Έφτασε η ώρα για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που για τα ΓΕΛ ξεκινούν στις 7 Ιουνίου -με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας- και ολοκληρώνονται στις 19 Ιουνίου.

Ads

Το Tvxs.gr σε συνεργασία με τον Όμιλο Φροντιστήριων «Θεματικό» θα δημοσιεύει κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων την εκτίμηση και τις λύσεις των Θεμάτων. 

Ωστόσο, λίγο πριν τις Πανελλαδικές, οι εκπαιδευτικοί του «Θεματικού» δίνουν χρήσιμες συμβουλές, τόσο για τη διαχείριση του χρόνου και του άγχους, όσο και ειδικές συμβουλές ανά μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Αρχαία, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, ΑΕΠΠ, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

image

Ads

Συμβουλές και ειδικές οδηγίες ανά μάθημα από το «Θεματικό»

Λίγες μέρες πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών εξετάσεων, ενός θεσμού ο οποίος στη συνείδηση των περισσότερων Ελλήνων θεωρείται από τους λίγους αδιάβλητους, και η αγωνία χιλιάδων υποψηφίων είναι λογικό να βρίσκεται στα ύψη. Το άγχος έχει κυριεύσει τους περισσότερους μαθητές και τις οικογένειές τους, μαζί με την έντονη επιθυμία για επιτυχία, ώστε να ανταμειφθούν οι κόποι πολλών ετών.

Για το σκοπό αυτό κρίναμε σκόπιμο να σας παραθέσουμε κάποιες σκέψεις, προϊόν πολυετούς πείρας στο χώρο της εκπαίδευσης, που πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν εσάς τους υποψηφίους για να πετύχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Καταρχάς, εάν ανήκετε στην κατηγορία των όχι και τόσο μελετηρών μαθητών, μην πιστέψετε ότι τις τελευταίες μέρες μπορείτε να καλύψετε τα κενά μιας ολόκληρης χρονιάς. Μπορείτε απλώς να επικεντρωθείτε σε κάποια σημεία της ύλης (αυτά που είθισται να αποκαλούνται «SOS» και που θα σας υποδείξουν οι καθηγητές σας) και να πορευτείτε με την ελπίδα ότι θα σταθείτε τυχεροί…

Εάν ανήκετε στους «άλλους», σε αυτούς που πήρατε την υπόθεση των εισαγωγικών εξετάσεων πιο ζεστά και που έχετε επενδύσει σε αυτές πολύ χρόνο, κόπο και χρήμα (για να μην κρυβόμαστε), μπορείτε να προσθέσετε μερικές μικρές αλλά σημαντικές πινελιές στο διάβασμά σας, κάνοντας τα εξής:

·      Δώστε προτεραιότητα στα μαθήματα στα οποία αισθάνεστε τη μεγαλύτερη ανασφάλεια και προσπαθήστε να καλύψετε όλα τα κενά (εάν είναι δυνατόν).

·      Προγραμματίστε σωστά το χρόνο σας και αποφύγετε τα ξενύχτια της τελευταίας στιγμής. Άλλωστε, το βασικό διάβασμα έχει ήδη γίνει.

·      Μην ξεχνάτε πως σημασία δεν έχει το πόσες ώρες «διαβάζετε», αλλά το πόσο από αυτό το διάβασμα είναι αποδοτικό. Εάν, για παράδειγμα, αντιληφθείτε ότι είστε στην ίδια σελίδα για πολλή ώρα, κλείστε το βιβλίο και κάντε ένα διάλειμμα, το οποίο καθιστά τη μάθηση ευκολότερη και πιο αποδοτική.

·      Προτιμάτε να διαβάζετε περισσότερο το πρωί, καθώς έρευνες έχουν δείξει ότι η μελέτη τότε είναι πιο αποδοτική. Άλλωστε, μην ξεχνάτε ότι οι εξετάσεις διεξάγονται τις πρωινές ώρες. Προσπαθήστε να κοιμάστε τουλάχιστον 8 ώρες την ημέρα.

