Σύλληψη Έλληνα στο Λονδίνο για μια φωτογραφία
Ο κ. Αντωνίου (στην φωτογραφία με παιδιά που πήραν ανθρωπιστική βοήθεια στην Παλαιστίνη) αποτελεί ενεργό μέλος του Καραβανιού Αλληλεγγύης το έργο του οποίου έχει προβληθεί από το tvxs.gr
.
Όπως εξηγεί ο ίδιος στην επιστολή που απέστειλε στον πρέσβη της Αγγλίας, ο 53χρονος άνδρας επισκεπτόταν το Λονδίνο με την ευκαιρία των γιορτών, και «ως τουρίστας», πήρε τη μηχανή του και βγήκε στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας αναζητώντας θέματα για φωτογράφηση. Στο μετρό όμως, μια μητέρα διαμαρτυρήθηκε γιατί θεώρησε ότι φωτογράφιζε την ανήλικη κόρη της. Ο κ. Αντωνίου ζήτησε συγγνώμη και έσβησε ενώπιον της μητέρας όσες φωτογραφίες περιείχαν το κοριτσάκι. Ωστόσο, ο πατέρας της μικρής δεν ικανοποιήθηκε και, στον επόμενο σταθμό, ζήτησε την συνδρομή των αστυνομικών οργάνων που συνέλαβαν τον Έλληνα επισκέπτη.
«Ακολούθησε η σύλληψή μου και ο εγκλεισμός μου σε κελί του Αστυνομικού Τμήματος, στέρηση κάθε δικαιώματός μου, δεν επέτρεψαν καν την επίσκεψη της γυναίκας μου ή του 14χρονου γιου μου και των φίλων μου. Συνθήκες αυστηρής απομόνωσης επέβαλαν στη διάρκεια της νυχτερινής κράτησης. Αφού αφαίρεσαν όλα τα προσωπικά μου αντικείμενα: το ρολόι, τα παπούτσια, το κινητό τηλέφωνο. Η φωτογραφική μου μηχανή κατασχέθηκε» γράφει ο ίδιος ο Περικλής Αντωνίου.
Την επόμενη μέρα, Μ. Παρασκευή, ο Έλληνας φωτογράφος προσήχθη στο δικαστήριο όπου ενημερώθηκε ότι ότι κατηγορείται σύμφωνα με τα άρθρα 5,1 και 6 του νόμου ότι με τις πράξεις του «πιθανόν να προκαλέσει αίσθημα φόβου ή άγχος στους γύρω». Ο 53χρονος άνδρας διαβεβαίωσε τις αρχές ότι ουδεμία τέτοια πρόθεση είχε. Η δικάσιμος ορίστηκε για τις 18 Μαΐου.
Ακολουθεί η επιστολή του ίδιου του Περικλή Αντωνίου που κοινοποιήθηκε στον Πρέσβη της Βρετανίας στην Ελλάδα.
«Αγαπητέ Κύριε Πρέσβη,
Βρέθηκα στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια των Πασχαλινών διακοπών μου με την οικογένεια μου και φίλους μου και σας γράφω να σας καταγγείλω αυτά που μου συνέβησαν με την παράκληση, αφού ελέγξετε τις καταγγελίες μου, να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες προς τις αρχές της χώρας σας, ώστε και κάθε περαιτέρω ταλαιπωρία μου να σταματήσει, αλλά και να αποκατασταθεί η υπόληψή μου. Κυρίως όμως να διασφαλιστεί ότι στο μέλλον δεν θα επαναληφθούν παρόμοια περιστατικά που θεωρώ ότι δεν έχουν θέση στη σημερινή εποχή, ιδίως στον χώρο της ΕΕ και μάλιστα σε σχέση με ευρωπαίους πολίτες.
Λέγομαι Περικλής Αντωνίου, είμαι 53 ετών και εκτός από τις άλλες δραστηριότητές μου ασχολούμαι καλλιτεχνικά τα τελευταία 25 χρόνια με τη φωτογραφία.
Την Μεγάλη Πέμπτη 17 Απριλίου 2009, γύρω στις 11.30 π.μ. στη γραμμή Jubillee του μετρό και καθώς πήγαινα στην Modern Tate Gallery για να επισκεφθώ την έκθεση του Ρώσου φωτογράφου και ζωγράφου Ροτσένκο. Κατά τη διαδρομή , συνεπαρμένος από το ενδιαφέρον του θέματος, έβγαζα ορισμένες γενικές φωτογραφίες από το κοινό στο μετρό, όταν μου διαμαρτυρήθηκε μία κυρία επειδή θεώρησε ότι φωτογράφιζα την ανήλικη κόρη της. Αμέσως, όπως παγίως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις και επιτάσσει η διεθνής φωτογραφική πρακτική και ηθική, ζήτησα συγγνώμη, επέδειξα τις γενικές φωτογραφίες που είχα βγάλει και διέγραψα ενώπιόν της, τις φωτογραφίες στις οποίες συμπεριλαμβανόταν η κόρη της. Και ενώ θεωρούσα το επεισόδιο λήξαν, άγνωστός μου επιβάτης με ακολούθησε στην έξοδο του μετρό, και με πρώτη ευκαιρία προσέγγισε διερχόμενους αστυνομικούς, δήλωσε πατέρας της ανήλικης και ζήτησε τη σύλληψή μου.
