Άκρως ενδιαφέρουσα η Νέα Κινηματογραφική Εβδομάδα, για όσους αγαπούν την Έβδομη Τέχνη και αναζητούν μία αξιόλογη έξοδο στην μεγάλη οθόνη. Οκτώ νέες ταινίες στις Αίθουσες, με το Ευρωπαϊκό Σινεμά να δηλώνει παρών με αξιόλογα φιλμ, τα οποία ασχολούνται με τα σημαντικότερα θέματα της εποχής μας. Από την πολιτική κατάσταση στην Πολωνία και τις τρομοκρατικές ενέργειες στο Παρίσι, μέχρι την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, τον ρατσισμό και φυσικά το προσφυγικό πρόβλημα.

Ads

Το φιλμ «Με Άλλο Πρόσωπο της Μαλγκορζάτα Σιμόφσκα μας ταξιδεύει στην Πολωνία, ενώ η «Αμάντα» του Μίκαελ Χερς στο Παρίσι, όπου ένα μικρό κορίτσι αναγκάζεται να μεγαλώσει χωρίς την μητέρα του. Το εξαιρετικό «Styx» του Βόλφγκανγκ Φίσερ, επιχειρεί να βάλει τον θεατή, απέναντι στο σημαντικότερο ζήτημα της εποχής μας, την προσφυγική κρίση.

Η πεντάδα των φιλμ που αξίζουν της προσοχής μας, ολοκληρώνεται με δύο ελληνικές δημιουργίες. Πρόκειται για την αξιόλογη ταινία μυθοπλασίας «Holy Boom» της Μαρίας Λάφη και το ντοκιμαντέρ «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου.

Τέλος για τους λάτρεις των blockbusters και μόνο, κυκλοφορεί στις Αίθουσες το «Hellboy: Ξαναγύρισα από την Κόλαση» του Νιλ Μάρσαλ, με πρωταγωνιστές τον Ντέιβιντ Χάρμπουρ και την εντυπωσιακή, Μίλα Γιόβοβιτς. Αναλυτικά:

Ads

«Με Άλλο Πρόσωπο (Twarz / Mug – 2018) της Μαλγκορζάτα Σιμόφσκα (Πολωνία)

image

Ο Γιάτσεκ αγαπά τη heavy metal και το σκύλο του. Απολαμβάνει τη ζωή και συντηρεί τους γυμνασμένους μυς του δουλεύοντας σε εργοτάξιο, κοντά στο σημείο όπου ανεγείρεται το μεγαλύτερο άγαλμα του Ιησού στον κόσμο. Η ζωή του βγαίνει εκτός τροχιάς όταν ένα ατύχημα στη δουλειά τον παραμορφώνει. Ο Γιάτσεκ θα γίνει ο πρώτος άνθρωπος στη χώρα που κάνει μεταμόσχευση προσώπου. Μπορεί να έχει γίνει εθνικός ήρωας, αλλά ο ίδιος δεν αναγνωρίζει τον εαυτό του στον καθρέφτη. Το άγαλμα του Ιησού στο μεταξύ μεγαλώνει όλο και περισσότερο.

Ένα πρωτότυπο, καυστικό σχόλιο για τη μοντέρνα Πολωνία και την κοινωνία της, από τη σκηνοθέτιδα των ταινιών «Body» και «In the name of». Αργυρή Άρκτος – Μέγα Βραβείο Επιτροπής, στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου. Ηθοποιοί:  Ματέους Κοσκίκεβιτς, Ανιέσκα Πότσιαντλικ.

«Styx» (2018) του Βόλφγκανγκ Φίσερ (Γερμανία, Αυστρία)

image

Μια δυναμική και επιτυχημένη γυναίκα αντιμετωπίζει ένα δίλημμα ενώ ταξιδεύει μόνη της με ιστιοπλοϊκό στον Ατλαντικό Ωκεανό. Η Ρίκε, μια νεαρή γιατρός από την Ευρώπη, είναι η απόλυτη έκφραση του δυτικού μοντέλου ευτυχίας και επιτυχίας. Μορφωμένη, όλο αυτοπεποίθηση, αφοσιωμένη στους στόχους της και αποφασισμένη να πετύχει, εργάζεται με εξαντλητικούς ρυθμούς στο πολύ απαιτητικό τμήμα των Επειγόντων Περιστατικών. Κάποια στιγμή, η Ρίκε αποφασίζει να εκπληρώσει το μεγαλύτερο όνειρό της, σαλπάροντας ολομόναχη με το ιστιοπλοϊκό της για τη Νήσο της Αναλήψεως, στον Ατλαντικό Ωκεανό, ώστε να έχει το χρόνο να κάνει, παράλληλα, και ένα εσωτερικό ταξίδι. Μετά από μια άγρια καταιγίδα, το ιστιοπλοϊκό της καταλήγει κοντά σε ένα ακυβέρνητο παλιό αλιευτικό φορτωμένο με εκατό περίπου μετανάστες που προσπαθούν απελπισμένα να της αποσπάσουν την προσοχή. Αν δεν δράσει γρήγορα η Ρίκε, δεκάδες άνθρωποι θα πνιγούν, καθώς η βάρκα αρχίζει και βάζει νερά. Ειδοποιεί, αρχικά, την ακτοφυλακή που καθυστερεί υπερβολικά να επέμβει, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις της, οπότε, καλείται μόνη, πλέον, να αναλάβει δράση και να τους συνδράμει, μολονότι δεν μπορεί να τους περιθάλψει όλους στο μικρό ιστιοφόρο της. Διχασμένη ανάμεσα στη επιθυμία της να τους συνδράμει και στην επιταγή να συνεχίσει το ταξίδι της, η νέα γυναίκα βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα τραγικό δίλημμα, σε μια συνταρακτική αλληγορία για την προσωπική ευθύνη απέναντι στο σημαντικότερο πρόβλημα της εποχής μας, την προσφυγική κρίση.

