Λίγο πριν σηκώσουν αυλαία οι 24ες Νύχτες Πρεμιέρας, το δημοφιλέστερο ραντεβού των σινεφίλ στην Αθήνα, οι εταιρείες διανομής φαίνεται ότι έκριναν σωστό να κυκλοφορήσουν στις Αίθουσες, ό,τι είχε απομείνει στην ταινιοθήκη τους. Έτσι η καινούργια Κινηματογραφική Εβδομάδα μας υποδέχεται με οκτώ νέες ταινίες, συν μία κλασική επανέκδοση.

Ads

Ο Ντένζελ Ουάσινγκτον πήρε το όπλο του και επιστρέφει με το «The Equalizer 2», ενώ ο Σέιν Μπλακ – σεναριογράφος του φιλμ «Φονικό Όπλο» – παρουσιάζει τον «Κυνηγό», αυτή τη φορά με την ιδιότητα του σκηνοθέτη. Ο Τζάστιν Θερού είναι ο «Ο Κατάσκοπος που (με) Παράτησε» την Μίλαν Κούνις, καθώς ο Ίθαν Χοκ ενσαρκώνει έναν ροκ σταρ στο φιλμ «Η Τζούλιετ, Γυμνή».

Ο σπουδαίος Σαμ Νιλ αναζητά στην Αυστραλία την «Γλυκιά Πατρίδα» του, ενώ «Στις Τρεις Κορυφές» η Μπερενίς Μπεζό ακροβατεί σε μία δύσκολη σχέση. Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί, «Ο Κόκκινος Κύκλος» του Ζαν Πιερ Μελβίλ, με τον εξαιρετικό Αλέν Ντελόν στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Αναλυτικά:

«The Equalizer 2» (2018) του Αντουάν Φουκουά (Η.Π.Α.)

image

Ads

Αν έχεις ένα πρόβλημα και δεν υπάρχει κανείς να βοηθήσει, ο Robert McCall είναι ο άνθρωπος σου. Πρόκειται, άλλωστε, για τον ένα και μοναδικό Equalizer. Ο McCall βοηθά τους αδύναμους και τους καταπιεσμένους αποδίδοντας δικαιοσύνη. Αμείλικτα. Αλλά όταν το επικίνδυνο παρελθόν του έρθει στην επιφάνεια, θα χρειαστεί όλες του τις δεξιότητες για να βγει ζωντανός. Έχει έρθει η ώρα να βρεθεί αντιμέτωπος με άρτια εκπαιδευμένους δολοφόνους που δεν θα σταματήσουν πουθενά για να τον εξολοθρεύσουν.

Για πρώτη φορά στην καριέρα του, ο δύο φορές βραβευμένος με  Όσκαρ ηθοποιός, Ντένζελ Ουάσινγκτον (Training Day, Glory) επιστρέφει σε έναν ρόλο, που δεν είναι άλλος από τον ζοφερό τιμωρό Equalizer. Τη σκηνοθεσία υπογράφει και πάλι ο Αντουάν Φουκουά (Training Day) ενώ η πλοκή θέλει τον πρωταγωνιστή να εμπλέκεται σε μία πιο προσωπική ιστορία εκδίκησης για να φτάσει ακόμα πιο μακριά, όσο το σκοτεινό παρελθόν του πλησιάζει απειλητικά. Το Equalizer 2 είναι ένα καταιγιστικό σίκουελ με χορογραφημένες σκηνές δράσης, εθιστικές δόσεις αγωνίας και μία ακόμα γενναιόδωρη ερμηνεία από τον Ντένζελ Ουάσινγκτον. Μαζί του εμφανίζονται, η Μελίσα Λίο και ο Μπιλ Πούλμαν.

Για τον Ντένζελ Ουάσινγκτον, η γοητεία του McCall είναι απλή: «Κρύβεται στο φως της μέρας, είναι ένας συνηθισμένος τύπος» λέει ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ ηθοποιός. Αυτή τη φορά, έχει προχωρήσει. Είναι ο άγγελος εκδικητής που παλεύει για δικά του θέματα, και όχι για να βοηθήσει τους άλλους. «Όταν τον γνωρίζεις πρώτη φορά, προσπαθεί να βοηθήσει τους αβοήθητους. Τώρα το θέμα είναι προσωπικό».