·      Επιλύστε αρκετά θέματα παλαιότερων ετών, για να εξοικειωθείτε με το πνεύμα και τη λογική των εξετάσεων.

·      Μην αναλώνεστε σε πολύ δύσκολα θέματα, τα οποία εντοπίζετε στο διαδίκτυο, γιατί ενδέχεται να απογοητευτείτε χωρίς λόγο, καθώς συνήθως είναι εκτός της λογικής των εξετάσεων. Εάν επιμένετε στα πιο απαιτητικά θέματα, ζητήστε τη συμβολή των καθηγητών σας. Αυτοί ξέρουν καλύτερα!

·      Μην πιστεύετε φράσεις του τύπου: «Ένας γνωστός μου ξέρει αυτούς που είναι στην επιτροπή και άκουσε ότι θα πέσει …..». Δεν υπάρχει περίπτωση διαρροής οποιουδήποτε θέματος.

·      Αποφύγετε να διαβάσετε τα «SOS». Πολύ απλά… δεν υπάρχουν! Διαβάστε όλα τα θέματα με την ίδια προσοχή!

·      Αποφύγετε τις συζητήσεις με συμμαθητές σας, οι οποίοι θα σας προκαλέσουν περισσότερο άγχος. Σας φτάνει αυτό που ήδη έχετε…

·      Την παραμονή των εξετάσεων, μην διαβάσετε μέχρι αργά. Προτιμήστε μια χαλαρωτική βόλτα με αγαπημένα σας πρόσωπα και αποφύγετε άλλες συζητήσεις πέραν αυτών που αφορούν στις διακοπές!

·      Φάτε κάτι ελαφρύ, όχι μετά τις 10, και προσπαθήστε να κοιμηθείτε νωρίς.

image
 
Κατά τη διάρκεια της εξέτασης:
 
·      Προσπαθήστε να κατανείμετε το χρόνο  σας σωστά.

·      Εάν νιώσετε υπερβολικό άγχος, προσπαθήστε να πάρετε βαθιές ανάσες και πιείτε λίγο νερό. Σκεφτείτε κάτι θετικό και πιστέψτε στον εαυτό σας. Πεισμώστε και θυμηθείτε πόσες ώρες εξαντλητικού διαβάσματος αφιερώσατε!

·      Διαβάστε πολύ προσεκτικά τις εκφωνήσεις (δύο και τρεις φορές την καθεμία) των ερωτήσεων. Είναι κρίμα να βρεθείτε να σπουδάζετε σε μία σχολη που δεν ήταν στις πρώτες σας επιλογές, επειδή γράψατε αντώνυμα, ενώ ζητούσε συνώνυμα!

·      Μην υποτιμήσετε κανένα θέμα, όσο εύκολο κι αν σας φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Όλα τα θέματα με 25 μονάδες βαθμολογούνται!

·      Χρησιμοποιήστε τις τελευταίες σελίδες του τετραδίου σας για πρόχειρο.

·      Ξεκινήστε με τα θέματα που γνωρίζετε καλύτερα. Έτσι, θα εξοικονομήσετε πολύτιμο χρόνο. Εάν «κολλήσετε» σε κάποιο θέμα, προσπεράστε το, αλλά δουλεύετέ το στο μυαλό σας για να μην το ξεχάσετε.

·      Μην «εγκαταλείψετε» καμία ερώτηση.  Όσες μονάδες μπορείτε να προσθέσετε στη βαθμολογία σας και από ένα θέμα που δεν το ξέρετε καλά, κέρδος είναι!

·      Μην βιαστείτε να παραδώσετε το τετράδιό σας! Αφιερώστε τουλάχιστον 15΄ στο τέλος για τον έλεγχο του γραπτού σας.

·      Να θυμάστε ότι η καλή εικόνα, τα ευανάγνωστα γράμματα, η σαφήνεια και η ακρίβεια προσμετρώνται θετικά από τους διορθωτές.

image
 
Και μερικές ειδικές οδηγίες ανά μάθημα…
 
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ   ΓΛΩΣΣΑ

·      Κατά τις δυο τελευταίες ημέρες πριν από την εξέταση του μαθήματος, διαβάστε πολύ καλά όλη τη θεωρία.

·      Προσέξτε ιδιαίτερα τη χρήση των σημείων στίξης και των ρηματικών προσώπων.

·      Είναι καλό να διαβάσετε τα σχεδιαγράμματα όλων των ενοτήτων (και των προηγούμενων τάξεων), για να εμπλουτίσετε την επιχειρηματολογία σας, καθώς και τις αντίστοιχες εκθέσεις που έχετε γράψει σε κάθε θέμα, βλέποντας τα λάθη σας.

·      Δεν υπάρχουν «SOS» θέματα στην Έκθεση. Κάθε χρόνο «ακούγονται» τουλάχιστον 10 θέματα ως πιθανότερα και σπανίως οι προβλέψεις είναι εύστοχες! Άλλωστε, κανείς μαθητής δε θα πάρει υψηλό βαθμό, επειδή την προηγούμενη μέρα διάβασε το θέμα που έπεσε. Υψηλό βαθμό θα πάρει αυτός που εξασκήθηκε κατάλληλα όλη τη χρονιά και μπορεί να προσεγγίσει και να αναπτύξει κάθε θέμα και ας μην έχει διαβάσει ούτε λέξη γι’ αυτό.

·      Προσπαθήστε να αποφύγετε την τυποποίηση και τον προσχεδιασμένο λόγο. Το χειρότερο είναι να συνδυάσετε κομμάτια που έχετε αποστηθίσει με το δικό σας ύφος. Το πάντρεμα του λόγου σας με αυτό του… Παπανούτσου είναι αδύνατο. Άλλωστε, η καλύτερη έκθεση είναι αυτή που δεν έχει γραφτεί ακόμη!

·      Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, διαβάστε πρώτα όλες τις ερωτήσεις για να έχετε μια γενική εικόνα.

·       Είναι προτιμότερο να ξεκινήσετε με την περίληψη (ίσως πάρετε ιδέες και για την παραγωγή λόγου). Γράψτε την πρώτα στο πρόχειρο, μετρήστε τις λέξεις, σβήστε αυτές που νομίζετε ότι περιττεύουν και μετά καθαρογράψτε την στο μπροστινό μέρος. Να θυμάστε ότι δεν πρέπει να υπερβείτε το όριο των λέξεων πάνω από 10%.

·      Προχωρήστε με τη Β΄ ομάδα, η οποία περιλαμβάνει τη θεωρία και το λεξιλόγιο. Είναι οι θεωρητικά πιο «σίγουρες» μονάδες, αλλά χρειάζονται τη δέουσα προσοχή. Διαβάστε πολύ προσεκτικά τις εκφωνήσεις, για να αποφύγετε λάθη από απροσεξία! Προσέξτε ιδιαίτερα τις «διπλές» ερωτήσεις, (π.χ. συνώνυμα + αντώνυμα, μετατροπή από ενεργητική σε  παθητική σύνταξη και τι επιτυγχάνεται με τη χρήση της).

·      Σε περίπτωση που ζητηθεί σχολιασμός φράσης σε 80 -100 λέξεις, υπογραμμίστε τις λέξεις – κλειδιά και οργανώστε την απάντησή σας γύρω από αυτές. Προσέξτε τη δομή της παραγράφου και το όριο των λέξεων.

·      Στην παραγωγή λόγου, διαβάστε πολύ προσεκτικά το θέμα. Προσέξτε το επικοινωνιακό πλαίσιο (π.χ. άρθρο → τίτλος, ομιλία → προσφώνηση, αποφώνηση). Διαχωρίστε το δεδομένο από τα ζητούμενα. Βεβαιωθείτε ότι έχετε καταλάβει τι ακριβώς σας ζητάει το θέμα, καταγράψτε πρώτα τα επιχειρήματά σας στο πρόχειρο σ’ ένα σχεδιάγραμμα, ομαδοποιήστε τα ανά παράγραφο και ξεκινήστε τη συγγραφή.