Ενώ αρχικά μοιάζει να είναι ντοκιμαντέρ, στην πραγματικότητα πρόκειται για μια αριστοτεχνική αλληγορία για το μεταναστευτικό. Ένα σπουδαίο έργο, για την προσωπική ευθύνη απέναντι στη στυγερή πραγματικότητα του σύγχρονου προσφυγικού προβλήματος, για τα αχαρτογράφητα, σκοτεινά νερά κάθε «επίσημης» κρατικής πολιτικής και για το ρευστό σύνορο ανάμεσα στον Παράδεισο και τον Κάτω Κόσμο. Η ταινία ήταν μία από τις τρεις φιναλίστ των Βραβείων LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ηθοποιοί: Σουζάνε Γουλφ, Γκέντιον Όντουορ Βεκέσα, Φελίσιτι Μπαμπάο, Αλεξάντερ Μπέγιερ, ίνγκα Μπίρκενφελντ, Ανίκα Μένγκερ.

«Αμάντα» (Amanda – 2018) του Μίκαελ Χερς (Γαλλία)

image

Ένας νέος άνδρας χωρίς σταθερή δουλειά και σχέση, απολαμβάνει την ελαφρότητα της νεότητάς του στο Παρίσι. Σύντομα όμως, η ανεμελιά της ζωής του διακόπτεται βάναυσα από τον ξαφνικό χαμό της αδελφής του. Εκτός από το σοκ και τον πόνο, αναγκάζεται να διαχειριστεί και την κηδεμονία της μικρής ανιψιάς του. Ο δεσμός ανάμεσα σ’ ένα παιδί που μεγαλώνει απότομα και σ’ έναν ενήλικα που δεν έχει ξεπεράσει την παιδική ηλικία είναι μία μόνο από τις αντιθέσεις που κινούν αυτή τη μοναδική ταινία, η οποία χωράει σε λιγότερο από δύο ώρες όλα τα μυστήρια και τα θαύματα της ρευστής μας ζωής.

Με φόντο το Παρίσι των πρόσφατων τρομοκρατικών επιθέσεων ο σκηνοθέτης επιχειρεί να αποδώσει την ευθραυστότητα και τη βιαιότητα των καιρών μας. Εστιάζοντας στα συναισθήματα των χαρακτήρων του, ο Μίκαελ Χερς  αποδίδει την τραγωδία τόσο σε προσωπικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο. Μία συγκινητική δημιουργία, η οποία διακατέχεται από την συγκλονιστική ερμηνεία, του νεαρού ταλαντούχου Γάλλου ηθοποιού, Βενσάν Λακόστ.

«Είναι η επείγουσα συγκυρία του σήμερα που με οδήγησε στο να δημιουργήσω αυτή την ταινία. Αισθάνθηκα την ανάγκη να αποτυπώσω κάτι εξαιρετικά εύθραυστο, σχεδόν ηλεκτρικό, που συμβαίνει αυτή τη χρονική στιγμή και συγκεκριμένα, στην πόλη μου, το Παρίσι. Χωρίς να θέλω να σκιαγραφήσω το πορτραίτο μιας κατακλυσμιαίας Γαλλίας, χρησιμοποίησα ως αφετηρία ένα μάλλον σκοτεινό σημείο… κι αποφάσισα να το πιάσω από εκεί, όχι μέσω του καταστροφισμού και της άρνησης της πραγματικότητας, αλλά μέσω των ανθρώπινων σχέσεων και τα συναισθημάτων. Ο μόνος δυνατός συνδυασμός δηλαδή, για έναν περισσότερο ανεκτό κόσμο, κατά την γνώμη μου.» – Μίκαελ Χερς