«Ωραίο Μου Διαζύγιο» (Brillantissime / My Brilliant Divorce – 2018) της Michèle Laroque (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Η Angela μοιάζει να ζει μια ονειρεμένη ζωή στη Νίκαια σε ένα όμορφο διαμέρισμα με τον αγαπημένο της σύζυγο και την έφηβη κόρη της. Την παραμονή των Χριστουγέννων όμως όλα μοιάζουν να καταρρέουν, όταν ο σύζυγός της ξαφνικά την εγκαταλείπει. Τότε η Angela αποφασίζει να αλλάξει τη ζωή της. Ένα πραγματικό στοίχημα, καθώς θα πρέπει να το κατορθώσει σε πείσμα της νευρωτικής κολλητής της, της τυρρανικής μητέρας της και του ψυχίατρου με τις πειραματικές μεθόδους. Η αισιόδοξη Angela ανανεώνει την προβληματική σχέση με την έφηβη κόρη της και ανοίγει τα φτερά της στη νέα ζωή ως ελεύθερη γυναίκα πια, γεμάτη όρεξη για καινούργιες περιπέτειες.  Η νέα ζωή της δείχνει να έχει πολλές υποσχέσεις πια. Αλλά και πολλές ανατροπές.

Η ταινία βασίζεται στο θεατρικό έργο της Geraldine Aron, My Brilliant Divorce. Η Michèle Laroque, φημισμένη και εξαιρετικά δημοφιλής Γαλλίδα πρωταγωνίστρια υποδύεται τον κεντρικό χαρακτήρα του έργου. Η ίδια ανέλαβε τη συγγραφή του σεναρίου μαζί με τους συνεργάτες της, Benjamin Morgaine και Lionel Dutemple. Πρωταγωνιστούν:  Michèle Laroque, Kad Merad, Rossy De Palma.

«Κυνηγός» (The Predator – 2018) του Σέιν Μπλακ

image

Από τα πιο μακρινά σημεία του διαστήματος στους μικρούς δρόμους των προαστίων, το κυνήγι επιστρέφει στο σπίτι του μέσα από την εκρηκτική επαναφορά της κινηματογραφικής σειράς «Κυνηγός» του Σέιν Μπλακ. Τώρα, οι πιο θανάσιμοι κυνηγοί του σύμπαντος είναι πιο δυνατοί, πιο έξυπνοι και πιο φονικοί από ποτέ, έχοντας εξελιχθεί γενετικά με DNA από άλλα είδη. Όταν ένα νεαρό αγόρι προκαλέσει κατά λάθος την επιστροφή τους στη Γη, μόνο μια ετερόκλητη ομάδα πρώην στρατιωτών και ένας θυμωμένος καθηγητής επιστημών θα μπορέσουν να εμποδίσουν το τέλος του ανθρώπινου είδους.

Ο Σέιν Μπλακ (σεναριογράφος του «Φονικό Όπλο») επιστρέφει στον «Κυνηγό», αυτή τη φορά με τον ρόλο του σκηνοθέτη – σεναριογράφου, σε αντίθεση με την πρώτη ταινία που είχε ένα σύντομο ρόλο ως ηθοποιός. Ηθοποιοί: Μπόιντ Χόλµπρουκ, Τρεβάντε Ρόουντς, Τζέικομπ Τρέμπλεϊ, Κίγκαν-Μάικλ Κι, Ολίβια Μουν, Στέρλινγκ Κ. Μπράουν, Άλφι Άλεν, Τόμας Τζέιν, Αουγκούστο Αγκιλέρα, Τζέικ Μπάσεϊ, Ιβόν Στραχόβσκι.

«Ο πρώτος «Κυνηγός» ήταν θρυλική ταινία. Είναι τιμή μου να συμμετέχω στην επιστροφή του, τριάντα χρόνια μετά, με τον Σέιν και να επαναπροσδιορίζουμε την ταινία», αναφέρει ο Μπόιντ Χόλμπρουκ που ξεχώρισε πρόσφατα από τη συμμετοχή του στη σειρά του Netflix, «Narcos».

