Η Σκάρλετ Γιόχανσον, ο Έντουαρτ Νόρτον, η Ανιές Βαρντά, αλλά και ο Φατίχ Ακίν, είναι μερικοί μόνο από τους πρωταγωνιστές της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας, η οποία διαθέτει εξαιρετικές προτάσεις για προβολή στην μεγάλη οθόνη, τόσο για ταινίες, όσο και για ντοκιμαντέρ, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών, για τους θεατές που αγαπούν το Σινεμά.

Ads

Επτά νέες ταινίες κυκλοφορούν στις Αίθουσες και τέσσερις τουλάχιστον εξ αυτών, αποτελούν μία αξιόλογη πρόταση για κινηματογραφική έξοδο. Πρόκειται για την «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ, με πρωταγωνιστές τον Άνταμ Ντράιβερ και την Σκάρλετ Τζοχάνσον, «Οι Σκιές του Μπρούκλιν», με τον Έντουαρτ Νόρτον να πρωταγωνιστεί τόσο μπροστά όσο και πίσω από την κάμερα, το «Χρυσό Γάντι» του πάντα αξιόπιστου καλλιτεχνικά, Φατίχ Ακίν και το κύκνειο άσμα της Ανιές Βαρντά, «Η Ανιές με τα Λόγια της Βαρντά», ίσως της σημαντικότερης σκηνοθέτριας, στην Ιστορία της Έβδομης Τέχνης. Αναλυτικά:

«Ιστορία Γάμου» (Marriage Story – 2019) του Νόα Μπόμπακ (Η.Π.Α.)

image

Ads

Ο Τσάρλι (Άνταμ Ντράιβερ), είναι ένας θεατρικός σκηνοθέτης στην εναλλακτική σκηνή της Νέας Υόρκης και η Νικόλ (Σκάρλετ Τζοχάνσον), μία υποσχόμενη ηθοποιός που δεν έχει ξεδιπλώσει ακόμα το ταλέντο της. Εναλλάξ περιγράφουν το τι αγαπούν ο ένας στον άλλο, μετά από δέκα χρόνια γάμου. Τα λεγόμενά τους συνοδεύονται από ένα μοντάζ των προσωπικών τους στιγμών, που αποπνέουν μια αίσθηση απόλυτης φυσικότητας. Σαν μια γλυκιά αδιάκριτη ματιά στη ζωή, η οποία βρίσκει πάντα τον τρόπο να διαβρώσει τα ανθρώπινα αισθήματα. Ένα πολυεπίπεδο «δράμα διαζυγίου» που ισορροπεί ανάμεσα στο δάκρυ και το χαμόγελο και βυθίζεται στα άδυτα ενός ακατανόητου λαβύρινθου, καθώς ο χωρισμός είναι κάτι τόσο πιο βαθύ από το απλό τέλος μιας ιστορίας.

Ο υποψήφιος για Όσκαρ, Άνταμ Ντράιβερ και η υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα, Σκάρλετ Γιόχανσον πρωταγωνιστούν στη νέα δραματική ταινία του Νόα Μπάουμπακ, που προσεγγίζει ένα ιδιαίτερο ζήτημα. Η ταινία είναι γυρισμένη για το Netflix, σε σκηνοθεσία του αξιόλογου δημιουργού Νόα Μπόμπακ, ο οποίος στο παρελθόν μας έχει χαρίσει ταινίες όπως το «Frances Ha» του 2012, το «Mistress America» του 2015 και το «The Meyerowitz Stories» του 2017. Αποτέλεσε την ταινία έναρξης του επετειακού 60ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστούν: Άνταμ Ντράιβερ, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Λόρα Ντερν, Άλαν Άλντα και Ρέι Λιότα. Ο υποψήφιος για Όσκαρ κινηματογραφιστής, Νόα Μπάουμπακ σκηνοθετεί αυτήν την προσεγμένη και ανθρώπινη ιστορία για τη διάλυση ενός γάμου και τη διατήρηση μιας οικογένειας.

