Με επτά νέες ταινίες μας υποδέχεται η νέα κινηματογραφική και το εντυπωσιακό είναι ότι οι τρεις εξ αυτών, ανήκουν σε Έλληνες δημιουργούς. Ξεχωρίζει το φιλμ «Τα Δάκρυα του Βουνού» του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου. Ένα ποιητικό έργο σπάνιας ομορφιάς, το οποίο αντλεί την έμπνευσή του από την Οδύσσεια.

Ads

Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν τρία ακόμα έργα: Η νέα δημιουργία του Φρανσουά Οζόν, «Θέλημα Θεού», της οποίας την κυκλοφορία προσπάθησε να εμποδίσει η Καθολική Εκκλησία, χωρίς ευτυχώς να τα καταφέρει, καθώς ασχολείται με το σκάνδαλο παιδεραστίας στους κόλπους της.

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Στηβ Κρικρή, «The Waiter», είναι ένα τίμιο προς τον θεατή, υπαρξιακό neo noir φιλμ, με πρωταγωνιστές τους, Άρη Σερβετάλη και Γιάννη Στάνκογλου. Ενώ ένα ακόμα σκηνοθετικό ντεμπούτο, έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά το καρέ τον προτάσεων μας για την κινηματογραφική σας έξοδο στην τρέχουσα εβδομάδα. Πρόκειται για το πρωτότυπο «Thunder Road», με τον ταλαντούχο Τζιμ Κάμινγκς, να βρίσκεται τόσο πίσω, όσο και μπροστά από την κάμερα, ενώ παράλληλα υπογράφει το σενάριο. Αναλυτικά:

«Θέλημα Θεού» (Grâce à Dieu / By the Grace of God – 2018) του Φρανσουά Οζόν (Γαλλία, Βέλγιο)

Ads

image

Ο Αλεξάντρ ζει στη Λυών με τη γυναίκα και τα παιδιά του. Μια ημέρα μαθαίνει τυχαία ότι ο ιερέας που τον κακοποίησε, όταν ήταν πρόσκοπος, εξακολουθεί να δουλεύει με παιδιά. Αποφασίζει να αναλάβει δράση και τον ίδιο δρόμο ακολουθούν άλλα δύο θύματα του ιερέα, ο Φρανσουά και ο Εμμανουέλ. Οι τρεις τους ενώνονται για να «σηκώσουν το πέπλο της σιωπής» γύρω από τη δοκιμασία τους. Αλλά οι επιπτώσεις και οι συνέπειες δεν θα αφήσουν κανέναν ανεπηρέαστο…

Η ταινία του Φρανσουά Οζόν, που κέρδισε τον Φεβρουάριο την Αργυρή Άρκτο στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, βασίστηκε στα πραγματικά γεγονότα της υπόθεσης του ιερέα Preynat και αφηγείται την δημιουργία του site «La parole Liberee» (απελευθερωμένος λόγος) από τα θύματά του, ακολουθώντας τρεις άντρες που είχαν κακοποιηθεί ως παιδιά στην δημοσιοποίηση της ιστορίας τους. Μία αξιόλογη ταινία, που καταγγέλλει τις εγκληματικές πράξεις των ιερέων απέναντι στα παιδιά και την οποία η προσπάθησε να απαγορεύσει η Καθολική Εκκλησία, χωρίς ευτυχώς να τα καταφέρει.

«Όταν άρχισα να συζητώ το πρότζεκτ μου με τα θύματα, ένιωσα ότι ήταν απογοητευμένοι με την ιδέα του ντοκιμαντέρ. Είχαν ήδη δώσει πολλές συνεντεύξεις στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και είχαν εμφανιστεί σε τηλεοπτικές εκπομπές και ντοκιμαντέρ, αλλά αυτό που τους κέντρισε το ενδιαφέρον ήταν το γεγονός ότι ένας σκηνοθέτης μυθοπλασίας τους είχε πλησιάσει. Φαντάστηκαν μια ταινία στο πνεύμα του «Spotlight» όπου θα γίνονταν φανταστικοί χαρακτήρες που θα τους έπαιζαν διάσημοι ηθοποιοί. Έτσι σκέφτηκα: αυτό είναι που θέλουν από μένα, και αυτό είναι που ξέρω να κάνω. Προσέγγισα τη μυθοπλασία με κάποια ανησυχία, γιατί μου άρεσαν πραγματικά αυτοί οι άνθρωποι  και φοβόμουν  ότι δεν θα ήμουν σε θέση να τους φέρω στην οθόνη με τρόπο που θα τους δικαίωνε.» – Φρανσουά Οζόν

