Αλλαγές στον τρόπο μετακίνησης των πολιτών αλλά και στο ωράριο απαγόρευσης κυκλοφορίας, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς. Οι αλλαγές θα ισχύουν από την Πέμπτη 4 Μαρτίου το πρωί στις 6.00 έως και τις 16 Μαρτίου στις 6.00.

Ads

► Οι αλλαγές στους κωδικούς

Στο εξής, θα απαγορεύονται οι διαδημοτικές μετακινήσεις με αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα με τον κωδικό «6». Δηλαδή, ο κωδικός «6» (βόλτα κατοικίδιου, σωματική άσκηση κλπ), θα αφορά πλέον μόνο μετακινήσεις με τα πόδια ή με ποδήλατο. Παράλληλα, τόσο στο SMS με κωδικό «2» (μετακίνηση σε καταστήματα για αγορά ειδών πρώτης ανάγκης), όσο και στο SMS με κωδικό «3» (μετακίνηση σε τράπεζες ή δημόσιες υπηρεσίες), η μετακίνηση θα πρέπει να πραγματοποιείται μόνο εντός του οικείου δήμου ή σε απόσταση έως 2 χιλιόμετρα.

Επίσης, σχετικά με τον κωδικό «4» (παροχή βοήθειας σε πρόσωπο), θα διεξάγονται περισσότερες διασταυρώσεις στοιχείων και έλεγχοι από τις Αρχές. «Τα ελεγκτικά όργανα θα μπορούν να ζητούν περισσότερες πληροφορίες και έγγραφα για τον λόγο της μετάβασης», όπως ανέφερε ο Νίκος Χαρδαλιάς. 

Ads

► Αλλαγές και στο ωράριο απαγόρευσης κυκλοφορίας

Παράλληλα ανακοινώθηκε και αναπροσαρμογή στο ωράριο της απαγόρευσης κυκλοφορίας, ανάλογα με το επιδημιολογικό επίπεδο της περιοχής. Συγκεκριμένα, στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο) ισχύει από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί, ενώ στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) από τις 7 το απόγευμα έως τις 5 το πρωί.

Εξαίρεση η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, όπου παρότι και οι δύο ανήκουν στο «βαθύ κόκκινο» η απαγόρευση κυκλοφορίας τις καθημερινές (Δευτέρα ως Παρασκευή) διαμορφώνεται από τις 9 το βράδυ ως τις 5 το πρωί, λόγω του μητροπολιτικού χαρακτήρα των περιοχών αυτών.

► «Ταξικά άδικη η απαγόρευση διαδημοτικών μετακινήσεων» κατά τον Χαρδαλιά… πριν είκοσι ημέρες

Αξίζει να σημειωθεί πως στις 10 Φεβρουαρίου, ο κ. Χαρδαλιάς είχε απορρίψει την απαγόρευση διαδημοτικών μετακινήσεων με τη χρήση του κωδικού «6», τονίζοντας πως κάτι τέτοιο θα ήταν «ταξικά άδικο» και ταυτόχρονα, όπως είχε πει, είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοστεί και να ελεγχθεί. «Θα ήταν μια ταξική επιλογή σε βάρος των συμπολιτών μας που ζουν σε πυκνοκατοικημένες ή λιγότερο προνομιούχες περιοχές χωρίς άμεση δυνατότητα πρόσβασης σε χώρους πρασίνου, άθλησης και αναψυχής», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά. 

Διαβάστε επίσης: