Εκτενές ρεπορτάζ για τις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει στους πολίτες το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας που αποκαλύφθηκε στις 8 Οκτωβρίου από τον Κώστα Μπακογιάννη φιλοξενεί η βρετανική εφημερίδα Guardian στην ιστοσελίδα της.

Ads

Το δημοσίευμα αναφέρεται στις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι «το έργο ύψους 1,8 μέτρων, που δημιουργήθηκε προς τιμήν της σοπράνο από θαυμαστές που θεωρούν την Κάλλας ως ένα από τα πιο αγνοημένα περιουσιακά στοιχεία της χώρας, έχει επικριθεί ότι είναι κιτς, ακατάλληλο και, ακόμη χειρότερα, δεν μοιάζει με τη “La Divina”».

Η Guardian, αναφερόμενη στα καυστικά και χιουμοριστικά σχόλια που έχουν δημοσιευθεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τονίζει ότι κάποιοι γράφουν ότι μοιάζει με τον «Γκάντι με τακούνια» ή σαν ένα αγαλματίδιο Όσκαρ χωρίς τη λάμψη του Χόλιγουντ.

Στο ρεπορτάζ γίνεται αναφορά και στην Αθηνά Λίτη που φιλοτέχνησε το άγαλμα της Κάλλας, στην πηγή έμπνευσής της αλλά και στο γεγονός ότι έχει πάρει την έκκριση από την Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων και το ΚΑΣ.

Ads

Η Guardian φιλοξενεί επίσης δήλωση του Μιχάλη Μουσσού, τον οποίο παρουσιάζει ως πρώην τραγουδιστή της όπερας και καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών, ο οποίος αναφέρει ότι το μεγαλύτερο λάθος του αγάλματος είναι η στάση που έχει δοθεί.

«Τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι λιγότερο αντιπροσωπευτικό της Μαρίας Κάλλας, καθώς κανένας τραγουδιστής της όπερας, ούτε καν ένας μαθητής της Β’ τάξης στο μουσικό σχολείο, δεν θα υιοθετούσε ποτέ μια τέτοια πόζα με σταυρωμένα χέρια μπροστά στο στήθος τους », είπε, σημειώνοντας ότι πρακτικά, αν το κάνει αυτό, θα «μπλοκάρει την παραγωγή φωνής».

«Η όπερα έχει να κάνει με το τραγούδι και την απελευθέρωση της φωνής», είπε. «Αν η Κάλλας προσπαθούσε να τραγουδήσει, στην πραγματική ζωή, στη στάση που είχε σχεδιάσει η γλύπτρια, το αποτέλεσμα θα ήταν σαν ένας βιολιστής που προσπαθεί να παίξει με σπασμένο βιολί».

image