·      Προσπαθήστε να αναπτύξετε ισομερώς τα δύο ζητούμενα, γράφοντας τουλάχιστον δύο παραγράφους για το καθένα. Αυτό που μετράει είναι η ορθότητα των επιχειρημάτων και η επαρκής τεκμηρίωσή τους. Εννοείτε ότι και εδώ πρέπει να «σεβαστείτε» το όριο των λέξεων (υπέρβαση μέχρι 10%).

·      Γράψτε με το δικό σας ύφος, χωρίς πρόθεση να εντυπωσιάσετε το διορθωτή. Το ζητούμενο είναι η φυσικότητα του λόγου και όχι οι «φανταχτερές λέξεις».

·      Προσέξτε ιδιαίτερα την εικόνα του γραπτού. Προσπαθήστε να αποφύγετε τις μουτζούρες και τις πολλές παραπομπές.

·      Διαχείριση χρόνου: Περίληψη: 35΄- 40΄, Β΄ Ομάδα: 35΄ – 40΄, Παραγωγή λόγου: 90΄,  έλεγχος γραπτού: 10΄ – 15΄.
 
image
 
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 
·      Κατά τις δυο τελευταίες ημέρες πριν από την εξέταση του μαθήματος της Ιστορίας, δώστε ιδιαίτερη έμφαση στις ενότητες που σας δυσκόλεψαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

·      Εντοπίστε τις παραγράφους που σας προβληματίζουν ιδιαίτερα, διαβάστε τις προσεκτικά και επιχειρείστε να τις πείτε.

·      Στη συνέχεια, ανά ενότητα προσπαθήστε να πείτε τις παραγράφους που διαβάσατε συνολικά, ως ενιαίο σώμα.

·      Δώστε μεγάλη έμφαση στις επικεφαλίδες κάθε ενότητας, καθώς αυτές συμπυκνώνουν το ιστορικό-χρονικό και κοινωνικό πλαίσιο όσων διαβάζετε.

·      Δώστε έμφαση στους επιμέρους πλαγιότιτλους που έχετε σημειώσει, καθώς και στη θεματική περίοδο (πρώτη συνήθως πρόταση) των παραγράφων που διαβάζετε.

·      Όταν πάρετε τα θέματα των εξετάσεων στα χέρια σας, καλό είναι να κοιτάξετε όλες τις ερωτήσεις, ώστε να έχετε μια πρώτη συνολική εικόνα των ζητούμενων, πράγμα που θα σας βοηθήσει (και) στην καλύτερη διαχείριση του διαθέσιμου χρόνου.

·      Καλό είναι να ξεκινήσετε με τα θέματα τα οποία θεωρείτε ότι γνωρίζετε καλύτερα.

·      Διαβάστε πολύ προσεκτικά τις διατυπώσεις των θεμάτων, εντοπίστε τα ζητούμενα και προσέξτε να μην ξεχάσετε να απαντήσετε σε κάποιο από αυτά, ιδίως στις περιπτώσεις που τα υποερωτήματα δεν είναι αριθμημένα.

·      Μην αγχωθείτε, εάν δε θυμηθείτε αμέσως κάποια από τα ζητούμενα θέματα. Μπορείτε να επεξεργαστείτε κάποιο άλλο θέμα και να επανέλθετε στο προηγούμενο αργότερα.

·      Διαχείριση χρόνου: Προσπαθήστε να τελειώσετε με τις πρώτες 50 μονάδες, δηλαδή την ιστορική αφήγηση,  σε 40΄ – 45΄, ώστε να έχετε δύο ώρες για τη σύνθεση των παραθεμάτων και 15΄ για μια σύντομη επισκόπηση του γραπτού σας για τυχόν λάθη ή παραλείψεις.
 
 
ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 
·      Αρχίζουμε με το διδαγμένο κείμενο

·      Ξεκινάμε με τις ερωτήσεις που δεν απαιτούν ανάλυση (π.χ. εισαγωγή, μετάφραση).Έπειτα απαντάμε στις ερμηνευτικές και λεξιλογικές.

Εκτιμώμενος χρόνος:   1 ωρα και 30 λεπτά.
 