Από αυτή τη στιγμή άρχισε το μαρτύριό μου: ατιμωτική σύλληψή μου, εγκλεισμός στο κελί του αστυνομικού τμήματος, στέρηση κάθε δικαιώματός μου για επικοινωνία, καμία δυνατότητα επίσκεψης της γυναίκας μου, του δεκατετράχρονο γιού μου ή των φίλων μου, νυχτερινή παραμονή στο αστυνομικό τμήμα σε συνθήκες αυστηρής απομόνωσης τη στιγμή που όλοι ήξεραν ότι δεν είχα καμία δυνατότητα να διαφύγω, αφαίρεση προσωπικών αντικειμένων όπως του ρολογιού μου χειρός, απαγόρευση χρήσης των υποδημάτων μου, κατάσχεση της φωτογραφικής μηχανής. Και όλα αυτά χωρίς να μου έχει απαγγελθεί οποιαδήποτε κατηγορία και χωρίς οι οικείοι μου να έχουν οποιαδήποτε ενημέρωση. Σημειώνω ότι ούτε οι αρμόδιες ελληνικές αρχές στο Ηνωμένο Βασίλειο είχαν την παραμικρή ενημέρωση για το συμβάν και την κράτησή μου, την οποία πληροφορήθηκαν από τους οικείους μου.
Τελικά, μετά από παραμονή μου στο κρατητήριο ολόκληρη την Μεγάλη Πέμπτη, το πρωινό της Μ. Παρασκευής, αφού ολοκληρώθηκε η μακρά, εξακολουθητική και μειωτική ανάκριση, έγινε η προσαγωγή μου, με χειροπέδες στο δικαστήριο, όπου πληροφορήθηκα ότι κατηγορούμαι ότι, σύμφωνα με το άρθρο 5,1 και 6 ενός νόμου του 1986, με τις πράξεις μου (τράβηξα φωτογραφίες !!!), «πιθανόν να προκαλούσα αίσθημα φόβου ή άγχος στους γύρω». Φυσικά δήλωσα αθώος και αποφασίσθηκε η αναβολή της δίκης για τις 18 Μαΐου 2009, στην οποία υποχρεούμαι να παραστώ, διότι, όπως μου τονίστηκε, διαφορετικά θα κριθώ ένοχος και θα καταδικασθώ ερήμην μου.
Αποτέλεσμα : Καταστράφηκαν οι διακοπές οι δικές μου, της γυναίκας μου, του παιδιού μου και των φίλων μας. Ψυχική διαταραχή, όχι μόνο δική μου, αλλά της συζύγου και ιδίως του ανήλικου γιού μου. Οικονομική ζημία. Έξοδα. Υποχρέωσή μου να ξαναπάω στο Λονδίνο, να υποστώ νέα έξοδα εισιτηρίου, διαμονής, δικηγόρου. Υποχρέωση επίσης να πείσω να υποβληθούν σε αντίστοιχα έξοδα και να υποστούν αντίστοιχη ταλαιπωρία μάρτυρες υπεράσπισης, που μου υποδείχθηκε ότι θα είναι χρήσιμο να καταθέσουν, προκειμένου να μη καταδικασθώ. Πέραν τούτου η συνεχιζόμενη κατάσχεση της φωτογραφικής μου μηχανής μου στερεί το κύριο μέσο για να εξασκήσω την τέχνη μου. Τέλος, θα πρέπει να διακόψω τις λοιπές επαγγελματικές μου δραστηριότητες την περίοδο 15 έως 19 Μαίου.
Κυρίως όμως, από την όλη δυσάρεστη εξέλιξη διατηρώ ένα έντονο αίσθημα εξευτελισμού της προσωπικότητάς μου, ενώ, τόσο εγώ, όσο και η οικογένειά μας διακατεχόμεθα από έντονο αίσθημα ανασφάλειας και φόβου ότι δε θα ξεμπλέξω εύκολα με μια γραφειοκρατία που δίνει συνέχεια σε μια κυριολεκτικά αστήρικτη υπόθεση. Φοβούμαι ότι έχω εμπλακεί σε υπόθεση που αντιπαραβάλλει έναν απλό πολίτη, που κατηγορείται για την επίδειξη καλλιτεχνικής ευαισθησίας με ένα τεράστιο κρατικό μηχανισμό που, στα πρότυπα μυθιστορήματος του Κάφκα μεταχειρίζεται κάθε μέσο για να στοιχειοθετήσει μια αστεία κατηγορία Και όλα αυτά για μια απλή φωτογράφηση δημόσιου χώρου και όταν από τη πρώτη στιγμή δήλωσα στην Αστυνομία και σε αυτούς που με ανέκριναν, ότι δεν ήταν στις προθέσεις μου να κάνω κακό σε κανένα, δεν έβλαψα κανένα με τις πράξεις μου, οι φωτογραφίες που έβγαλα δεν έθιγαν με κανένα τρόπο κανένα και ότι δεν θα τις χρησιμοποιούσα για εμπορικό σκοπό.
