Μπορεί ο χειρισμός των tablets να είναι εύκολος από τα παιδιά κάθε ηλικίας, ωστόσο αρκετοί παιδίατροι εκφράζουν ανησυχίες για το αν και κατά πόσο οι συσκευές αυτές επιτρέπουν στα παιδιά να αναπτύξουν τις μαθησιακές τους ικανότητες.

Ads

Το γεγονός ότι η χρήση των tablets δεν απαιτεί την ικανότητα ανάγνωσης ή πληκτρολόγησης, επιτρέπει στα παιδιά να μάθουν γρήγορα να τα χειρίζονται για να βλέπουν ταινίες, φωτογραφίες και να παίζουν παιχνίδια.

Ωστόσο, σύμφωνα με νέα μελέτη, αυτό ακριβώς το γεγονός δεν ενισχύει την ανάπτυξη του εγκεφάλου των παιδιών.

Συν τοις άλλοις, καμία μελέτη μέχρι στιγμής δεν έχει αποδείξει ότι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά μπροστά από την οθόνη κάποιας συσκευής (κινητού, tablet, τηλεόρασης) είναι ωφέλιμος σε ό, τι αφορά την εκπαίδευσή τους.

Ads

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ο χρόνος αυτός στερεί από τα παιδιά τη δυνατότητα να ασχοληθούν με δραστηριότητες που ενισχύουν τις μαθησιακές τους ικανότητες, όπως η ενασχόληση με παιχνίδια που δεν είναι ηλεκτρονικά, οι χειροτεχνίες, οι κατασκευές, η ζωγραφική, το διάβασμα, ακόμη και ο ύπνος.

Σύμφωνα με τον παιδίατρο Δημήτρη Χρηστάκη (Dimitri Christakis) από το Νοσοκομείο Παίδων του Σιάτλ, τα tablets αποτελούν σχετικά καινούργιο προϊόν, γι’ αυτό και οι μελέτες που έχουν γίνει για τη χρήση τους και την επίδρασή τους δεν είναι απολύτως ρεαλιστικές.

Όπως τονίζει, τα tablets έχουν εκπαιδευτικό νόημα μόνο όταν η χρήση τους απαιτεί και τη συμμετοχή των παιδιών. Προσθέτει δε πως ακόμη και αν οι συσκευές αυτές αποδειχθούν «αθώες», δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται από τα παιδιά για μεγάλα χρονικά διαστήματα κατά τη διάρκεια της ημέρας
.
Ο δρ. Χρηστάκης επισημαίνει επίσης ότι τα παιδιά ηλικίας δύο ετών και άνω δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τις ηλεκτρονικές συσκευές για διάστημα μεγαλύτερο της μίας ώρας τη μέρα.