Παγκόσμια πρεμιέρα στη Φρανκφούρτη για ένα ακόμα «πράσινο» BMW, το i8, που είναι το πρώτο plug-in υβριδικό όχημα του BMW Group, αλλά έχει διαφορετικό χαρακτήρα από το μικρότερου μεγέθους i3, καθώς εδώ γίνεται προσπάθεια να συμβιβαστούν τα ασυμβίβαστα και προσφέρονται σπορ κράτημα και επιδόσεις σε οικολογική συσκευασία. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

 
Η εντυπωσιακή εμφάνιση δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αμφιβολίες, ωστόσο επισημαίνουμε ότι πρόκειται κουπέ 2+2-θέσεων με κλωβό επιβατών Life από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP), μπαταρία υψηλής τάσης, και συστήματα πλαισίου και παθητικής ασφάλειας ενσωματωμένα στο αλουμινένιο πλαίσιο Drive. Το βάρος του i8 φτάνει τα 1.490 kg, ο συντελεστής αεροδυναμικής περιορίζεται στο Cd: 0,26, ενώ αναμενόμενα χαμηλό είναι το κέντρο βάρους (κάτω από 460 mm).

Το «επαναφορτιζόμενο» (Plug-in) υβριδικό σύστημα περιλαμβάνει: α) έναν τρικύλινδρο Turbo βενζινοκινητήρα, με κυβισμό: 1.5 λίτρων, ισχύ 170 kW/231 hp και μέγιστη ροπή 320 Nm, που κινεί τους πίσω τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου, β) έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 96 kW/131 hp με ροπή 250 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου δύο σταδίων και γ) μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης με σύστημα υγρόψυξης και ωφέλιμη χωρητικότητα 5 kWh.

Ο συνδυασμός παράγει συνδυασμένη ισχύ 266 kW/362 hp (μέγιστη ροπή: 570 Nm) και χαρίζει στο BMW i8 τα χαρακτηριστικά επιδόσεων ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου (0 – 100 km/h σε 4,4”) σε συνδυασμό με κατανάλωση και ρύπους επιπέδου μικρού αυτοκινήτου (2,5 lit./100 km), σύμφωνα τουλάχιστον με τις επίσημες προδιαγραφές που ανακοίνωσε η BMW.

Ads

Ο οδηγός μπορεί με τη βοήθεια του διακόπτη Driving Experience Control και του μπουτόν eDrive να επιλέξει μεταξύ πέντε προγραμμάτων οδήγησης: αυτονομία έως 35 km μόνο με ηλεκτροκίνηση και τελική ταχύτητα 120 km/h, COMFORT mode προσφέρει βέλτιστη ισορροπία μεταξύ δυναμικών επιδόσεων και απόδοσης, συνδυασμένη αυτονομία σε καθημερινές συνθήκες: πάνω από 500 km, SPORT mode με ενίσχυση της ισχύος από τον ηλεκτροκινητήρα, ECO PRO mode μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πλήρως ηλεκτρικό και υβριδικό mode.