«Ήξερες ότι από την 18η ημέρα κτυπά η καρδιά του; Από την 42η μέρα ανιχνεύονται εγκεφαλικά κύματα; Από την 8η εβδομάδα όλα τα όργανά του έχουν δημιουργηθεί; Από την 10η εβδομάδα νοιώθει πόνο;». Αυτά γράφουν οι αφίσες της καμπάνιας κατά των αμβλώσεων που διαφημίζεται στις αποβάθρες του Μετρό και αντίκρισαν σήμερα οι επιβάτες

Ads

Η καμπάνια υπογράφεται από την πρωτοβουλία χριστιανικών σωματείων «αφήστε με να ζήσω», θυμίζοντας το μήνυμα που είχε τυπωθεί και στο εξώφυλλο της εφημερίδας SportDay στις 29 Δεκεμβρίου. Οι αφίσες αναρτήθηκαν σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις και πλήθος σχολίων, με αναφορές για τον σκοταδισμό και τη «μεσαιωνική» αντίληψη που επιχειρεί να ανοίξει ένα ζήτημα, το οποίο ο σύγχρονος δυτικός κόσμος έχει απαντήσει και κλείσει.

Μετά το σάλο και την κατακραυγή το υπουργείο Μεταφορών αναγκάστηκε να ζητήσει την αφαίρεση των αφισών, αν και αναμένεται να υπάρξει συνέχεια στην καμπάνια. Η Εκκλησία με την ανοχή της κυβέρνησης, ακόμη και την υποστήριξη υπουργών και υψηλόβαθμων στελεχών της ΝΔ, βρίσκει πρόσφορο έδαφος για να προωθήσει τις δικές της αντιλήψεις στο πλαίσιο της απόπειρας εξάπλωσης του «νεοσυντηρητισμού» σε όλους τους τομείς της κοινωνίας. 

Η απάντηση της ΣΤΑΣΥ

Απαντώντας στις αντιδράσεις η ΣΤΑΣΥ, υπεύθυνη για τις διαφημίσεις που προβάλλονται στο μετρό, υποστήριξε πως απλώς «πρόκειται για μια διαφήμιση όπως όλες οι άλλες που μπαίνουν σε χώρους του Μετρό». 

Ads

«Εν προκειμένω ζητήθηκε από μια μη κερδοσκοπική οργάνωση να μπει η εν λόγω διαφήμιση, με τον φορέα αυτόν να καταβάλλει κανονικά το προβλεπόμενο ποσό για τη φιλοξενία του πόστερ. Πρόκειται για φορέα βραβευμένο που δημιουργήθηκε από πολυτέκνους. Στην αφίσα δεν υπάρχει ξεκάθαρη αναφορά στις αμβλώσεις, έτσι κρίθηκε πως δεν προκαλεί το δημόσιο αίσθημα», αναφέρει και προσθέτει: «Πράγματι, μπορεί κανείς να διαφωνεί με το περιεχόμενο του προβαλλόμενου μηνύματος αλλά κατά τη γνώμη μας δε στοιχειοθετείται λόγος για να μην υπάρχει η διαφήμιση».