Ο κ. Τσιόδρας έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές από την κυβέρνηση. Στην πρώτη περίοδο της πανδημίας, όταν μια φοβισμένη χώρα κρεμόταν κάθε απόγευμα από τα χείλη του, η κυβέρνηση τον χρησιμοποίησε για να κερδίσει μέρος της δημοφιλίας του.

Ads

Ήταν η περίοδος του «Σωτήρη», όπως τον αποκαλούσε ο πρωθυπουργός, στην κοινή συνέντευξη, όπου τον έσυρε. Οπως δήλωσε χθες ο κ. Τσιόδρας,  δεν θέλει να μπλέκεται η επιστήμη του με την πολιτική. Αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε τότε, να κάνει πολιτική με τον «Κυριάκο».

Ύστερα, όταν η κυβέρνηση άρχισε να τα θαλασσώνει με την πανδημία, κρύφτηκε πίσω από τους επιστήμονες υποστηρίζοντας ότι ακολουθεί τις οδηγίες τους. Κατόπιν, όταν τα πράγματα χειροτέρευσαν, η κυβέρνηση δήλωσε ότι η ίδια αποφασίζει και ότι γράφει τα παλιά της τα παπούτσια τους επιστήμονες.

Διαβάστε επίσης: Η απόφαση για νέο σκληρό lockdown αδειάζει τον Τσιόδρα

Ads

Ο κ. Τσιόδρας δεν αισθάνθηκε θιγμένος ή τουλάχιστον δεν έκανε καμία δήλωση. Ούτε όταν τον χρησιμοποιούσαν ως άλλοθι, ούτε σαν κλοτσοσκούφι. Του Τσιόδρα ο τράχηλος τα πάντα υποφέρει. Τη φιλοκυβερνητική στάση του ενίσχυαν και κάποιοι της «καθώς πρέπει αριστεράς», που ψέλλιζαν: κι εμείς αν είμαστε (κυβέρνηση) τον Τσιόδρα θα βάζαμε».

Πολύ πρόσφατα, ο κ,. Μητσοτάκης δήλωσε στη Βουλή ότι δεν είχε κανένα στοιχείο που να δείχνει ότι οι ασθενείς εκτός ΜΕΘ παρουσιάζουν μεγαλύτερη θνησιμότητα από όσους νοσηλεύονται εντός των μονάδων. Ακόμη και οι δευτεροετείς φοιτητές Ιατρικής ξέρουν ότι παρόμοιες θεωρίες τις προπαγάνδιζαν κάτι κομπογιαννίτες στον Μεσαίωνα.  Αν και φιλοκυβερνητική, η καθηγήτρια και διευθύντρια της Εντατικής στον Ευαγγελισμό κ. Κοτανίδου,  το δήλωσε όσο πιο κομψά μπορούσε: τέτοιες απόψεις είναι «αδόκιμες».

Ο κ. Τσιόδρας απέφυγε και πάλι να πάρει θέση. Παρότι είχε κάνει έρευνα ο ίδιος, η οποία αποδείκνυε ότι η θνητότητα εκτοξεύεται εκτός ΜΕΘ και φτάνει στο 87%. Περίπου τέσσερις στους πέντε πεθαίνουν. Ούτε αυτοί οι θάνατοι συνανθρώπων του, από τους οποίους πολλοί θα είχαν σωθεί αν ο «Κυριάκος» είχε κάνει τα στοιχειώδη, συγκίνησαν τη χριστιανική συνείδηση του. Μάλλον του έχει πει η Παναγία ότι όσοι φεύγουν  άδικα από τα ράντζα για τον άλλο κόσμο, πάνε κατευθείαν στον παράδεισο.

Ο Θεόδωρος Λύτρας όμως, ο οποίος έκανε την έρευνα μαζί με τον κ.Τσιόδρα, έχει επαναλάβει τουλάχιστον τρεις φορές ότι υπήρξε ενημέρωση όσων λάμβαναν αποφάσεις και μάλιστα, σε «ανώτατο επίπεδο». Και ενώ ο κ. Μητσοτάκης καλείτο και δικαιολογημένα να δώσει εξηγήσεις, ο κ. Τσιόδρας βγήκε από τη σιωπή, με την οποία είχε αντιμετωπίσει παραγκωνισμούς και εξευτελισμoύς:  με δημόσια παρέμβασή του εξέφρασε τη «θλίψη του για το γεγονός ότι η έρευνα του χρησιμοποιείται ως μέσο πολιτικής αντιπαράθεσης». Λες και αυτή η δήλωση του δεν είναι ακριβώς η πιο ευθεία και χοντροκομμένη συμμετοχή στο πολιτικό παιχνίδι.

Οι επιστήμονες παράγουν έργο και προάγουν την επιστήμη όταν είναι ανεξάρτητοι και ελεύθερα πνεύματα. Ορισμένοι μπαίνουν στο πολιτικό παιχνίδι,  γιατί βεβαίως η επιστήμη δεν είναι ουδέτερη. Αλλά ο κ. Τσιόδρας έχει προχωρήσει πολύ πέρα από αυτό. Ανήκει στις θλιβερές περιπτώσεις γιατρών και επιστημόνων που χρησιμοποιήθηκαν από κυνικές κυβερνήσεις και αδίστακτα καθεστώτα. Σαν μαριονέτες.