Σε αναζήτηση ειδικών στα social media βρίσκεται ο αμερικανικός στρατός, προκειμένου να επεκτείνει το επικοινωνιακό μέτωπο του πολέμου στο Αφγανιστάν και να περισώσει ότι μπορεί από την παταγώδη αποτυχία της δεκάχρονης εκστρατείας.

Ads

Ένας νέος «μάνατζερ διαδικτυακού περιεχομένου και social media» θα καταταχθεί στο αμερικανικό επιτελείο στρατού στο Αφγανιστάν (USFOR-A), αναλαμβάνοντας τη διάδοση και τη συντήρηση «της επίσημης ιστοσελίδας του επιτελείου και των σχετικών δικτύων social media, όπως το Facebook, το Twitter, το YouTube και το Flickr».

Από μία μη-αφγανική οπτική γωνία, το USFOR-A φαίνεται να έχει ήδη δυναμική παρουσία στα social media. Έχει συνεχή ροή από tweets, καθώς και κανάλι στο YouTube, ενώ η σελίδα του στο Facebook –η οποία εντάσσεται σε αυτή του NATO- έχει σχεδόν 80.000 likes.

Ωστόσο, οι Ταλιμπάν έχουν αποδειχθεί καλύτεροι στον επικοινωνιακό τομέα από την Αμερική, καθώς «έχουν καταφέρει να υπονομεύσουν την αξιοπιστία του USFOR-A, της διεθνούς κοινότητας και της αφγανικής κυβέρνησης, με τη σωστή χρήση του επικοινωνιακού περιβάλλοντος». Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα πρόσφατα tweets των Ταλιμπάν στα αγγλικά, καθώς και η «τρομοκρατική» εκστρατεία μέσω SMS, που είχαν σημαντικό αντίκτυπο.

Ads

Επιπλέον, ο στρατός αναζητεί άτομα που θα μπουν στα αφγανικά υπουργεία και θα δίνουν συμβουλές στους αξιωματούχους, για το πως να πείσουν τον κόσμο ότι είναι ικανοί, ενεργητικοί και καθόλου διεφθαρμένοι.

Η αφγανική κυβέρνηση είναι τόσο διεφθαρμένη, που απαιτείται μια ριζική αναμόρφωσή της, έστω και επικοινωνιακή. Έτσι, οι σύμβουλοι αυτοί θα αναλάβουν «να ευθυγραμμίσουν τις αναφορές στα ΜΜΕ με την αντίληψη της κοινής γνώμης, και να έρθουν σε επαφή με τους διαμορφωτές απόψεων». Ουσιαστικά, να μάθουν στους πολιτικούς πως να «ελίσσονται».