα μας, έχουμε χάσει την έννοια των νόμων, των κανόνων και των υποχρεώσεων μας, όχι μόνο εμείς οι από κάτω, αλλά κυρίως οι από πάνω.

Με αυστηρό έλεγχο, χωρίς πελατειακές σχέσεις, ο δικός μας, ο δικός σας, αλλά δημοκρατικά και όλα στο φως να παίρνονται όλες οι αποφάσεις και όχι ερήμην των πολιτών, που συνήθως γίνονται.

Αυτά τα πελατειακά, πρέπει άμεσα να σταματήσουν, γιατί δυστυχώς συνεχίζονται ακόμα και τώρα το 2017, στην φτωχοποιημένη  χώρα μας.

Θα διερωτηθούν πολλοί ότι οι Δημοτικές επιχειρήσεις και οι συνεταιρισμοί, έχουν αποτύχει στο παρελθόν.

Όντως, απέτυχαν διότι επεκράτησαν, οι πελατειακές σχέσεις, η αναξιοκρατία και ο ελλιπής έλεγχος.

Σήμερα όμως δεν είναι ούτε το 1980, ούτε το 1990, έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα.

Όλα μπορούν εύκολα να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν με την ηλεκτρονική τεχνολογία και τα μέσα που υπάρχουν.

Δεν μπορεί για παράδειγμα στη Γερμανία, αλλά και σε άλλες χώρες, να λειτουργούν άψογα αστικές συγκοινωνίες, Δημοτικές,  Διαδημοτικές και συλλογικές εταιρείες πολιτών.

Μάλιστα στη Γερμανία έχουν οργανωθεί τόσο καλά οι κινήσεις πολιτών, που εκεί που δυστυχώς ακόμη και ο κρατικός σιδηρόδρομος καταργεί ορισμένες μη κερδοφόρες γραμμές-διαδρομές, ιδρύουν συλλογικές-συνεταιριστικές εταιρείες για να εξυπηρετηθούν όλοι, αλλά κυρίως οι φτωχοί και οικονομικά αδύναμοι πολίτες.

Περιμένουμε κύριε Δήμαρχε πρωτοβουλίες γιατί διαφορετικά, οι δημότες, οι συμπολίτες μας και οι φοιτητές, αργά ή γρήγορα θα οργανωθούν και θα αναλάβουν δράση.

Δεν είναι δυνατόν να είναι  δύσκολα έως αδύνατα, όλα στη πόλη μας, στη περιφέρειά μας και γενικά στη χώρα μας.

Κατά μείζονα λόγο τώρα, στην οκταετία της φτωχοποίησής μας, πρέπει όλοι να οργανωθούμε και να πιστέψουμε στις δυνατότητές μας, να αποκτήσουμε ξανά τη χαμένη μας αυτοπεποίθησή , τη δημιουργική μας δεξιότητα, όπως άριστα την εμφανίζουμε εκτός Ελλάδος, όπου οι Έλληνες διαπρέπουν.

Μπορούμε να το πετύχουμε, τοπικά, συλλογικά, συνεργατικά, δημοκρατικά, να αυτό-οργανωθούμε μόνοι μας, εάν η Δημοτική εξουσία δεν αναλάβει πρωτοβουλία, εάν δεν το επιθυμεί για διαφόρους λόγους που αυτή γνωρίζει, για το καλό της πόλης, της εξυπηρέτησης όλων των επιβατών, αλλά και κυρίως των φοιτητών και οικονομικά αδυνάτων.

Το οφείλουμε οι μεγαλύτεροι που ζήσαμε πολλά χρόνια οικονομικής ευμάρειας και υπερκατανάλωσης, να βοηθήσουμε με κάθε τρόπο και μέσο, τους νέους μας, τα παιδιά μας, ώστε να έχουνε καλύτερες και φτηνότερες αστικές συγκοινωνίες στο μέλλον.

Βέβαια δεν είναι μόνο να το λέμε, να το γράφουμε και σε λίγο να έχει ξεχαστεί όπως συνήθως γινόταν μέχρι τώρα στη χώρα μας, αλλά να αποδείξουμε ότι όλοι μαζί μπορούμε.