Η νέα Κινηματογραφική Εβδομάδα, μας υποδέχεται με οκτώ καινούργιες ταινίες να κυκλοφορούν στις Αίθουσες. Ξεχωρίζουν δύο εντυπωσιακές βιογραφίες. Ο «Πρώτος Άνθρωπος» του Ντάμιεν Σαζέλ, με τον Ράιαν Γκόσλινγκ στον ρόλο του Νιλ Άρμστρονγκ και το «Loro» του Πάολο Σορεντίνο, με τον Τόνι Σερβίλο να υποδύεται τον Σίβλιο Μπερλουσκόνι.

Ads

Κυκλοφορούν επίσης, το «Ένστικτο της Επιβίωσης», όπου  πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί, ο Πάντι Κόνσινταϊν, η ταινία «Δύσκολες Ώρες στο Ελ Ροαγιάλ» του Ντρου Γκόνταρντ, με τους Κρις Χέμσγουορθ, Τζον Χαμ, Ντακότα Τζόνσον και Τζέφ Μπρίτζες, καθώς και το ενδιαφέρον «Τρίτο Έγκλημα» του Ιάπωνα σκηνοθέτη, Χιροκάζου Κόρε-Έντα. Αναλυτικά:

«Ο Πρώτος Άνθρωπος» (First Man – 2018) του Ντάμιεν Σαζέλ (Η.Π.Α.)

image

Ads

Η νέα ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη του «Whiplash» και του «La La Land», αποτελεί μία ιδιαίτερη βιογραφία του αστροναύτη Νιλ Άρμστρονγκ, του πρώτου ανθρώπου που πάτησε στη Σελήνη, στις 20 Ιουλίου του 1969. Το σενάριο βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τζέιμς Χάνσεν, «First Man: A Life of Neil A. Armstrong». Τη διασκευή για την μεγάλη οθόνη έχει κάνει ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος του «Spotlight», Τζος Σίνγκερ.

Το φιλμ ακολουθεί την πορεία του Άρμστρονγκ από το 1961 έως το 1969, την περίοδο δηλαδή που η NASA προετοίμαζε πυρετωδώς το θρυλικό διαστημικό της πρόγραμμα, ώστε να στείλει την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στο φεγγάρι. Ο αγώνας αυτός οδήγησε σε μια από τις πιο ριψοκίνδυνες και σπουδαίες αποστολές στην ιστορία της ανθρωπότητας. Πρωταγωνιστούν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Κλερ Φόι, Κρίστοφερ Άμποτ, Κάιλ Τσάντλερ.


Διαβάστε επίσης:

«Το Ένστικτο της Επιβίωσης» (Journeyman – 2017) του Πάντι Κόνσινταϊν

image

Ο Μάτι Μπέρτον είναι παγκόσμιος πρωταθλητής στο μποξ. Πλησιάζοντας το τέλος της καριέρας του, θέλει να βγάλει χρήματα για να εξασφαλίσει μια άνετη ζωή στη σύζυγό του Έμμα και στην μικρή του κόρη Μία. Κατά τη διάρκεια ενός πολύωρου αγώνα, ο Μάτι τραυματίζεται σοβαρά και πέφτει σε κώμα. Όταν ξυπνά, ξεκινά ο πραγματικός αγώνας καθώς ο Μάτι που έχει χάσει τη μνήμη του, καλείται να ενώσει το παζλ της διαλυμένης ζωής του κομμάτι-κομμάτι. Μια όμορφη και δυνατή ιστορία για την απώλεια και τελικά τη νίκη.

O Πάντι Κόνσινταϊν πρωταγωνιστεί και σκηνοθετεί, την  Τζόντι Γουίτακερ (Doctor Who) και τον Πολ Πόπλγουελ, σε μια ιστορία για την απώλεια και τον αγώνα προς τη νίκη.

