Λίγες αλλά καλές ταινίες μας επιφυλάσσει η νέα κινηματογραφική εβδομάδα, με τέσσερις αξιόλογες δημιουργίες, να κάνουν την εμφάνιση τους στις Αίθουσες. Το καινούργιο φιλμ του Φρανσουά Οζόν, «Η Καινούργια Φιλενάδα», πραγματεύεται το δικαίωμα στην επιλογή της σεξουαλικότητας. Από την Ιταλία μας έρχονται «Τα Δικά Μας Παιδιά» του Ιβάνο Ντε Ματέο, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Herman Koch, «Tο Δείπνο». Το «Child 44» του Ντανιέλ Εσπινόζα, με εντυπωσιακό καστ: Τομ Χάρντι, Νούμι Ράπας, Γκάρι Όλντμαν, Βενσάν Κασέλ. Ενώ ταινίας της εβδομάδας, είναι τα υπέροχα «Κορίτσια» της Σελίν Σιαμά, που επεξεργάζεται με ρεαλισμό επίκαιρα θέματα, όπως ο κοινωνικός αποκλεισμός, ο ρατσισμός και το bullying…

Ads

«Η Καινούργια Φιλενάδα» (Une Nouvelle Amie) του Φρανσουά Οζόν (Γαλλία – 2014)

image

Μετά τον θάνατο της καλύτερης της φίλης, η Κλαιρ (Αναΐς Ντεμπουστιέ) πέφτει σε βαθιά κατάθλιψη. Τη λύση έρχεται να δώσει ο άντρας της φίλης της David (Ρομέν Ντιρί), που περιβάλλεται όμως από ένα εντελώς ασυνήθιστο μυστικό. Η νέα αυτή σχέση την οδηγεί σε πολλές αναπάντεχες ανακαλύψεις που ενώ αρχικά την σοκάρουν, ταυτόχρονα της ανοίγουν νέους ορίζοντες και τελικά την οδηγούν στο να ξαναβρεί το κέφι της για ζωή μέσα από μια νέα και ανανεωμένη προσωπικότητα.

Ads

Ο αξιόλογος σκηνοθέτης Φρανσουά Οζόν, μετά το υπέροχο φιλμ «Το Αγόρι στο Τελευταίο Θρανίο» του 2012 και το ανήσυχο «Nέα και Όμορφη» του 2013, επιστρέφει με τη νέα του ταινία: «Η Καινούργια Φιλενάδα». Ο Γάλλος δημιουργός έχοντας στο καστ τους δύο ταλαντούχους ηθοποιούς, τον Ρομέν Ντιρί και την Αναΐς Ντεμπουστιέ, μας παρουσιάζει μία ιδιόρρυθμη ερωτική ιστορία, γεμάτη σασπένς και έντονα συναισθήματα. Το έργο διακατέχεται εξ ολοκλήρου από ένα αγαπημένο παραδοσιακά θέμα παρουσίασης του Οζόν, το δικαίωμα στην επιλογή της σεξουαλικότητας του κάθε ανθρώπου.

«Τα Κορίτσια» (Bande de Filles / Girlhood) της Σελίν Σιαμά (Γαλλία – 2014)

image

Καταπιεσμένη από το οικογενειακό της περιβάλλον, τις αδιέξοδες προοπτικές του σχολείου και τον «νόμο» που έχουν επιβάλει τα αγόρια στη γειτονιά, η Μαριέμ (Καριτζά Τουρέ) ξεκινά μια νέα ζωή μετά τη συνάντηση της με μια ομάδα από τρία κορίτσια με ελεύθερο πνεύμα. Αλλάζει το όνομά της, κώδικα ντυσίματος και παρατάει το σχολείο για να γίνει αποδεκτή στη συμμορία. Ελπίζει ότι με τον τρόπο αυτό θα βρει τον δρόμο για την ελευθερία της. Ένας δρόμος όμως που θα την οδηγήσει έξω από το γκέτο και σε επικίνδυνα μονοπάτια…

Η Σελίν Σιαμά, τρία χρόνια μετά το υπέροχο φιλμ «Αγοροκόριτσο» (Tomboy – 2011) επιστρέφει με τη νέα της δημιουργία: «Τα Κορίτσια» (Bande de Filles / Girlhood – 2014). Αυτή τη φορά, η Γαλλίδα σκηνοθέτης ασχολείται με την συγκρότηση της γυναικείας ταυτότητας μέσα σ’ ένα ασφυκτικό πλαίσιο κοινωνικής πίεσης, περιορισμών και ταμπού. Κοινωνικός αποκλεισμός, ρατσισμός και bullying, είναι μερικά μόνο από τα ενδιαφέροντα και επίκαιρα θέματα, τα οποία πραγματεύεται με ευαισθησία και ρεαλισμό η καλλιτέχνης, βασιζόμενη σ’ ένα υπέροχο καστ που απαρτίζεται από ερασιτέχνες ηθοποιούς.

