Ads

Δυο νέες ελληνικές ταινίες, τα «Κωλόπαιδα» και η «Πρώτη Ύλη», θα προβάλλονται από την Πέμπτη, 15 Μαρτίου, στον κινηματογράφο «Μικρόκοσμος». Η «Πρώτη Ύλη» θα προβληθεί και στην Ταινιοθήκη.

 
«Κωλόπαιδα»: Τα «Κωλόπαιδα» είναι η πρώτη ταινία, ανεξάρτητη, του κύπριου σκηνοθέτη, Στέλιου Καμμιτση. Η ταινία περιγράφει το τελευταίο βράδυ τριών φίλων στην καρδιά των Εξαρχείων, λίγο πριν φύγουν μόνιμα για Βερολίνο. 

Αύγουστος, τρεις κολλητοί φίλοι, ο Φοίβος (Γιώργος Καφετζόπουλος), ο Ανδρέας (Αινείας Τσαμάτης) και ο Σάββας (Διογένης Σκάλτσας), ξενυχτάνε στις γνώριμες γειτονιές των Εξαρχείων, εκεί όπου μεγάλωσαν, δώδεκα ώρες πριν εγκαταλείψουν μόνιμα στην Αθήνα. Καλλιδρομίου, Θεμιστοκλέους, λόφος του Στρέφη.

Ads

image

Ένα χρόνο πριν είχαν συμφωνήσει να μαζέψουν χρήματα για να εγκατασταθούν μαζί στο Βερολίνο, αναζητώντας νέες ευκαιρίες με προοπτικές. Στη διάρκεια της βραδιάς και λίγο πριν το ταξίδι, απρόβλεπτα γεγονότα βγαίνουν στην επιφάνεια, που θα αποκαλύψουν άγνωστες πτυχές της ζωής των τριών φίλων. 

Σημειώνεται πως η ταινία «Κωλόπαιδα» γυρίστηκε αποκλειστικά στην περιοχή του κέντρου, με την παραγωγή να ολοκληρώνεται σχεδόν χωρίς χρήματα. Όπως αναφέρουν οι συντελεστές κανένας δεν αμείφθηκε.

«Πρώτη Ύλη»: Ο Χρήστος Καρακέπελης, μετά το πολυβραβευμένο πρώτο του κινηματογραφικό ντοκιμαντέρ, «Το σπίτι του Κάιν», επιστρέφει με την «Πρώτη Ύλη», ένα ακόμα ντοκιμαντέρ το χρονική της κοινωνικής μας κατάρρευσης.
 
Η «Πρώτη Ύλη» ολοκληρώθηκε ύστερα από επτά χρόνια δουλειάς και ουσιαστικά αποτελεί μία άκρως επίκαιρη καλλιτεχνική μαρτυρία 
 
Με θεμελιακή αντίφαση, τη δυσαναλογία ανάμεσα στην εξαθλίωση των πλανόδιων ανακυκλωτών και το έργο που παράγουν, η «Πρώτη Ύλη» εστιάζει στις ακραίες αντιφάσεις της ελληνικής πραγματικότητας (Παρθενώνας και τσαντίρια) και στην ασυδοσία της παραοικονομίας (πράσινη ανακύκλωση-μαύρο χρήμα) αποτελώντας έτσι ένα καλλιτεχνικό ντοκουμέντο πάνω σε μια Ελλάδα ανομίας και αυθαιρεσίας.

Ο Χρήστος Καρακέπελης ξεκίνησε την έρευνα του το 2004, καταγράφοντας τους παλιατζήδες, που τότε κυρίως με τρίκυκλα ή αγροτικά, μάζευαν μεταλλικά αντικείμενα, που ήταν πεταμένα στα σκουπίδια.

image

Σήμερα η εικόνα μεταναστών, που ακόμα και με ένα καρότσι του super-market γυρνούν από κάδο σε κάδο, σε όλη την πόλη, μαζεύοντας διάφορα αντικείμενα από τα σκουπίδια, είναι οικεία.
 
Η ταινία έχει συμμετάσχει σε διεθνή Φεστιβάλ, σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία. Έχει βραβευτεί ως το καλύτερο ελληνικό ντοκιμαντέρ από την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου στα πλαίσια του φεστιβάλ της Χαλκίδας, έχει επίσης βραβευτεί με το Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας και το Βραβείο Ήχου και έχει επίσης αποσπάσει την ειδική μνεία της κριτικής επιτροπής στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ζυρίχης.
 

Ο Χρήστος Καρακέπελης σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και σκηνοθεσία στη σχολή Σταυράκου. Από το 1990 σκηνοθετεί ντοκιμαντέρ για την ελληνική τηλεόραση. Το 2000 ολοκλήρωσε το πρώτο κινηματογραφικό του ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους με τίτλο «Το Σπίτι του Κάιν» το οποίο συμμετείχε στη Berlinale και σε πολλά άλλα διεθνή φεστιβάλ και το οποίο τιμήθηκε με τις εξής διακρίσεις: 1ο Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Νυόν (Ελβετία), Βραβείο Κοινού στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Μονάχου, 2ο Βραβείο στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Καλαμάτας, Βραβείο FIPRESCI στο φεστιβάλ Θεσ/κης, Βραβείο Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας της ΠΕΚΚ. 

Το tvxs.gr είναι χορηγός επικοινωνίας και στις δύο προβολές.