Διαβάστε Επίσης:
Άνταμ Ντράιβερ και Σκάρλετ Τζοχάνσον στην «Ιστορία Γάμου» του Νόα Μπόμπακ

«Οι Σκιές του Μπρούκλιν» (Motherless Brooklyn – 2019) του Έντουαρτ Νόρτον (Η.Π.Α.)

image

Νέα Υόρκη, 1957. Ο Λάιονελ Έσρογκ (Έντουαρντ Νόρτον), ένας μοναχικός ιδιωτικός ντετέκτιβ με σύνδρομο Τουρέτ, αναλαμβάνει να διαλευκάνει τον φόνο του μέντορα και μοναδικού φίλου του, Φρανκ Μίνα (Μπρους Γουίλις). Έχοντας λιγοστά στοιχεία και ένα ψυχαναγκαστικό μυαλό στη διάθεση του, ο Λάιονελ ανακαλύπτει τα καλά φυλαγμένα μυστικά που κρατούν σε ισορροπία τη μοίρα ολόκληρης της πόλης. Σε μία μυστηριώδη διαδρομή από τα ποτισμένα με τζιν τζαζ κλαμπ του Χάρλεμ ως τις σκληρές φτωχογειτονιές του Μπρούκλιν και τα πολυτελή σαλόνια των εμπόρων εξουσίας, ο Λάιονελ έρχεται αντιμέτωπος με κακοποιούς, διαφθορά και τον πιο επικίνδυνο άνδρα της πόλης για να τιμήσει τη μνήμη του φίλου του και να σώσει τη γυναίκα που μπορεί να αποδειχτεί σωτήρας του.

Ο τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ, Έντουαρντ Νόρτον (American History X) σκηνοθετεί, γράφει το σενάριο και πρωταγωνιστεί σε μία συναρπαστική ταινία βασισμένη στο διάσημο μυθιστόρημα του Τζόναθαν Λέθεμ. Το ταξίδι άρχισε το 1996, όταν ο δημιουργός διέκρινε την κινηματογραφική δυναμική του βιβλίου με τον αξέχαστο κεντρικό χαρακτήρα. Από την αρχή, ο Νόρτον θέλησε να μεταφέρει τους σύγχρονους χαρακτήρες του βιβλίου σε μία διαφορετική περίοδο και πλοκή για να δώσει μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα στην ταινία, τοποθετώντας το δράμα τη δεκαετία του 1950, μία περίοδο μεγάλων αλλαγών στην πόλη της Νέας Υόρκης. Με φόντο τη νουάρ ατμόσφαιρα του 1957 και με μουσική επένδυση τα τζαζ ακούσματα της εποχής, ο Έντουαρτ Νόρτον δίνει σάρκα και οστά σε έναν ανορθόδοξο ντετέκτιβ με σύνδρομο Τουρέτ, ενώ μαζί του εμφανίζονται οι Μπρους Γουίλις, Γουίλεμ Νταφόε, Άλεκ Μπάλντουιν, Γκούγκου Μπάτα-Ρο και Μπόμπι Μπόμπι Καναβάλε.

«Το Χρυσό Γάντι» (The Golden Glove / Der goldene Handschuh – 2019) του Φατίχ Ακίν (Γερμανία, Γαλλία)

image

Αμβούργο, δεκαετία του ‘70. Με μια πρώτη ματιά, ο Φρις «Φίτε» Χόνκα είναι ένα αξιολύπητο, χαμένο κορμί όπως τόσοι άλλοι γύρω του. Ο άνδρας με το παραμορφωμένο πρόσωπο, περνάει τις νύχτες του μεθώντας στο καταγώγιο «Το Χρυσό Γάντι», κυνηγώντας μοναχικές γυναίκες για λίγη συντροφιά. Κανείς από τους θαμώνες δεν μπορεί να υποψιαστεί ότι ο φαινομενικά άκακος Φίτε είναι στην πραγματικότητα ένα τέρας.

Βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα που πριν χρόνια σόκαραν τη Γερμανία, το θρίλερ του Φατίχ Ακίν αφηγείται την ιστορία του Φρις Χόνκα, ενός άνδρα που δολοφόνησε και διαμέλισε πολλές γυναίκες, με φόντο το αγαπημένο του μπαρ, όπου οι μεθύστακες θαμώνες συγκινούνται με γλυκανάλατα τραγούδια και το ποτό μετατρέπεται σε αντανακλαστικό ενάντια στον πόνο, τη λαχτάρα και τον καημό. O Ακίν μένει μακριά από tiw παγίδες ωραιοποίησης των σίριαλ κίλερ και κοιτάζει κατάματα την σκοτεινή καρδιά της ανθρωπότητας, μιλώντας για μια ολόκληρη χώρα που έθαψε βαθιά τις ενοχές και τα τραύματά της, χωρίς όμως να ξέρει ότι εκείνα θα επιστρέψουν για να την στοιχειώσουν.