«Ο Κατάσκοπος που με Παράτησε» (The Spy Who Dumped Me – 2018) της Σουζάνα Φόγκελ (Η.Π.Α.)

image

Η Audrey και η Morgan είναι δύο 30άρες κολλητές φίλες που ζουν στο Los Angeles και τελείως απρόσμενα βρίσκονται μπλεγμένες σε μία διεθνή συνωμοσία όταν ο πρώην φίλος της Audrey εμφανίζεται στο διαμέρισμα τους με μία ομάδα αδίστακτων εκτελεστών να τον ακολουθεί. Εκπλήσσοντας ακόμα και τους ίδιους τους τους εαυτούς οι δύο κοπέλες ορμούν στην δράση καταστρώνοντας ένα σχέδιο για να σώσουν τον κόσμο ενώ τις αναζητούν στην Ευρώπη διάφοροι εκτελεστές αλλά και ένας γοητευτικός αλλά ύποπτος Άγγλος πράκτορας. Ηθοποιοί: Μίλαν Κούνις, Σαμ Χιούγκαν, Κέιτ Μακίνον, Τζάστιν Θερού, Γκίλιαν Άντερσον.

«Η Τζούλιετ, Γυμνή» (Juliet, Naked – 2018) του Τζέσι Πέρεζ (Η.Π.Α.)

image

Η Άννι (Ρόουζ Μπερν) έχει μακροχρόνια σχέση με τον Ντάνκαν (Κρις Ο’Ντάουντ), φανατικό θαυμαστή ενός ξεπεσμένου ροκ σταρ, ονόματι Τάκερ Κρόου (Ίθαν Χοκ). Ο Ντάνκαν είναι περισσότερο αφοσιωμένος στο μουσικό του είδωλο παρά στη σύντροφό του. Όλα αυτά μέχρι η Άννι να γνωρίσει τον Τάκερ. Μια συγκινητική ιστορία για την αγάπη, τη μοναξιά και την απροσδόκητη πορεία της ζωής. Βασισμένη στο best-seller του Νικ Χόρνμπι (High Fidelity, Για Ένα Αγόρι).

«Μετά το «High Fidelity» και το «Για Ένα Αγόρι» έχει δημιουργηθεί ένα νέο είδος ταινιών που λέγεται «βασισμένο στο μυθιστόρημα του Νικ Χόρνμπι» και είναι πολύ αγαπημένο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης Τζέσι Πέρεζ που δέχθηκε την πρόταση να μεταφέρει την ιστορία του βιβλίου στη μεγάλη οθόνη. Ο λόγος; «Οι μοντέρνοι χαρακτήρες, το όμορφο μπλέξιμο χιούμορ και τρυφερότητας και η σοφία της φύσης της ζωής. Το γεγονός ότι στην καρδιά της ιστορίας υπάρχει μουσική ήταν ένας ακόμα λόγος που δέχθηκα με ενθουσιασμό».

«Γλυκιά Πατρίδα» (Sweet Country – 2017) του Γουόρικ Θόρντον (Αυστραλία)

image

Ο Σαμ, ένας μεσήλικας Αβορίγινας, δουλεύει για λογαριασμό ενός ιεροκήρυκα στην κεντρική Αυστραλία. Όταν ο βετεράνος πολέμου Χάρι Μαρτς μετακομίζει σε ένα γειτονικό σταθμό, ο Σαμ και η οικογένεια του στέλνονται να τον βοηθήσουν να εγκατασταθεί. Η επαφή τους με τον σκληρό και οργισμένο Χάρι σύντομα οδηγεί σε ένα βίαιο ξέσπασμα με τραγικές συνέπειες. Με αφετηρία αληθινά περιστατικά που συγκλόνισαν την Αυστραλία της δεκαετίας του 1920, ο Γουόρικ Θόρντον συνθέτει με τις επιβλητικές σινεμασκόπ εικόνες του ένα μοντέρνο, απόλυτα επίκαιρο, γουέστερν, ύμνο στην ανθρωπιά και την ελευθερία και ταυτόχρονα αιχμηρή καταγγελία απέναντι στη βία κάθε μορφής εξουσίας.

Η ταινία από την Αυστραλία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Επίσημο Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του Φεστιβάλ Βενετίας όπου και απέσπασε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής, στη συνέχεια κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα Platform στο Φεστιβάλ του Τορόντο. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι βετεράνοι ηθοποιοί από την Αυστραλία, Σαμ Νιλ και Μπράιαν Μπράουν. Όπως πάντα ο σκηνοθέτης δίνει κεντρικούς ρόλους σε Αβορίγινες συμπατριώτες του και εδώ ο Χάμιλτον Μόρις και η  Νατάσια Γκόρεϋ – Φέρμπερ δίνουν καλές ερμηνείες στο ρόλο του ζευγαριού που τρέπεται σε φυγή μετά από ένα καθοριστικό συμβάν για τη ζωή όλων. Ο Γουόρικ Θόρντον είχε κερδίσει τη Χρυσή Κάμερα στο Φεστιβάλ Καννών το 2009 με την ταινία «Σαμψών και Δαλιδά».

