Μία νέα τεχνολογία που θα προβλέπει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στους δρόμους και θα υποδεικνύει στους οδηγούς τις συντομότερες διαδρομές χωρίς μποτιλιαρίσματα, αναπτύσσουν ερευνητές της εταιρίας πληροφορικής ΙΒΜ, του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ και του υπουργείου Μεταφορών της πολιτείας.

Ads

Η καινοτομική τεχνική επεξεργάζεται δεδομένα πραγματικού χρόνου, τα οποία παρέχουν μια σειρά από ηλεκτρονικούς αισθητήρες, που είναι εγκατεστημένοι στους δρόμους και, στη συνέχεια, μπορεί να κάνει προβλέψεις για το πώς είναι πιθανό να εξελιχθεί η κίνηση των οχημάτων στο άμεσο μέλλον. Επιπλέον, μπορεί να συνδυάσει αυτές τις γενικές προβλέψεις με τις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε οδηγού και έτσι να του δώσει προσωπικές εκτιμήσεις για τον χρόνο κάθε διαδρομής, για τις αναμενόμενες συνθήκες κίνησης στο δρόμο κ.α.

Η «μηχανή ανάλυσης», στην οποία βασίζεται η νέα τεχνολογία, αφομοιώνει τεράστιους όγκους δεδομένων από τους αισθητήρες των δρόμων και, λαμβάνοντας υπόψη τις ιστορικές-στατιστικές τάσεις με βάση τη συσσωρευμένη εμπειρία του παρελθόντος, εκτιμά τι πρόκειται να συμβεί σε 20 ή 40 λεπτά αργότερα.

Προς το παρόν, η νέα τεχνολογία δοκιμάζεται στην περιοχή του Σαν Φρανσίσκο των ΗΠΑ και δεν διατίθεται ακόμα στο ευρύ κοινό. Η ΙΒΜ δήλωσε ότι επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες, προτού προσφέρει την υπηρεσία στους οδηγούς, ενώ πιστεύει ότι ένα παρόμοιο λογισμικό (με παρόμοιους αλγόριθμους πρόβλεψης) θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και σε άλλα πεδία, όπως να προβλέπει τις αιχμές στην χρήση ενέργειας και να συμβάλει στο να αποφεύγονται τα «μπλακ άουτ».

Ads