«Δύσκολες Ώρες στο Ελ Ροαγιάλ» (Bad Times at the El Royale – 2018) του Ντρου Γκόνταρντ (Η.Π.Α.)

image

Επτά άγνωστοι, ο καθένας με ένα κρυμμένο μυστικό, συναντιούνται στο Ελ Ροαγιάλ της Λίμνης Τάχο, ένα ερειπωμένο ξενοδοχείο με σκοτεινό παρελθόν. Κατά τη διάρκεια μιας μοιραίας νύχτας, όλοι θα έχουν μια τελευταία ευκαιρία για λύτρωση. Οι Κρις Χέμσγουορθ, Τζον Χαμ, Ντακότα Τζόνσον, Τζέφ Μπρίτζες και Σίνθια Ερίβο πρωταγωνιστούν στο φιλμ «Δύσκολες Ώρες στο Ελ Ροαγιάλ».

«Πόσο ενδιαφέρον μπορεί να έχει η συγκέντρωση κάποιων ανθρώπων σε έναν συγκεκριμένο και περιορισμένο χώρο; Αυτή ακριβώς ήταν η πρόκληση που έβαλα σε εμένα. Ήθελα να εξερευνήσω την ιδέα τού πώς μπορεί μια βραδιά σε ένα ξενοδοχείο να αλλάξει τις ζωές όλων. Για εμένα το νόημα είναι να γράφεις πράγματα που θέλεις να δεις. Εγώ κλείστηκα σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου και έγραψα την ταινία που ήθελα να δω […] Ήθελα να δουλέψω με το ιδανικό μου καστ, έτσι έπρεπε να ετοιμάσω κάτι που θα τους εντυπωσίαζε. Κάποιες στιγμές κοίταζα τον Τζεφ, τη Σίνθια, τον Τζον, τον Κρις, τη Ντακότα και σκεφτόμουν “πώς τα κατάφερα;” Δεν ξέρω πώς αλλά νιώθω πολύ τυχερός.» – Ντρου Γκόνταρντ

«Κτήνος» (Beast – 2017) του Μάικλ Πιρς (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Σε μια μικρή νησιωτική κοινότητα, μια νεαρή γυναίκα, η Μοll ερωτεύεται έναν μυστηριώδη ξένο, τον Pascal, ο οποίος την προτρέπει να δραπετεύσει από την καταπιεστική οικογένειά της. Όταν θα βρεθεί ύποπτος για μια σειρά βίαιων δολοφονιών, εκείνη θα τον υπερασπιστεί με πάθος. Σύντομα θα μάθει και ο
ίδιος μέχρι που μπορεί να φτάσει εκείνη.

Μια γενναία ταινία που δημιουργεί μια σύνθετη σχέση ανάμεσα στον κεντρικό χαρακτήρα και το κοινό της, ένα σκοτεινό και δραματικό παραμύθι για ενήλικες. To «Κτήνος» είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του υποψήφιου για BAFTA Σκηνοθεσίας και Σεναρίου, Μάικλ Πιρς. Έχοντας αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές και αποδοχή στα Διεθνή Φεστιβάλ, από το Σαντανς και το Τορόντο μέχρι το Βερολίνο και τη Θεσσαλονίκη, η ταινία αποτελεί ένα σύγχρονο ατμοσφαιρικό ερωτικό ψυχολογικό θρίλερ. H χημεία των δύο πρωταγωνιστών είναι η πεμπτουσία της ταινίας.

«Απέναντι στον μυστηριώδη Pascal αντιπαραθέτουμε την ψυχολογική κατάσταση της Moll που είναι εξίσου μυστηριώδης με το δικό του παρελθόν. Μήπως και Εκείνη είναι ένα Κτήνος όπως ακριβώς υποψιάζονται για τον Pascal;» – Μάικλ Πιρς

«Το Τρίτο Έγκλημα» (The Third Murder – 2017) του Χιροκάζου Κόρε-Έντα (Ιαπωνία)

image

Ο επιτυχημένος δικηγόρος Σιγκεμόρι αναλαμβάνει την υπεράσπιση του Μισούμι, κατηγορούμενου για φόνο και κλοπή, ο οποίος είχε εκτίσει ποινή φυλάκισης και για έναν άλλο φόνο πριν τριάντα χρόνια. Οι πιθανότητες να κερδίσει ο Σιγκεμόρι την υπόθεση είναι μικρές αφού ο πελάτης του ομολογεί ελεύθερα την ενοχή του, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει τη θανατική ποινή αν καταδικαστεί. Καθώς διερευνά όλο και πιο βαθιά την υπόθεση, μελετώντας τις καταθέσεις της οικογένειας του θύματος και του ίδιου του Μισούμι, ο συνήθως σίγουρος Σιγκεμόρι αρχίζει να αμφιβάλλει για το αν ο πελάτης του είναι ο πραγματικός δολοφόνος.

