Μετά το ενδιαφέρον αφιέρωμα προβολών «Η Άγνωστη Ήπειρος της Ταυτότητας Φύλου» τη σκυτάλη παίρνει ο θεματικός κύκλος «Τα παιδιά ως «γονείς» των γονιών τους», ο οποίος πραγματοποιείται από την Κυριακή 13 Μαΐου έως και την Τρίτη 15 Μαΐου, στο σινεφίλ στέκι της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης, την αίθουσα Σταύρος Τορνές, στο λιμάνι της πόλης, με οδηγό τρεις χαρακτηριστικές ταινίες.

Ads

Πρόγραμμα Προβολών
Κυριακή 13 Μαΐου

19:00 Η Ελιά
21:30 Νεκρή Ευρώπη

Δευτέρα 14 Μαΐου
19:00 Τα Παιδιά του Πολέμου
21:30 Η Ελιά

Τρίτη 15 Μαΐου
19:00 Νεκρή Ευρώπη
21:30 Τα Παιδιά του Πολέμου

Ads

Λίγα λόγια για τις ταινίες του Αφιερώματος «Τα παιδιά ως «γονείς» των γονιών τους»:

Νεκρή Ευρώπη / Dead Europe
Σκηνοθεσία: Τόνι Κράβιτς
Σενάριο: Louise Fox, βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα τού Christos Tsiolkas
Ηθοποιοί: Ewen Leslie (Isaac), Marton Csokas (Nico), Jean-Francois Balmer (Gerry), Δανάη Σκιάδη (Tζιούλια), Kodi Smit-McPhee (Josef), Θάνος Σαμαράς (Ανδρέας)
Διεύθυνση φωτογραφίας: Germain McMicking
Μοντάζ: Alexandre De Franceschi, Scott Gray
Ήχος: Sam Petty
Μουσική: Jed Kurzel
Χώρα Παραγωγής: Αυστραλία, Μεγ.Βρετανία
Έτος Παραγωγής: 2012
Διάρκεια: 84 λεπτά

image

Μια έντονη, μελαγχολική ιστορία μυστηρίου στους ταραγμένους δρόμους της σύγχρονης Ευρώπης. Ένας νεαρός φωτογράφος ονόματι Άιζακ, καθώς πηγαίνει τις στάχτες του πατέρα του από την Αυστραλία στην Ελλάδα, μαθαίνει ένα φοβερό μυστικό για ένα έγκλημα του παρελθόντος που σχετίζεται με την οικογένειά του και ένα Εβραιόπουλο. Παρά την προσπάθειά του να ξεχαστεί κάνοντας ή ρίχνοντάς το στο περιστασιακό σεξ και ναρκωτικά, ο κόσμος του Άιζακ αρχίζει να καταρρέει όταν συνειδητοποιεί πως δεν μπορεί να ξεφύγει από τα φαντάσματα του παρελθόντος.

Ο Τόνι Κράβιτς σπούδασε κινηματογράφο στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ και στη Σχολή Τηλεόρασης και Ραδιοφώνου της Αυστραλίας. Σκηνοθέτησε κι έγραψε το σενάριο για την μικρού μήκους ταινία Unit#52, που προβλήθηκε στο τμήμα «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών» του Φεστιβάλ Καννών το 2003, και για το Jewboy (2005) που έκανε πρεμιέρα στο τμήμα «Ένα κάποιο βλέμμα» του Φεστιβάλ Καννών της ίδιας χρονιάς και ταξίδεψε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, όπως τα: Σάντανς, Κάρλοβι Βάρι, Μελβούρνη, Ιερουσαλήμ και Πουσάν. Σκηνοθέτησε επίσης το The Tall Man για τον τηλεοπτικό σταθμό SBS, ένα πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, βασισμένο στο μπεστ-σέλερ της Κλόι Χούπερ.

Τα Παιδιά του Πολέμου / Lore
Σκηνοθεσία: Κέιτ Σόρτλαντ
Σενάριο: Βασισμένο στο μυθιστόρημα “The Dark Room” της Ρέιτσελ Σάιφερτ
Ηθοποιοί: Κέιτ Σόρτλαντ, Ρόμπιν Μουκερτζί
Χώρα Παραγωγής: Αυστραλία, Μεγ.Βρετανία
Έτος Παραγωγής: 2012
Διάρκεια: 109 λεπτά

image

Η Λορ θα μείνει μόνη με τα μικρότερα αδέρφια της, όταν οι ναζί γονείς της φυλακίζονται, και θα πρέπει να τα φροντίσει, σε μια ταλαιπωρημένη από τον πόλεμο Γερμανία, το 1945. Για να επιβιώσουν, τα παιδιά πρέπει να φτάσουν στο σπίτι της γιαγιάς τους στο Βορρά, αλλά μέσα στο χάος ενός ηττημένου κράτους, η Λορ συναντά το μυστηριώδη Τόμας, ένα νεαρό εβραίο πρόσφυγα. Αν και ανεπιθύμητος, ο Τόμας τους ακολουθεί, και η Λορ βρίσκει την εύθραυστη πραγματικότητα της να καταρρέει από συναισθήματα μίσους κι επιθυμίας. Για να επιβιώσει, πρέπει να εμπιστευτεί έναν άνθρωπο, που έχει διδαχτεί να μισεί. Καθώς οι συνέπειες των πράξεων και των πεποιθήσεων των γονιών της γίνονται όλο και πιο εμφανείς, η Λορ καλείται να αντιμετωπίσει και το σκοτάδι μέσα της.

