Το Tvxs.gr έφτιαξε μια απομίμηση του διαφημιστικού βίντεο μιας καμπάνιας για τον τουρισμό που κόστισε 32 εκατ.  Βρήκαμε στο ίντερνετ ένα βίντεο και δανειστήκαμε τη φωνή και τα γράμματα από το αυθεντικό της εταιρείας που δεν κοστίζουν ακριβά. Μας πήρε κανένα μισάωρο, το πολύ. Το δίνουμε στο υπουργείο Τουρισμού μόλις 1 εκατομμύριο! Αν συγκρίνετε με το ακριβοπληρωμένο δεν έχει και μεγάλη διαφορά. 

Ads

Υπενθυμίζεται πως το βίντεο της καμπάνιας «Restart Tourism», που παρουσιάστηκε σε επίσημη εκδήλωση παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, προκάλεσε αντιδράσεις για την προχειρότητά του, αλλά και προβληματισμό για τα μηνύματα που εκπέμπει.

Το σλόγκαν «Greek Summer is a state of mind […] enjoy your Greek Summer, wherever you are» εκτός από διφορούμενο καθώς δεν μοιάζει με προτροπή για επίσκεψη στην Ελλάδα, είναι και αντιγραφή. Συγκεκριμένα πρόκειται για σλόγκαν της γνωστής εταιρείας καλλυντικών Lancaster, που προωθεί τα προϊόντα της με το σλόγκαν «Summer is a state of mind». 

Όπως εύκολα μπορείτε να διαπιστώσετε το βίντεο του Tvxs.gr δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το βίντεο που παρουσίασε η εταιρεία Marketing Greece, η οποία ανέλαβε την καμπάνια με απευθείας ανάθεση έναντι 32 εκατ. ευρώ. 

Ads

Το βίντεο του Tvxs.gr

Το επίσημο βίντεο της καμπάνιας

Το φιάσκο με το αμφιλεγόμενο σποτ και την καμπάνια με το μότο «Greek Summer, State of Mind» έχει προκαλέσει αναταράξεις και εντός κυβέρνησης. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει το «μότο» της καμπάνιας που  αντέγραψε  -ή συνέπεσε σύμφωνα με την εκδοχή κυβερνητικών παραγόντων- το αντίστοιχο της καμπάνιας αντηλιακών της Lancaster, ενδεχομένως να εγείρει και ζητήματα αξιώσεων από τη γαλλική εταιρία.

Πάντως η υπόθεση της καμπάνιας  «Restart Tourism»  είχε προκαλέσει εξαρχής αναταράξεις, με επίκεντρο την παράκαμψη του ΕΟΤ, μέσω της απευθείας ανάθεσης με 32 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Marketing Greece. Πρόκειται για μια ιδιωτική εταιρεία που έχει συγκροτηθεί με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ελέγχεται από την ελίτ των ξενοδόχων.

Η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της συγκεκριμένης εταιρείας είναι ενδεικτική: Πρόεδρος του ΔΣ είναι ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, αντιπρόεδρος ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός, διευθύνουσα σύμβουλος η Ιωάννα Δρέττα. Μεταξύ των τακτικών και αναπληρωματικών μελών του Δ.Σ. εμφανίζονται επίσης ο διευθύνων σύμβουλος του Sani Resort της Χαλκιδικής Ανδρέας Ανδρεάδης, ο πρόεδρος της Vernicos Yachts Γιώργος Βερνίκος και ο Φώτης Κοκοτός του ομίλου Εlounda Mare. Αξίζει δε να σημειωθεί πως κεντρικό ρόλο στην εν λόγω υπόθεση φέρεται να έχει ο  στενός συνεργάτης του Κυριάκου Μητσοτάκη, Στιβ Βρανάκης.

Η απευθείας ανάθεση της καμπάνιας στην εν λόγω εταιρεία προκάλεσε έντονες και στο εσωτερικό του ΕΟΤ, καθώς ήδη τέσσερα μέλη του ΔΣ του Οργανισμού τελούν υπό παραίτηση, ενώ η πρόεδρός του, Άντζελα Γκερέκου, φρόντισε να διαφανεί η δυσαρέσκειά της μέσω της απουσίας της από την εκδήλωση στο Ζάππειο.

Όπως έχει επισημάνει το Tvxs.gr σε προηγούμενο ρεπορτάζ του, σε κάθε περίπτωση, το βασικό ερώτημα που τίθεται από τις περισσότερες πλευρές έχει να κάνει με τους πραγματικούς λόγους που οδήγησαν σε μια τόσο «κοστοβόρα» ανάθεση σε μια ιδιωτική εταιρεία, αλλάζοντας παράλληλα τον κανόνα πολλών χρόνων που υπαγόρευε πως τις διαφημιστικές καμπάνιες αναλάμβανε ο ΕΟΤ. Πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που κάποιες από τις πλέον πρόσφατες καμπάνιες που είχε σχεδιάσει ο Οργανισμός, είχαν αποκομίσει πολύ θετικά σχόλια. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το πολυβραβευμένο σποτ «Greece: 365 – Day Destination», το οποίο είχε αναδειχχθεί ως η καλύτερη τουριστική ταινία του κόσμου για το 2018.