Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος

Ads

Κύριε Ροΐδη,

Μη θέλοντας να γίνω τρομερά δυσάρεστος, αποφεύγω να μιλήσω για το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο αν είναι καλό ή κακό, ρεαλιστικό ή ευχολόγιο κλπ δεν θέλω να το κρίνω εν θερμώ, μπορώ άμεσα όμως να πω πως είναι ψευδεπίγραφο. Θα μπορούσε να τιτλοφορείται με ειλικρίνεια: Έξοδος από την Ε.Ε. και επιστροφή στη δραχμή. Επισημαίνω τα δυο καλύτερα σημεία του προγράμματος, που με κάνουν υπερήφανο γιατί υπήρξα (ελπίζω να μου επιτρέψει αν σοβαρευτεί, να ξαναϋπάρξω) ψηφοφόρος αυτού του κόμματος.

  1. «Μορατόριουμ εξοπλισμών» με την Τουρκία, πρόταση η οποία αποτελεί την ουσία απάντηση στην παρόμοια παλιότερη αξιέπαινη εισήγηση του κ.Ερντογάν, η οποία αγνοήθηκε ή και παραχαράκτηκε από τους ευσεβείς κ.κ. Σαμαρά και Βενιζέλο.
  2.  Η αναφορά στους μετανάστες με ανθρώπινο τρόπο και όχι με όρους ανθρώπων-σκουπιδιών όπως γίνεται από τους τάχα πιστούς του λαθρομετανάστη Χριστού κ.κ.Σαμαρά, Καρατζαφέρη, Καμμένο, αλλά  και τον κ.Τζήμερο ή με όρους  που μόνο ανθρωπόμορφα τέρατα μπορούν να ξεστομίζουν, όπως αυτούς που χρησιμοποιούν οι αγαπημένοι της ελληνορθόδοξης Εκκλησίας του Αντίχριστου, οι μαχαιροβγάλτες Χρυσαυγίτες, που απέσπασαν την ψήφο πολλών μητροπολιτών («Το Παρόν», 13.5.2012)

Επικεντρώνομαι στο πρόγραμμα «ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ», το οποίο παρουσίασε η κα Σακοράφα και το οποίο περιλαμβάνει ομολογώ πολλές καλές, ωριμότατες και αναγκαίες προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, περισσότερες από οποιοδήποτε άλλο κόμμα πλην του κόμματος των Οικολόγων-Πράσινων ίσως και της ‘Δημάρ’, η οποία όμως δεν ξέρω αν υποστηρίζει παλιότερες θέσεις της ή αν ο ελαστικότατος όσο και άτολμος επικεφαλής της προτιμάει να τις κρύβει κάτω από το χαλί. Το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων είναι πράγματι ασύγκριτα καλύτερο από αυτό των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, αν υποθέσουμε δηλαδή ότι η ΝΔ των Σαμαρά-Ψωμιάδη-Βορίδη διαθέτει τέτοιο πρόγραμμα.

Ads

Επιτρέψτε μου όμως να πω πως περίμενα από την κυρία αυτή μια αυτοκριτική για την ενεργητική (με την ψήφο της) ή την παθητική (με τις σιωπές της) συμμετοχή της σε αντιδημοκρατικές πράξεις του ΠΑΣΟΚ οι οποίες κόστισαν πολύ στη χώρα όπως π.χ. αυτές που έρχεται τώρα να αναιρέσει το πρόγραμμα που η ίδια ανακοίνωσε:  απλή αναλογική, κατάργηση νόμου περί ευθύνης υπουργών και βουλευτικής ασυλίας για ποινικά αδικήματα, ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, μυστικά κονδύλια, διαχωρισμός Κράτους Εκκλησίας κλπ κλπ κλπ. Αναγνωρίζω ότι στην Ελλάδα η αυτοκριτική δεν θεωρείται από την πλειοψηφία του λαού αρετή, αντίθετα θαυμάζεται το θράσος, το ψέμα, η μαγκιά, η πονηριά και ο τσαμπουκάς, οπότε δείχνω κατανόηση και συνεχίζω.

Στέκομαι στην εξής παράγραφο: «έχουμε μπροστά μας ένα μοντέλο λαϊκής διακυβέρνησης με την εξής έννοια : Λαϊκής γιατί ο έλεγχος δεν θα είναι μόνον θεσμικός, αλλά αμεσοδημοκρατικός, από τα ζωντανό κίνημα το οποίο θα ελέγχει, θα διαμορφώνει προτάσεις για τους κρίσιμους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας και του δημοσίου συμφέροντος και στο οποίο θα λογοδοτούμε».

Φοβάμαι πως αυτό μπορεί να μεταφραστεί ως εξαγγελία μιας φραστικής απάτης στην καλύτερη περίπτωση, ή στη χείριστη εξέλιξη, ενός σταλινισμού, ή και φασισμού, ενός ενδεχόμενου όχι αδιανόητου από τη στιγμή που η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ θα σημάνει πιθανότατα και την έξοδό μας από την Ε.Ε.

Νομίζω πως η κυβέρνηση λογοδοτεί στους πολίτες, στη Βουλή, στα συνδικάτα, στον Τύπο κλπ. Αυτό το νεφελώδες και ύποπτο «ζωντανό κίνημα» δεν περιγράφεται πουθενά στο Σύνταγμα. Καλόπιστα δέχομαι ότι μια μεγάλη καλοπροαίρετη μερίδα στο ΣΥΡΙΖΑ εννοεί σοβαρές οργανώσεις πολιτών κλπ υπάρχει όμως και μια απροσδιόριστη αριθμητικά τάση, η οποία μπορεί σε συνθήκες οικονομικής εξαθλίωσης και κομματικής διακυβέρνησης να διογκωθεί, που στο πίσω μέρος του μυαλού της, εννοεί κομισάριους, μπαχαλάκηδες, πρασινοφρουρούς, ερυθροφρουρούς, «αγανακτισμένους πολίτες» του 1961 και του 2012 και κάθε λογής εγκάθετους και παρακρατικούς.

