Ο Μάικλ Γουιντερμπότομ μας προσκαλεί σε ένα γαστρονομικό «Ταξίδι στην Ελλάδα», ενώ ο Τομ Χανκς είναι «Ένας Υπέροχος Γείτονας», στις δύο ταινίες που κερδίζουν τις εντυπώσεις στην καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα.

Ads

Τρεις νέες ταινίες, συν δύο σπουδαίες επανεκδόσεις, κυκλοφορούν στις εγχώριες αίθουσες. Ξεχωρίζει το «Ταξίδι στην Ελλάδα» του Μάικλ Γουιντερμπότομ, με τους Ρομπ Μπράιντον και Στιβ Κούγκαν να συνεχίζουν με επιτυχία τη σειρά των διάσημων οδοιπορικών τους, ενώ ο Τομ Χανκς, είναι «Ένας Υπέροχος Γείτονας» στο φιλμ της Μάριελ Χέλερ, μία βιογραφία για τον Φρεντ Ρότζερς.

Σε επανέκδοση κυκλοφορούν, δύο αριστουργήματα της Έβδομης Τέχνης, καθώς ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν καθοδηγεί με μαεστρία τις Λιβ Ούλμαν και Μπίμπι Άντερσον, στην συγκλονιστική «Περσόνα», ενώ ο Ρομάν Πολάνσκι, σκηνοθετεί τον Τζακ Νίκολσον και την Φέι Ντάναγουεϊ, στην θρυλική «Τσάιναταουν». Αναλυτικά:

«Ταξίδι στην Ελλάδα» (The Trip to Greece – 2020) του Μάικλ Γουιντερμπότομ (Ηνωμένο Βασίλειο)

Ads

image

Οι ηθοποιοί και φίλοι, Ρομπ Μπράιντον και Στιβ Κούγκαν συνεχίζουν τη σειρά των διάσημων οδοιπορικών τους, πραγματοποιώντας μια επίσκεψη στην Ελλάδα. Αυτή είναι η τέταρτη ταινία της συγκεκριμένης σειράς που υπογράφει σκηνοθετικά ο αξιόλογος Μάικλ Γουίντερμποτομ και εμπνέεται από την Οδύσσεια του Ομήρου και το ταξίδι του Οδυσσέα πίσω στην πατρίδα του και την οικογένειά του στην Ιθάκη. Ένα γαστρονομικό και πολιτιστικό οδικό ταξίδι, με τους δύο πρωταγωνιστές να απολαμβάνουν ό,τι καλύτερο έχει η Ελλάδα στον πολιτισμό, την διατροφή και τη φιλοξενία.

Πρωταγωνιστούν, ο Στιβ Κούγκαν, Υποψήφιος στα βραβεία BAFTA για τον ρόλο του ως Σταν Λόρελ στην ταινία μυθοπλασίας «Stan & Ollie» και ο Ρομπ Μπράιντον, Υποψήφιος στα βραβεία BAFTA, γνωστός κωμικός για τις βρετανικές παραγωγές «Gavin & Stacey», «Would I lie to you», «Marion & Geoff». Έχουν ήδη προηγηθεί οι ταινίες, «The Trip», «The Trip to Italy», «The Trip to Spain»,  η οποία κέρδισε παγκόσμια αναγνώριση από το BBC στην τηλεοπτική του μεταφορά.

«Ένας Υπέροχος Γείτονας» (A Beautiful Day in the Neighborhood – 2019) της Μάριελ Χέλερ (Η.Π.Α., Κίνα)

image

Ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ, Τομ Χανκς, πρωταγωνιστεί σε μία συγκινητική βιογραφία και υποδύεται τον Φρεντ Ρότζερς, τον χαρισματικό και θρυλικό τηλεοπτικό παρουσιαστή του μακροβιότερου παιδικού προγράμματος της Αμερικής, που έκλεψε τις καρδιές μικρών και μεγάλων για πάνω από τριάντα χρόνια. Το διαχρονικό μήνυμα της ταινίας για τη δύναμη της ευγένειας – που επιβάλλεται θριαμβευτικά στον κυνισμό – βασίζεται στην αληθινή ιστορία της φιλίας ανάμεσα στον διάσημο παρουσιαστή και έναν επιφυλακτικό δημοσιογράφο (τον υποδύεται ο βραβευμένος με Emmy, Μάθιου Ρις), που αναλαμβάνει να γράψει ένα άρθρο για το φαινόμενο Φρεντ Ρότζερς.

