Ο Σεπτέμβριος μας υποδέχεται κινηματογραφικά με τέσσερις νέες ταινίες να προβάλλονται στις Κινηματογραφικές Αίθουσες. Ταινία της εβδομάδας είναι το «Χάρισμα» του Αφόνσο Ποϋάρτ με τους Άντονι Χόπκινς, Κόλιν Φάρελ και Άμπι Κόρνις. Στις επανεκδόσεις, σας προτείνουμε δύο σπουδαία φιλμ. Το αγαπημένο «Φάλσταφ – Οι Καμπάνες του Μεσονυκτίου» του Όρσον Γουέλς και το σπάνιο «Ντέρσου Ουζαλά» του Ακίρα Κουροσάουα.

Ads

«Το Χάρισμα» (Solace – 2015) του Αφόνσο Ποϋάρτ (Η.Π.Α.)

image

Το «Χάρισμα» αφηγείται την ιστορία του βετεράνου πράκτορα του FBI (Τζέφρι Ντιν Μόργκαν) και της συνεργάτιδας του (Άμπι Κόρνις), που ζητούν τη βοήθεια ενός συνταξιοδοτημένου γιατρού, του Τζον Κλάνσι (Άντονι Χόπκινς) για να επιλύσουν μια σειρά από μυστηριώδεις δολοφονίες. Οι υπερφυσικές δυνάμεις του Κλάνσι, τα ζωντανά και ανησυχητικά οράματα, τον βάζουν στο στόχαστρο του δολοφόνου (Κόλιν Φάρελ). Ο γιατρός σύντομα θα αντιληφθεί ότι το χάρισμα του δεν είναι αρκετό ενάντια στις δυνάμεις αυτού του στυγερού εγκληματία.

Ads

Επτά χρόνια μετά την ταινία «Η Τελετή» (The Rite – 2008), ο σκηνοθέτης Αφόνσο Ποϋάρτ και ο Άντονι Χόπκινς, συνεργάζονται για δεύτερη φορά σ’ ένα περιπετειώδες θρίλερ μυστηρίου. Παρά το μέτριο σενάριο και τις συχνά πυκνά υπερβολικές και σκόπιμα επιτηδευμένες σκηνές, που περισσότερο θέλουν να εντυπωσιάσουν τον θεατή, παρά βοηθούν στην εξέλιξη της ιστορίας, είναι οι ηθοποιοί αυτοί που προσπαθούν με δυσκολία και καταφέρνουν, έστω και οριακά, να σώσουν το έργο. Ο Άντονι Χόπκινς και η Άμπι Κόρνις έχουν καλή χημεία μεταξύ τους. Στο πρώτο μέρος της ταινίας ξεχωρίζει η παρουσία του Τζέφρι Ντιν Μόργκαν, ενώ στο δεύτερο μισό, τα ηνία αναλαμβάνει ο Κόλιν Φάρελ, ο οποίος φέρνει στην υπόθεση κάτι από την αίγλη της δημοφιλούς τηλεοπτικής σειράς που πρωταγωνίστησε, το «True Detective».

«Η ταινία έχει την τέλεια ισορροπία δομής, υπόθεσης και χαρακτήρων. Είναι έξυπνη, αγωνιώδης και γεμάτη δράση. Ένιωσα άμεσα την πρόκληση να δω μέσα από το βλέμμα ενός ανθρώπου με υπερφυσικές δυνατότητες και να δώσω ζωή σε αυτές.» – αναφέρει χαρακτηριστικά ο δημιουργός Αφόνσο Ποϋάρτ και ο πρωταγωνιστής Άντονι Χόπκινς, συμπληρώνει σχετικά: «Όταν ένα σενάριο είναι καλογραμμένο, είναι κι ενδιαφέρον- κι αυτό ήταν καλογραμμένο. Δεν πιστεύω ιδιαίτερα σε υπερφυσικές δυνάμεις, αλλά προσπαθώ να μένω ανοιχτόμυαλος. Πιστεύω ότι θα υπάρχουν πάντα πράγματα στη ζωή που δε μπορεί να εξηγήσει κανείς.»

