Εδώ και 13 χρόνια έχει λήξει θεωρητικά η περίοδος εκμετάλλευσης του υπόγειου γκαράζ στην πλατεία Κλαυθμώνος από την κατασκευάστρια εταιρεία. Ο δήμος της Αθήνας ωστόσο δεν έχει καταφέρει ακόμη να αναλάβει τη διαχείριση του χώρου, η οποία αποφέρει σταθερά έσοδα τα τελευταία 5 χρόνια.

Ads

Μέσα από τη σύμπραξη (αντιπαροχή) με το κράτος, η εταιρεία διασφάλιζε το δικαίωμα εκμετάλλευσης του υπόγειου γκαράζ για 24 χρόνια –σύμφωνα με την εφημερίδα Ελευθεροτυπία- ωστόσο ισχύει το ίδιο καθεστώς επί 37 χρόνια, με αποτέλεσμα ο ιδιώτης να συνεχίζει την είσπραξη αντίτιμου από τους κάτοικους ή τους διερχόμενους της Αθήνας.

Σε ερώτηση την οποία κατέθεσε τον περασμένο Δεκέμβριο η δημοτική παράταξη (ΚΚΕ) Συμπαράταξη για την Αθήνα γίνεται λόγος για συνθήκες εγκατάλειψης του χώρου, με κυλιόμενες σκάλες οι οποίες ουδέποτε λειτούργησαν και συγκεντρώνουν απορρίμματα, βρώμικα αποχωρητήρια, ασυντήρητα δάπεδα κ.ά.

Κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του προηγούμενου δημοτικού συμβουλίου, είχαν συζητηθεί τα υψηλά ποσά τα οποία δαπανά ο δήμος της Αθήνας για τη δικαστική διεκδίκηση του πάρκινγκ όπως και την άσκηση αγωγής κατά των κερδών που έχει αποκομίσει η εκμεταλλεύτρια εταιρεία.

Ads

Τα διαθέσιμα στοιχεία καταδεικνύουν σταθερά κέρδη για τον ιδιώτη ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, με περιθώριο κέρδους 35%. Έσοδα τα οποία εδώ και χρόνια στερούνται από το Δήμο, εν μέσω μιας ομολογουμένως αποτυχημένης -όπως προκύπτει από την έκβασή της- απόπειρας Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα συμφέροντα του κράτους.