Διαβάστε επίσης:

«Τα Δάκρυα Του Βουνού» (The Mountain Tears – 2018) του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου (Ελλάδα)

image

Μια συντροφιά μαστόρων πέτρας, περιπλανιέται όπου υπάρχει δουλειά χτίζοντας σπίτια, γεφύρια, σχολεία και εκκλησίες. Υλικά τους οι πέτρες, τα δάκρυα του βουνού. Είναι και οι ίδιοι ορεσίβιοι, αλλά ο τόπος τους φτωχός, τους σπρώχνει να ξενιτευτούν για να ζήσουν. Όχι πολύ μακριά τους μαίνεται ο πόλεμος. Εξαιτίας του είναι αποκομμένοι απ’ τα χωριά τους σχεδόν δέκα χρόνια. Η προσπάθεια του πρωτομάστορα Μάρκου και των μαστόρων να επιστρέψουν σπίτι τους εξελίσσεται σε μια σκληρή και εξοντωτική Οδύσσεια. Από την Κίρκη και τους ασκούς του Αιόλου, μέχρι τη χώρα των Λωτοφάγων και τον Τειρεσία, οι ήρωες μας περιπλανιούνται με τις δυνάμεις τους να λιγοστεύουν.

Παράλληλα όμως γινόμαστε μάρτυρες, στις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες της εποχής. Συνθήκες οι οποίες μοιραία επηρεάζουν και καθορίζουν συχνά πυκνά τη στάση και τις ενέργειες των ηρώων μας. Στην προσπάθεια τους να επιστρέψουν στην πατρίδα τους καλούνται να επιβιώσουν απέναντι σε έναν αφιλόξενο τόπο, ενώ έρχονται αντιμέτωποι με καχύποπτους ανθρώπους, σκληροί κι εκείνοι σας τις πέτρες που λαξεύουν, σαν «Τα Δάκρυα Του Βουνού»…

Τα «Δάκρυα Του Βουνού» είναι ένα κινηματογραφικό σταυροδρόμι, όπου συναντούνται ο «Θίασος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, με το «Άφεριμ!» του Ράντου Ζούντε. Πρωταγωνιστεί η Ελλάδα μέσα από τα μοναδικά τοπία της. Μία χώρα κατεστραμμένη, η οποία προσπαθεί να επιβιώσει από τον εμφύλιο πόλεμο, με τον αγώνα για επιβίωση να είναι καθημερινός και δύσκολος. Υπέροχη φωτογραφία, εξαιρετική η μουσική σύνθεση βοηθά στην ατμόσφαιρα του έργου, με τους πρωταγωνιστές στην αναζήτηση ενός καλύτερου αύριου, με γνώμονα την ελπίδα. Η νέα ταινία μυθοπλασίας του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, κερδίζει δικαίως μία θέση στα καλύτερα φιλμ της τρέχουσας σεζόν και αξίζει πραγματικά να συναντήσει το κοινό της στην μεγάλη οθόνη. Μία σπάνιας ομορφιά δημιουργία και ταυτόχρονα μία σπουδή πάνω στην κινηματογραφική οικονομία του χώρου και του χρόνου.

Διαβάστε επίσης:

«Thunder Road» (2018) του Τζιμ Κάμινγκς (Η.Π.Α.)

image

Επηρεασμένος από τον πρόσφατο θάνατο της μητέρας του, ένας εύθραυστος ψυχολογικά αστυνομικός εφευρίσκει κωμικοτραγικούς, αμφίβολης αποτελεσματικότητας τρόπους προκειμένου να βάλει σε τάξη την προσωπική του ζωή. Εύθραυστος ψυχολογικά, ο κεντρικός ήρωας αμφιταλαντεύεται από την πίστη στις αξίες οδηγώντας τον σ’ έναν διαρκή αγώνα εφαρμογής του γράμματος του νόμου στην πράξη.

