Φως στα αίτια που οδήγησαν το μοιραίο αεροπλάνο της AirAsia στο βυθό της Ιάβα μαζί με 162 επιβάτες, ρίχνει η εξέταση των μαύρων κουτιώ. Νέες πληροφορίες θέλουν το αεροπλάνο να αντιμετώπιθζε τεχνικό πρόβλημα και δείχνουν ότι ο κυβερνήτης του αεροσκάφους της AirAsia που συνετρίβη τον Δεκέμβριο είχε σηκωθεί από τη θέση του και εκτελούσε μια «ανορθόδοξη διαδικασία», όταν ο συγκυβερνήτης έχασε κατά τα φαινόμενα τον έλεγχο.

Ads

Οι έρευνες σύμφωνα με τις ινδονησιακές αρχές εστιάζονται κυρίως στα τεκταινόμενα στο πιλοτήριο λίγο πριν την πτώση του αεροσκάφους, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στη συντήρηση τους αεροσκάφους, τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και την εκπαίδευση του πληρώματος.

Το αεροσκάφος φέρεται να αντιμετώπιζε προβλήματα με ένα κομπιούτερ ελέγχου της πτήσης για πάνω από μία εβδομάδα, με το συγκεκριμένο πρόβλημα και τον τρόπο που το χειρίστηκαν οι πιλότοι φαίνεται ότι βρίσκεται στο επίκεντρο της έρευνας. Συγκεκριμένα οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει από την έρευνα θέλουν τους δύο πιλότους να κάνουν επανεκκίνηση στον υπολογιστή και στη συνέχεια να τραβούν  την ασφάλεια για να τον αποσυνδέσουν.

Η εταιρία από την πλευρά της διευκρίνισε ότι δεν μπορεί να σχολιάσει την πληροφορία αυτή ενώ είναι σε εξέλιξη η έρευνα που διεξάγει η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας των Μεταφορών της Ινδονησίας.

Ads

Το Airbus A320 κατέπεσε στη Θάλασσα της Ιάβας, ενώ κατευθυνόταν από τη Σουραμπάγια της Ινδονησίας στη Σιγκαπούρη, στις 28 Δεκεμβρίου 2014, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 162 επιβαίνοντες.