«Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο;». Αυτά γράφουν οι αφίσες της καμπάνιας κατά των αμβλώσεων που διαφημίζεται στις αποβάθρες του Μετρό και αντίκρισαν σήμερα οι επιβάτες
Η καμπάνια υπογράφεται από την πρωτοβουλία χριστιανικών σωματείων «αφήστε με να ζήσω», θυμίζοντας το μήνυμα που είχε τυπωθεί και στο εξώφυλλο της εφημερίδας SportDay στις 29 Δεκεμβρίου. Οι αφίσες αναρτήθηκαν σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις και πλήθος σχολίων, με αναφορές για τον σκοταδισμό και τη «μεσαιωνική» αντίληψη που επιχειρεί να ανοίξει ένα ζήτημα, το οποίο ο σύγχρονος δυτικός κόσμος έχει απαντήσει και κλείσει.
Μετά το σάλο και την κατακραυγή το υπουργείο Μεταφορών αναγκάστηκε να ζητήσει την αφαίρεση των αφισών, αν και αναμένεται να υπάρξει συνέχεια στην καμπάνια. Η Εκκλησία με την ανοχή της κυβέρνησης, ακόμη και την υποστήριξη υπουργών και υψηλόβαθμων στελεχών της ΝΔ, βρίσκει πρόσφορο έδαφος για να προωθήσει τις δικές της αντιλήψεις στο πλαίσιο της απόπειρας εξάπλωσης του «νεοσυντηρητισμού» σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.
Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ
Απαντώντας στις αντιδράσεις η ΣΤΑΣΥ, υπεύθυνη για τις διαφημίσεις που προβάλλονται στο μετρό, υποστήριξε πως απλώς «πρόκειται για μια διαφήμιση όπως όλες οι άλλες που μπαίνουν σε χώρους του Μετρό».
«Εν προκειμένω ζητήθηκε από μια μη κερδοσκοπική οργάνωση να μπει η εν λόγω διαφήμιση, με τον φορέα αυτόν να καταβάλλει κανονικά το προβλεπόμενο ποσό για τη φιλοξενία του πόστερ. Πρόκειται για φορέα βραβευμένο που δημιουργήθηκε από πολυτέκνους. Στην αφίσα δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στις αμβλώσεις, έτσι κρίθηκε πως δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα», αναφέρει και προσθέτει: «Πράγματι, μπορεί κανείς να διαφωνεί με το περιεχόμενο του προβαλλόμενου μηνύματος αλλά κατά τη γνώμη μας δε στοιχειοθετείται λόγος για να μην υπάρχει η διαφήμιση».
Διαφήμιση στο Μετρό κατά των αμβλώσεων.
Κανείς πλέον δεν ξέρει ποιο θεσμοθετημένο, ανθρώπινο και εργασιακό δικαίωμα θα αμφισβητήσει αυτή η συντηρητική μαυρίλα που έχει απλωθεί σε ολόκληρη τη χώρα.
Μπήκαμε σε μια εποχή των τεράτων, που τίποτα δε θα μοιάζει με ότι έχει προηγηθεί pic.twitter.com/AazQCQxidL— Costas Tachtsidis (@C_tachtsidis) January 13, 2020
Κατεβαινοντας στα βάθη της γης, στο Μετρό της Αθήνας, σαν να κατεβαίνεις στα βάθη του παρελθόντος.
Οι διαφημίσεις στο Μετρό είναι ακριβουτσικες. Κάποιο γαλάζιο ταμείο, κάποιος γαλανόλευκος δωρητής άνοιξε το πουγκί του.
1/2 pic.twitter.com/UzQTBj1NdS— bloodyfull (@bloodyfull) January 13, 2020
Παρέμβαση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ στο Μετρό του Μεταξουργείου.
Τα σώματά μας, μας ανήκουν!
Κάτω τα χέρια σας από τα σώματα μας. Κάτω τα χέρια σας από την νεολαία! pic.twitter.com/PJwPMFfO6U
— Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ (@Neolaia_Syriza) January 13, 2020
A(μβ)λωση Κοινής Λογικής και Νεωτερικότητας…Το μετρό στην Αθήνα κάνει και ταξίδια πίσω στο χρόνο με κατεύθυνση προς το Μεσαίωνα?
— Nikos Kaimakamis (@nikaimakam) January 13, 2020
Πριν 15 ημέρες: «Έλα μωρέ, πως κάνεις έτσι; Μια εφημερίδα έβγαλε ένα πρωτοσέλιδο κατά των αμβλώσεων και ο αντιπρόεδρος του κυβερνώντος κόμματος και υπουργός Ανάπτυξης, το επικρότησε. Ε, και;»
Σήμερα: Διαφήμιση στο Μετρό…. https://t.co/wzcKyWFCxW
— Πολίτης του κόσμου (@tosxoleio) January 13, 2020
Οι απαράδεκτες αφίσες στο μετρό ΔΕΝ πρέπει να είναι εκεί αύριο. Είτε έτσι ή αλλιώς. Οι Χριστιανοταλιμπάν ΔΕΝ θα κάνουν προπαγάνδα σε κοινόχρηστους χώρους που χρησιμοποιούμε με αμοιβή μάλιστα!
