Ολόκληρη λίστα ορθόδοξων χριστιανικών σωματείων βρίσκεται πίσω από την καμπάνια «αφήστε με να ζήσω» που έχει γεμίσει το μετρό με τα διαφημιστικά μηνύματά της κατά των αμβλώσεων, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων. Υπενθυμίζεται πως το ίδιο μήνυμα είχε τυπωθεί και στο εξώφυλλο της εφημερίδας SportDay στις 29 Δεκεμβρίου.

Ads

Πολλοί είναι και εκείνοι που θέτουν και το ερώτημα του «πόθεν έσχες» του υψηλού κόστους μιας τέτοιας διαφημιστικής καμπάνιας, δεδομένου ότι στην απάντησή της στις επικρίσεις, η ΣΤΑΣΥ αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι «ζητήθηκε από μια μη κερδοσκοπική οργάνωση να μπει η εν λόγω διαφήμιση, με τον φορέα αυτόν να καταβάλλει κανονικά το προβλεπόμενο ποσό για τη φιλοξενία του πόστερ».

Σύμφωνα, πάντως, με το «Έθνος», που επικαλείται πηγές της εταιρείας, τη διαφήμιση έχει ζητήσει ο κοινωφελής φιλανθρωπικός σύλλογος «Πανελλήνια Ενωση Φίλων των Πολυτέκνων». Το κόστος που έχει πληρωθεί στη ΣΤΑΣΥ για την προβολή των μηνυμάτων αυτών για δύο εβδομάδες δεν έχει γίνει γνωστό, αλλά είναι χαμηλότερο από τις εμπορικές διαφημίσεις καθώς ακολουθεί το τιμολόγιο των Μη Κερδοσκοπικών Φορέων που είναι σημαντικά μειωμένο σχεδόν κατά 50%.

Στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας αναφέρονται οι οργανώσεις:

Ads
  • Ενωμένη Ρωμηοσύνη (Ε.ΡΩ.)
  • Ένωση Επιστημόνων Γυναικών
  • Εστία Πατερικών Μελετών
  • Μητέρες Επιστήμονες Πολύτεκνες
  • Μουσική Συντροφιά
  • Πανελλήνια Ένωση Γυναικών
  • Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (Π.Ε.Θ.)
  • Πανελλήνια Ένωση Φίλων των Πολυτέκνων (Π.Ε.ΦΙ.Π.)
  • Πανελλήνιος Ένωσις Γονέων «Ἡ Χριστιανική Αγωγή» (ΓΕΧΑ)
  • Πανελλήνιος Ορθόδοξος Ένωση (Π.Ο.Ε.)
  • Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (ΠΑ.ΣΥ.Β.Α.)
  • Σύλλογος «Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης»
  • Σύλλογος Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Δράσεως «Ο ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ»
  • Σύνδεσμος Ορθοδόξων Γυναικών Ευρώπης
  • Συντονιστική Φοιτητική Ένωση Βορειοηπειρωτικού Αγώνα (Σ.Φ.Ε.Β.Α.)
  • Χριστιανική Ένωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών (Χ.Ε.Ε.Λ.)
  • Χριστιανική Ένωση Επιστημόνων (Χ.Ε.Ε.)
  • Χριστιανική Φοιτητική Δράση (Χ.Φ.Δ.)
  • Χριστιανική Φοιτητική Ένωση (Χ.Φ.Ε.)

H Aνωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, που φέρεται να ζήτησε και τη διαφήμιση, παρουσιάζεται στους συλλόγους «που υποστηρίζουν τις προσπάθειες». 

Οι αφίσες αναρτήθηκαν σε αρκετούς σταθμούς του Μετρό, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις και πλήθος σχολίων, με αναφορές για τον σκοταδισμό και τη «μεσαιωνική» αντίληψη που επιχειρεί να ανοίξει ένα ζήτημα, το οποίο ο σύγχρονος δυτικός κόσμος έχει απαντήσει και κλείσει.

Μετά το σάλο και την κατακραυγή το υπουργείο Μεταφορών αναγκάστηκε να ζητήσει την αφαίρεση των αφισών, αν και αναμένεται να υπάρξει συνέχεια στην καμπάνια. Η Εκκλησία με την ανοχή της κυβέρνησης, ακόμη και την υποστήριξη υπουργών και υψηλόβαθμων στελεχών της ΝΔ, βρίσκει πρόσφορο έδαφος για να προωθήσει τις δικές της αντιλήψεις στο πλαίσιο της απόπειρας εξάπλωσης του «νεοσυντηρητισμού» σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.