Στα Γεράκια η Χίλαρι Μαντέλ συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία που ξεκίνησε με το Γουλφ Χολ το 2009. Η συγγραφέας διερευνά με τον ίδιο δεξιοτεχνικό τρόπο ένα από τα πιο αινιγματικά και πιο τρομακτικά επεισόδια στην αγγλική ιστορία: την πτώση της Άννας Μπολέιν. Τα Γεράκια είναι μια εύγλωττη εικόνα, μια τολμηρή ματιά στην Αγγλία των Τιδόρ, συνάμα όμως μια ανατομία της απόλυτης εξουσίας, της απόλυτης ισχύος, ενός κόσμου αρπακτικών, γεγονός που καθιστά το μυθιστόρημα βαθιά διαχρονικό.

Ads

 
Η εποχή στην οποία αναφέρεται η τριλογία είναι από τις πιο γνωστές στην αγγλική ιστορία, όμως η μοναδικότητα της Μαντέλ έγκειται στον τρόπο με τον οποίο ζωντανεύει τους ήρωες και τα γεγονότα, η ισορροπία και το ψυχολογικό βάθος της γραφής της, η δεξιοτεχνία με την οποία συνδέει την ατομική μοίρα των ανθρώπων με τις ζυμώσεις της εποχής στην οποία έζησαν.
 

Βραβείο ΜΑΝ BOOKER 2012
Βραβείο Costa Book of the Year 2012

 
Ο Ριόθεσλι τον κοιτά με βλέμμα σκεφτικό. «Καταλαβαίνω. Το θέμα δεν είναι τελικά ποιος είναι ένοχος αλλά τίνος η ενοχή μπορεί να σας είναι χρήσιμη». Χαμογελά. «Σας θαυμάζω, κύριε. Είστε πολύ επιδέξιος σε αυτά τα θέματα, και μάλιστα χωρίς παρελκυστικούς ενδοιασμούς».
 
Το 1535 ο Τόμας Κρόμγουελ, ο γιος του σιδερά, βρίσκεται πια πολύ μακριά από τις ταπεινές καταβολές του· είναι Πρώτος Γραμματέας του Ερρίκου Η΄. Η μοίρα τού φέρθηκε με μεγάλη εύνοια, όπως και στην Άννα Μπολέιν, τη δεύτερη σύζυγο του Ερρίκου, για χάρη της οποίας ο βασιλιάς ήρθε σε ρήξη με τη Ρώμη και συγκρότησε τη δική του Εκκλησία. Αλλά με τις ενέργειες του Ερρίκου η Αγγλία απειλείται με επικίνδυνη απομόνωση, και η Άννα δεν του έχει δώσει ό,τι του είχε υποσχεθεί: έναν γιο, ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια των Τιδόρ.
 
Όταν ο Ερρίκος επισκέπτεται το Γουλφ Χολ, ο Κρόμγουελ παρακολουθεί τον βασιλιά του να ερωτεύεται τη σιωπηλή, ανεπιτήδευτη Τζέιν Σίμουρ. Ο υπουργός αντιλαμβάνεται ότι εδώ δεν διακυβεύονται απλώς τα αισθήματα του βασιλιά αλλά η ασφάλεια του βασιλείου. Σε μια Αυλή γεμάτη ίντριγκες, δηλητηριώδη σχόλια και ανομολόγητες προθέσεις, ο Κρόμγουελ προσπαθεί να διαπραγματευτεί μια «αλήθεια» που θα ικανοποιεί τον Ερρίκο αλλά και θα διασφαλίζει και τη δική του καριέρα.
 
Όμως ούτε ο Πρώτος Γραμματέας ούτε και ο βασιλιάς του θα βγουν αλώβητοι από τη σκηνή του αίματος στην οποία εκτυλίσσονται οι τελευταίες μέρες της Άννας.
 

Ads

Hilary Mantel
Γεράκια
Μετάφραση: Εριφύλη Μαρωνίτη
Εκδόσεις Πάπυρος

 

image

Το βιογραφικό της συγγραφέως

Η Χίλαρι Μαντέλ (Hilary Mantel), το πρώτο από τα τρία παιδιά μιας οικογένειας Ιρλανδών καθολικών, γεννήθηκε το 1952 στο Γκλόσοπ του Ντέρμπισερ στην Αγγλία. Σπούδασε νομικά στο London School of Economics και στο Πανεπιστήμιο του Σέφιλντ.
 
Εργάστηκε ως κοινωνική λειτουργός και κατόπιν ακολούθησε τον σύζυγό της στην Μποτσουάνα και τη Σαουδική Αραβία, για να επιστρέψει στην Αγγλία στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Από το 1987 ως το 1991 συνεργάστηκε με τον Spectator ως κριτικός κινηματογράφου.
 
Τα μυθιστορήματά της, ανάμεσά τους τα Eight Months on Ghazzah Street (1988), Fludd (1989), το επικό A Place of Greater Safety (1992), An Experiment in Love (1995), Beyond Black (2005· κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πάπυρος με τον τίτλο Πέρα από το Μαύρο), της εξασφάλισαν την ευρεία αποδοχή αναγνωστών και κριτικών, με αποκορύφωμα το Wolf Hall (Γουλφ Χολ, στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πάπυρος, 2010), που απέσπασε το 2009 το Βραβείο Man Booker.

Το 2012, με τα Γεράκια (Bring Up the Bodies), συνέχεια του Γουλφ Χολ, έγινε η πρώτη γυναίκα συγγραφέας που τιμήθηκε για δεύτερη φορά με Βραβείο Man Booker.