Θεωρώ ότι εκτός από τις καταστραμμένες μου διακοπές, τα έξοδα τα οποία υπέστην και θα υποστώ, την ψυχική μου οδύνη και ταλαιπωρία και την ψυχική οδύνη και ταλαιπωρία των συγγενών μου και φίλων που με συνόδευαν, εκείνο που με έχει ενοχλήσει περισσότερο είναι η προσπάθεια της αστυνομίας να με εξευτελίσει. Ο εγκλεισμός μου στο απομονωμένο κελί του αστυνομικού τμήματος, η αφαίρεση του ρολογιού μου ώστε να μην έχω αίσθηση του χρόνου, οι χειροπέδες, το γεγονός ότι δεν επετράπη στη γυναίκα μου, στο παιδί μου και στους φίλους μου να με επισκεφθούν, η αφαίρεση τμήματος του ρουχισμού μου, ο εξαναγκασμός να εμφανιστώ στο δικαστήριο με άθλια εμφάνιση (ούτε ζώνη στο παντελόνι μου δεν επέτρεψαν να βάλω, γεγονός που με ανάγκαζε να το κρατάω για να μη πέσει κατά τη διάρκεια της δίκης!), η κατάσχεση της φωτογραφικής μου μηχανής και η γενικότερη αντιμετώπισή μου ως εγκληματία, δημιουργούν τη χειρότερη ανάμνηση για τη υπόλοιπη ζωή μου.
Αναρωτιέμαι, γιατί διαμαρτυρηθήκατε έντονα στις ελληνικές αρχές και στα μέσα ενημέρωσης, όταν Βρετανοί τουρίστες συνελήφθησαν πριν από χρόνια να φωτογραφίζουν αεροπλάνα ενώ δίπλα τους υπήρχε η διεθνής απαγορευτική πινακίδα; (Ας σημειωθεί, ότι τότε εγώ προσωπικά έπαιρνα τη θέση των Βρετανών πολιτών, διότι έκρινα ότι όντας σε ξένη χώρα δικαιολογούνται να μη γνωρίζουν τις ευαισθησίες μας για τους εθνικούς εναέριους χώρους! Επαναλαμβάνω όμως, φωτογράφιζαν δίπλα στην απαγορευτική πινακίδα και μετά δημοσιοποιούσαν τις φωτογραφίες τους!). Γιατί διαμαρτύρεσθε έντονα όταν συλλαμβάνονται συμπατριώτες σας που, υπό την επήρεια του αλκοόλ, βρίζουν, ασχημονούν και ξυλοκοπούν σε ελληνικά νησιά τους συμπατριώτες μου; Ποια είναι συμπεριφορά της ελληνικής αστυνομίας ; Μήπως τους μαντρώνει σε συνθήκες αυστηρής απομόνωσης και τους εξευτελίζει, όπως έγινε με εμένα προσωπικά στη χώρα σας, επειδή στο δημόσιο χώρο του μετρό τράβαγα φωτογραφίες (!!!);
Είναι αδιανόητο στη χώρα των μεγάλων φωτογράφων Bill Brandt, Marτin Parr, Killip κλπ που μέρος του έργου τους οφείλεται σε φωτογραφίες προσώπων στο δρόμο, να εξευτελίζομαι και να διώκομαι επειδή φωτογράφιζα (!!!) στο μετρό. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη National Portrait Gallery εκτίθενται αυτή τη στιγμή φωτογραφίες ενός άλλου φωτογράφου που απεικονίζουν πρόσωπα στο δρόμο !!!.
Και αυτά σε μία χώρα που θεωρείται αναπτυγμένη, πολιτισμένη, πολυπολιτισμική και αν μη τι άλλο την αγαπάω και την επιλέγω ως προορισμό των ταξιδιών μου.
Επιφυλασσόμενος κάθε περαιτέρω ενέργειάς μου για προάσπιση της υπόληψής μου και των συμφερόντων μου, σας γράφω αυτό το γράμμα, αναμένοντας την παρέμβασή σας προς τις αρχές σας, ώστε η πραγματικά εξωφρενική αυτή υπόθεση που θεωρώ ότι δεν περιποιεί τιμή στη Βρετανική Αστυνομία, να λήξει το ταχύτερο δυνατόν και κυρίως, για να μην επαναληφθούν παρόμοια θλιβερά περιστατικά, που τραυματίζουν την εικόνα της χώρας σας ως κράτους δικαίου, που υποτίθεται ότι σέβεται τόσο τα δικαιώματα των πολιτών όσο και την καλλιτεχνική έκφραση.
Από πλευράς μου προτίθεμαι να κοινοποιήσω την επιστολή μου αυτή σε ελληνικά ΜΜΕ, ενώ προτίθεμαι να ενημερώσω σχετικά τον Ευρωπαίο, Έλληνα και Βρετανό Συνήγορο του Πολίτη, καθώς και τις ελληνικές ευρωπαϊκές και διεθνείς ενώσεις καλλιτεχνών φωτογράφων.
Περικλής Αντωνίου
21 Απριλίου 2009»
Φωτογραφία: Ελευθεροτυπία
Short Link: http://tvxs.gr/node/10202
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια













80 Σχόλια
Ξέρει κανείς τι έγινε με αυτή την υπόθεση στις 18 που ήταν η δικάσιμος;
@xristoforos (79545 12-05-2009 20:11)
Ακριβώς Χριστόφορε... ακριβώς...
Είναι μια προκλητική ρατσιστική ενέργεια...
Για τους αμύητους το Υπουργείο Εσωτερικών στην Μεγάλη Βρετανία είναι κράτος εν κράτει που δεν δίνει σημασία ούτε στα λόγια του πρωθυπουργού...
Ακόμα και τον περιβόητο Τσωρτσιλ είχαν χεσμένο... ναι όπως το διαβάζετε... χεσμένο τον καιρό της παντοδυναμίας του...
Άρα δεν καταλαβαίνουν απο λόγια...
Τσάκισμα θέλουν... και ηχηρό...
Αναρωτιέμαι υιοθετώντας αυτήν την αυστηρή προσέγγιση του νόμου με συνέπεια, τι θα έπρεπε να κάνουμε, με βάση την Βρετανική πάντα προσέγγιση, στην περίπτωση που συλλάβουμε ξανά Εγγλέζο να φωτογραφίζει Ελληνική στρατιωτική βάση δίπλα ακριβώς απο απαγορευτική πινακίδα!
Εμένα προσωπικά, όλη αυτή η ιστορία, μου φαίνεται περισσότερο απο κάθε τι άλλο, σαν άλλο ένα ρατσιστικό σύμπτωμα.
chrisspa,
όχι δεν έχω τρομοϋστερία, απλά εδώ, με λίγες εξαιρέσεις, οι σχολιαστές έσπευσαν να κακοχαρακτηρίσουν τους γονείς, τους αγγλοσάξωνες (!!!) κλπ και δεν σκέφτηκαν καθόλου νομίζω την άλλη πλευρά. Που στο κάτω κάτω τη νόμιμη οδό ακολούθησε.
Κι εσύ απ' ότι κατάλαβα αναρωτήθηκες αν οι γονείς είναι εκμεταλλευτές με οικονομικά κίνητρα. Αν υποθέσουμε ότι ο συγκεκριμένος - ή άλλος φωτογράφος που έπαιρνε αντίστοιχη φωτογραφία - μετά πουλούσε τη φωτογραφία με το άγνωστο κοριτσάκι (που ποτέ δεν ρώτησε ούτε πλήρωσε ως μοντέλο) ποιος θα είχε φάουλ επί του οικονομικού; Τα πράγματα έχουν τουλάχιστον 2 πλευρές πάντα, νομίζω.
Ο κύριος/κυρία earth
καλά θα κάνει όταν έχει τη μηχανή του να σέβεται τα δικαιώματα των άλλων για να μην ανησυχεί... όπως φαίνεται από το περιστατικό, δεν κολακεύονται όλοι όταν ένας φωτογράφος παραβιάζει το δικαίωμα στην εικόνα τους...
Εν πάσει περιπτώσει, δεν προσπαθώ να επιβάλλω τη γνώμη μου. Είπα όμως να την αναφέρω.
@chrisppa (78903 11-05-2009 19:12)
chrisppa,
Αυτή είναι τεχνική ελέγχου...
Έτσι ελέγχουν τους λαούς...
Στο παρελθόν υπήρχαν οι Πόλεμοι και οι Θρησκείες... στη Δύση... (Στην Ανατολή η τεχνική συνεχίζεται...)
Σήμερα, αυτά έχουν απομακρυνθεί ή ατονήσει...
Υπήρξε έξαρση της θρησκοληψίας στις ΗΠΑ επι ΜΠΟΥΣ αλλά τώρα έχει υποχωρήσει...
Άρα ο κόσμος πρέπει να ελεγχθεί κάπως και οι εντολές είναι σχεδόν παρανοικές...
Τα όργανα που τις τηρούν, ακόμα και οι νομοθέτες, είναι σε περίοδο παράκρουσης...
(Αν σκεφτείς π.χ. για να αλλάξω κάπως το κέντρο του θέματος, το πόσο πρόχειρες ήταν οι αλλαγές του Βενιζέλου στο τρέχον σύνταγμα και τι προβλήματα δημιουργούν στην διακυβέρνηση της χώρας απορείς...)
Δεν ξέρω Παναγιώτη μου,
εγώ φοβάμαι ότι οδηγούμαστε σε παρανοϊκές συμπεριφορές και θεωρώ ότιαυτό είναι που πρέπει να μας προβληματίσει διαβάζοντας το περιστατικό το συγκεκριμένο. Τί άλλο είναι η συμπεριφορά αυτή; να κάνω τέτοια φασαρία, να κατέβω από το τρένο (ίσως και σε άλλο σταθμό από τον προορισμό μου) να παρακολουθήσω ώσπου να βρω αστυνομικό και να τρέχω για μηνύσεις, γιατί....πονηρεύτηκα, γιατί..ίσως, γιατί.. μπορεί, και...αν; Αν δεν είναι "ιδιοτέλεια" πρόκειται για αρρωστημένες αντιδράσεις και άντε να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας. Αν δεν αντιδράσουμε, επιμένω, και μπούμε στη λογική αυτή, σε λίγο θα φοβόμαστε και τη σκιά μας όχι απλώς ο ένας τον άλλο.
@chrisppa (78201 09-05-2009 18:14)
Πολύ ενδιαφέρουσα παρατήρηση και κατά πάσα πιθανότητα η αιτία της χυδαίας συμπεριφοράς των γονιών οι οποίοι θέλουν μπουνρτούμιασμα και ενα γερό ξύλο... διότι όταν φθάνουν στην κατάπτωση να εκμαιεύουν έτσι χρήματα είναι για την χωματερή... και οι δυό τους...
Το δεύτερο στοιχείο είναι η βλακώδης Αγγλική νομοθεσία που προστατεύει αντι τον πολίτη απο την δήθεν τρομοκρατία τους κρατικούς τρομοκράτες απο τον πολίτη....
Το τρίτο είναι το ηλίθιο όργανο της αστυνομίας που απο την μια το παίζει όπως συνήθως καθ’όλα εχθρικός απέναντι στου έγχρωμους και απο την άλλη φίλος μα πάρα πολύ φίλος... κολλητός που λένε... τάχα μου με την συνδρομή του νόμου...
Ε ρε καραγκιοζιλίκια... και πέθανε ο καημένος ο Σπαθάρης για να τους έστηνε ολόκληρο τρίπρακτο με τις αθλιότητες τους...
bizeli
den einai thema katagogis , einai thema kinou hobby , tha mopousa na hmoun egw sthn thesh tou , den nomizw oi apagogois kai oi pedrastes na vgazoun fotografies ta thimata tous prin, ase pou tetoia atoma den exoun to stil tou anthropou aftou pou vlepeis sthn fotografia, an htan pedrastis h perissotero apagogeas, den tha eperne tin fotografia etsi fanera, alla apo makria me enan zoom fako,kai kaneis den tha eixe parei xampari tipota. tha htan polu vlakas enas apagogeas na to ekane afto, ara kataligoume oti h aglosaxoniki yperopsia esteilan ton fotografo sthn filaki
chrisspa
ok, telospadwn einai o kosmos enhmeros perissotero twra. Vlepei oti atoma yperanw upopsias kanoun o,ti kanoun h kai logw enhmerwshs oti to kanoun polloi. Ti ua prepei na ginei? Poia 8a prepei na einai h antimetwpish tou kosmou? Se realistika plaisia pada oxi idealistika...
Bititis,
δεν συμφωνώ ότι αυτά τα "πράγματα" είναι σε έξαρση, απλώς παλιότερα δεν υπήρχε τόση και τόσο αστραπιαία πληροφόρηση (και τόσο κακή και κίτρινη). Επίσης "πολλά" για λόγους ταμπού και απαιδευσιάς ήταν γνωστά στα "εν Οίκω". Η ομερτά δούλευε εξαιρετικά. Δεν νομίζω ότι στηρίζετε πουθενά εμπεριστατωμένα η θεωρία "ότι τώρα αυτά τα πράγματα είναι σε έξαρση".
Τώρα στο Bizeli,
δεν μπορώ να απαντήσω γιατί ήδη διακατέχεται (κρίμα) από το φαινόμενο της "τρομοϋστερίας". Του λέω καλοπροαίρετα να ηρεμήσει, γιατί μ΄αυτά και μ΄αυτά θα δυσκολέψει πολύ τη ζωή του.
earth,
Νομίζω ότι σπεύδετε οι περισσότεροι να ταυτιστείτε με το φωτογράφο (λόγω κοινής καταγωγής; λόγω κοινωνικού έργου;) και αγνοείτε τελείως τη θέση των γονιών. Ναι τις έσβησε, χωρίς κανένας μας να ξέρει το διάλογο που έγινε εκείνη τη στιγμή (ακόμα και τώρα ο κ. Αντωνίου δεν μοιάζει να πιστεύει ότι έκανε κάτι λάθος). Αντιλαμβάνεσαι έναν άγνωστο άνδρα να παίρνει στα μουλωχτά (χωρίς να σε έχει ρωτήσει δηλαδή)φωτογραφία το κοριτσάκι σου με μια high tech φωτογραφική μηχανή. Μπορείς να έχεις 100% το κεφάλι σου ήσυχο ότι αυτός δεν ανήκει σε κύκλωμα απαγωγέων, σε κύκλωμα παιδεραστίας κλπ επειδή, αφού τον έχεις "πιάσει στα πράσσα" πατάει ένα κουμπάκι και σου λέει ότι έσβησε τις φωτογραφίες; Εύκολο είναι να είσαι cool σαν να μην τρέχει τίποτα όταν έχεις να κάνεις με την ασφάλεια του παιδιού σου και από την άλλη, με έναν άγνωστο που έκανε κάτι παράτυπο; Για μένα ο κ. Αντωνίου είναι, μέσα στην ατυχία του, εν μέρει τυχερός που οι γονείς ακολούθησαν την τυπική οδό και δεν έπεσε σε κανένα πιο "θερμόαιμο" πατέρα.
chrisppa
H paiderastia kai ta sxetika nai, uphrxan sto parel8on alla oxi se tetoio va8mo. Epishs h kaxypopsia prouparxei twn metrwn apo th stigmh pou ginetai fanero polles fores oti atoma yperanw upopsias kanoun diafora. Akous tosa pia...
bititis,
το βρήκα το σχόλιό σου. Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι ότι πορνεία, παιδεραστία υπήρχαν και πριν πολλάαααα πολλά χρόνια. Ούτε πρόκειται να μειωθεί με το μέτρο της μη φωτογράφησης στο μετρό με φλας και τρίποδο ή ευρυγώνιο φακό!
Το νόημα όμως είναι άλλο.Με όλες αυτές τις απαγορεύσεις που "εξωραϊζονται" με τις επεξηγήσεις ότι είναι για το καλό μας, να οδηγηθούμε σε φοβικές, υστερικές, ψυχωσικές τελικά καταστάσεις, ανασφάλειας, δυσπιστίας και απομόνωσης για να μας ελέγχουν καλύτερα.
Πώς; με το να μας μάθουν να ελέγχουμε εμείς και να φοβόμαστε ο ένας τον άλλον.
Εχουν ειπωθεί αυτά πολύ πιό πριν από....μένα.
bizeli
apo tin stigmi pou esvise tis fotos mprosta tous, telionoun ola, apo ekei kai pera kai vevea katadikazoume tous kakous tous vlakes tous yperoptes kararatsistes aglous, me to na fonaxei astinomia o pateras , afou svistikan oi fotos , apla hthele na tonosei ligo ton aglosaxoniko tou egoismo , fuck them
Δεν συμφωνώ ούτε με τις διαμαρτυρίες του κ. Αντωνίου ούτε με όσους σπεύδουν να υπερασπιστούν τη στάση του και να καταδικάσουν τη στάση των "κακών" άγγλων. Από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει κανείς σε μαθήματα φωτογραφίας, μαθήματα για βιντεοσκόπηση κλπ, είναι ότι δεν μπορεί να φωτογραφίζει ή να βιντεοσκοπεί κανέναν χωρίς τη συγκατάθεσή του. Στα πρώτα μαθήματα ιστορίας της φωτογραφίας, όταν δείχνουν "φωτογραφία δρόμου", σου λένε ότι αυτό πλέον νομικά είναι επίφοβο και "άσ'το καλύτερα". Μου φαίνεται απίστευτο ένας έμπειρος φωτογράφος να μην το γνωρίζει, άσχετα με το αν στην Ελλάδα φωτογράφοι, κάμεραμεν κλπ λουφάρουν στο συγκεκριμένο θέμα. Λουφάρουν εν γνώσει τους.
Πώς διαμαρτύρεται αφού ο ίδιος δεν φρόντισε να ζητήσει συγκατάθεση για τη φωτογραφία, ειδικά μάλιστα όταν το θέμα ήταν παιδί; Ας αφήσει τον Κάφκα στην ησυχία του...
Δεν τον γνωρίω, μπορεί κατά τ' άλλα να είναι ο καλύτερος άνθρωπος, αλλά στο συγκεκριμένο θέμα νομίζω ότι είναι τελείως λάθος.
@ chrisppa
Προς απάντηση του ερωτήματος που έθεσες στο σχόλιο σου 78201 , δες το δικό μου (για να μην τα ξαναγράφω) ID 77114 (σελ 3). Είναι απο τα πρώτα
Ενας παλιός γνωστός,
ας το πάρουμε έτσι. Βιάζεσαι να κρίνεις εμένα. Τους γονείς αυτούς όμως δεν μας λες πώς τους κρίνεις; Εχω, πιστεύω, κάθε λόγο να πονηρεύομαι είτε ότι οι άνθρωποι είναι παρανοϊκοί ή εκμεταλλευτές. Και εγώ μεν σου εξηγώ τους λόγους που "κάτι δεν μου πάει καλά" εσύ δεν μου λες γιατί πρέπει σώνει και καλά να είμαι εγώ απλώς "πονηρή".
Το ότι υπάρχει τέτοιος νόμος δεν σημαίνει ότι δεν τον θεωρώ και παράλογο, υπερβολικό, ύποπτο, και πρέπει να προσαρμόσω την συμπεριφορά μου σύμφωνα με αυτόν.
Μου φαίνεται όλο το σκηνικό τραβηγμένο, πώς να το κάνουμε. Ο άνθρωπος ισχυρίζεται, ότι "της μίλησε", "της εξήγησε","της" έδειξε το προϊόν της δουλειάς του και μπροστά "της" ΕΣΒΗΣΕ όλο το υλικό που περιείχε ΚΑΙ (με) το κοριτσάκι "της". Η συνέχεια μου φαίνεται too much.
Δεν σημαίνει, άνθρωπέ μου, ότι όποιον βλέπω με κάμερα ή φωτογραφική μηχανή στο δρόμο και τραβάει, ότι είναι εν δυνάμει πορνοπαραγωγός, παιδεραστής και θα τρέχω να κρυφτώ ή να καλώ σε βοήθεια όποιον αστυνομικό βρίσκω μπροστά μου! Γιαυτό το έβαλα στη συζήτηση. Δεν έβγαλα τελεσίδικο συμπέρασμα.
Είτε πρόκειται για αρτηριοσκληρωτικούς ανθρώπους ή τους δόθηκε η ευκαιρία να εκμεταλλευτούν... γιατί όχι; πρώτη φορά το ακούς; άλλοι στήνουν καταστάσεις ολόκληρες.
Μήπως εσύ είσαι πολύ...αγνός;
chrisspa
μήπως παραείσαι πονηρή κορίτσι μου;
Υπάρχει κάτι σ΄αυτή την ιστορία εκτός του τί λέει ο νόμος, αν είναι παρανοϊκός ή μη, το πού έχουμε φθάσει κλπ. Η ιστορία όπως την διηγείται γραπτώς ο κ. Αντωνίου, έχει κενά.
Δέχθηκε, λέει, την παρατήρηση από μία κυρία, συνομίλησε μαζί της, της εξήγησε, της επέδειξε φωτογραφίες, τις έσβησε, ως εδώ καλά. Ως εκείνη την ώρα "κύριος" ή "πατέρας" δεν αναφέρεται πουθενά. Μετά την έξοδό του από το μετρό τον ακολουθεί "κάποιος" και στην έξοδο όταν "βρίσκει" αστυνομικούς τους καλεί και τους λέει "τό και το". Πώς δύο γονείς που "τρομάζουν" στην ιδέα ότι το παιδί τους μπορεί να γίνει αντικείμενο εκμετάλευσης αντιδρούν με αυτό τον ψύχραιμο τρόπο μοιράζοντας μάλιστα τους ρόλους; πώς ο πατέρας ενώ παρίσταται, παρακολουθεί ως απλός επιβάτης; γιατί τον ακολουθεί όπου πηγαίνει ο κ.Αντωνίου και ψάχνει αστυνομικούς για να τον καταγγείλει;
Ερωτώ. Υπάρχει περίπτωση οι "σωστοί" γονείς να είχαν κάτι άλλο στο μυαλό τους; να μπορούν να ζητήσουν χρηματική ικανοποίηση για ψυχική ή άλλη ταλαιπωρία; ένας διόλου σπάνιος τρόπος να εκμεταλλευτούν κάποιοι κάποιες καταστάσεις και να βγάζουν χαρτζηλίκι.
Exoume na kanoume me ena katesthmeno sapio oso kai h istoria tous..oi dh8en politismenoi, agrikoi kai ypoanapthktoi bretanoi...OUST KA8ARMATA tou pagkosmiou sterewmatos..prepei na ntrepeste....kyrie Periklh keep shooting !!!!
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΗ
Ο ΝΟΜΟΣ ΕΔΩ
4.5. For safety reasons, on our buses, in our bus stations and on Underground stations and trains you must not:
•smoke
•use cycles, roller skates, roller blades, scooters, skateboards or similar equipment
•take flash photographs and/or use a tripod or other camera support equipment
•use emergency exits except in an emergency or when instructed to do so by our staff
•consume alcohol or have in your possession any open container of alcohol
You may be prosecuted for disobeying these requirements.
Aυτή είναι η νομοθεσία για την φωτογράφηση στο μετρό του Λονδίνου. Μόνο αν θες να φωτογραφήσεις με φλας ή τρίποδο απαγορεύεται. Τότε χρειάζεσαι ειδική άδεια.
Και όλες οι διατάξεις του μετρό εδώ στο επίσημο έγγραφο του London underground
http://www.tfl.gov.uk/assets/downloads/conditions-of-carriage-march-2009...
Σε προηγούμενο σχόλιο που ανέφερα ότι είναι παράνομη η φωτογράφηση στο μετρό του Λονδίνου δεν έδωσα κάποιο δίκιο ή άδικο. Απλώς ανέφερα το γεγονός. Ασφαλώς και δεν συμφωνώ.
Από τη στιγμή όμως που απαγορεύεται, η αστυνομία μπορεί να πατήσει πάνω σ'αυτό και να κινηθεί στα όρια του νόμου.
Την ιδία περιπέτεια αλλά σε με ελάχιστες έως μηδενικές συνέπιες είχα και εγώ πριν μερικά χρόνια στο Κάιρο ,μουσουλμανική χώρα , αλλά εκεί η αστυνομία κατάλαβε την βλακεία περαστικού που τους κάλεσε όταν με ιδε να φωτογραφίζω στις νεκροπόλεις κάποια συμπαθέστατα παιδάκια με τους γονείς τους .
Η βλακεία τελικά δεν έχει σύνορα .
AD-ASTRA egw to evala afto kai afto edw: http://www.rsf.org/article.php3?id_article=27770
gia na steilei kapoios to epano keimeno metafrasmeno sta aglika se afto to site
@ Παναγιώτη Μπαζιωτόπουλο
Σχετικά με τη βιβλιογραφία που αναφέρεις οτι τα γεγονότα της 7ης Ιουλίου ήταν στημένα, έχεις πρόχειρο κανένα link γιατί αν και δε νομίζω οτι ήταν στημένα, θα ήθελα να ξέρω την άλλη οπτική
Ευχαριστώ
Ερτθ
Η αυθεραισια πολλες φορες καλυπτεται πισω απο το γραμμα του νομου!
Υπαρχουν βεβαια εδω οι φωνες οτι ο Γαλλος θα επρεπε να ηξερε την νομοθεσια του κρατους που επισκεπτεται αρα πηγεναι 'γηρευοντας'!
Το σκεπτικο αυτο προφανως στη περιπτωση που αναφερεις για μενα ειναι ειναι περα για περα ακυρο. Και καλως το θεμα εχει ερθει στην επιφανεια! Και ειναι απολυτα καταδικαστεο και μεγαλη ξεφτυλα για το Λιμενικο.
Απο κει και περα (οχι πως υπαρχει κανενα ελαφρυντικο!) η αποθεση αυτη που αναφερεις εχει ορισμενες ποιοτικες διαφοροποιησεις και συγγεκριμενα ο πρωτος ειναι επαγγελματιας που παιρνει ρισκα που προφανως γνωριζει και ο αλλος ειναι ενας απλος πολιτης που κανει ενα ακακο αθωο χομπυ!
παιδιά δείτε αυτό : http://www.rsf.org/print.php3?id_article=27770
έχει ενδιαφέρον
Συμφωνώ και με τον Ελικα, και τον Π.Μπαζιωτόπουλο και τον ΑD-ASTRA που λίγο ως πολλοί στο ίδιο μήκος κύμματος κινηθήκαμε ο καθένας με τον τρόπο του.
Ομως θα σταθώ στο σχόλιο του Νoualic 77752.
Εμείς όλοι εδώ είμαστε μιάς (ίσως και περισσότερης...) ηλικίας. Ετσι έχουμε εμπειρία του "πριν" και του "μετά". Αυτό προσέτι μας δίνει την δυνατότητα της σύγκρισης και της αντίδρασης.
Αν ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΟΥΜΕ φαντάζεστε ή φανταστείτε τί "τέρατα" μεγαλώνουμε ή πρόκειται να μεγαλώσουμε στο μέλλον;
Αναλογιστείτε, τί παιδική ψυχή θα είναι αυτή που θα μεγαλώσει μέσα σ΄αυτήν την "αποστείρωση" του φόβου, της ανασφάλειας αβεβαιότητας, της υποψίας και της καχυποψίας, δίχως αυθορμητισμό! διότι αν τα αφήσουμε και παραμείνουν έτσι τα πράγματα θα είναι έτσι και το καθημερινό περιβάλλον τους, δεν θα παραξενεύονται τα μικρά παιδιά, θα γαλουχούνται έτσι.
Ανατριχιαστικό!
Απο την στιγμή που αντέδρασε με τον πρέπον τρόπο κι έσβησε μπροστά τους τις φωτό, το θέμα θα έπρεπε να είχε λήξει εκεί. Τι πράγματα είναι αυτά?
κι εμείς έχουμε τραβήξει φάτσες στα ταξίδια μας (και σε χώρες ισλαμικές κλπ) αλλά δεν μας βουτήξανε τη μηχανή ούτε μας πήγανε χειροδεμένους στη φυλακή. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!
γυμνό ήταν το κοριτσάκι δηλαδή μες στο μετρό???? Κι αν ακόμα ήταν , φταίει ο άνθρωπος δηλαδή που τράβηξε μια φωτογραφία???
Τι νομοθεσίες και σκατά... Ο τρομονόμος τρομάζει, σε όλες του τις εκδοχές...
ΠΡΟΤΕΙΝΩ:
1.Μαζικη αποστολη e-mail καταγγελιας του συμβαντος στην πρεσβια της Αγγλιας.
2. Πιεση μεσω ΜΜΕ και πρακτοριων τουρισμου.
Δεν πρεπει να το αφησουμε ετσι να περασει αυτο πρεπει να τους πονεσει . Πρεπει να το κανουμε θεμα.