Καθήκοντα υπηρεσιακού υπουργού Τουρισμού μέχρι τη διενέργεια εκλογών στις 25 Ιουνίου ανέλαβε η Ιωάννα Δρέττα.

Ads

Η Ιωάννα Δρέττα, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση για το βιογραφικό της είναι απόφοιτη του Πανεπιστημίου Harvard, και τα τελευταία χρόνια υπηρετεί τον κλάδο του τουρισμού, ενώ τον Ιούνιο 2017 ανέλαβε τη θέση της Διευθύνουσας Συμβούλου της Marketing Greece.

Η Marketing Greece, η οποία συνδέεται με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) είναι η εταιρεία που εισέπραξε το κονδύλι των 32 εκατομμυρίων ευρώ από την κυβέρνηση, με απ’ ευθείας ανάθεση και με βάση Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που εκδόθηκε στην κορύφωση της πανδημίας, στις 13 Απριλίου 2020, για την έκτακτη καμπάνια τουριστικής προβολής της χώρας – την καμπάνια, η οποία έχει ως στόχο να αναδείξει την Ελλάδα ως «ασφαλή τουριστικό προορισμό» στην εποχή του κορονοϊού.

Η ΠΝΠ έδινε ουσιαστικά το «πράσινο φως» σε όλους τους φορείς του δημοσίου, από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ έως τους Δήμους και τις περιφέρειες, να συμβάλλονται αποκλειστικά, και με απ’ ευθείας αναθέσεις, με την Marketing Greece για θέματα προβολής.

Ads

Το πρώτο που έκανε χρήση της εν λόγω διάταξης ήταν το υπουργείο Τουρισμού με την απ’ ευθείας ανάθεση της καμπάνιας, ύψους 32 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία παρουσιάστηκε στο Ζάππειο από την διευθύνουσα σύμβουλο της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα και τον επικεφαλής δημιουργικού της προεδρίας της κυβέρνησης Στέλιο Βρανάκη.  Στην εκδήλωση είχε μιλήσει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η απ’ ευθείας ανάθεση της καμπάνιας, σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας και με εμφανή καταστρατήγηση του πλαισίου περί ελεύθερου ανταγωνισμού στην αγορά, είχε προκαλέσει ισχυρές αναταράξεις ακόμη και εντός του κυβερνητικού συστήματος.

Διαβάστε: Κρατικό δώρο 32 εκατομμύρια ευρώ στην ελίτ των ξενοδόχων

Ερωτήματα για το θέμα, είχε θέσει και ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος σε ανακοίνωσή του τόνιζε ότι «την ώρα που οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνιούν για το φετινό δύσκολο καλοκαίρι βλέποντας την κυβέρνηση να τους έχει εγκαταλείψει στο έλεος της πανδημίας, ο υπουργός Τουρισμού, Χ. Θεοχάρης, σκορπάει πακτωλό χρημάτων σε ιδιώτες για καμπάνιες παρακάμπτοντας τον αρμόδιο δημόσιο φορέα, δηλαδή τον ΕΟΤ».
Μάλιστα αντιδράσεις είχε προκαλέσει και το σποτ της καμπάνιας, με το σλόγκαν «Enjoy your Greek Summer, wherever you are».

Το σποτ όχι μόνο δεν ενθουσίασε αλλά «πάγωσε» και τους ενδιαφερόμενους, επιβεβαιώνοντας τις ανησυχίες, που είχε προκαλέσει η απόφαση να αναλάβει την καμπάνια, και μάλιστα με απευθείας ανάθεση και κόστος 32 εκατ. ευρώ, η εταιρεία Marketing Greece.

Διαβάστε: Ελληνικό καλοκαίρι «απ’ όπου κι αν βρίσκεστε» με … 32 εκατομμύρια ευρώ