Στην Ιαπωνία έχουν βρει έναν καινούργιο τρόπο να “επιλέγουν” εργαζομένους, εργοδότες, φίλους, αλλά και συντρόφους. Μετά την κλασική πλέον ερώτηση για το ζώδιο του υποψηφίου, η ερώτηση που ακούγεται τώρα ολοένα και περισσότερο είναι “τι τύπο αίματος έχεις”;

Ads

Μπορεί αυτή η μέθοδος να μην στηρίζεται σε καμία επιστημονική θεωρία ή βάση, αλλά αυτό δεν φαίνεται να σταματά ολοένα και πεισσότερους στην Ιαπωνία να βγάζουν συμπεράσματα ο ένας για τον άλλο βάση της απάντησής τους στην ερώτηση αυτή.

Στηρίζονται, όμως, σε μια παλαιότερη θεωρία, που ολοένα κερδίζει έδαφος. Ο λόγος για τη θεωρία που διατύπωσε το 1930 ο Tokeji Furukawa. Σύμφωνα με τον ίδιο, κάθε ομάδα αίματος προσδίδει σε αυτόν που την έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ιδιότητες. Χρησιμοποιώντας τότε ερωτηματολόγια και τη συμπεριφορική θεώρηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει συσχετισμός μεταξύ ομάδας αίματος και προσωπικότητας. Αν και δεν αποδείχθηκε ποτέ και απορρίφθηκε από πολλούς, η θεωρία αυτή δημιούργησε αίσθηση τις δεκαετίες του ’60 και του ’70, οπότε και γράφτηκαν πάνω από 200 μελέτες σχετικά.

Από τότε, λοιπόν, η θεωρία αυτή έχει γίνει μέρος της ιαπωνικής κουλτούρας, κερδίζοντας ολοένα περισσότερους οπαδούς και στις νεότερες γενιές. Η Mitsubishi το 1990 ενημερώνει ότι για την κατασκευή του τάδε μοντέλου χρησιμοποιήθηκαν εργάτες μόνο με ΑΒ τύπο αίματος, ενώ στο πίσω μέρος των ιαπωνικών περιοδικών, πέρα από τα ζώδια, υπάρχουν και σχεδιαγράμματα για να μάθουν οι αναγνώστες ποιόν τύπο αίματος να διαλέξουν. Είναι, εξάλλου, μια από τις πρώτες ερωτήσεις στα ραντεβού των ζευγαριών.

Ads

Αλλά και στην Ιατρική, στους τομείς διάγνωσης και θεραπείας, η ερώτηση για τον τύπο αίματος είναι αρκετά δημοφιλείς, ενώ στα μαγαζιά υπάρχουν προϊόντα διαμορφωμένα ειδικά για κάθε ομάδα αίματος.

Πληθώρα μελετών τόσο σε ιαπωνικά όσο και αμερικανικά ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια δεν επιβεβαίωσαν κάποιον συσχετισμό μεταξύ ομάδας αίματος και επίκτητων χαρακτηριστικών προσωπικότητας. Παρόλα αυτά η πλειοψηφία των Γιαπωνέζων συνεχίζει να το πιστεύει και να ρωτάει και αυτή την πληροφορία για την επιλογή φίλων, συνεργατών και συντρόφων. Και η “μόδα” αυτή εξαπλώνεται και στη Δύση, όπου η αρχή έγινε με τις δίαιτες βάσει ομάδας αίματος.