«Όταν πρωτοδιάβασα το ‘The Dark Room’, αντήχησε μέσα μου σε πάρα πολλά επίπεδα. Οι τρεις διαφορετικές ιστορίες στο μυθιστόρημα, κάνουν την ιστορία βιωματική και οικεία, καθώς καθεμία από αυτές, είναι ειπωμένη από την προοπτική ενός νεαρού ατόμου, που προσπαθεί να εκλογικεύσει τη φασιστική Γερμανία. Οι μάχες που δίνουν οι χαρακτήρες είναι ενοχλητικές αλλά και συγκινητικές. Με συνάρπασε ο εσωτερικός κόσμος της Λορ, ένα τρομακτικό μέρος με έναν παράξενο συνδυασμό βεβαιότητας κι αμφιβολίας. Το βιβλίο μου το έδωσε ο παραγωγός Πολ Γουέλς, αφού είδε την πρώτη μου ταινία, Somersault στο Εδιμβούργο. Η Λιζ Γουάτς, η παραγωγός μου στην Αυστραλία είχε χαρίσει το ίδιο βιβλίο στο σύζυγο μου λίγους μήνες πριν ως δώρο γενεθλίων. Ήταν μια απρόσμενη συγκυρία. Η Ρέιτσελ γράφει αποσπασματικά έντονες παρατηρήσεις χωρίς σχολιασμό. Ήταν τρομακτικό να μεταφερθεί το μυθιστόρημα στην μεγάλη οθόνη, καθώς δε βγάζει συμπεράσματα. Ταυτίστηκα με την ιστορία, γιατή ήξερα πως είναι να είσαι το παιδί αυτουργών. Η αποικιακή ιστορία της Αυστραλίας είναι ένα μεγάλο ενοχικό κεφάλαιο, αλλά έχοντας ζήσει στη Νότιο Αφρική και τη Γερμανία, συχνά αναρωτιέμαι αυτά τα πράγματα. Τι θα έκανα εν μέσω γενοκτονιών και τρόμου; Θα σήκωνα ανάστημα για τους αδύναμους, θα στεκόμουν σιωπηλά και θα παρακολουθούσα, ή ακόμα χειρότερα, θα γινόμουν συνένοχος;» – Κέιτ Σόρτλαντ

Η Ελιά / El Olivo
Σκηνοθεσία: Ισιάρ Μπολαίν
Σενάριο: Paul Laverty
Ηθοποιοί: Anna Castillo, Javier Gutierrez, Pep Ambros, Manuel Cucala
Χώρα Παραγωγής: Ισπανία
Έτος Παραγωγής: 2016
Διάρκεια: 100

image

Η Άλμα, ένα πνευματώδες και γενναίο κορίτσι ταξιδεύει από την Ισπανία μέχρι τη Γερμανία με σκοπό να φέρει πίσω στον πολυαγαπημένο της παππού την ελιά που του ξεριζώσανε από το σπίτι και την καρδιά του. Με τη βοήθεια φίλων και νέων συμμάχων, παρασέρνει σαν χείμαρρος τον κόσμο για να βοηθήσει με απροσδόκητες συνέπειες.

Έξι χρόνια μετά την εξαιρετική ταινίας της «Ακόμα και η Βροχή» (Tambien la Lluvia – 2010), με πρωταγωνιστή τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, η καταξιωμένη ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, Ισιάρ Μπολαίν, επιστρέφει με την έκτη μεγάλου μήκους ταινία της: «Η Ελιά» (El Olivo – 2016). Η Ισπανίδα δημιουργός, παρουσιάζει ένα αξιόλογο κοινωνικό δράμα, έχοντας ως αφετηρία την οικονομική κρίση στην πατρίδα της, αλλά και γενικότερα. Το φιλμ διακατέχεται από τις καλές ερμηνείες της νεαρής πρωταγωνίστριας Ισιάρ Μπολαίν και του δημοφιλούς ηθοποιού, Χαβιέ Γκουτιέρεζ. Tο αξιόλογο σενάριο υπογράφει ο σπουδαίος Πολ Λάβερτι – μόνιμος συνεργάτης του κορυφαίου Βρετανού σκηνοθέτη Κεν Λόουτς.

«Η Ισπανία ζει υπό ανυπόφορη κρίση τα τελευταία οχτώ χρόνια. Κάποιους επηρεάζει περισσότερο από άλλους, αλλά κανείς δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος. Κοιτάζοντας γύρω μας, απορεί κανείς πως να ζει άραγε ένα 20χρονο κορίτσι σήμερα; Πως αντιμετωπίζει η νέα γενιά την απόλυτη έλλειψη ευκαιριών, τη διαφθορά, την αναξιοπιστία των θεσμικών οργάνων; Πως η νέα γενιά που ακούει για αυτή την κρίση από πολύ νεαρή ηλικία, και βλέπει τις άμεσες συνέπειες της στο ίδιο της το σπίτι αντιμετωπίζει την κυβέρνηση και τους εκπροσώπους της; Πάνω απ’όλα, τι βλέπει όταν κοιτάζει στο μέλλον; Το πιθανότερο είναι ότι οι νέοι ζουν την κάθε μέρα με αβεβαιότητα. Η Άλμα, η πρωταγωνίστρια μας, κληρονόμησε μια χώρα σε ερείπια, μια εξοχή που έχει ξεπουληθεί, κι ένα τοπίο που έχει καταστραφεί. Η μητέρα της την άφησε όταν ήταν μικρή. Οι φίλοι της εγκαταλείπουν τον τόπο τους αναζητώντας καλύτερες ευκαιρίες αλλού. Εκατοντάδες επιχειρήσεις έχουν βάλει λουκέτο, συμπεριλαμβανομένης και της οικογένειας της.» – Ισιάρ Μπολαίν

Διαβάστε επίσης:

Τιμή εισιτηρίου: 4 ευρώ (γενική είσοδος), 3 ευρώ (για τους κατόχους CineΚάρταF).