Μετά τη επιτυχία του πολυβραβευμένου «Μαζί ή Τίποτα», ο Φατίχ Ακίν εμπνέεται από την πραγματική ιστορία ενός διαβόητου Γερμανού κατά συρροή δολοφόνου και επιστρέφει με την πιο τολμηρή και αμφιλεγόμενη ταινία της καριέρας του. Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου 2019.

«Για μένα, ο Χόνκα δεν ήταν απλώς ένας κατά συρροή δολοφόνος όπως ο Χάνιμπαλ Λέκτερ στη «Σιωπή των Αμνών». Ο Χόνκα ήταν ένας πραγματικός άνθρωπος από την γειτονιά μου, πάνω στην οποία έχει αφήσει τα σημάδια του. Ήταν κάτι σαν τον μπαμπούλα της γειτονιάς για εμάς τα παιδιά. Πάντα αναζητώ μια προσωπική σχέση με τα θέματα με τα οποία καταπιάνομαι. Όσο ουσιαστικότερη η σχέση, τόσο αυθεντικότερη η ταινία. Παρόλο που καταπιάνομαι με μια εποχή και έναν κόσμο που δεν είναι γνώριμα σε πολλούς θεατές, η ταινία δεν είναι ένα κοινωνικό δράμα – αυτή η φράση μού βγάζει μια αίσθηση διδακτισμού και προκατάληψης. Το βλέπω πιο φιλοσοφικά: το πώς είμαστε σήμερα καθορίζει το πώς θα είμαστε στο μέλλον, ενώ αντίστοιχα το παρόν είναι το αποτέλεσμα του παρελθόντος. Άρα, στα μάτια μου, παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι το ίδιο. Παρόλο που η ιστορία τοποθετείται στο κοντινό παρελθόν, θα μπορούσε να συμβαίνει σήμερα.» – Φατίχ Ακίν

«Η Ανιές με τα Λόγια της Βαρντά» (Varda par Agnès / Varda by Agnes – 2019) των Ανιές Βαρντά και Ντιντιέ Ρουγκέ (Γαλλία)

image

Γεννημένη στο Βέλγιο, με Ελληνική καταγωγή, η μεγάλη κυρία του Γαλλικού Κινηματογράφου, γύρισε την τελευταία της ταινία «Agnes by Varda», ως έναν αποχαιρετισμό στους κινηματογραφόφιλους. Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο αναφέρεται στην «αναλογική περίοδο» από το 1954 έως το 2000 και η σκηνοθέτιδα βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Ήταν μια νέα γυναίκα που ήθελε να επαναπροσδιορίσει το σινεμά, ένας άνθρωπος που ήταν πάντα ανοιχτόμυαλος, που σε κάθε της ταινία άλλαζε την αφήγηση. Στο δεύτερο μέρος, η Βαρντά εστιάζει στη χρονική περίοδο από το 2000 έως το 2018 και μας δείχνει πως χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία για να περιγράψει τον κόσμο με τον μοναδικό της τρόπο. Είτε μπροστά από την κάμερα, είτε πίσω από αυτήν, η Βαρντά διηγείται ιστορίες μέσα από εικόνες κι αποφεύγει τις συμβατικές μεθόδους αφήγησης. Μαζί με τους συνεργάτες της, μεταφέρουν τον θεατή σε ένα ταξίδι ανορθόδοξων εικόνων.

Διαβάστε Επίσης:
Ανιές Βαρντά: Η «γιαγιά της Nouvelle Vague» που μας έμαθε να βλέπουμε Σινεμά

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Φαντασία» (2019) του Αλέξη Καρδαρά (Ελλάδα)

Οκτώβριος του 1993. Το ΠΑΣΟΚ έχει κερδίσει τις εκλογές, στην ελληνική τηλεόραση προβάλλεται το CiaoAntenna και στο πρόγραμμα του κατάμεστου Διογένης Παλλάς ακούγονται επιτυχίες όπως το «είμαι πολύ φερέγγυος, μείνε μαζί μου έγκυος». Μια νεαρή τραγουδίστρια, η Φωτεινή, καταφθάνει στην Αθήνα από την επαρχία για να τραγουδήσει στο μαγαζί ενός βετεράνου μπουζουξή (Χρηστάκης), τις Χάντρες. Ένας νεαρός λαϊκο-ποπ τραγουδιστής, ο Κόκκινος, θα συναντήσει και θα ερωτευτεί παράφορα την Φωτεινή. Η συνάντηση αυτή θα αλλάξει τις ζωές και των τριών για πάντα.

Τοποθετημένη στις αρχές της δεκαετίας του ’90 και με τον συμβολικό τίτλο «Φαντασία», η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Αλέξη Καρδαρά (Γκίνες, Η Ληστεία), είναι ένας ύμνος στον έρωτα, αλλά και ένας φόρος τιμής στον κόσμο του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού. Στην ταινία πρωταγωνιστούν, η πρωτοεμφανιζόμενη στον χώρο του κινηματογράφου Ρένα Μόρφη, ο Στέλιος Μάινας, o Γιάννης Στάνκογλου και η Βίκυ Παπαδοπούλου. Το cast συμπληρώνουν οι: Καλλιρόη Μυριαγκού, Αντίνοος Αλμπάνης, Γιάννης Νταλιάνης, Άννα Καλαϊτζίδου, Ανδρέας Νάτσιος, με τις φιλικές συμμετοχές των Δημήτρη Μοθωναίου, Αντώνη Καρπετόπουλου κ.α. Ο Αλέξης Καρδαράς σκηνοθετεί και έχει γράψει το σενάριο, ενώ τη μουσική και τα τραγούδια υπογράφει ο Μίνως Μάτσας.

«Η ταινία εμπνέεται από την ελληνική λαϊκή μουσική και τη ζωή των καλλιτεχνών που την υπηρετούν. Είναι ένας κινηματογραφικός φόρος τιμής στο λαϊκό τραγούδι, το οποίο θεωρώ από τις σημαντικότερες εκφάνσεις του σύγχρονου πολιτισμού μας. Στην ταινία αποτυπώνεται ο κόσμος της «πίστας και του πάλκου», στην πιο ρεαλιστική εκδοχή του. Μπαίνουμε στα παρασκήνια των μαγαζιών, στα σπίτια των καλλιτεχνών, στα γραφεία των δισκογραφικών, γνωρίζουμε την υπερβολή και το κιτς που συνοδεύει τη λαϊκή διασκέδαση, αλλά και τη μελαγχολική σιωπή ενός άδειου κέντρου μετά από μια ξέφρενη νύχτα. Με τη «Φαντασία» αφηγούμαι μια λαϊκή ιστορία, μελοδραματική και σπαραξικάρδια, σαν κι αυτά τα παλιά, σπαραξικάρδια τραγούδια του Χιώτη, του Μητσάκη και του Μανίσαλη, με την ελπίδα πως στο τέλος η ταινία θα μοιάζει κι αυτή σαν παλιό λαϊκό τραγούδι, προβάλλοντας το ίδιο πάθος, την ίδια απλότητα, την ίδια συγκίνηση.» – Αλέξης Καρδαράς

«Iuventa» (2018) του Μισέλ Σενκ (Γερμανία, Ιταλία)

Μέσα από μια εκστρατεία crowdfunding, μία ομάδα νέων αγοράζει ένα σκάφος, το «luventa», και τον Ιούλιο του 2016 ξεκινά το πρόγραμμα έρευνας και διάσωσης στη Μεσόγειο. Μετά από έναν χρόνο λειτουργίας (στην οποία περισσότεροι από 14.000 άνθρωποι έχουν διασωθεί), το πλοίο έχει κατασχεθεί από τις ιταλικές αρχές στην Lampedusa και η ΜΚΟ βρίσκεται υπό διερεύνηση. Το ντοκιμαντέρ «luventa» ακολουθεί τη ζωή των πρωταγωνιστών από την πρώτη αποστολή του σκάφους για περισσότερο από ένα χρόνο, μέχρι το ουτοπικό και ανθρωπιστικό τους όνειρο να συγκρουστεί με την πραγματικότητα.

«Την πρώτη φορά που άκουσα για το «Iuventa» ήταν την άνοιξη του 2016, όταν το Jugend Rettet, που ιδρύθηκε το 2015 από τον Jakob Schoen και κάποια άλλα εικοσάχρονα παιδιά από το Βερολίνο, ξεκίνησε το πρόγραμμα δράσης του. Το «Iuventa» είχε αγοραστεί από τη ΜΚΟ για τη διάσωση εκείνων που διέφυγαν από πολέμους, λιμούς και δικτατορίες διασχίζοντας τη Μεσόγειο, καθώς και για να δείξουν στα Ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ότι ένα σοβαρό θαλάσσιο πρόγραμμα διάσωσης δεν είναι μόνο ζήτημα ηθικού καθήκοντος για μια χώρα που διακηρύσσει ότι είναι πολιτισμένη, αλλά και ότι είναι και οικονομικά βιώσιμο. Στα τέλη της άνοιξης του 2016, το «Iuventa» (αρχικά ένα αλιευτικό σκάφος λίγο πάνω από 30 μέτρα, που μετατράπηκε σ’ ένα σκάφος που χρησιμοποιήθηκε για επιχειρήσεις διάσωσης) ξεκίνησε από το λιμάνι του Emden της Γερμανίας για τη Μάλτα, απ’ όπου θα ξεκινούσε την αναζήτηση και διάσωση. Αμέσως δέθηκα με αυτήν την ιστορία αντιλαμβανόμενη τη σημασία της, τόσο από πραγματικής όσο και από συμβολικής άποψης. Τα στοιχεία που με έκαναν να πιστέψω τόσο σε αυτή, ήταν το νεαρό της ηλικίας των πρωταγωνιστών, η ουτοπική έκρηξη του πάθους, η επιθυμία να αλλάξει ο κόσμος, η μεγάλη δύναμη αποφασιστικότητας, η οποία, αναμενόμενα, έπρεπε να συγκρουστεί σε κάποιο σημείο με σκληρή πραγματικότητα. Και έτσι κάλεσα την ομάδα νέων παιδιών του Jugend Rettet. Δέκα ημέρες αργότερα βρισκόμουν στη Μάλτα και δύο ημέρες μετά, το «Iuventa» ξεκίνησε για την πρώτη του αποστολή. Πίστευα ότι μόνο αν ήμουν κι εγώ πάνω στο σκάφος θα μπορούσα να κινηματογραφήσω και να αφηγηθώ τα συναισθήματα αυτών των νέων, που προετοίμαζαν αυτή την αποστολή για ένα χρόνο.» – Μισέλ Σενκ

«Ψυχρά κι Ανάποδα ΙΙ» (Frozen II – 2019) των Κρις Μπακ και Τζένιφερ Λι (Η.Π.Α.)

Γιατί γεννήθηκε η Έλσα με μαγικές δυνάμεις; Μαζί με την Άννα, τον Κρίστοφ, τον Όλαφ και τον Σβεν, θα ξεκινήσει ένα επικίνδυνο και συναρπαστικό ταξίδι για να βρει την καταγωγή της και να σώσει για μια ακόμα φορά το βασίλειο της. Το τρυφερό και περιπετειώδες «Ψυχρά κι Ανάποδα» κυκλοφόρησε το 2013 και μας σύστησε δύο αξιαγάπητες αδελφές, ένα γοητευτικό βουνίσιο τύπο και έναν αξέχαστο χιονάνθρωπο που αγαπούσε το καλοκαίρι. Έγινε η πιο επικερδής ταινία κινουμένων σχεδίων όλων των εποχών. Κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων και το εμβληματικό τραγούδι Let It Go, με τη μουσική και τους στίχους των Kristen Anderson-Lopez και Robert Lopez, απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερου Τραγουδιού.

Φέτος, έχει έρθει η ώρα να ανακαλύψουμε την πραγματική αποστολή της Έλσας και σύσσωμη η ομάδα της πρώτης ταινίας αναλαμβάνει να συνεχίσει την κλασική πια ιστορία της πρώτης ταινίας. Η απίθανη παρέα επιστρέφει σε μια επική, μυστηριώδη ιστορία που θα ταξιδέψει τους θεατές σε ένα σκοτεινό, μαγικό δάσος, ένα περιτριγυρισμένο από ομίχλη μέρος, όπου τα τέσσερα στοιχεία της φύσης (γη, άνεμος, νερό, φωτιά) έχουν τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο. Εκεί, θα αποκαλυφθούν πολλά μυστικά και όλοι, μα όλοι, οι αγαπημένοι ήρωες θα αλλάξουν για πάντα.