Και η ΔΑΚΕ, η συνδικαλιστική παράταξη της ΝΔ αντιδρά στο νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για τα ιδιωτικά σχολεία. Τόσο η ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα, όσο και οι ΔΑΚΕ Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών κρίνουν ότι το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα και υπονομεύει την εργασιακή ειρήνη και δικαιοσύνη. Μάλιστα η ΔΑΚΕ Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών ζητά την απόσυρση του.  

Ads

Η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών: 

«Νόμος πονηρός  ανομίαν παρεισφέρει…

Επίκαιρο όσο ποτέ το παραπάνω ρητό αναφορικά με το νομοσχέδιο που κατατέθηκε από την κα Υπουργό για την ιδιωτική εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο που αίρει την ουσιαστική εποπτεία της Πολιτείας στα ιδιωτικά σχολεία και, ανάμεσα στα άλλα, προβλέπει:

Ads
  • Ελεύθερες απολύσεις με μοναδικό κριτήριο τη βούληση του ιδιοκτήτη, χωρίς διαπιστωτική πράξη της οικείας διευθύνσεως εκπαίδευσης.
  • Οικειοθελή μείωση διδακτικού ωραρίου και κατ’ επέκταση μείωση αποδοχών. (Αλήθεια, υπάρχει ιδιωτικός εκπαιδευτικός που θα προβεί σε αυτήν τη δήλωση «οικειοθελώς»);
  • Κατάρτιση του κανονισμού της Σχολικής Μονάδας από τον Σχολάρχη!

Γίνεται εύκολα αντιληπτό από ποιους συντάχθηκε και ποιων  συμφέροντα εξυπηρετεί.

Επειδή όλα είναι θέμα Παιδείας και ως υπηρέτες της έχουμε  τελικό σκοπό να μετατρέψουμε τους καθρέφτες σε παράθυρα, ζητούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου, την έναρξη ουσιαστικού διαλόγου χωρίς, όμως, προειλημμένες  αποφάσεις!

ΓΙΑ ΤΗ ΔΑΚΕ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΣΤ. ΚΙΟΣΕΣ»

Η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού Τομέα: 

«Η αφαίρεση της εποπτείας του ιδιωτικού εκπαιδευτικού από το Υπουργείο Παιδείας υπονομεύει την εργασιακή ειρήνη και δικαιοσύνη.

Η σταθερότητα στις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών συνδέεται άρρηκτα με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. 

Η εκπαίδευση αποτελεί ένα θεμελιώδες κοινωνικό αγαθό ανεξάρτητα από το καθεστώς λειτουργίας – δημόσιο ή ιδιωτικό – της δομής που την παρέχει.

Η όποια, λοιπόν, αποκλειστική συσχέτισή της με τις «ανεξέλεγκτες διακυμάνσεις της προσφοράς και της ζήτησης» υπονομεύει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών ενώ δύναται να εγείρει σοβαρότατα ζητήματα ακόμη και νομιμότητας στην έκδοση των αντίστοιχων τίτλων (υπήρξαν σχετικές συστάσεις της Κομισιόν προς τη χώρα μας).
 
Η αξιωματικού χαρακτήρα παραδοχή του ΟΟΣΑ πως «το σχολείο ωριμάζει μαζί με τους εκπαιδευτικούς του» πιστοποιεί πως ο εκπαιδευτικός, πέρα από κρισιμότατος κρίκος και καταλύτης της εκπαιδευτικής διεργασίας, επιβάλλεται να αντιμετωπίζεται ως οργανικό υποσύστημα της σχολικής μονάδας, και όχι σαν «γυρολόγος» ή «συλλέκτης ωρών»
 
Σε αυτή την κατεύθυνση, η εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού τους από το Υπουργείο Παιδείας, όχι μόνο δεν μπορεί να θεωρείται περιττός κρατικός παρεμβατισμός, αλλά συνιστά μια μη διαπραγματεύσιμη και αναντικατάστατη συνθήκη διαφάνειας, αποτροπής φαινόμενων ανομίας, προστασίας του αγαθού της εκπαίδευσης και διασφάλισης του δημοσίου συμφέροντος.
 
Το Ιδιωτικό Σχολείο είναι πρωτίστως Σχολείο και ο εκπαιδευτικός, λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματός του, δεν μπορεί να λογίζεται «εργαζόμενος λάστιχο»… Άλλο η αναγκαία αξιολόγηση σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, και άλλο η εργοδοτική αυθαιρεσία ή η εργαλειοποίησή της για αναίτιες απολύσεις και εκβιαστικές περικοπές ή ακόμη και αντίποινα…
 
Στην επιτακτική οριοθέτηση του κοινωνικού χώρου της παιδείας δεν μπορεί να περιλαμβάνονται στείρες λογικές μεγιστοποίησης του κέρδους ή καταχρηστικές πρακτικές συρρίκνωσης του εργασιακού κόστους. Αυτή η κορυφαία πρόκληση θα λειτουργήσει ως υπόστρωμα και για την αναγκαία θεσμοθέτηση των Μη Κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων, την ίδρυση των οποίων η ΔΑΚΕ Ι.Τ. είναι η μοναδική συνδικαλιστική παράταξη που στηρίζει σθεναρά και ουσιαστικά μακριά από ιδεοληψίες, δογματισμούς, υπεκφυγές και επαναστατικές γυμναστικές.
 
Το Υπουργείο Παιδείας με το – υπό επεξεργασία – άρτιο ολιστικό του σχέδιο για την μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης έχει αποδείξει ότι διαθέτει όραμα, γνώση και ισχυρά αντανακλαστικά.
 
Υπό αυτό το πρίσμα, και ενσωματώνοντας, έστω και τώρα, το διαχρονικό περιεχόμενο του εθνικού και ευρωπαϊκού κοινωνικού διαλόγου, οφείλει να προχωρήσει στις επιβεβλημένες αναθεωρήσεις του Σχεδίου Νόμου για την «Ιδιωτική Εκπαίδευση» διαμορφώνοντας ένα στιβαρό θεσμικό πλαίσιο που θα εγγυάται την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, την επαγγελματική σταδιοδρομία και τα δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, τη διαφάνεια, τη νομιμότητα και τη δημοκρατική λειτουργία των σχολικών μονάδων με κοινό παρονομαστή την προστασία του κοινωνικού αγαθού της εκπαίδευσης και του απορρέοντος από αυτό δημοσίου συμφέροντος από πάσης φύσεως μονομερείς παρεμβάσεις ή επιδιώξεις.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΔΑΚΕ Ι.Τ.».