Κυκλοφορούν επίσης:
«Τρελό Θηριοτροφείο: Η Νέα Γενιά» (Vacation – 2015) των Τζόναθαν Γκόλντστάιν, Τζον Φράνσις Ντέιλι (Η.Π.Α.)

image

Στην επόμενη γενιά του «Τρελού Θηριοτροφείου», ο Εντ Χελμς (The Hangover) και η Κριστίνα Άπλγκεϊτ (Παντρεμένοι με Παιδιά, Anchorman) ξεκινούν οικογενειακώς για μια ακόμη εκδρομή, γεμάτη ατυχή περιστατικά. Ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του, κι ελπίζοντας σε μια εμπειρία που θα συσφίξει τους οικογενειακούς δεσμούς, ο ενήλικας πια Ράστι Γκρίνσγουονλντ (Χελμς) θα κάνει έκπληξη στη σύζυγο του Ντέπι (Άπλγκέιτ) και στους δυο του γιους, ένα ταξίδι στο αγαπημένο, οικογενειακό, Αμερικάνικο πάρκο, το Walley World.

Οι σεναριογράφοι του «Βρέχει Κεφτέδες» και των «Αφεντικών για Σκότωμα», Τζόναθαν Γκόλντσταϊν και Τζον Φράνσις Ντέιλι πραγματοποιούν το σκηνοθετικό τους ντεμπούτο, υπογράφοντας παράλληλα και το σενάριο. Στην ταινία συμμετέχουν επίσης: η Λέσλι Μαν (The Other Woman) ως η αδελφή του Ράστι, Όντρεϊ, ο Κρις «Thor» Χέμσγουορθ, στον ρόλο του Στόουν Κράνταλ, ως ο εκνευριστικά επιτυχημένος γαμπρός του Ράστι και τους Σκάιλερ Γκιζόντο και Στιλ Στέμπινς, στους ρόλους των γιων του Ράστι, Τζέιμς και Κέβιν, αντίστοιχα. Ο Τσέβι Τσέις και η Μπέβερλι Ντ’ Άντζελο επιστρέφουν ως ο Κλαρκ και η Έλεν Γκρίζγουολντ, πρωταγωνιστές των κλασσικών πλέον κωμωδιών της σειράς «Τρελό Θηριοτροφείο».

«We Are Your Friends» (2015) του Μαξ Τζόζεφ (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Η.Π.Α.)

image

Διεισδύοντας στον υπέροχο κόσμο της ηλεκτρονικής μουσικής αλλά και της ανεξέλεγκτης νυχτερινής ζωής του Χόλιγουντ, ένας εικοσιτριάχρονος επίδοξος DJ ονόματι Κόουλ (Ζακ Έφρον) περνά τις μέρες του ανέμελος, μαζί με τους «απατεώνες» φίλους του. Τις νύχτες του, όμως, ο Κόουλ τις επενδύει στην μεγάλη του αγάπη, τη μουσική, δουλεύοντας πυρετωδώς πάνω σ’ ένα ξεχωριστό μουσικό κομμάτι που θα καταφέρει να βάλει φωτιά στα ηχεία και τις καρδιές των ανθρώπων σε ολόκληρο τον πλανήτη. Η ζωή του Κόουλ αναμένεται να αλλάξει όταν θα γνωρίσει τον χαρισματικό και έμπειρο DJ Τζέιμς (Ουές Μπέντλι) ο οποίος αποφασίζει να τον πάρει υπό την προστασία του. Η κατάσταση μεταξύ τους, ωστόσο, δεν θα αργήσει να πάρει περίεργη τροπή, όταν ο νεαρός DJ ερωτευτεί την πανέμορφη και σέξι κοπέλα του Τζέιμς, Σόφι (Έμιλι Ραταϊκόφσκι). Με την απαγορευμένη σχέση του Κόουλ, λοιπόν, να γίνεται ολοένα και πιο απρόβλεπτη, περιπλέκοντας τα πράγματα περισσότερο και με τη φιλία του να υποβάλλεται σε πολλαπλές δοκιμασίες, θα φτάσει στο δύσκολο, τελικό, σταυροδρόμι όπου καλείται πλέον να επιλέξει ανάμεσα στην αγάπη, την αφοσίωση αλλά και το μέλλον για το οποίο προορίζεται.