Αυτή η καραμέλα της «Άμεσης Δημοκρατίας», που περιφέρει ένας αυτοπροβαλλόμενος (συγκρίνετε με το Λάκη Σάντα) υπερτιμημένος  ελληνορθόδοξος θαυμαστής του εμβερχοτζισμού, τ. βουλευτης και ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ,  πρέπει να σταματήσει. Ο τ.υπουργός της ΝΔ κ.Μ.Θεοδωράκης ο Τουρκοφάγος της «Ελάδας-Σπίθας», έδειξε το δρόμο της επιστροφής στο σπίτι. Πολύ περισσότερο που το «πείραμα», ομολογημένα απέτυχε παταγωδώς ακόμη και στο χωριουδάκι του εμπνευστή και καθοδηγητή του.

Η άμεση λαϊκή Δημοκρατία η λαϊκή Δικαιοσύνη και τα συναφή παραπέμπουν σε κυνήγι μαγισσών, σε τοπικισμό και σε απροκάλυπτο λαϊκό φασισμό πάνω σε κάθε έναν που θα ονομαστεί από την εξουσία εχθρός του λαού. Όταν ακούγονται αυτά από το στόμα της κας Σακοράφας, δηλωμένης άκριτης και αμετανόητης φίλης ηγετών που έχοντας ευρύτατο λαϊκό έρεισμα άσκησαν την εξουσία με τρόπο διεφθαρμένο και αυταρχικό, όπως ο Ανδρέας Παπανδρέου ή ακόμη χειρότερα ο Γιάσερ Αραφάτ, γίνονται ακόμη πιο ύποπτες για το μοντέλο το οποίο κρύβεται πίσω τους. Θέλω να διευκρινίσω ότι αντιλαμβάνομαι απόλυτα τις συναντήσεις της κας Σακοράφα ακόμη και με τους πιο ακραίους Παλαιστίνιους στα πλαίσια ευρωπαϊκών ειρηνευτικών ή ανθρωπιστικών πρωτοβουλιών κλπ δεν δικαιολογώ όμως τη σιωπή όταν η Χαμάς παραβιάζει τα πιο στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα στο όνομα της οποιασδήποτε σκοπιμότητας. Γι’αυτό και θεωρώ την κα Σακοράφα ως ακατάλληλη να παρουσιάζει το πρόγραμμα των δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων ενός ευρωπαϊκού αριστερού κόμματος, εκτός κι αν το κόμμα αυτό έχει ήδη βάλει ανομολόγητα πλώρη για τριτοκοσμικές ή βαλκανικές καταστάσεις.

Τέσσερις παρατηρήσεις ακόμη στο πρόγραμμα αυτό το οποίο είναι σαφώς δεξιότερο από το κλασσικό πρόγραμμα του ΣΥΝ:

  • Απουσιάζει η κατάργηση του ισλαμικού νόμου της Σαρίας ως ρυθμιστή του οικογενειακοί δικαίου της θρακικής μειονότητας, που δεν ισχύει ούτε στην Τουρκία και συγκαταλέγει μια χώρα της Ε.Ε. στη συντροφιά της Σαουδαραβίας και του Ιράν.
  • Απουσιάζει η εξαγγελία για εκλογή του Μουφτή (όπως γίνεται και με το Ρωμιό πατριάρχη) και για κατάργηση του αντιδημοκρατικού διορισμού του από την ελληνική κυβέρνηση.
  • Απουσιάζει η παλιότερη προεκλογική εξαγγελία του ΣΥΝ και του ΠΑΣΟΚ (εξαγγελία που δεν εμπόδισε τη νίκη του δεύτερου) για το σύμφωνο συμβίωσης των ομοφυλόφιλων.

Σημειώνω με χαρά μου ότι αποσύρεται η παλιότερη «κωλοτούμπα» του κ.Τσίπρα ενώπιον του αρχιεπισκόπου, πως ο ΣΥΝ πιστεύει στο σημερινό καθεστώς των διακριτών ρόλων Κράτους-Εκκλησίας και ο ΣΥΡΙΖΑ επαναφέρει τον διαχωρισμό με την προσθήκη όμως της «διαβούλευσης» που θα προηγηθεί. Αναρωτιέμαι γιατί δεν διευκρινίζεται με ποιόν θα γίνει αυτή η διαβούλευση; Με το κλειστό και αμαρτωλό κλαμπ των επισκόπων που δεν έχει απολύτως καμία δημοκρατική νομιμοποίηση ή με το εργατικό συνδικάτο του ΙΣΚΕ δηλαδή των εκλεγμένων εκπροσώπων των ιερέων; Χρειάζεται μια διευκρίνιση πως θα γίνει με το δεύτερο και μάλιστα αφού υποχρεωθεί πρώτα να ενταχθεί στην ΑΔΕΔΥ ή στη ΓΣΕΕ, γιατί είναι ντροπή έμμισθοι υπάλληλοι να σνομπάρουν τα σωματεία τους, ειδικά σε μια χώρα που κυβερνιέται από ένα αριστερό κόμμα το οποίο πιστεύει λέει και στην άμεση Δημοκρατία (των δεσποτάδων και των ινστρουχτόρων;).

Ροΐδη Εμμονές