Τη σκηνοθεσία υπογράφει η ταλαντούχα Μάριελ Χέλερ (Can You Ever Forgive Me?), ενώ το σενάριο αντλεί έμπνευση από το άρθρο του δημοσιογράφου Tom Junod με τίτλο «Can You Say… Hero?» που δημοσιεύτηκε στο Esquire τον Νοέμβριο του 1998.

Κυκλοφορούν Επίσης:
«Μέχρι ο Γάμος Να Μας Μεθύσει» (Wedding Unplanner – 2020) του Ντάνι Ντε Λα Ορντεν (Ισπανία)

Η Μαρίνα είναι τριάντα χρονών και ασχολείται με την διοργάνωση γάμων. Σε αντίθεση με τους πελάτες της, προτιμάει την ζωή χωρίς δεσμούς ή δεσμεύσεις. Μέχρι που μια νύχτα συναντά τον Κάρλος. Εκείνος είναι σε σχέση με την Αλεξία, μια όμορφη νεαρή γυναίκα και παιδική φίλη της Μαρίνας. Όταν η Αλεξία ανακαλύπτει την επαγγελματική κάρτα της Μαρίνας ανάμεσα στα πράγματα του Carlos, την ερμηνεύει ως πρόταση γάμου και λέει ναι αμέσως. Ο νέος σταρ του Ισπανικού Σινεμά Άλεξ Γκαρσία και η Μπελέν Κουέστα από το «Casa De Papel», σε μια καλοκαιρινή αισθηματική κωμωδία.

«Το «Μέχρι ο Γάμος να μας Μεθύσει» είναι μια ρομαντική κωμωδία που χρησιμοποιεί μεγάλες δόσεις χιούμορ και ρομαντισμού ώστε να μιλήσει για την κρίση των 30, για την ηλικία δηλαδή που πρέπει κανείς να αποφασίσει αν θα ζήσει μια παρατεταμένη νεανική ζωή ή θα δημιουργήσει το δικό του δρόμο. Όταν η Μαρίνα και ο Κάρλος ερωτεύονται παράφορα, αναγκάζονται και οι δυο να αντιμετωπίσουν τους φόβους τους. Από τη μια, η Μαρίνα θα πρέπει να αποφασίσει αν θέλει να ρισκάρει και να ανοίξει την καρδιά της σε κάποιον για πρώτη φορά, και από την άλλη, ο Κάρλος θα χρειαστεί να αποφασίσει ανάμεσα σε μια σταθερή και άνετη ζωή στο πλευρό της μέλλουσας γυναίκας του, Αλέξια, ή να είναι ειλικρινής με τα συναισθήματα του και να δραπετεύσει με τη Μαρίνα. Μέσα από αυτούς τους δυο «δειλούς», η ταινία μας προσφέρει μια διασκεδαστική οπτική στον τρόπο που οι φόβοι μας γίνονται η συνθήκη μέσα στην οποία ζούμε και πώς αργά ή γρήγορα πάντα καταλήγουν να βγάζουν τον χειρότερο μας εαυτό. Όμως, όταν έχεις να αντιμετωπίσεις τον εαυτό σου, όλα επιτρέπονται.» – Ντάνι Ντε Λα Ορντεν

Σ’ Επανέκδοση:
«Περσόνα» (Persona – 1966) του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν (Σουηδία)

image

Η ηθοποιός Ελίζαμπεθ Βόγκλερ (Λιβ Ούλμαν), παντρεμένη και με έναν μικρό γιο, καταρρέει κατά τη διάρκεια μιας παράστασης της Ηλέκτρας. Στη συνέχεια καταφεύγει στη σιωπή και την απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο. Η νοσοκόμα που την περιποιείται, η Άλμα (Μπίμπι Άντερσον), τη συνοδεύει στο παραθαλάσσιο σπίτι της γιατρού της, για να βελτιωθούν οι συνθήκες ανάρρωσης της. Η Άλμα προσπαθεί συνεχώς να διαλευκάνει ποιος είναι ο λόγος που η Ελίζαμπεθ έχει επιλέξει τη σιωπή – η οποία μετατρέπεται σιγά σιγά σε κατατονία – μιας και πιστεύει ότι διαθέτει ένα είδος «εσωτερικής δύναμης» που την έχει ωθήσει στην συγκεκριμένη της επιλογή. Παρότι εντελώς αντίθετοι χαρακτήρες, μια περίεργη όσμωση θα δημιουργηθεί ανάμεσα στις δύο γυναίκες.

