Αδιαφάνεια στον διαγωνισμό Euroscola καταγγέλλουν με επιστολή τους στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας μαθητές διαγωνισθέντων μαθητών. Η σχετική επιστολή:

Ads

Λάρισα 15-12-2014
Προς: Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας

Κοινοποίηση:
Διεύθυνση Δ/μιας Εκπαίδευσης Λάρισας
ΕΛΜΕ Λάρισας
Εφημερίδα «Ελευθερία»
Alfavita.gr
Esos.gr

ΘΕΜΑ: «Διαβλητός ο διαγωνισμός Euroscola;»

Την Συνθήκη της Λισαβόνας, η οποία δίνει την δυνατότητα και τα μέσα για μια Ευρώπη με μεγαλύτερη δημοκρατία, διαφάνεια κι αποτελεσματικότητα, με την ενίσχυση του ρόλου και της φωνής του πολίτη, κλήθηκαν να αναπτύξουν οι μαθητές που πήραν μέρος στον διαγωνισμό Euroscola.

Ads

Έναν διαγωνισμό που γίνεται κάθε χρόνο σε διαφορετικές ημερομηνίες στα σχολεία ευθύνης της κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης και από ό,τι προκύπτει από το Υπουργείο Παιδείας, την ευθύνη του τρόπου διεξαγωγής την έχει η κάθε Διεύθυνση.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας όμως παρά τα όσα ανακοίνωσε, φαίνεται ότι δεν προσπάθησε αρκετά να διασφαλίσει την αδιάβλητη διεξαγωγή του, καθώς με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων μοριοδότησης των υποψηφίων, προκύπτουν βάσιμες υποψίες παρεμβάσεων και επιλεκτικών πριμοδοτήσεων.

Οι υποψίες αυτές θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι διευκρινήσεις στο ενημερωτικό σημείωμα για τον τρόπο διεξαγωγής κι αξιολόγησης, περιείχαν διαφανείς αναφορές.

Βλέποντας και ρωτώντας για τα αποτελέσματα των εξετάσεων, γεννιούνται ορισμένα ερωτηματικά:

Γιατί δεν υπήρξε δεύτερος βαθμολογητής στα γραπτά, όπως έγινε στις άλλες περιφερειακές Διευθύνσεις; Δεν θα εξασφαλιζόταν περισσότερη αντικειμενικότητα; Γιατί δεν δηλώθηκαν τα στοιχεία του βαθμολογητή-Όνομα ή Κωδικός-στο γραπτό που βαθμολόγησε; Είναι τυχαίο πως συγκεκριμένο σχολείο-καθηγητές του οποίου ήταν και βαθμολογητές-είχε τις περισσότερες επιτυχίες; Κατά πόσον επίσης διασφαλίζεται το αδιάβλητο της αξιολόγησης, όταν στους βαθμολογητές συγκαταλέγονται και καθηγητές σχολείων των οποίων οι μαθητές τους είναι υποψήφιοι;  

Ο καθένας μπορεί να καταλάβει ότι αυτού του είδους η διαδικασία, αφήνει στην Επιτροπή των εξετάσεων μεγάλα περιθώρια διακριτικής ευχέρειας στην κατανομή και την βαθμολόγηση των γραπτών.

Αν η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, ήθελε να διασφαλίσει το αδιάβλητο της εκπαιδευτικής και αξιολογικής διαδικασίας του διαγωνισμού, έπρεπε να στηριχθεί στην πλήρη διαφάνεια, ώστε να πείσει πως τα κριτήρια είναι αξιοκρατικά και δεν συνδέονται με «δούναι και λαβείν» καθηγητών από τη μια και μαθητών ή σχολείων, από την άλλη.      
                                                                                                                      
Μόνον η διαφάνεια απαντά στις φήμες και στους ψιθύρους και ο συγκεκριμένος διαγωνισμός από διαφάνεια έμπαζε.

Για ποιους άραγε λόγους δεν προέβλεψε η Περιφερειακή Διεύθυνση; Αμέλεια, αδιαφορία ή σκοπιμότητα;

Ας δοθεί μια απάντηση καθώς αρκετοί γονείς και μαθητές, έμειναν με την εντύπωση ότι η διαδικασία ήταν μεθοδευμένη.

Ηλίας Πνευματικός
Απόστολος Νταχμίρης
Νικόλαος Παππάς

(Γονείς διαγωνισθέντων μαθητών)

alfavita.gr