Μιλώντας σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο κ. Βγενόπουλος επέκρινε τους όρους του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, αξιώνοντας ποιοτικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. Ο ίδιος τόνισε ότι η Olympic Air προσφέρθηκε «με διάθεση κοινωνικής προσφοράς» να αναλάβει χωρίς επιδότηση τις πτήσεις σε 16 άγονες γραμμές και με τίμημα κόστους τις υπόλοιπες 8. Ωστόσο, συνέχισε, τις γραμμές εξασφάλισαν δύο άλλες εταιρείες οι οποίες πήραν επιδότηση 2,2 εκατομμύρια ευρώ.

Ads

Ο κ. Βγενόπουλος εξέφρασε την πεποίθηση ότι η πολιτική στις αερομεταφορές «δεν στάθηκε αντάξια των προσδοκιών», λέγοντας ότι ο κ. Σηφουνάκης εκθέτει την κυβέρνηση. Παράλληλα, ανέφερε ότι η εταιρεία, υπολογίζοντας στην εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, είχε προσλάβει 850 εργαζόμενους της παλιάς Ολυμπιακής, το μέλλον των οποίων διακυβεύεται. Επιπλέον, υποστήριξε ότι από εδώ και στο εξής οι πτήσεις θα γίνονται με «παλιά και ρυπογόνα αεροσκάφη, καθώς οι συγκεκριμένες εταιρείες «όργωσαν τον κόσμο να βρουν αεροπλάνα».

Ο πρόεδρος της ΜΙG άφησε αιχμές κατά του κ. Σηφουνάκη -τον οποίο κατηγόρησε για παντελή έλλειψη πολιτικής στις αερομεταφορές- και αναφορικά με το ζήτημα της συμμετοχής του δημοσίου στην Olympic Air. Αναφερόμενος σε δηλώσεις του υφυπουργού Μεταφορών, σύμφωνα με τις οποίες δεν υπάρχει λόγος το δημόσιο να συμμετέχει με μειοψηφία στο σχήμα, επικαλέστηκε άλλα αντίστοιχα -κατά τη γνώμη του προσοδοφόρα για το κράτος- παραδείγματα και απηύθυνε δημόσια στον κ. Σηφουνάκη ερωτήματα, όπως: «Ρωτήσατε αν θα μπορούσατε να κάνετε μια συμφωνία υπέρ του δημόσιου συμφέροντος;», «Προσπαθείτε να μας εκδικηθείτε που προσπαθούμε να ευεργετήσουμε τη χώρα;». Μάλιστα, έκανε λόγο για αντιφατικές δηλώσεις του υφυπουργού Μεταφορών σε σχέση με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού.

Συν τοις άλλοις, ο κ. Βγενόπουλος έκανε λόγο για έλλειψη «σεβασμού στο δημόσιο χρήμα», δηλώνοντας ότι απαξιώνεται η περιουσία της παλιάς Ολυμπιακής και δεν κινείται καμία διαδικασία εκποίησης. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην υπόθεση ανάληψης δρομολογίων με προορισμό την Κωνσταντινούπολη από την εταιρεία Aegean, σημειώνοντας ότι η επιτροπή έρευνας εδώ και 3 μήνες δεν έχει εκδώσει πόρισμα, το οποίο, όπως είπε, ουσιαστικά αφορά σε 3 έγγραφα που καταδεικνύουν τη σχετική παράνομη απόφαση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Ο κ. Βγενόπουλος μετέφερε, επίσης, ότι απέστειλε στον κ. Σηφουνάκη επιστολή στην οποία είχαν επισυναφθεί οι προεκλογικές καταγγελίες του σημερινού υφυπουργού Μεταφορών αναφορικά με το «φάκελο της Aegean», καταλήγοντας ότι έλαβε την απάντηση να απευθυνθεί στη δικαστική αρχή που δεν δρα αυτεπάγγελτα.

Ads

«Εθνική ντροπή» η υπόθεση του ελλείμματος

Ο πρόεδρος της ΜIG επεκτάθηκε και πέρα από το αυστηρό πεδίο των αερομεταφορών. Αναφερόμενος στο «αλαλούμ» που προέκυψε με το ύψος του δημοσιονομικού ελλείμματος της χώρας, διατύπωσε την άποψη ότι «έχουμε γίνει περίγελος της Ευρώπης» και πως ο όρος «greek statistics(ελληνικές στατιστικές)» ισοδυναμεί για τους Ευρωπαίους συνομιλητές με την έννοια «κομπίνα».

Σχολιάζοντας την κατάσταση της ελληνικής οικονομίας και τις διαδικασίες που δρομολογεί η ΕΕ, διατύπωσε το ερώτημα: «Μήπως είμαστε ήδη εν μέρει πτωχευμένοι;(…)Μήπως οδηγούμαστε προς την οριστική πτώχευση;»

Ο κ. Βγενόπουλος στάθηκε και στις επιλογές Αλογοσκούφη γύρω από την περιβόητη ενίσχυση της ρευστότητας, υποστηρίζοντας ότι αν το ελληνικό δημόσιο είχε αγοράσει κοινές τραπεζικές μετοχές, σήμερα θα είχε όφελος 2,6 δις ευρώ.

Ομιλία με πολιτικά χαρακτηριστικά

Απαντώντας σε ερώτηση που έκανε λόγο για «πολιτική» ομιλία από τον πρόεδρο της MIG, εκείνος απάντησε καταρχάς ότι «η πολιτική δεν είναι προνόμιο των πολιτικών». Στη συνέχεια αναρωτήθηκε: «Φοβούνται μερικοί ότι μπαίνουμε στα χωράφια τους;», για να καταλήξει ότι «πρέπει να επικροτούνται άνθρωποι που έχουν το θάρρος να λένε πράγματα προς την κατεύθυνση της διαφάνειας».

Ο κ. Βγενόπουλος διευκρίνισε ότι δεν επιρρίπτει ευθύνες συνολικά στην κυβέρνηση η οποία είναι ακόμη νέα, αλλά επιρρίπτει ευθύνες στον κ. Σηφουνάκη ο οποίος είναι αρμόδιος για τα θέματα αερομεταφορών.

«Διαχρονική ανεπάρκεια του κράτους»

Προκειμένου να τεκμηριώσει την άποψή του περί «ανεπάρκειας» της κεντρικής εξουσίας, ο πρόεδρος της MIG χρησιμοποίησε και το παράδειγμα ικανοποίησης αιτήματος της οργάνωσης, Φλόγα, που απαρτίζεται από γονείς παιδιών με καρκίνο.

Όπως είπε, διεκδικούνταν από το 1984 ένας μηχάνημα ακτινοβολίας. Η MIG το πρόσφερε, ωστόσο, το νοσοκομείο, Αγλαϊα Κυριακού, δεν διέθετε το απαιτούμενο προσωπικό. Ο εξοπλισμός τοποθετήθηκε τελικά στο νοσοκομείο, Υγεία, όπου η θεραπεία παρέχεται δωρεάν.