«Child 44» του Ντανιέλ Εσπινόζα (Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο, Τσεχία, Ρουμανία – 2015)

image

Ο Λέο Ντεμίντοφ (Τομ Χάρντι), είναι ένας μυστικός πράκτορας στη Σοβιετική Ρωσία, που βιώνει μία αναπάντεχη κρίση συνείδησης. Χάνει την κοινωνική του θέση, την εξουσία και το σπίτι του, αρνούμενος να αποκηρύξει την ίδια του τη γυναίκα, Ραΐσα (Νούμι Ραπάς), που κατηγορείται για την υποτιθέμενη συμμετοχή της σε συνωμοσία εναντίον της πατρίδας. Εξόριστοι από τη Μόσχα σ’ ένα θλιβερό επαρχιακό φυλάκιο, ο Λέο και η Ραΐσα συνεργάζονται πλέον με τον τοπικό Αρχηγό της Αστυνομίας, Μιχαήλ Νέστεροφ (Γκάρι Όλντμαν) για να εντοπίσουν τον κατά συρροή δολοφόνο που κυνηγά νεαρά αγόρια. Αυτή τους η έρευνα για δικαιοσύνη απειλεί μία τεράστια καθεστωτική επιχείρηση συγκάλυψης, ενορχηστρωμένη από τον εμμονικό αντίπαλο του Λέο, Βασίλι (Τζόελ Κίναμαν) και τον ανώτερο τους, τον ταγματάρχη Κουζμίν (Βενσάν Κασέλ). Ο Βασίλι πρεσβεύει την επίσημη κυβερνητική θέση ότι «Δεν υπάρχει έγκλημα στον Παράδεισο» και πως η δολοφονία είναι μία  καπιταλιστική πράξη που δεν συνάδει με τη σοβιετική κοινωνία. Όμως οι αποκαλυπτικές και απρόβλεπτες εξελίξεις που ανακαλύπτει ο Λέο, ανατρέπουν το σκηνικό…

Βασισμένο στο προτεινόμενο για Booker Prize, ομώνυμο μπεστ-σέλερ μυθιστόρημα, το «Child 44» μας μεταφέρει στο πολιτικά φορτισμένο περιβάλλον της Σοβιετικής Ρωσίας, πίσω στο 1953, όπως το αναδημιούργησε η κοφτερή πένα του συγγραφέα Τομ Ρομπ Σμιθ. Η ταινία φέρνει στο νου εικόνες από το θρυλικό «Citizen X» του 1995, με τους Stephen Rea, Donald Sutherland & Max von Sydow, βασισμένο στο μυθιστόρημα του Robert Cullen. Ένα δραματικό θρίλερ, που διαπράττει όμως το μοιραίο λάθος να βασίζεται περισσότερο στις σκηνές δράσεις, παρά στο σενάριο και στο χτίσιμο των χαρακτήρων. Παρ’ όλα αυτά, είναι το εντυπωσιακό καστ και η χημεία μεταξύ του Τομ Χάρντι και της Νούμι Ραπάς – τους είχαμε απολαύσει μαζί και στο «The Drop» (2014) του Michaël R. Roskam – που κερδίζουν το ενδιαφέρον του θεατή, ο οποίος αγωνιά για τη λύση του μυστηρίου μέχρι το τέλος.

«Τα Δικά Μας Παιδιά» (I Nostri Ragazzi / The Dinner) του Ιβάνο Ντε Ματέο (Ιταλία – 2014)

image

Δύο εντελώς ετερόκλητα μεταξύ τους αδέρφια, με διαφορετικές επιλογές ζωής, ο Μάσιμο (Αλεσάντρο Γκάσμαν) ένας μοντέρνος δικηγόρος και ο Πάολο (Λουίτζι Λο Κάσκιο) ένας παιδίατρος, είναι συνεχώς σε σύγκρουση. Παρόλα αυτά, προς σεβασμό στην παράδοση, μια φορά το μήνα συναντιούνται σ’ ένα πολυτελές εστιατόριο, μαζί με τις γυναίκες τους. Οι συζητήσεις τους είναι πάντα αδιάφορες: το φρουτώδες άρωμα του κρασιού, η πιο πρόσφατη γαλλική ταινία που βγήκε στους κινηματογράφους, οι διεφθαρμένοι πολιτικοί και οτιδήποτε είναι στην επικαιρότητα. Η εύθραυστη ισορροπία κλονίζεται όταν υποψιάζονται ότι τα παιδιά τους έχουν εμπλακεί σ’ ένα θανατηφόρο ατύχημα. Πώς οι δύο άνδρες και οι δύο διαφορετικές οικογένειες, θα αντιμετωπίσουν το τραγικό γεγονός που τους εμπλέκει;

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Herman Koch, «Tο Δείπνο» (στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη), η ταινία καταγράφει την αθέατη πλευρά της σύγχρονης αστικής οικογενειακής ζωής και θέτει τα ερωτήματα σε όλους μας. Μία αξιόλογη ιταλική δημιουργία, η οποία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της πέρσι τον Σεπτέμβριο στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας, όπου και απέσπασε συνολικά τέσσερα Βραβεία, μεταξύ των οποίων και το Βραβείο Καλύτερης Ευρωπαϊκής Ταινίας από τα Europa Cinemas. Έχοντας αξιόλογες ερμηνείες το φιλμ πραγματεύεται μ’ ένα πέπλο μυστηρίου, θέματα όπως η βία, η αποξένωση και η ατομική ευθύνη. Σύγχρονοι προβληματισμοί, οι οποίοι αντικατοπτρίζονται μέσα από τους έξι δυνατούς χαρακτήρες της ιστορίας. Η σκηνοθεσία του Ιβάνο Ντε Ματέο χτίζει δεξιοτεχνικά μια αγωνιώδη ταινία που δεν υποκύπτει σε εύκολες απαντήσεις, αλλά ασκεί μια σύνθετη κριτική στην σύγχρονη κοινωνία.