Ο Ντέιβιντ Τσέις, δημιουργός της θρυλικής σειράς «Sopranos», η οποία προβλήθηκε πριν από 25 χρόνια, θεωρεί πως η ποιοτική και σύνθετη τηλεόραση πεθαίνει, κατηγορώντας στελέχη πως θέλουν γενικότερα να αποφύγουν το ρίσκο.

Ads

Στον ίδιο, πολλοί πιστώνουν πως με τη δημιουργία και το γράψιμο της θρυλικής σειράς για την μαφία του Νιου Τζέρσεϊ και έναν πρωταγωνιστή αντι-ήρωα, ξεκίνησε ουσιαστικά μια χρυσή εποχή για την τηλεόραση, με τον 78χρονο να θεωρεί ωστόσο πως αυτή έφτασε στο τέλος της.

Όπως δήλωσε, του είπαν να «αποδυναμώσει» τις παραγωγές του, προειδοποιώντας τον να μην κάνει τηλεόραση που «απαιτεί από το κοινό να συγκεντρωθεί».

Μιλώντας στους Times περίπου τρεις δεκαετίες μετά την πρώτη προβολή της σειράς με τον Τόνυ Σοπράνο, ο Τσέις είπε ότι το τελευταίο τέταρτο του αιώνα, στο οποίο είδαμε φιλόδοξες και πολύπλοκες δραματικές παραγωγές, ήταν «μια παρένθεση».

Ads

Είπε ότι τώρα το βλέπει ως εξής: «Μια 25ετή παρένθεση. Και για να είμαι σαφής, δεν μιλάω μόνο για τους Sopranos, αλλά για πολλούς άλλους εξαιρετικά ταλαντούχους ανθρώπους εκεί έξω, για τους οποίους αισθάνομαι όλο και πιο άσχημα».

«Αυτή είναι η 25η επέτειος, οπότε φυσικά είναι μια γιορτή. Αλλά ίσως δεν θα έπρεπε να το δούμε έτσι. Ίσως θα έπρεπε να το δούμε σαν κηδεία», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σειρές όπως το The Wire, το Breaking Bad και το Mad Men, δεν θα δημιουργούνταν σήμερα.

Ανέφερε επίσης στους Times για μια σειρά που προσπαθεί να γυρίσει με τη νεαρή σεναριογράφο Hannah Fidell, για μια εργαζόμενη στο σεξ που αναγκάζεται να μπει σε πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων.

Ενώ βρίσκονταν στο τρίτο προσχέδιο, στην πέμπτη συνάντησή τους, τους είπαν «τη δυσάρεστη αλήθεια», ότι δηλαδή είναι πολύ περίπλοκο.

Είναι πιο δύσκολο από ποτέ να κερδίσεις την αμέριστη προσοχή του θεατή, είπε επίσης. «Καθώς η ανθρωπότητα προχωράει, μας αρέσει περισσότερο το multitasking. Το τηλέφωνό σας είναι μόνο ένα σύμπτωμα, αλλά ποιος μπορεί πραγματικά να συγκεντρωθεί; Η μητέρα σας μπορεί να πεθαίνει και εσείς να είστε δίπλα στο κρεβάτι του νοσοκομείου της και να δέχεστε κλήσεις».

«Φαίνεται ότι είμαστε μπερδεμένοι και το κοινό δεν μπορεί να κρατήσει το μυαλό του σε πράγματα, οπότε δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι που να έχει πολύ νόημα, να απαιτεί την προσοχή μας και να απαιτεί από το κοινό να συγκεντρωθεί. Και όσον αφορά τα στελέχη του streaming; Τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα. Επιστρέφουμε εκεί που ήμασταν».

Ο Τσεις θυμήθηκε ακόμη το κλίμα στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν το «Sopranos» ανατέθηκε από το HBO, αφού πρώτα απορρίφθηκε από πολλά άλλα δίκτυα, συμπεριλαμβανομένου του Fox.

«Τότε τα δίκτυα βρίσκονταν σε έναν καλλιτεχνικό λάκκο. Σε μια τρύπα από σκατά. Η διαδικασία ήταν αποκρουστική. Στις συσκέψεις αυτοί οι άνθρωποι ζητούσαν πάντα να αφαιρέσουν το μοναδικό πράγμα που έκανε ένα επεισόδιο να αξίζει να γίνει. Έπρεπε να είχα παραιτηθεί», είπε.

«Έπρεπε να είχα καταλάβει ότι μια πραγματική σειρά με σοφούς μαφιόζους δεν θα γινόταν στην αμερικανική τηλεόραση. Αν νομίζετε ότι η γιαγιά σας είναι αρνητική στο ρίσκο, θα πρέπει να γνωρίσετε ανθρώπους του δικτύου».