Με αφετηρία το πολυβραβευμένο μικρού μήκους φιλμ του κι ένα από τα πιο αγαπητά τραγούδια του Μπρους Σπρίνγκστιν, ο πρωτοεμφανιζόμενος Τζιμ Κάμινγκς υπογράφει τον ανεξάρτητο θρίαμβο της χρονιάς και κερδίζει το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο SXSW. Ηθοποιοί: Τζιμ Κάμινγκς, Κένταλ Φαρ, Νίκαν Ρόμπινσον, Τζόσελιν Ντεμπερ.

«The Waiter» (2018) του Στηβ Κρικρή (Ελλάδα)

image

Ο Ρένος είναι ένας επαγγελματίας σερβιτόρος που βιώνει μια απλή και ήσυχη ζωή, μοναχικός και σχολαστικός παρατηρητής με ιδιαίτερη αδυναμία στα φυτά. Η καθημερινότητά του όμως θα διαταραχθεί όταν θα βρεθεί αντιμέτωπος με την εξαφάνιση του γείτονά του, Μίλαν. Δύο σκοτεινοί χαρακτήρες, ο «Ξανθός» και η Τζίνα, μπλεγμένοι με τον Μίλαν, θα παρασύρουν τον Ρένο σε μια σειρά ακραίων γεγονότων. Ο Ρένος, αμφισβητώντας την ιερή του ρουτίνα, θα δοκιμάσει την ικανότητα και την προθυμία του να αλλάξει τη ζωή του πάνω σε θέματα αγάπης και θανάτου. Σχέσεις θα δημιουργηθούν, μυστικά θα μοιραστούν και η εμπιστοσύνη θα αμφισβητηθεί. Θα μπορέσει ο Ρένος να ακολουθήσει;

Εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στη Νέα Υόρκη στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και τοποθετημένο στην Αθήνα του σήμερα, το «The Waiter» είναι μία σπουδή πάνω στην ανθρώπινη φύση. Ένα υπαρξιακό neo noir φιλμ και μία ιστορία δολοφονίας, δοσμένη μέσα από τα μάτια του (εκ)κεντρικού χαρακτήρα, Ρένου. Προσεγμένη ταινία, με καλή σκηνοθεσία, όμορφη φωτογραφία και δύο αξιόλογες ερμηνείες από τους βασικούς πρωταγωνιστές, τον Άρη Σερβετάλη και τον Γιάννη Στάνκογλου. Το «The Waiter» αποτελεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Στηβ Κρικρή και πραγματοποίησε την πρεμιέρα της στο πλαίσιο του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 59ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, όπου τιμήθηκε με το Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου Έλληνα σκηνοθέτη, του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Παράλληλα η ταινία απέσπασε έξι Υποψηφιότητες στα Βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Διαβάστε επίσης:

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Shazam!» (2019) του Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ (Η.Π.Α.)

Όλοι κρύβουμε μέσα μας έναν υπερήρωα μέσα μας, απλά χρειάζεται ένα ξόρκι για να τον κάνουμε να φανερωθεί. Ο Μπίλι Μπέιτσον (Angel), χάρη στην ευγενική «χορηγία» ενός αρχαίου μάγου, κάθε φορά που φωνάζει τη λέξη «Shazam!», μεταμορφώνεται από 14χρονο έφηβο στον ενήλικα σούπερ ήρωα «Shazam» (Λίβαϊ)! Ωστόσο, παρά το θεόρατο γεροδεμένο σώμα του, παραμένει μέσα του παιδί και όπως είναι φυσικό διασκεδάζει με την ενήλικη έκδοση του εαυτού του, κάνοντας ό,τι θα έκανε κάθε έφηβος που θα αποκτούσε ξαφνικά υπερδυνάμεις: σπάει πλάκα! Μπορεί να πετάξει; Βλέπει με ακτίνες Χ; Μπορεί να ρίξει αστραπές με τα χέρια του; Μπορεί να απουσιάζει από τις εξετάσεις του σχολείου; Ο Shazam δοκιμάζει τα όρια των ικανοτήτων του με την χαρούμενη απερισκεψία ενός παιδιού. Αλλά θα χρειαστεί να μάθει να ελέγχει τις δυνάμεις του προκειμένου να μπορέσει να πολεμήσει τον σούπερ – κακό Δρ. Ταντέους Σιβάνα (Στρονγκ).