Ένα κλειστοφοβικό, σκοτεινό Ντοστογιεφσκικό δράμα γεμάτο ηθικά διλήμματα και ανατροπές, όπου ο κάθε χαρακτήρας διεκδικεί τη δική του εκδοχή της αλήθειας και δικαιοσύνης. Ταυτόχρονα η ταινία υπονομεύει κάθε βεβαιότητα πάνω στη σχέση του εγκλήματος και της δίκαιης τιμωρίας του, συνιστώντας παράλληλα ένα δριμύ κατηγορώ απέναντι στην θανατική ποινή, η οποία, αξίζει να σημειώσουμε, είναι ακόμη σε ισχύ στην Ιαπωνία. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο βραβευμένος φέτος με τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Καννών δημιουργός, Χιροκάζου Κόρε-Έντα:

«Πρωτίστως, ήθελα να απεικονίσω τη δουλειά ενός δικηγόρου σωστά. Μιλώντας με δικηγόρους, μου είπαν την εξής φράση: «Το δικαστήριο δεν είναι το μέρος όπου προσδιορίζεται η αλήθεια». Είπαν ότι κανείς δεν θα μπορούσε να γνωρίζει όλη την αλήθεια. Σκέφτηκα ότι αυτό ήταν πολύ ενδιαφέρον και ύστερα αποφάσισα ότι αν είναι έτσι τα πράγματα, τότε θέλω να κάνω μια ταινία για ένα δικαστικό δράμα όπου η αλήθεια δεν αποκαλύπτεται. Συνήθως μια ταινία φτάνει στην αλήθεια στο τέλος. Ωστόσο με αυτή την ταινία, μόνο η δικαστική διαδικασία ολοκληρώνεται, ενώ οι χαρακτήρες δεν βλέπουν την αλήθεια. Δείχνει ότι η κοινωνία παραβλέπει ένα ατελές σύστημα που δεν μπορεί να επιβιώσει παρά μόνο αν οι άνθρωποι κρίνουν τους άλλους χωρίς απαραίτητα να γνωρίζουν την αλήθεια. Με την ταινία Το Τρίτο Έγκλημα ήθελα να ακολουθήσω μια διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τις προηγούμενες ταινίες μου, και να μην αντλήσω στοιχεία από τις προσωπικές εμπειρίες μου. Κάποια στιγμή θα έρθει η ώρα που δεν θα μπορώ να αναλάβω νέες προκλήσεις, και γι’ αυτό ήταν μεγάλη χαρά για μένα να εργαστώ σε μια ταινία είδους τώρα.»

«Peppermint» (2018) του Πιέρ Μορέλ (Η.Π.Α.)

image

Η Ράιλι Νορθ (Τζένιφερ Γκάρνερ) είχε μία ευτυχισμένη και χωρίς εκπλήξεις ζωή με τον σύζυγο και τη 10χρονη κόρη τους. Όμως τα μπλεξίματα του συζύγου με το καρτέλ οδηγούν στη βάναυση επίθεση εναντίον της οικογένειας. Η Ράιλι ξυπνάει από κώμα και ανακαλύπτει ότι κόρη και πατέρας έχουν πέσει θύματα δολοφονίας. Το σύστημα αποδεικνύεται διεφθαρμένο και οι δολοφόνοι αθωώνονται. Για να αποδώσει δικαιοσύνη, η Ράιλι απομονώνεται για χρόνια μέχρι που επιστρέφει μεταμορφωμένη από συνηθισμένη γυναίκα σε αδίστακτη τιμωρό. Ηθοποιοί: Τζένιφερ Γκάρνερ, Μάικλ Μόσλι, Τζον Γκάλαχερ Τζούνιορ, Τζον Ορτίζ, Τάισον Ρίτερ, Τζον Μπόιντ, Χουάν Πάμπλο Ράμπα, Άνι Ιλόνζεχ, Τζεφ Χέφνερ, Πελ Τζέιμς, Ρίτσαρντ Καμπράλ.