— Σπύρος Μερκούρης (@MarkissiosK) January 13, 2020
Μεσαίωνας: Διαφημίσεις κατά των εκτρώσεων μέσα στο μετρό https://t.co/zIGs5UTUOE pic.twitter.com/2dBJN82CP7
— Γουόκι Τόκι (@goktoki) January 13, 2020
Μπαίνεις μετρό, βλέπεις αφίσα afistemenaziso και ψάχνεις τιρμπουσόν για τα μάτια.
— Petruccios (@petruccios) January 13, 2020
Οι πιο ανατριχιαστικές και αναχρονιστικές ιδέες και πρακτικές είναι εδώ στο ΜΕΤΡΟ. Να μην αφήσουμε την χώρα στην οπισθοδρόμηση. Να δώσουμε μάχες για θεμελιώδη δικαιώματα και αυτονόητες αξίες. pic.twitter.com/DhITlCHTrp
— Costas Zachariadis (@CZachariadis) January 13, 2020
διαφήμιση στο μετρό. Άμα δεν δούμε σύντομα πρόταση για τροποποίηση του 304.4 ΠΚ επί τα χείρω, εμένα να μου τρυπήσετε τη μύτη. pic.twitter.com/ihPkexvcVv
— maryanne (@mvmarva) January 13, 2020
Μεσαιωνική καλημέρα από το μετρό της πρωτεύουσας! #afistemenaziso #metro #athina #pouzoume pic.twitter.com/TzZRvhcKiy
— Anastasios Moumtzis (@TasioMG) January 13, 2020
Υπεύθυνη για τις διαφημίσεις στους σταθμούς δεν είναι η Αττικό Μετρό ΑΕ, η οποία είναι κατασκευαστική εταιρεία και ιδιοκτήτης των έργων, αλλά η ΣΤΑΣΥ ΑΕ που διαχειρίζεται και λειτουργεί το δίκτυο.
— Γιάννης Μυλόπουλος (@MylopYannis) January 13, 2020
Διαβάζω για τις αφίσες στο μετρό. Καμπάνια ενημέρωσης για την πρόληψη κ αντισύλληψη, μάθημα σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, κράτος πρόνοιας για όλους προέχουν ρε μύδια! Μετά πέφτετε από τα σύννεφα που πετούν παιδιά από τα μπαλκόνια ή τα πετούν στους κάδους..
— EvEl (@EvEl51115706) January 13, 2020
Μετρό άλλων χωρών:Βοηθήστε έναν άστεγο
Μετρό Ελλάδας:Βάλτε πιο πάνω την ζωή ενός αγκιστρωμένου σπερματοζωαρίου από την ζωή μιας 15χρονης βιασμένης https://t.co/q5BfYLewRO— Απελή Τσαμτσάμ (@Egina_Apli) January 13, 2020
Η Αττικό Μετρό μας φέρνει τον Μεσαίωνα. Η καμπάνια αυτή είναι βγαλμένη από τις πιο σκοτεινές εποχές της ιστορίας και απειλεί ευθέως το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης του σώματος. pic.twitter.com/XhAtXWJqId
— Antilian Kotzai (@AntilianKotzai) January 13, 2020
Ευτυχισμένο 1950… (Μετρό Συντάγματος) pic.twitter.com/ddWshh6eHy
— Yiannis Politis (@GiannisPolitis) January 13, 2020
Το είδα σήμερα στο μετρο και πήγα έπεσα πάνω σε έναν άνθρωπο όπως το διάβαζα. Έχουμε καταντήσει σαν το Κολοκωτρονιτσι με δήμαρχο τον Ποπωτα και σύνθημα το “Εμπρός.. πίσω”.
— Η Μαρίνα. (@Marinaaa_eirini) January 13, 2020
Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Sportime πριν μερικές εβδομάδες, Αττικό Μετρό από σήμερα.
Καλά πάμε…. προς τα πίσω! pic.twitter.com/JnDEcipf1T— Μέδουσα Γοργώ (@Depi207) January 13, 2020
Επέλαση του νεοσυντηρητισμού με μηνύματα στο #ΜΕΤΡΟ απέναντι σε ένα θεσμοθετημένο γυναικείο δικαίωμα.
Εμπρός…πίσω! pic.twitter.com/7dn7y68Y3R— Μάριος Κάτσης (@marios_katsis) January 13, 2020
“Διαφημιστική” καμπάνια για τα “δικαιώματα του αγέννητου παιδιού” στο μετρό.
Όχι τυχαία, η νέα ακροδεξιά έχει σαφές και κεντρικό αντιφεμινιστικό πρόσημο.
Το θέμα είναι να μην μείνουμε αμέριμνοι θεατές.#τα_σώματά_μας_μας_ανήκουν#my_body_my_right pic.twitter.com/ZYDRA3w0Po— Danai Koltsida (@DanaiKoltsida) January 13, 2020
Στην Αθήνα είχαμε μετρό από το 1950.#Athens pic.twitter.com/VEf3Syf6Tp
— Giannis OTravoltas (@GiansoTravoltas) January 13, 2020
Ποιος βρίσκεται πίσω από τη μεσαιωνική προπαγάνδα κατά των αμβλώσεων και ποιος τη χρηματοδοτεί; Τι λέει η Αττικό Μετρό για τη “διαφήμιση” στους σταθμούς της; Δικαίωμα της γυναίκας να ορίζει το σώμα της.
Καταδίκη τώρα από όλους και όλες και απόσυρση #μετρο #mybodymyrights pic.twitter.com/FD2zXXRNnW— Zefi Dimadama (@ZefiDimadama) January 13, 2020
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >