Συντρίμμια εντόπισαν τα αεροσκάφη που λαμβάνουν μέρος στην επιχείρηση Search and Rescue για την πτήση του αεροπλάνου της EgyptAir που χάθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης.  

Ads

Συγκεκριμένα, 230 μίλια νότια από το σημείο που χάθηκε και εντός του FIR Αιγύπτου, εντοπίστηκαν δυο μεγάλα κομμάτια, χρώματος πορτοκαλί που εικάζεται ότι ανήκουν στο χαμένο Airbus A-320

Το αεροσκάφος που πραγματοποιούσε την πτήση Παρίσι – Κάιρο εξαφανίστηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης από τα ραντάρ πάνω από την Μεσόγειο. Στο Airbus επέβαιναν 66 άτομα, 56 επιβάτες και 10 μέλη του πληρώματος.

Ειδικοί και αξιωματούχοι δεν μπορούν να αποκλείσουν κανένα σενάριο για τα αίτια της εξαφάνισης του αεροσκάφους, σημειώνοντας πως θα μπορούσε να είναι τρομοκρατική επίθεση, μηχανική βλάβη, αεροπειρατία, ανθρώπινο λάθος, ίσως και προσχεδιασμένη κατάρριψη. 

Ads

Διαβάστε επίσης:

Το χρονικό 

Πρόκειται για αεροσκάφος Airbus Α320 κατασκευής του 2003, σύμφωνα με την εταιρεία και είχε 48.000 ώρες πτήσης. Η πτήση προς Κάιρο ήταν η πέμπτη πτήση της ημέρας, με το αεροσκάφος να έχει περάσει προηγουμένως από Τυνησία και Ερυθραία, όπου όμως δεν είχε αναφερθεί τεχνικό πρόβλημα. 

Το αεροπλάνο στη συνέχεια απογειώθηκε από το Παρίσι στις 22:45 με προορισμό το Κάιρο. Η επαφή με την πτήση χάθηκε στις 02:45 τα ξημερώματα (ώρα Αιγύπτου), ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν στα 37.000 πόδια και είχε ήδη μπει  16 χιλόμετρα στον αιγυπτιακό ενάεριο χώρο. 

Σύμφωνα με την EgyptAir, ο κυβερνήτης είχε 6.275 ώρες πτήσης (από τις οποίες οι 2.101 σε τέτοιου τύπου αεροσκάφος) και ο συγκυβερνήτης 2.766 ώρες πτήσης. Επομένως το προσωπικό ήταν έμπειρο. 

Η πρώτη επικοινωνία με τις ελληνικές υπηρεσίες έγινε στη 01:55 ώρα Καΐρου (02:55 ώρα Αθήνας) όταν το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από την Κέα και ο κυβερνήτης «δεν ανέφερε προβλήματα». 

Ο διοικητής της ΥΠΑ ανέφερε πως ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησε να επικοινωνήσει εκ νέου στις 02:27 (ώρα Καΐρου, 03:27 Αθήνας) με το αεροσκάφος κατά την έξοδο από το ελληνικό FIR αλλά ο κυβερνήτης δεν ανταποκρίθηκε. Οι προσπάθειες συνεχίστηκαν τα επόμενα λεπτά και ενημερώθηκε η αιγυπτιακή πλευρά.  

Tο στίγμα χάθηκε στις 02:30 (ώρα Καΐρου), τρία τέταρτα πριν την προγραμματισμένη άφιξή του. Αιγυπτιακά ΜΜΕ ανέφεραν πως η τελευταία επαφή έγινε δέκα λεπτά πριν την εξαφάνιση. Ωστόσο, σύμφωνα με την ελληνική πλευρά όταν επικοινώνησαν με τις Αιγυπτιακές αρχές δεν γνώριζαν τίποτα. Για το αν το αεροσκάφος εξέπεμψε σήμα κινδύνου μεταδόθηκαν από αιγυπτιακές πηγές αντικρουόμενες πληροφορίες. Τελικά οι αιγυπτιακές ένοπλες δυνάμεις ανέφεραν ότι δεν εξέπεμψε. 

Την ώρα της εξαφάνισης, πετούσε σε απόσταση περίπου 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές. Από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες πραγματοποίησε στροφή 90 μοιρών αριστερά και στη συνέχεια στροφή 360 μοιρών δεξιά με καθοδική πορεία πέφτοντας στα 15.000 και στα 10.000 μίλια οπότε χάθηκε από τα ραντάρ.