«Loro» (2018) του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία, Γαλλία)

image

Μετά το αριστουργηματικό «Il Divo» και την αγαπημένη «Τέλεια Ομορφιά», ο βραβευμένος με Όσκαρ σπουδαίος Ιταλός δημιουργός, Πάολο Σορεντίνο συνεργάζεται ξανά με τον καταπληκτικό ηθοποιό Τόνι Σερβίλο σε μία ακόμα εκστατική και πληθωρική ταινία. Αν και βασίζεται σε πραγματικά περιστατικά, το έργο επιστρατεύει τη μυθοπλασία για να παρουσιάσει το πορτρέτο της Ιταλίας υπό την επήρεια του Σίβλιο Μπερλουσκόνι.

«Η ταινία αντιπροσωπεύει μία περίοδο πριν από 10 χρόνια, έναν κόσμο με περιορισμένη πνευματική ουσία που βασιζόταν στα σώματα ως επικοινωνιακά εργαλεία. Είναι γεγονός και όχι κάτι που επινόησα ο ίδιος. Το μετέφερα απλώς στη μεγάλη οθόνη.» – Πάολο Σορεντίνο

Το καλλιτεχνικό δίδυμο μεταφέρει στο πανί σκηνές από την πολύκροτη ζωή του μεγιστάνα των μέσων μαζικής ενημέρωσης και πρώην πρωθυπουργού της Ιταλίας, καλύπτοντας κυρίως τα χρόνια μεταξύ 2006 και 2010.  O Σορεντίνο, εξ αρχής, επιλέγει να μην πάρει θέση απέναντι στον διαβόητο πρωταγωνιστή του, ενώ ο τίτλος – που σημαίνει «Αυτοί» – αναφέρεται και σε όλους εκείνους που πλαισίωναν τον Μπερλουσκόνι τα χρόνια που καθόρισαν την Ιταλία.

«Πόθος» (Longing – 2017) του Σάβι Γκάμπιζον (Ισραήλ)

image

Ο Άριαλ, ένας ευκατάστατος μεσήλικας που δεν απέκτησε ποτέ παιδιά, δέχεται ένα τηλεφώνημα από την γυναίκα με την οποία είχε δεσμό στα φοιτητικά του χρόνια. Εκείνη έχει δύο μεγάλες αποκαλύψεις να του κάνει: η πρώτη είναι πως όταν χώρισαν, 20 χρόνια πριν, ήταν έγκυος και πως, 9 μήνες μετά, γέννησε ένα αξιολάτρευτο αγοράκι. Η δεύτερη αποκάλυψη θα αλλάξει τη ζωή του Άριαλ για πάντα.

Η ταινία είναι μια εξερεύνηση στις δυσδιάκριτες πτυχές του γονεϊκού ρόλου πέρα από την προσφορά και την ευθύνη. Ταινία Έναρξης και Βραβείο Κοινού Venice Days στο Φεστιβάλ Βενετίας. Ο σκηνοθέτης, αναφέρει σχετικά:

«Όταν βρισκόμουν σε διαδικασία διαζυγίου, περίπου 5 χρόνια πριν, με βασάνιζαν αρκετά ερωτήματα. Πώς θα είναι η ζωή μου από δω και πέρα; Πώς θα εξελιχθεί η σχέση μου με τα παιδιά μου; Αναρωτιόμουν αν ήμουν καλός πατέρας και αν θα εξακολουθούσα να είμαι στο μέλλον. Από αυτές τις σκέψεις «γεννήθηκε» η ιδέα του σεναρίου.»