·      Συνεχίζουμε με το αδίδακτο κείμενο

·      Διαβάζουμε το αρχαίο κείμενο, κάνουμε στοιχειώδη σύνταξη και προχωρούμε στη μετάφραση. Έπειτα, λύνουμε τις ασκήσεις γραμματικής-συντακτικού.

Εκτιμώμενος χρόνος: 1 ώρα και 15 λεπτά
 
·      Τελικός έλεγχος απαντήσεων

Εκτιμώμενος χρόνος: 15 λεπτά
 
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 
·      Ήρθε η ώρα να γίνετε «παπαγάλοι», εξασφαλίστε ότι έχετε πλήρη γνώση της θεωρίας και των αποδείξεων. Ορισμός και απόδειξη, σας εξασφαλίζουν 15 «σίγουρες» μονάδες.

·      Δώστε βάση στις εύκολα κερδισμένες μονάδες, όπως μια μονοτονία, κυρτότητα, εύρεση προσήμου, κλπ. Μονάδες που ένας προετοιμασμένος μαθητής τις «έχει».

·      Όλα τα θέματα που είναι εντός ύλης είναι και πιθανά θέματα στις εξετάσεις. Ακόμα κι αν έχουν πέσει την προηγούμενη χρονιά, δεν είναι λόγος για να μην τα διαβάσετε.

·      Όταν δεν ξέρετε να απαντήσετε σε ένα ερώτημα, προχωρήστε στο επόμενο και επιστρέψτε αργότερα σε αυτό. Καλύτερα να χάσετε κάποιες μονάδες παρά να μην προλάβετε να απαντήσετε σε ερωτήματα που πιθανόν ξέρετε καλύτερα.

·      Αν έχετε λύσει αρκετές ασκήσεις και κατανοήσει τις μαθηματικές έννοιες, τη μέρα των πανελληνίων με ψυχραιμία δοκιμάζετε και απορρίπτετε τρόπους επίλυσης.

·      Με ψυχραιμία και εμπειρία ασκήσεων, δεν υπάρχει περίπτωση να μην πετύχετε κάτι στην άσκηση. Ξαναδιαβάστε πολύ καλά την εκφώνηση της άσκησης και τα προηγούμενα ερωτήματα, μήπως σε κάτι δεν έχετε δώσει την απαραίτητη προσοχή.

·      Αν στο τέλος σας έχει μείνει αρκετός χρόνος, ξαναπροσπαθήστε ό,τι έχει μείνει άλυτο και δοκιμάστε διαφορετική προσέγγιση. Καλό είναι να ‘ξεχάσετε’ ο,τι είχατε κάνει στο συγκεκριμένο θέμα προηγουμένως και δεν σας είχε δώσει ικανοποιητικό αποτέλεσμα.

·      Μην ξεχνάτε ότι τα μαθηματικά κατεύθυνσης είναι ένα μάθημα που και η παραμικρή λεπτομέρεια μετράει. Κάντε σχολαστικό έλεγχο και εκμεταλλευτείτε ΟΛΟ το χρόνο!

·      Τελευταίο, αλλά σημαντικό: Απαντήστε με τη σειρά στα θέματα, ξεκινώντας από το πρώτο και ευκολότερο και τελειώνοντας με το τελευταίο και δυσκολότερο.
 
ΦΥΣΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Η φυσική είναι ένα  μάθημα που προϋποθέτει την κατανόηση των φαινομένων και των εννοιών μέσω της διαρκούς εξάσκησης, και όχι της στείρας αποστήθισης. Όσο καλύτερα προετοιμασμένος είναι ο μαθητής, τόσο περισσότερη αυτοπεποίθηση νιώθει στις εξετάσεις. Μέσα από την πολυετή εμπειρία μας θα  μπορούσαμε να εστιάσουμε σε ορισμένους τομείς που κρίνουμε ότι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην επίτευξη των στόχων των μαθητών μας.

Ξεκινώντας από το θέμα του χρόνου και της κατανομής του , θα προτείναμε : 1ο θέμα: 15-20min, 2ο και 3ο θέμα: 40-45min, 4ο θέμα: 60-75min και στο τέλος επιθυμητός χρόνος για επανέλεγχο 15min.  Είναι πολύ βασικό να μην αναλωνόμαστε σε κάτι που δε «μας βγαίνει», αλλά ταυτόχρονα να μην τα παρατάμε αμέσως στην πρώτη δυσκολία.

Διαβάζουμε πάντα αργά και προσεκτικά 2-3 φορές τις εκφωνήσεις, σημειώνοντας τα  δεδομένα και κατανοώντας ποια είναι τα ζητούμενα. Δεν  ξεχνάμε το σύστημα μονάδων, τις μονάδες μέτρησης, τα διανυσματικά μεγέθη, τα πρόσημα δυνάμεων, ροπών, έργων κτλ.

Η φυσική όμως είναι και  ΕΙΚΟΝΑ, άρα απαιτεί σχήμα μεγάλο και καθαρό, γραμμές με χάρακα ώστε να μπορούμε να σημειώσουμε ορθά τις γωνίες, τις αποστάσεις,  τις αναλύσεις δυνάμεων, κλπ. Είναι όμως και ΦΑΝΤΑΣΙΑ, γι’αυτό δεν εγκαταλείπουμε ποτέ να προσπαθούμε και να δοκιμάζουμε διαφορετικούς τρόπους λύσης.
 
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
 
Κατά την διάρκεια της εξέτασης του μαθήματος της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (ΑΕΠΠ), είναι σημαντικό:

·      Να διαβάζουμε τουλάχιστον τρεις φορές ολόκληρη την εκφώνηση κάθε άσκησης και να ξεκινάμε να σκεφτόμαστε και να λύνουμε μετά την τρίτη φορά ανάγνωσης.

·      Να μην υπερτιμούμε ήκαι υποτιμούμε κάποιο θέμα ή ερώτημα. Παγίδες μπορεί να υπάρχουν οπουδήποτε στο διαγώνισμα.

·      Σε περίπτωση που «κολλήσουμε» σε κάποιο ερώτημα, να μην καταναλώσουμε πάνω από 10’ σε αυτό.  Είναι καλύτερο να συνεχίσουμε και να επανέλθουμε αργότερα σε αυτό.

·      Να ελέγχουμε πάντοτε με ηρεμία, ολόκληρο το γραπτό πριν το παραδώσουμε. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να αποφευχθούν πολλά λάθη απροσεξίας.

ΧΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 
·      Ξεκινάμε με μια γρήγορη ανάγνωση ολόκληρου του διαγωνίσματος, έτσι ώστε να υπολογίσουμε πόση ώρα απαιτεί η επίλυση του κάθε θέματος, αλλά και το βαθμό δυσκολίας του.

·      Χωρίς καθόλου άγχος και με πολλή αυτοπεποίθηση, ξεκινάμε με το θέμα που γνωρίζουμε καλύτερα.

·      Πριν αρχίσουμε να απαντάμε σε κάποιο από τα θέματα, κάνουμε τουλάχιστον δύο-τρεις προσεκτικές αναγνώσεις, ώστε να είμαστε σίγουροι πως έχουμε κατανοήσει πλήρως τα ζητούμενα όλων των υποερωτημάτων.

·      Αν δεν μπορούμε να απαντήσουμε σε κάποιο ερώτημα το προσπερνάμε, καθώς συνήθως τα ερωτήματα των θεμάτων είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους.

·      Στο τέλος, αν μας έχει μείνει αρκετός χρόνος, επανερχόμαστε με καθαρό μυαλό σε ό,τι έχει μείνει άλυτο και δοκιμάζουμε διαφορετική προσέγγιση. Ακόμα και αν δεν μπορώ να λύσω κάτι, προσπαθώ να εξηγήσω τον τρόπο που σκέφτομαι. Δεν αφήνω τίποτα χωρίς απάντηση!

·      Τα θέματα πολλαπλής επιλογής και οι ερωτήσεις σωστού – λάθους προσφέρονται για σίγουρες μονάδες. Για το λόγο αυτό, προσέχουμε τις παγίδες που μπορεί να κρύβουν!