Διαβάστε επίσης:

«Holy Boom» (2018) της Μαρίας Λάφη (Ελλάδα)

image

Η ταινία εκτυλίσσεται σε μια υποβαθμισμένη αστική περιοχή της Αθήνας, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας του χριστιανικού Πάσχα. Το βράδυ της Κυριακής των Βαΐων ένα κουτί εισερχομένων γραμμάτων των Ελληνικών ταχυδρομείων ανατινάζεται από τον Ige ένα δεκαεπτάχρονο Φιλιππινέζο δεύτερης γενιάς. Αυτή η έκρηξη πυροδοτεί την εξέλιξη τριών παράλληλων ιστοριών επιβίωσης. Ανάμεσα στα καμένα γράμματα υπάρχει ένας φάκελος από τα Τίρανα με παραλήπτη την Adia, ο φάκελος περιέχει πιστοποιητικά απαραίτητα για να νομιμοποιήσει τα χαρτιά της. Επίσης στην έκρηξη ένας φάκελος με Acid LSD καταστρέφεται ολοκληρωτικά. Η Λένα έχει πείσει το Μανού να διακινήσουν μια μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών μέσω ταχυδρομείου. Γυρίζοντας από την Εκκλησία, η Θάλεια, βλέπει τα απομεινάρια της έκρηξης. Αυτό που δεν γνωρίζει ότι ανάμεσα στα καμένα γράμματα υπάρχει μια επιστολή προς την ίδια από το παιδί που αναγκάστηκε να δώσει για υιοθεσία όταν ήταν έφηβη.

Μια συμπαραγωγή Ελλάδας, Αλβανίας και Κύπρου, με πρωταγωνιστές τη Νένα Μεντή, την Αναστασία Ραφαέλα Κονίδη, τον Samuel Akinola, τον Γεράσιμο Σκιαδαρέση, τη Luli Bitri, τη Βάσω Καβαλιεράτου, τον Μελέτη Γεωργιάδη, τον Λάερτη Μαλκότση, τον Σπύρο Μπαλεστέρο, την Ιφιγένεια Τζόλα τον Kasem Hoxha, τον Armando Dauti κ.ά. Μία θαρραλέα ταινία με καλές ερμηνείες, η οποία προσπαθεί να αποτυπώσει τις προκλήσεις της μετανάστευσης στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης, με το αυγό του φιδιού να επωάζεται και τον ρατσισμό να καιροφυλακτεί…

«Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες» (When Tomatoes Met Wagner – 2019) της Μαριάννας Οικονόμου (Ελλάδα)

image

Σε ένα χωριό του Θεσσαλικού κάμπου που αργοπεθαίνει, δύο ξαδέλφια και πέντε γυναίκες, αποφασίζουν να κάνουν μια νέα αρχή. Με λίγη βοήθεια από τη μουσική του Βάγκνερ που παίζουν στα χωράφια και τις ιστορίες που διηγούνται για να πάρουν κουράγιο, επιχειρούν να διεισδύσουν στην παγκόσμια αγορά με τη βιολογική καλλιέργεια ενός παλιού σπόρου ντομάτας. Με χιουμοριστική και ποιητική διάθεση, η ταινία μιλάει για την δύναμη των ανθρώπινων σχέσεων, την σημασία να βλέπει κανείς την ζωή με διαφορετική ματιά και να επαναπροσδιορίζεται σε δύσκολους καιρούς.

Η ταινία τεκμηρίωσης «Όταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες», είναι το νέο πρωτότυπο, επίκαιρο και γεμάτο χιούμορ ντοκιμαντέρ της Μαριάννας Οικονόμου, το οποίο πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο επίσημο πρόγραμμα του 69ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε και στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Fipresci. Συνεχίζοντας την αξιόλογη πορεία της, η σκηνοθέτης παρουσίασε το νέο της έργο, στο πλαίσιο του Culinary Cinema της 69ης Μπερλινάλε. Πρόκειται για το τμήμα του Φεστιβάλ που προβάλλει ταινίες, γύρω από τις απολαύσεις αλλά και τις σκοτεινές πλευρές της διατροφής.

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Η Τέχνη Καταστρέφει» (Back Held Hands – 2017) του Νίκου Κορνήλιου (Ελλάδα)

Ένας διάσημος ηθοποιός, μετά από ένα έμφραγμα καλεί κοντά του τις δύο κόρες του, από το Βέλγιο και τη Γαλλία. Προσπαθώντας να τις κρατήσει δίπλα του, τους προτείνει να ανεβάσουν μαζί έναν «Μάκβεθ για τρεις». Στη διάρκεια των προβών έρχονται στην επιφάνεια σκληρές αλήθειες για έναν πατέρα απόντα, δοσμένο ολοκληρωτικά στην τέχνη του. Εκείνος προκαλεί τις ηθοποιούς – κόρες του να χρησιμοποιήσουν το τραυματικό αυτό παρελθόν στην ερμηνεία των ρόλων. Μέσα από την εγγύτητα των διαδοχικών προβών τα ψυχικά ρήγματα βαθαίνουν.

Μέσα από τις σχέσεις μιας οικογένειας ηθοποιών κι έναν «Μάκβεθ για τρεις», ο έμπειρος Νίκος Κορνήλιος καταθέτει μία ταινία για την πνευματική κορυφή και την ασυλία της μεγαλοφυΐας. Με τους Κώστα Αρζόγλου, Aurora Marion και Katia Leclerc O’ Wallis στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

«Hellboy: Ξαναγύρισα από την Κόλαση» (Hellboy – 2019) του Νιλ Μάρσαλ (Η.Π.Α.)

Ο Hellboy επιστρέφει από την κόλαση στην Αγγλία, όπου πρέπει να νικήσει την παντοδύναμη μάγισσα Νίμουε, σύντροφο του Μέρλιν και γνωστή ως «Βασίλισσα του Αίματος» ή «Κυρά της Λίμνης» από τον μύθο του Αρθούρου. H Νίμουε βρίσκεται φυλακισμένη ως τη μέρα που θα καταφέρει να απελευθερωθεί και να συγκρουστεί σε μια επική μάχη με τον Hellboy, μια μάχη ικανή να φέρει το τέλος του κόσμου. Στόχος της η καταστροφή της ανθρωπότητας και ο μόνος που μπορεί να την σταματήσει είναι ο Hellboy. Πιο βίαιος, πιο αιμοδιψής και πιο σαρκαστικός από ποτέ.

Δεκαπέντε χρόνια μετά την παραγωγή της πρώτης κινηματογραφικής μεταφοράς του διάσημου κόμικ του Μάικ Μινόλα «Hellboy», οι παραγωγοί Λόρενς Γκόρντον και Λόιντ Λεβίν, επιστρέφουν για να προσφέρουν ένα εντυπωσιακό φιλμ δράσης και φαντασίας στο φανατικό κοινό του αντισυμβατικού ήρωα. Εντυπωσιασμένοι από τον Νιλ Μάρσαλ και τη δουλειά του στα διάσημα τηλεοπτικά blockbusters «Game of Thrones» και «Westworld» τον πλησίασαν και του έκαναν την πρόταση να σκηνοθετήσει τη νέα ταινία. Ηθοποιοί: Ντέιβιντ Χάρμπουρ, Ίαν ΜακΣέιν, Σάσα Λέιν, Μίλα Γιόβοβιτς, Ντάνιελ Ντάε Κιμ.

«After» (2019) της Τζένι Γκέιτζ (Η.Π.Α.)

Μία επιμελής φοιτήτρια , αφοσιωμένη κόρη και πιστή στον σχολικό της έρωτα κοπέλα , η Τέσσα Γιάνγκ ξεκινάει την πρώτη της χρονιά στο κολέγιο με μεγάλες φιλοδοξίες για το μέλλον . Περνάει τις μέρες της συγκεντρωμένη στο πρόγραμμα της και με ισχυρή προσήλωση στον στόχο και στα καθήκοντα της. Ο οργανωμένος και ευπρεπής κόσμος της καταρρέει όταν γνωρίζει τον μυστηριώδη Χάρντιν Σκοτ με τα μπερδεμένα καστανά μάτια του, την αλαζονική βρετανική προφορά του και τα πολλά tattoo. Ο Χάρντιν είναι ο άγριος και σκληρός τύπος που η Τέσσα κανονικά θα αγνοούσε. Και έτσι έκανε, μέχρι που βρέθηκε μόνη της μαζί του αργά τη νύχτα σε μία λίμνη, μαγνητισμένη από την μεθυστική του ενέργεια. Καθώς η Τέσσα βιώνει την πρώτη της επαφή με την ελευθερία, ξεκινάει ένα ταξίδι αυτογνωσίας και σεξουαλικής αφύπνισης που θα την αλλάξει για πάντα. Ανακαλύπτει μία φωνή και ένα εσωτερικό πάθος που δεν ήξερε καν ότι είχε και συνειδητοποιεί ότι υπάρχει η ζωή της πριν τον Χάρντιν και η ζωή τη

Βασισμένο στο διεθνές best seller της Anna Todd. Μια νεαρή γυναίκα ερωτεύεται έναν άντρα με σκοτεινό μυστικό και οι δύο μαζί, ξεκινούν μια δύσκολη σχέση. Πρωταγωνιστούν: Σέλμα Μπλερ, Πίτερ Γκάλαχερ, Τζένιφερ Μπιλς, Τζόζεφιν Λάνγκφορντ.