Πάνω από 17.500 σεισμοί καταγράφηκαν το διάστημα από 26 Ιανουαρίου έως και τις 12 Φεβρουαρίου 2025 στη ζώνη Σαντορίνης – Αμοργού, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή το Εργαστήριο Σεισμολογίας (ΕΣ) του ΕΚΠΑ.

Ads

Σταθερή πηγή προβληματισμού για τους επιστήμονες και ανησυχίας για τους κατοίκους της Σαντορίνης και των γύρω νησιών, αποτελεί η συνεχιζόμενη σεισμική ακολουθία.

Στην «μάχη» μπήκε και το ωκεανογραφικό «Αιγαίο» όπου διενεργεί έρευνες κοντά στο ρήγμα της Ανύδρου.

Oι μετρήσεις δείχνουν ότι το ηφαίστειο δεν έχει επηρεαστεί, όπως λένε οι επιστήμονες.

Ads

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΚΠΑ

«Από την έναρξη της σεισμικής δραστηριότητας στη ζώνη Σαντορίνης-Αμοργού στις 26 Ιανουαρίου έως και τις 12 Φεβρουαρίου 2025, το Εργαστήριο Σεισμολογίας (ΕΣ) του ΕΚΠΑ (http://dggsl.geol.uoa.gr/) έχει ανιχνεύσει και εντοπίσει συνολικά πάνω από 17,500 επιλεγμένους σεισμούς με μεθόδους μηχανικής μάθησης (τεχνητής νοημοσύνης), εκ των οποίων άνω των 15,400 με μεγέθη Μ³1.0. Στις 12 Φεβρουαρίου καταγράφηκαν πάνω από 1,000 σεισμοί, με ~190 να έχουν μέγεθος Μ³2.5, 16 σεισμούς με Μ³4.0, και 5 σεισμούς με Μ³4.5, με τον μεγαλύτερο σεισμό να έχει μέγεθος 5.0.

Σύμφωνα με τα στοιχεία καθημερινής ανάλυσης σεισμικών δεδομένων του Εργαστηρίου Σεισμολογίας του ΕΚΠΑ, κατά την 13η Φεβρουαρίου έχουν καταγραφεί πάνω από 100 σεισμοί, εκ των οποίων 2 με μεγέθη M≥4.0 και κανένας (0) με Μ≥4.5. Οι δύο ισχυρότεροι σεισμοί, με μέγεθος 4.4, εκδηλώθηκαν στις 17:40:09 και 17:42:22 (τοπική ώρα).

Η κατανομή των επικέντρων περιορίζεται κυρίως σε μια περιοχή μήκους 10-12 km νοτιοδυτικά της Ανύδρου, όπου έχουν εντοπιστεί και οι ισχυρότεροι σεισμοί. Κατά την 13η Φεβρουαρίου δεν παρατηρήθηκαν εξάρσεις συνεχούς μικροσεισμικότητας, διάρκειας ~1-2 ωρών, οι οποίες εμφανίζονταν συχνά όλο το προηγούμενο διάστημα. Παρατηρείται γενικά πτώση του αριθμού και του μεγέθους των σεισμών.»

Σαντορίνη: Προληπτικά μέτρα σε λιμάνια του νησιού λόγω της σεισμικής δραστηριότητας

Προληπτικά μέτρα σε λιμάνια της Σαντορίνης λόγω της τρέχουσας σεισμικής δραστηριότητας αποφάσισε το λιμεναρχείο της Θήρας.

Προς αποτροπή κινδύνου για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα, επισκεπτών, επιβατών και δραστηριοποιούμενων στην περιοχή προσώπων, στον λιμένα Αθηνιό, στον λιμένα όρμου Αμμουδίου, στον λιμένα όρμου Φηρών, στον λιμένα Κόρφου ν. Θηρασίας και στον όρμο Αρμένης.

Ανακοινώθηκαν τα εξής:

  • Η αποφυγή πρόσβασης και παραμονής στον λιμένα Αθηνιό ν. Θήρας, με εξαίρεση τις ώρες κατάπλου απόπλου πλοίων.
  • Η αποφυγή πρόσβασης και παραμονής στον λιμένα όρμου Αμμουδίου ν. Θήρας, στον λιμένα όρμου Φηρών ν. Θήρας, στον όρμο Αρμένης ν. Θήρας και στον λιμένα Κόρφου ν. Θηρασίας.
  • Η απαγόρευση κατάπλου όλων των τύπων πλοίων, σκαφών και πλωτών ναυπηγημάτων στους λιμένες και όρμους της παραγράφου (2) της παρούσας, πλην των περιπτώσεων κατεπείγουσας ανάγκης μόνον κατόπιν έγκρισης της Λιμενικής Αρχής Θήρας.
  • Λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας των οχημάτων στην επαρχιακή οδό Όρμου Αθηνιού – Φηρών – Περίσσας για οχήματα μήκους άνω των 12,00μ. και άνω των 45 τόνων σύμφωνα με Απόφαση της Δ/νσης Αστυνομίας Κυκλάδων, σε περίπτωση που οχήματα με τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά εκφορτωθούν από επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία στον λιμένα Αθηνιό ν. Θήρας, θα προωθούνται στην ενδοχώρα μετά από συνεννόηση με τα στελέχη της Λιμενικής Αρχής Θήρας που εκτελούν υπηρεσία στον υπόψη λιμένα.
  • Η λήψη μέτρων ασφαλούς πρόσδεσης – αγκυροβολίας από ιδιοκτήτες – κυβερνήτες ορμούντων σκαφών και πλοίων στην περιοχή δικαιοδοσίας Λιμενικής Αρχής Θήρας.

Η άμεση ετοιμότητα:

α) Του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας ως φορέα Διαχείρισης λιμένων για την παροχή συνδρομής, εφόσον απαιτηθεί, με υλικοτεχνικά μέσα.

β) Των ιδιοκτητών – κυβερνητών λαντζών, αλιευτικών σκαφών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, οι οποίοι θα πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή επαγρύπνηση και ενημέρωση ως προς την αναμενόμενη εξέλιξη των καιρικών συνθηκών και φαινομένων, τόσο για την ασφάλεια των ιδίων όσο και των επιβατών που φέρουν και για παροχή συνδρομής, εφόσον απαιτηθεί.

7. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, οι παραβάτες, ανεξάρτητα από τυχόν ποινικές ή άλλες ευθύνες που συντρέχουν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, υπόκεινται και στις κυρώσεις του άρθρου 157 του Ν.Δ. 187/1973 (Α’ 261), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.