Επειδή ο γιατρός που παρακολουθούσε την Ελίζαμπεθ έχει απαγορεύσει τις επισκέψεις, η Άλμα μιλάει συνεχώς στην Άλμα προσπαθώντας να της εκμαιεύσει λεπτομέρειες της ζωής της. Οι μέρες κυλούν και η Άλμα προκειμένου να κάνει την Ελίζαμπεθ να αντιδράσει, της μιλάει διαρκώς, χωρίς ποτέ να λαμβάνει απάντηση και σύντομα θα αρχίσει να της εξομολογείται όλα της τα μυστικά, ακόμα και τις πιο μύχιες σκέψεις της.

Η ταινία «Περσόνα / Persona» του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, αποτελεί μία αριστουργηματική μινιμαλιστική σπουδή πάνω στη γυναικεία φύση, την ψυχολογία της χαμένης ταυτότητας, αλλά και την ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης. Έχοντας ουσιαστικά στο πλευρό του δύο από τις αγαπημένες του πρωταγωνίστριες, ο Σουηδός σκηνοθέτης, μας δίνει απλόχερα ένα αυθεντικό κινηματογραφικό αριστούργημα. Μπίμπι Άντερσον και Λιβ Ούλμαν, συνοδευόμενες από την υπέροχη φωτογραφία του Σβεν Νύκβιστ, συνθέτουν ένα εικαστικό αποτέλεσμα που όμοιο του δύσκολα θα ξανασυναντήσουμε στην μεγάλη οθόνη.

Ο ίδιος o Μπέργκμαν, θα πει χαρακτηριστικά για την «Περσόνα» του: «Η ταινία αυτή μου έσωσε τη ζωή. Και αποτελεί τα όρια στα οποία θα μπορούσε να φτάσει η διάνοιά μου…»

«Τσάιναταουν» (Chinatown – 1974) του Ρομάν Πολάνσκι (Η.Π.Α.)

image

Ο Τζέικ Γκίτις (Τζακ Νίκολσον), ιδιωτικός ντετέκτιβ με ειδίκευση στις υποθέσεις μοιχείας, προσλαμβάνεται από μία γυναίκα που του συστήνεται ως Έβελυν Μόλρεϊ (Ντάιαν Λαντ), για να παρακολουθήσει τον σύζυγο της, Χόλις (Ντάρελ Ζβέρλινγκ). Ο Χόλις, είναι υπεύθυνος για την κατασκευή του συστήματος ύδρευσης της πόλης και η γυναίκα του έχει υποψίες ότι διατηρεί εξωσυζυγικές σχέσεις. Ο Γκίτις τον ακολουθεί και διαπιστώνει ότι όντως την απατά με μια νεαρή κοπέλα. Η υπόθεση όμως περιπλέκεται όταν ανακαλύπτει ότι έχει προσληφθεί από άλλη γυναίκα, καθώς όταν επιστρέφει στο γραφείο του μετά την έρευνά του συναντά την πραγματική Έβελυν Μόλρεϊ που τον διαβεβαιώνει ότι δεν είχε καμιά πρόθεση να μάθει για τις εξωσυζυγικές σχέσεις του άνδρα της.

Όταν αργότερα ο κύριος Μόλρεϊ βρίσκεται νεκρός, ο Τζέικ διαπιστώνει ότι έχει εμπλακεί σε μια υπόθεση συνωμοσίας που σχετίζεται με το σύστημα παροχής νερού στην πόλη του Λος Άντζελες. Συνεχίζοντας την έρευνα ο Τζακ ανακαλύπτει στοιχεία που τον οδηγούν στον πατέρα της Έβελυν, Νόα Κρος (Τζον Χιούστον) και πρώην επαγγελματικό συνέταιρο του Χόλις.

Η ταινία «Τσάιναταουν έλαβε έντεκα Υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, κερδίζοντας τελικά μόνο το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Έλαβε επίσης επτά Υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες, κερδίζοντας σε τέσσερις Κατηγορίες: Καλύτερη Δραματική Ταινία, Καλύτερη Σκηνοθεσία, Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία σε δραματική ταινία για τον υπέροχο, Τζακ Νίκολσον και Καλύτερου Σεναρίου. Το φιλμ εμβληματικό φιλμ του Ρομάν Πολάνσκι, κυκλοφορεί σε επανέκδοση, δίνοντας μας την ευκαιρία να την απολαύσουμε στην μεγάλη οθόνη και καθώς εξελίσσεται με φόντο την εκμετάλλευση του δικτύου παροχής νερού, είναι και επίκαιρη.