«The Transporter Refueled» (The Transporter Legacy / Transporter 4 – 2015) του Καμίλ Ντελαμάρ (Γαλλία, Κίνα)

image

Γνωστός στον υπόκοσμο ως ο καλύτερος οδηγός που θα μπορούσες να “αγοράσεις”, ο χαμηλών τόνων πρώην στρατιώτης και νυν μισθοφόρος Φρανκ «The Transporter» Μάρτιν (Εντ Σκράιν) παραδίδει οποιοδήποτε «πακέτο» για μια συγκεκριμένη τιμή. Κινείται βάσει τριών κανόνων: όχι ονόματα, όχι ερωτήσεις και όχι επαναδιαπραγματεύσεις. Αλλά οι κανόνες του ακυρώνονται, όταν η πανέμορφη femme fatale, Άννα (Λόαν Σάμπανολ), τον παγιδεύει με αποτέλεσμα να καταλήξει συνεργός σε μια φιλόδοξη ληστεία τράπεζας. Χωρίς να το θέλει, ο Φρανκ μπλέκει σ’ ένα σχέδιο εναντίον του Γιούρι, ενός Ρώσου εμπόρου λευκής σαρκός που εξανάγκασε την Άννα στην πορνεία 15 χρόνια πριν. Αποφασισμένοι να πάρουν εκδίκηση, η Άννα και οι συνεργάτες της παίρνουν όμηρο τον πατέρα του Φρανκ για να βεβαιωθούν ότι ο Transporter θα κάνει ό,τι του πουν. Ο Φρανκ, ο οποίος για δικούς του λόγους αποφεύγει τα πυροβόλα όπλα με κάθε κόστος, χρησιμοποιεί διάφορα αυτοσχέδια όπλα και θανάσιμες street fighting κινήσεις για να αντιμετωπίσει τους μπράβους του Γιούρι, ενώ η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο πολύπλοκη όταν η σχέση του με την Άννα εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο.

Επτά χρόνια μετά την τελευταία ταινία του franchise το 2008, oι παραγωγοί της τριλογίας «Taken» χτίζουν από την αρχή τον ανεξέλεγκτο και καταιγιστικό κόσμο του τέταρτου «Transporter», χωρίς όμως τον Τζέισον Στέιθαμ στον ρόλο του Frank Martin. Οι σκηνές μάχης είναι μια μίξη των πολεμικών τεχνών Krav Maga και Filipino Martial Arts, ενώ ο πρωταγωνιστής Εντ Σκράιν (Ed Skrein) αποχώρησε από τη δημοφιλής τηλεοπτική σειρά «Game of Thrones» για να παίξει στην ταινία…

Σε επανέκδοση:
«Φάλσταφ – Οι Καμπάνες του Μεσονυκτίου» (Falstaff – Chimes at Midnight / Campanadas a Medianoche – 1965) του Όρσον Γουέλς (Γαλλία, Ισπανία, Ελβετία)

image

Ο λόρδος Bolingbroke (John Gielgud) στέφθηκε βασιλιάς με το όνομα Henry IV, αφού πρώτα δολοφόνησε τον προκάτοχό του και οδήγησε στη φυλακή τον γιο του και νόμιμο διάδοχο. Οι προσπάθειες των ευγενών, για να δοθεί χάρη στον άτυχο νεαρό, συναντούν άρνηση. Για τον λόγο αυτό ξεσπάει εξέγερση κάτω από την καθοδήγηση του Henry Percy (Norman Rodway) ενάντια στον σφετεριστή και τον γιο του Hal (Keith Baxter). Ο Hal όμως έχει μήνες να φανεί στην Αυλή. Προτιμά να γυρίζει άσκοπα με τον γέρο τεμπέλη Φάλσταφ (Orson Welles), που ζει στο πορνείο της μαντάμ Quickly (Margaret Rutherford) βρίσκοντας παρηγοριά στην αγκαλιά της όμορφης πόρνης Doll Tearsheet (Jeanne Moreau). Εν τω μεταξύ όμως, ο Henry Percy έχοντας συγκεντρώσει στρατό, τον αναζητεί…

