Κοινοποίηση: Στους υπευθύνους για την Παιδεία όλων των κομμάτων, τα Συνδισκαλιστικά Σωματεία Διδασκάλων, Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακών, την Παννελήνια Ένωση Γονέων και όπου αλλού δει.

Ads

Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Ονομάζομαι Σαμουήλ Γαβριηλίδης και ασχολούμαι με τα βιβλία από το 1975. Έχω βιώσει από το 1964 άπειρες εκπαιδευτικές μεταρυθμίσεις. Δυστυχώς όλες είχαν διάρκεια το περισσότερο μία κυβερνητική θητεία και το λιγότερο μία υπουργική θητεία. Όλες από το 1964 και μετά στηρίχθηκαν στη δωρεάν διανομή των εκπαιδευτικών συγγραμμάτων από την πρώτη τάξη του δημοτικού έως το τελευταίο έτος της ανώτατης παιδείας. Δηλαδή στο ένα και μοναδικό βιβλίο ανά μάθημα και έτος, γεγονός που μετέτρεψε το βιβλίο από εργαλείο μεταφοράς γνώσης και απόλαυσης στον απόλυτο δυνάστη των μαθητών μιας και είναι υποχρεωμένοι να εξεταστούν κατά κύριο λόγο στην απομνημόνευσή του.

Προωθείτε τώρα μια νέα εκπαιδευτική μεταρύθμιση προσπαθώντας να εκσυγχονίσετε την παιδεία.

Ads

Κύριε Υπουργέ, με όλο το θάρρος, για να επιτύχει η οποιαδήποτε μεταρρύθμιση, επιτρέψτε μου να σας επισημάνω, από την πείρα των 40 και πλέον χρόνων της ενασχόλησής μου με τα βιβλία, πως θα πρέπει να στηρίζεται σε δύο βασικούς απαράβατους άξονες: Πρώτον στη δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών, ενταγμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, και δεύτερον στην όσο μεγαλύτερη κοινωνική συναίνεση, για να έχει το βάθος χρόνου εφαρμογής της που απαιτείται, δηλαδή τουλάχιστον 12ετία, όσες είναι οι τρεις πρώτες βαθμίδες της εγκύκλιας παιδείας, ώστε να αξιοποιηθεί και να αποδώσει. 

Κύριε Υπουργέ, δυστυχώς καμία μεταρρύθμιση δεν έδωσε βάρος στη δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών, ακόμα και το 1994, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτούσε πλήρως τη δημιουργία τους σε όλα τα γυμνάσια και λύκεια της χώρας και την οποία δεν εκμεταλλευτήκαμε με ευθύνη όλων μας, του Υπουργείου, των Καθηγητών, των Εκδοτών, των Δημοτικών αρχών ακόμη και των συλλόγων γονέων. Πολλά θα είχαν βελτιωθεί από τότε.

Κύριε Υπουργέ, έχετε τη δυνατότητα να προχωρήσετε σε μια μεταρρύθμιση σε βάθος χρόνου, που θα βασίζεται σε προτάσεις όλων των φορέων που εμπλέκονται με αυτήν, σε προτάσεις όλων των κομμάτων, που το καθένα εκπροσωπεί ένα μέρος του ελληνικού λαού και στη βάση δημιουργίας βιβλιοθηκών ως κύριου εργαλείου μεταφοράς της γνώσης και της κρίσης στους μαθητές.

Και κάτι τελευταίο: Παρακαλώ αντλήστε τις αναγκαίες πληροφορίες που χρειάζεστε, όχι μόνον από τους οργανωμένους φορείς αλλά και από μεμονωμένους καθημερινούς λειτουργούς και χρήστες, δηλαδή από μεμονωμένους δασκάλους, που αγωνίζονται σχεδόν μόνοι να μεταφέρουν τη γνώση τους σε όλους τους μαθητές τους, από φροντιστές που εκ των πραγμάτων συμπληρώνουν την παιδεία μας, από γονείς που πασχίζουν για το μέλλον των παιδιών τους, ακόμη και από μαθητές και φοιτητές, με μικρές ατομικές συζητήσεις. Πιστέψτε με, οι πληροφορίες που θα αντλήσετε θα σας εντυπωσιάσουν και θα σας βοηθήσουν να προγραμματίσετε το καλύτερο για τα παιδιά μας, που αυτό είναι και το ζητούμενο.

Ευχαριστώ

Σάμης Γαβριηλίδης

Υ.Γ. Στο Υπουργείο Παιδείας έχει κατατεθεί το 1999, από τον τότε Διευθυντή των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης κύριο Στέφανο Τραχανά, πλήρες σχέδιο για τη δημιουργία χρηστικών βιβλιοθηκών στα Πανεπιστήμια ως αντικατάσταση της δωρεάν διανομής τότε του ενός και μοναδικού συγγράμματος ανά μάθημα, με τη δυνατότητα χρήσης πολλαπλών βιβλίων, που θα είχε και σαν έμεσο όφελος την εξοικονόμηση ιδιαίτερων ποσών χωρίς επί της ουσίας να καταργείται η ελεύθερη πρόσβαση των φοιτητών σε πολλά και όχι μόνον σε ένα σύγγραμμα.