Κανονικότατη... φιέστα στην κατηγορία των σουπερμίνι φέτος, με τις αφίξεις νέων μοντέλων να διαδέχονται η μία την άλλη, και το νέο Fiesta της Ford να δίνει το δικό του ζωηρότατο παρών, τεχνολογικά αναβαθμισμένο και ποιοτικά εκπολιτισμένο.
 

Επειδή η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης, θα υπενθυμίσουμε ότι το νέο Ford Fiesta, του οποίου η 8η γενιά μόλις πάτησε το «πόδι» της στην Ελλάδα, ανήκει στη δεύτερη σε όγκο πωλήσεων κατηγορία αυτοκινήτων στην Ευρώπη – που στη χώρα μας μάλιστα είναι πρώτη κατέχοντας το 40% της αγοράς! Αυτό για να δείξουμε το πόσο σημαντικό μπορεί να είναι για τη Ford αυτό το αυτοκίνητο, που ούτως ή άλλως είναι «καταδικασμένο» να μπει στα υποψήφια προς αγορά των μισών σχεδόν Ελλήνων που θα αποκτήσουν φέτος καινούριο αυτοκίνητο.

Το γεγονός ότι η δημοσιογραφική παρουσίαση ξεκίνησε από τα ηλεκτρονικά συστήματα που φέρνει μαζί του το νέο μοντέλο είναι και σημείο των καιρών, και ενδεικτικό της τεχνολογικής αναβάθμισης που αναπόφευκτα θα λέγαμε το χαρακτηρίζει. Τουλάχιστον 15 είναι τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που μας απαρίθμησαν οι άνθρωποι της Ford, ξεκινώντας από τη διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Keeping Aid) και φτάνοντας μέχρι το «έξυπνο» (Adaptive) Cruise Control. Και για να λειτουργήσουν όλα αυτά προσθέστε 8 αισθητήρες υπερήχων, 2 κάμερες και ένα ραντάρ. Όλα αυτά υπό τη σκέπη του SYNC3 (σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης) αλλά και ενός εντυπωσιακού ηχοσυστήματος 675W της B&O και μιας επίσης εντυπωσιακής έγχρωμης οθόνης υψηλής ανάλυσης 8 ιντσών (προίκα των ακριβότερων εκδόσεων).

Προφανώς γίνονται και υπερβολές μπορεί να σκεφτεί κανείς, πάντως η ουσία του αυτοκινήτου δεν βρίσκεται – ή έστω δεν τελειώνει στη μικροηλεκτρονική. Υπάρχει ένα σαφώς βελτιωμένο πλαίσιο με μια ανάρτηση που δείχνει σημαντικά αναβαθμισμένη στον τομέα της άνεσης – χωρίς να μπορείς να πεις ότι έχει χαθεί κάτι από την «αίσθηση» που παρέχουν στον οδηγό τα Ford τα τελευταία χρόνια, όπως αναβαθμισμένη σημαντικά είναι και η ηχομόνωση.

Η διαθέσιμη γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει μονάδες κυβισμού 1,0 έως 1,5 λίτρου που καλύπτουν ένα φάσμα ισχύος μεταξύ 85 και 140 ίππων. Στο κάτω άκρο συναντάμε τους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες «ecoboost» (με 100, 125 και 140 hp) ενώ στο πάνω τους τετρακύλινδρους ντίζελ 1.5 Duratorq (με 82 και 120 hp). Ανάμεσά τους υπάρχει και ένας νέος βενζινοκινητήρας, ατμοσφαιρικός, επίσης τρικύλινδρος, με ελαφρά αυξημένο κυβισμό (1,1 λίτρα) και ισχύ 85 ίππων που συνδυάζεται με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Όλοι οι υπόλοιποι κινητήρες συνδυάζονται με κιβώτια 6 σχέσεων.

Θετικές οι πρώτες εντυπώσεις από τη σύντομη επαφή που είχαμε με το αυτοκίνητο, τόσο στην περίπτωση του ecoboost όσο και στην περίπτωση του diesel, καθώς φαίνεται ότι συνδυάζουν τη «ζωντάνια» με λογική κατανάλωση (το ζητούμενο των ημερών – μην ξεχνάτε). Το πόσο λογική, θα σας του πούμε με ασφάλεια μετά την πλήρη δοκιμή του μοντέλου.

Έχουμε λοιπόν ένα αυτοκίνητο στην καρδιά της αγοράς, που μεγάλωσε κατά 7 περίπου εκατοστά σε μήκος σε σχέση με τον προκάτοχό του και έρχεται με διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 4040x1735x1476 mm να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους από το Fiesta 7ης γενιάς (αν και δεν θα παίρναμε όρκο ότι είναι πιο ευρύχωρο από τον «φρέσκο» ανταγωνισμό) και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ 292 λίτρων. Ένα αυτοκίνητο με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, πακέτα εξοπλισμών που μόνο φτωχά δεν είναι και τιμές που η λέξη «λογικές» δεν θα τα κολάκευε, δεν θα τα αδικούσε.

Στον πίνακα που παραθέτουμε μπορείτε να δείτε τις τιμές ανά έκδοση, σημειώνουμε ότι το φθηνότερο Fiesta που μπορείτε να αγοράσετε ότι το τρίθυρο βενζινοκίνητο Trend των 85 ίππων (το μοντέλο προσφέρεται σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, αν και η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων αφορά πλέον τα 5θυρα μοντέλα) που κοστίζει 12.990 ευρώ (το αντίστοιχο 5θυρο κοστίζει 13.536 ευρώ), ενώ αν μιλάμε για το «σωστό» βενζινοκινητήρα των 100 ίππων, ανεβαίνουμε στα 14.804 ευρώ (το 5θυρο), αλλά στην πλουσιότερη έκδοση Business.

Σημειώστε, τέλος, ότι οι εκδόσεις Active και ST αναμένονται στη χώρα μας την άνοιξη του 2018.