«Η ταινία έχει όλα τα στοιχεία του γουέστερν, τα σύνορα, την καταπάτηση γης, την κατάκτηση και υποδούλωση ενός λαού και επικά, συναρπαστικά τοπία. Σε σχέση με πολλά κλασικά γουέστερν όμως, εδώ δεν έχουμε ξεκάθαρους ήρωες, ούτε απλές ιδέες για το καλό και το κακό που παρουσιάζονται μέσα από μια γραμμική αφήγηση […] Με τη Γλυκιά Πατρίδα ήθελα να κοιτάξω όλες τις διαφορετικές πλευρές. Η ταινία δεν έχει σκοπό να παρουσιάσει τον ρατσισμό σαν ένα απλοϊκό, ανόητο κακό, αλλά περισσότερο σαν μια συστημική πραγματικότητα της εποχής.» – Γουόρικ Θόρντον

«Τσε ο Επαναστάτης» (Che: Part 2 – 2008) του Στίβεν Σόντερμπεργκ (Ισπανία, Γαλλία, Η.Π.Α.)

image

Το 1965, ο Ερνέστο «Τσε» Γκεβάρα παραιτείται από την κυβέρνηση της Κούβας για να κάνει κρυφά την τελευταία προσπάθειά του να διαδώσει την επανάσταση στη Βολιβία. Μετά την άφιξή του στη Λα Παζ, της Βολιβίας, στα τέλη του 1966, το 1967, ο Τσε με αρκετούς Κουβανούς εθελοντές, σχηματίζει ένα μικρό στρατό ανταρτών με σκοπό να αντιμετωπίσει το στρατιωτικό Βολιβιανό κίνημα. Ωστόσο, ο Τσε πρέπει να αντιμετωπίσει την ζοφερή πραγματικότητα όπως το λιγοστό στράτευμα και τις προμήθειες, την κάκιστη υγεία του και έναν τοπικό πληθυσμό που σε μεγάλο βαθμό δεν μοιράζεται τις ιδεαλιστικές προσδοκίες ενός ξένου ταραχοποιού. Καθώς ο Βολιβιανός στρατός που υποστηρίζεται από τις Η.Π.Α. προετοιμάζεται για πόλεμο, ο καταπονημένος Τσε αγωνίζεται πολύ δύσκολα απέναντι στις ολοένα και πιο λίγες πιθανότητες που έχει να τον νικήσει.

Τον Μάιο του 2008, ο Στίβεν Σόντερμπεργκ παρουσιάζει στις Κάννες τις ταινίες του «Τσε ο Αργεντίνος» (Che: Part 1) και «Τσε ο Επαναστάτης» (Che: Part 2). Δέκα χρόνια μετά, οι ταινίες κυκλοφορούν για πρώτη φορά και στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο εξαιρετικός Μπενίσιο Ντελ Τόρο, ο οποίος ενσαρκώνει ιδανικά τον Ερνέστο «Τσε» Γκεβάρα, σ’ έναν σπουδαίο ρόλο, που του χάρισε μεταξύ άλλων και το Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών.

«Στις Τρεις Κορυφές» (Three Peaks – 2017) του Γιαν Τσαμπάιλ (Ιταλία, Γερμανία)

image

Ο Ααρών θέλει να κάνει οικογένεια με τη φίλη του και τον 8χρονο γιο της, αλλά εκεί ψηλά στις κορυφές των Ιταλικών Άλπεων, στους Δολομίτες, οι προσπάθειές του να κερδίσει την αποδοχή του παιδιού μετατρέπονται σε επικίνδυνο παιχνίδι εξουσίας.

