Bίντεο – ντοκουμέντο δείχνει το “Raptor” λίγο πριν από τη βύθισή του. Την ίδια ώρα συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στη θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της ν. Λέσβου, όπου χθες βυθίστηκε το συγκεκριμένο φορτηγό πλοίο με σημαία Κομόρες λόγω των θυελλωδών ανέμων.

Ads

Σύμφωνα με την μαρτυρία του διασωθέντα ναυτικού, το πλοίο έμπαζε νερά από το προηγούμενο βράδυ.

Όσο προχωρά η ημέρα εξανεμίζονται και οι ελπίδες για επιζώντες, καθώς έπνεαν θυελλώδεις άνεμοι τη στιγμή του ναυαγίου και όπως είπε και ο ίδιος ο διασωθείς, είδε πέντε με έξι ναυτικούς να πέφτουν στη θάλασσα, χωρίς να έχουν προλάβει να φορέσουν τα σωσίβιά τους.

Εν τω μεταξύ, όλο και περισσότερα ερωτηματικά προκαλούν τα στοιχεία, που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, για το ναυάγιο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τόσο η πλοιοκτήτρια εταιρία του πλοίου, που έχει έδρα τον Λίβανο, όσο και το ίδιο το πλοίο βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στη μαύρη λίστα των ελεγκτικών φορέων της ναυσιπλοΐας για διάφορους λόγους.

Το «Raptor» όχι μόνο έφερε σημαία από τις Κομόρες, αλλά σε επανειλημμένους ελέγχους που είχαν πραγματοποιηθεί είχαν διαπιστωθεί παραβιάσεις και παρανομίες. Ειδικότερα, σύμφωνα με την «Καθημερινή», το πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη «μαύρη» λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU & Black Sea MOU) καθώς πριν δύο χρόνια διαπιστώθηκε ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book).

Το τελευταίο στοιχείο ερμηνεύεται ως ένδειξη ενδεχόμενου λαθρεμπορίου. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τις υποψίες των αρχών ενισχύει το γεγονός ότι ο διασωθείς ναυτικός δήλωσε στο Λιμενικό ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και ότι η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε ενδιάμεσο σταθμό για ανεφοδιασμό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα παραπάνω στοιχεία προστίθεται και το γεγονός ότι το πλήρωμα, ακολουθώντας τις οδηγίες της πλοιοκτήτριας εταιρείας, δεν ζήτησε βοήθεια το Σάββατο, παρά το γεγονός ότι το πλοίο παρουσίαζε εισροή υδάτων. Αντίθετα, το έκανε λίγη ώρα πριν τη βύθισή του την Κυριακή το πρωί.

Όπως όλα δείχνουν μέχρι στιγμής, και από τη δήλωση του διασωθέντα και από επικοινωνία που έχει γίνει με τον καπετάνιο του πλοίου κατά τη διάρκεια του «mayday» το πρωί, υπήρξε κάποια μηχανική βλάβη η οποία δεν είχε δηλωθεί, σημειώθηκε εισροή υδάτων και σε συνδυασμό με τις κακές καιρικές συνθήκες έφεραν αυτό το τραγικό αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος που μίλησε στην ΕΡΤ. « Θα έπρεπε εγκαίρως να είχαν ενημερώσει για την εισροή υδάτων στο πλοίο» είπε χαρακτηριστικά.

Ο 40χρονος Αιγύπτιος διασωθείς είπε επίσης ότι είδε 6-7 ναυτικούς να πέφτουν στην θάλασσα και κάποιοι από αυτούς φορούσαν σωσίβια. Όπως εκτιμάται, οι ναυτικοί δεν πρόλαβαν να ρίξουν στο νερό βάρκες, ενώ οι άνεμοι την ώρα της βύθισης του σκάφους, έφταναν και τα 10 μποφόρ.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού, τις πρωινές ώρες χθες ενημερώθηκε το ΕΚΣΕΔ από τον Πλοίαρχο του Φ/Γ πλοίου «RAPTOR» σημαίας ΚΟΜΟΡΕΣ ότι πλέει ακυβέρνητο λόγω μηχανικής βλάβης, στη θαλάσσια περιοχή 4,5 ν.μ. νοτιοδυτικά της Λέσβου. Το πλοίο είχε αποπλεύσει από Αλεξάνδρεια με προορισμό την Κωνσταντινούπολη με 14 αλλοδαπούς μέλη πληρώματος. Στη συνέχεια, ο Πλοίαρχος επικοινώνησε εκ νέου με το ΕΚΣΕΔ και δήλωσε ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση και αιτήθηκε συνδρομή εκπέμποντας MAYDAY στο κανάλι 16 μέσω VHF.

Στο σημείο έσπευσαν πέντε παραπλέοντα πλοία, ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού. Λίγο αργότερα εντοπίστηκε σώος από το ελικόπτερο της Π.Α. ένας 40χρονος Αιγύπτιος (ειδικότητας λιπαντής), ο οποίος διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης, όπου παραμένει νοσηλευόμενος.

Προανάκριση διενεργείται από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης. Οι έρευνες συνεχίζονται, ενώ τυχόν εξελίξεις θα αναφερθούν με νεότερο δελτίο τύπου.