Το φιλμ “Φάλσταφ – Οι Καμπάνες του Μεσονυκτίου” (Falstaff – Chimes at Midnight / Campanadas a Medianoche), είναι η τρίτη ταινία του Γουέλς που βασίζεται σε σαιξπηρικό έργο ενώ ο συγκεκριμένος χαρακτήρας του διονυσιακού Φάλσταφ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως υποκριτικό alter ego του σκηνοθέτη, καθώς εκτός από τον κινηματογράφο, τον έχει υποδυθεί αρκετές φορές και στο θέατρο. Η ταινία “Φάλσταφ” δεν ολοκληρώνει μόνο τη σαιξπηρική τριλογία του Γουέλς. Παράλληλα, αποτελεί και το πρώτο του αυθεντικό έργο σε ώριμη πλέον ηλικία. Έργο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα είδος απολογισμού των πεπραγμένων, του ίδιου του σκηνοθέτη.

Διαβάστε επίσης:
100 χρόνια από τη γέννηση του ιδιοφυούς Όρσον Γουέλς
Αφιέρωμα στον Όρσον Γουέλς – Μέρος 1ο: Η τέχνη είναι ένα ψέμα που πραγματώνει την αλήθεια
Αφιέρωμα στον Όρσον Γουέλς – Μέρος 2ο: Η δουλειά μου αντανακλά την εύθυμη τρέλα

«Ντέρσου Ουζαλά» (Dersu Uzala – 1975) του Ακίρα Κουροσάουα (Σ.Ένωση, Ιαπωνία)

image

Πρόκειται για ένα οικολογικό δράμα, έναν ύμνο στη φύση, που για κεντρικό πρόσωπο έχει τον ομώνυμο ήρωα. Το σενάριο βασίστηκε στα δύο βιβλία του τοπογράφου / εξερευνητή Βλαντιμίρ Αρσένιεφ, ο οποίος το 1902 μαζί με την ομάδα του στάλθηκε να χαρτογραφήσει την περιοχή Ουσούρι της Σιβηρίας. Εκεί γνωρίζεται με τον μικρόσωμο ηλικιωμένο κυνηγό Ντερσού Ουζαλά – που ζει για χρόνια στη φύση και έχει γίνει ένα με αυτήν – και αποφασίζουν να γίνει ο οδηγός τους. Στην αρχή τον παρεξηγούν επειδή μιλάει με το νερό, τη φωτιά και τον άνεμο. Αλλά οι γνώσεις του γύρω από τα μυστικά της φύσης εντυπωσιάζουν τον Αρσένιεφ και σύντομα αναπτύσσεται μεταξύ τους μια βαθειά φιλία.

Στην ταινία αυτή, ο ουμανισμός του Κουροσάουα, που είναι άλλωστε ο κύριος ιδεολογικός άξονας που διαπερνά ολόκληρο το έργο του, βρίσκει εδώ μια εντελώς ελεύθερη διέξοδο έκφρασης. Μ’ έναν λυρικό τρόπο, σχεδόν σε στυλ ντοκιμαντέρ, ο Κουροσάουα δείχνει τον εκπρόσωπο του πολιτισμού και των επιστημών ως έναν ανίδεο – όπως κι εμείς οι θεατές – μπροστά στο μεγαλείο της φύσης, που κοιτάμε αλλά δεν βλέπουμε. Γυρισμένο σχεδόν εξ ολοκλήρου στη φύση, η ταινία έχει εκπληκτικά πλάνα και γνήσια κινηματογραφική συγκίνηση. Το φιλμ βραβεύτηκε με το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας στην τελετή απονομής του 1976.