Ενδείξεις γενοκτονίας που συνδέονται με τη βρετανική Εποχή του Σιδήρου εντόπισαν αρχαιολόγοι σε λόφο του Ντέρμπισαϊρ. Πρόκειται για έναν ομαδικό τάφο, με λείψανα μόνο γυναικών και παιδιών, ο πρώτος αυτού του είδους που ανακαλύπτεται στη Βρετανία.

Μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί 9 σκελετοί, ενώ οι επιστήμονες πιστεύουν πως «ίσως εκατοντάδες ακόμη» βρίσκονται θαμένοι στο λόφο, καθώς μόλις ένα μικρό μέρος του έχει ανασκαφεί.

Η κατασκευή του οχυρώματος του λόφου χρονολογείται μεταξύ 440-390 π.Χ., ωστόσο καταστράφηκε πριν ολοκληρωθεί. Όπως επισημαίνει στο BBC o επικεφαλής της έρευνας Dr Clive Waddington της Υπηρεσίας Αρχαιολογικών Ερευνών, τα ευρύματα προσφέρουν μια σπάνια εικόνα της προρωμαϊκής Βρετανίας. «Υπήρχε μια σχεδόν καθολική αποδοχή μεταξύ πολλών αρχαιολόγων ότι τα οχυρά των λόφων λειτουργούσαν ως μορφή επίδειξης δύναμης και γοήτρου. Για τους ανθρώπους που θάφτηκαν στο λόφο Φιν Καπ, η ταχύτατα κατασκευασμένη οχύρωση είχε στόχο, όπως αποδεικνύεται, να λειτουργήσει σαν αμυντικό έργο προς μια πολύ αληθινή απειλή».

Οι σκελετοί ανήκουν σε γυναίκες, μωρά και έναν έφηβο άντρα. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν πως πιθανότατα δολοφονήθηκαν έπειτα από επίθεση και κατάληψη του οχυρού. Βρέθηκαν ακόμη σκελετοί ζώων, ενώ υπήρχαν και ίχνη αλόγων.

Οι ανθρώπινοι και ζωικοί σεκελετοί στο Φιν Καπ είναι σχετικά καλά διατηρημένοι εν μέρει εξαιτίας του ασβεστόλιθου του λόφου, καθώς η αλκαλική χημεία επιβραδύνει την αποσύνθεση οργανικών υλικών, μεταξύ αυτών και οστών. Το παραπάνω ενδέχεται να εξηγεί γιατί παρόμοιες ανακαλύψεις δεν έχουν πραγματοποιηθεί σε άλλες περιοχές. Πολλές οχυρώσεις λόφων έχουν κατασκευαστεί από ψαμμίτη, η οξύτητα του οποίου επιταχύνει την αποσύνθεση οργανικών υλικών.