·      Σε ό,τι αφορά το θέμα της οργανικής χημείας με αντίδραση, γράφουμε ΠΑΝΤΑ και τα παραπροϊόντα (ανόργανα προϊόντα) και δεν ξεχνάμε τους συντελεστές!
 
ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

Το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Α.Ο.Θ), ως μάθημα αυξημένης βαρύτητας, λειτουργεί ως καθοριστικός παράγοντας στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογικής επίδοσης των μαθητών. Για την επίτευξη της καλύτερης δυνατής βαθμολογίας στη γραπτή εξέταση προτείνουμε τα ακόλουθα:

·    Ξεκινήστε την επίλυση των θεμάτων με τη σειρά, δηλαδή απαντήστε πρώτα στα θέματα θεωρίας και έπειτα προχωρήστε στις ασκήσεις.

·    Διαβάστε με ιδιαίτερη συγκέντρωση τις εκφωνήσεις των θεμάτων, ώστε να αντιληφθείτε ορθά τα ζητούμενα.

·    Στα θέματα θεωρίας (Ομάδα Β), θα πρέπει να γράφετε τα παραδείγματα και να σχεδιάζετε τα διαγράμματα που εμπεριέχονται στη σχετική παράγραφο του βιβλίου, εκτός αν υπάρχει διευκρίνιση ότι δε ζητούνται.

·    Αποφύγετε να γράψετε πρώτα τη θεωρία στο πρόχειρο και μετά να τη μεταφέρετε, καθώς θα χάσετε πολύτιμο χρόνο.

·    Να είστε προσεκτικοί στη μεταφορά των αριθμητικών δεδομένων.

·    Αποφύγετε να λύνετε όλη την άσκηση στο πρόχειρο και μετά να τη μεταφέρετε. Δουλέψτε στο πρόχειρο μόνο για τα πιο απαιτητικά ερωτήματα ή για να διερευνήσετε εναλλακτικούς τρόπους λύσης. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείτε χρόνο και βελτιώνετε την εικόνα του γραπτού σας. 

·    Όλοι οι υπολογισμοί (εφαρμογή και επεξεργασία τύπων) πρέπει να φαίνονται στο κυρίως γραπτό.

·    Για να θεωρηθεί μια απάντηση ολοκληρωμένη δεν αρκεί μόνο η μαθηματική λύση, αλλά και η πλήρης αιτιολόγησή της σύμφωνα με τη θεωρία.

·    Μην ξεχνάτε τις μονάδες μέτρησης (μονάδες προϊόντος, χρηματικές μονάδες).

·    Αν ζητηθεί στις ομάδες Γ & Δ σχήμα, θα πρέπει να γίνει με χάρακα και με ακρίβεια. 

·    Κατά την ολοκλήρωση του κάθε ερωτήματος θα πρέπει να γίνει εξέταση της ορθότητας των αποτελεσμάτων βάσει της θεωρίας (πχ: ισχύει ο Νόμος Ζήτησης; η πορεία του MP είναι ορθή;, επαληθεύονται οι συναρτήσεις, ειδικά αν χρησιμοποιούνται σε επόμενα ερωτήματα;) 

·    Μόλις ολοκληρώσετε το διαγώνισμα, θα πρέπει να ελέγξετε όλες τις πράξεις αναλυτικά,  ώστε να διαπιστωθούν επιπόλαια, κυρίως, μαθηματικά λάθη.

·    Διαχείριση Χρόνου: Ομάδα Α: 20΄, Ομάδα Β: 40΄, Ομάδα Γ: 45΄, Ομάδα Δ: 45΄ , Έλεγχος γραπτού: 30΄
 
Να θυμάστε ότι η ζωή δεν σταματάει στις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι μεν σημαντικές, αλλά ούτε τον κόσμο θα κατακτήσετε περνώντας στη σχολή που θέλετε ούτε θα έλθει η καταστροφή εάν δεν τα καταφέρετε. Είναι σίγουρο πως ευκαιρίες στη ζωή σας θα έχετε πολλές, αρκεί να πιστεύετε στον εαυτό σας και να κυνηγάτε την αληθινή γνώση στην κάθε σας στιγμή!
 
Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές κάθε επιτυχία!