Ο Ντέιβιντ Φ. Σάντμπεργκ (Annabelle: Creation) σκηνοθετεί τη νέα παραγωγή της New Line Cinema. Πρωταγωνιστούν ο Ζάκαρι Λίβαϊ (TV’ “Chuck”) που ενσαρκώνει τον ομώνυμο σούπερ ήρωα της DC, μαζί με τον Άσερ Έιντζελ (TV “Andi Mack”) που παίζει τον Μπίλι Μπέιτσον και τον Μαρκ Στρονγκ (“Kingsman”) που έχει τον ρόλο του σούπερ- κακού Δρ. Ταντέους Σιβάνα. Παραγωγός είναι ο Πίτερ Σάφραν (“Aquaman,” “The Conjuring”, “Annabelle”).

«Νεκρωταφίο Ζώων» (Pet Sematary – 2019) των Κέβιν Κολς και Ντένις Βιντμάιερ (Η.Π.Α.)

Βασισμένο στο μυθιστόρημα τρόμου του Στίβεν Κίνγκ, το «Νεκρωταφίο Ζώων» ακολουθεί τον Δρ. Λούις Κριντ (Τζέισον Κλάρκ), ο οποίος μετά τη μετακόμισή του με τη σύζυγό του Ρέιτσελ (Έιμι Σέιμετζ) και τα δύο μικρά παιδιά τους από τη Βοστώνη στο Μέιν, ανακαλύπτει ένα μυστηριώδη τόπο ταφής κρυμμένο βαθιά μέσα στο δάσος που βρίσκεται δίπλα στο νέο τους σπίτι. Όταν μια τραγωδία χτυπά την οικογένειά του, ο Λούις θα στραφεί στον ασυνήθιστο γείτονά του Τζαντ Κράνταλ (Τζον Λίθγκοου), προκαλώντας μια επικίνδυνη αλυσιδωτή αντίδραση που θα απελευθερώσει ένα άνευ προηγουμένου κακό με τρομακτικές συνέπειες. Ηθοποιοί: Τζέισον Κλάρκ, Έιμι Σέιμετζ, Τζον Λίθγκοου.

«Επαφή» (2016) του Τώνη Λυκουρέση (Ελλάδα)

Καλοκαίρι στη σύγχρονη Αθήνα. Με αφορμή την αιφνίδια διακοπή ρεύματος, πέντε διαφορετικά ζευγάρια καθημερινών ανθρώπων εγκλωβίζονται σε πέντε ακινητοποιημένους θαλάμους ασανσέρ. Η αναγκαστική συνύπαρξη του ενός με τον άλλον βγάζει στην επιφάνεια εσωτερικές φοβίες κι αληθινά συναισθήματα, καλά κρυμμένα έως τότε. Σε μια κόλαση τεσσάρων τετραγωνικών, ο πόλεμος ξεκινάει.

Μία δεκαετία σχεδόν μετά τους «Σκλάβους στα δεσμά τους», ο σκηνοθέτης Τώνης Λυκουρέσης επιστρέφει στη μυθοπλασία με τη σπονδυλωτή ταινία «Επαφή» κι ένα καστ καταξιωμένων ηθοποιών. Πρωταγωνιστούν: Νένα Μεντή, Άκης Σακελλαρίου, Χρήστος Λούλης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Βασίλης Κουκαλάνι, Γιώργος Χριστοδούλου, Δομνίκη Μητροπούλου, Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος, Ναταλία Σουίφτ.