Κάθε δυστυχισμένη οικογένεια είναι δυστυχισμένη με τον δικό της τρόπο, όπως επισημαίνει το διάσημο ρητό, και η ιδιόμορφη νεογέννητη οικογένεια στην καρδιά του «Στις Τρεις Κορφές» παλεύει να βρει την ισορροπία της και τελικά την ευτυχία, όσο αντικρουόμενα συναισθήματα δυναμιτίζουν την ατμόσφαιρα. Υποβλητικές τοποθεσίες, εξαιρετικές ερμηνείες και ατμόσφαιρα στη καθηλωτική δεύτερη ταινία του Γερμανού σκηνοθέτη, Γιαν Τσάμπαϊλ. Ηθοποιοί: Μπερενίς Μπεζό, Αλεξάντερ Φέλινγκ, Αριάν Μοντγκόμερι.

«Τι συμβαίνει όταν ένας γεμάτος αυτοπεποίθηση, συναισθηματικά ευφυής και καλόκαρδος άνδρας μπορεί να επικοινωνήσει αυτό που αισθάνεται, αλλά τελικά δυσκολεύεται να αποδεχθεί τον ρόλο του στην καινούργια οικογένεια; Τι συμβαίνει στο μυαλό ενός μικρού παιδιού όταν συμπαθεί και αποδέχεται τον νέο σύντροφο της μητέρας του, αλλά ταυτόχρονα το μόνο που θέλει είναι να ξαναδεί μαζί τον πατέρα και τη μητέρα του; Όταν στιγμές τρυφερότητας τελικά καταλήγουν σε σύγκρουση; Και τι συνέπειες θα έχουν αυτά τα συναισθήματα στη μητέρα; Για να θέσω αυτά τα ερωτήματα, τοποθέτησα τους χαρακτήρες μου σε ένα τοπίο όπου η φύση παίζει σημαντικό ρόλο: μακριά από την ασφάλεια του πολιτισμένου κόσμου, οι χαρακτήρες είναι πιο συναισθηματικά ειλικρινείς και είναι πιο πιθανό να χάσουν τον έλεγχο. Στο εντυπωσιακό και ταυτόχρονα εχθρικό περιβάλλον του βουνού Τρεις Κορφές, βρήκα το ιδανικό μέρος για να δείξω τις εσωτερικές συγκρούσεις λιγότερο μέσω των διαλόγων και περισσότερο μέσω της ατμόσφαιρας, των εικόνων και των γεγονότων.» – Γιαν Τσαμπάιλ

Σ’ επανέκδοση:
«Ο Κόκκινος Κύκλος» (Le Cerlce Rouge – 1970) του Ζαν Πιερ Μελβίλ (Γαλλία, Ιταλία)

image

Ένας κατάδικος ξεφεύγει από την επιτήρηση του επιθεωρητή και κρύβεται στο πορτ παγκάζ ενός νεαρού Γάλλου του υποκόσμου, που μόλις ελευθερώθηκε από την φυλακή. Ο Κορέι (Αλέν Ντελόν), ένας φινετσάτος κλέφτης και ο Βογκέλ (Τζιαν Μαρία Βολοντ), ένας στυγνός δολοφόνος. Οι δυο τους, ελεύθεροι, αποφασίζουν να βοηθήσουν έναν αλκοολικό πρώην αστυνομικό για να στήσει μια περίτεχνη ληστεία σε ένα χρυσοχοείο του Παρισιού.

Στην προτελευταία του ταινία ο Ζαν Πιερ Μελβίλ, στο γνωστό του περιβάλλον της ασπρόμαυρης γαλλικής εικόνας γκάνγκστερ, συγκεντρώνει τρεις αρχετυπικούς σκληρούς τύπους για τη συνάντησή τους με το πεπρωμένο. Ο Αλέν Ντελόν συναντά τον Ιβ Μοντάν, σε μία ταινία που έγραψε κινηματογραφική ιστορία εξαιτίας κυρίως την τελευταίας σπουδαίας σκηνής, διάρκειας τριάντα λεπτών…

«Ο Βούδας πήρε μια κόκκινη κιμωλία, έσυρε έναν κύκλο και είπε: Όταν οι άνθρωποι πρέπει να ξανασυναντηθούν κάποτε, ό,τι κι αν τύχει στον καθένα απ’ αυτούς, όσο διαφορετικούς δρόμους κι αν ακολουθούν, την ημέρα που πρέπει αναπόφευκτα θα ξανασμίξουν μέσα στον κόκκινο κύκλο.» – Ο Κόκκινος Κύκλος / Le Cerlce Rouge

Διαβάστε επίσης: